Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Tramvajski most, kao i oba mosta kod Ostružnice imaju stubove u vodi, tako da je plovnost reke odavno odredjena gradnjom tih mostova.
Bio bih id*** kada bih o akadmiku Hajdinu napisao nešto loše, i neću da me neko pogrešno shvati. Njemu svaka čast.
Treba imati u vidu, da je on bio predsednik žirija koji je izabrao ovo rešenje (što objašnjava ovaj članak), ali i da su mostovi sa kosim zategama njegovo omiljeno rešenje:
http://www.sanu.ac.yu/Hajdin/Hajdin.htm
Mogu da se kladim da je "pobednički" most njegov životni san, i potpuno ga razumem. Ali jedino njega. :)
 
hehe imam utisak kao da se Hajdin obratio relij :) bas po pitanju prethodne dileme koju smo imali tj da li je takav most opravdan. Argumenti su gotovo isti koje smo i mi (pojedini useri) naveli (sirina mosta) plus jos par strucnih argumenata
 
nadam se. Vrteo sam ove strane i pisalo je na nekoj da je vec trebalo da pocnu da se grade prilazne saobracajnice, na jesen 2007.
 
I pored razocarenja sa odugovlacenjem pocetka izgradnje mosta, moram reci da sam optimista za sledecu godinu. U prilog tome govori cinjenica da se tender za izvodjaca privodi kraju da je resenje mosta usvojeno kao i deo trase ump-a do autokomande. Ono sto nam ide na ruku je pocetak novog politickog ciklusa koji se ocekuje u narednoj godini na lokalnom nivou sto daje mogucnost narednoj gradskoj strukturi da prakticno zapocne i zavrsi ovaj jako vazan projekat (most na adi sa priljucnim saobracajnicama).
 
Mostovi ne treba da imaju stubove. To sto ih dva stara mala mosta imaju ne znaci da treba i novi veliki. Ovi stari jednom se mogu i rusiti...
 
Matt":44pa5jgm je napisao(la):
Mostovi ne treba da imaju stubove. To sto ih dva stara mala mosta imaju ne znaci da treba i novi veliki. Ovi stari jednom se mogu i rusiti...
Hmm, po toj logici, zar nije pametnije da izgradimo jedno 10 mostova na stubovima, kojima ćemo trajno eliminisati gužvu pri prelazu reka, a onda, kako finansijski jačamo jedan po jedan rušiti i graditi bez stubova? Ovako, čekajući jedan jedini bez stubova, gužvamo se na ostalima.
Mislim, kad si već naveo opciju rušenja mostova. Koliko ja znam Pariz nijeda na stubovima nije srušio. Samo mi moramo da pravimo neke hologramske, nepostojeće.

London ima Tauer bridž koji se diže i spušta po potrebi. Ne verujem da ce ga rusiti u skorije vreme.
 
opet je rec o jednom mostu, da su ponudili 10 na stubovim ili 4 na stubovima rekao bih da je to bolje od jednog, ali i dalje mislim da most koji se pravi mora dobro da izgleda
 
Pa dobro. Svako ima pravo na svoje mišljenje.
I ja se slažem da bi trebalo da taj most na nešto liči, ne pravi se most svakih 10 dana. Ali opet mislim da, u situaciji u kojoj smo, može da se napravi jeftiniji most, iste efikasnosti, a deo para preusmeriti i na druge projekte ( famozni tunel pod Topčiderom, petlja kod hipodroma, metro i sl ). Ovako, imamo gomilu para koja se godinama skuplja za most koji na nešto treba da liči, pa ćemo godinama da radimo prilaze mostu....o tunelima da ne pričam.

I dalje mislim da je most preko Ade od Dr Ivana Ribara bolja solucija.
 
Vocar":pa1f3ma4 je napisao(la):
I dalje mislim da je most preko Ade od Dr Ivana Ribara bolja solucija.
bez uvrede, mozes ti da mislis i da je zemlja kockasta, ali cinjenice i statisticke brojke govore su most preko ade i ump potrebniji.
 
Moram da napisem da se apsolutno slazem sa Vocarom da je most preko Ade na planiranoj lokaciji potpuna besmislica. Ja sam ziveo dugo u NBg blokovima i ubedjen sam da je most preko Ade od Dr Ivana Ribara bolje resenje. Ovako, po vec isplaniranom resenju, most bi bio udaljen svega km i po od Gazele i ne bi se nista specijalno ubrzao saobracaj sa NBg-a do Cukarice. A da ne pricam o saobracajnom kolapsu koji ce nastati u Bulevaru Misica kada krenu automobili, kamioni i autobusi da se slivaju sa svih strana...jedni bi isli na Gazelu, drugi na novi most, a oba su gotovo tik jedan uz drugog.

Druga stvar, da se gradi most od Dr Ivana Ribara, saobracaj bi se direktno usmeravao ka Ibarskoj magistrali, a oni koji zele da idu na Banovo brdo mogu slobodno da skrenu levo i ne bi doslo do "sudara" sa vozilima koji saobracaju pored Sajma.

Trece, nesto nisam bas siguran da ce se u dogledno vreme krenuti sa izgradnjom bilo kog mosta. A i mogu da zamislim sta Zemunci misle o neophodnosti izgradnje mosta preko Ade, kada oni, da bi stigli do Borce moraju da putuju sat i po, a jedan most preko Dunava bi ih delio od Borce samo 700 metara.
 
2mostalw4.jpg


Hitman, nigde se i nespominje izgradnja mosta kod I.R. ... osim na ovom forumu.
Tvoja analiza saobraćajnih tokova u Bgd. se kosi sa svakom stručnom analizom i planom.
Sve je to pomalo detinjasto, pa ne znam dal da uopšte pišem nešto o tome.

ps .. pogledaj malo kartu: od Zemuna do Borče je mnogo dalje od tvojih 700met.
 
Ja i ne bezim od toga da pisem kao laik, i kad pogledam kartu koju si postavio jasno mi je zasto most ne moze da ide od Ivana Ribara. Ali, koliko se secam, prvobitna ideja je bila da se most gradi blize makiskoj strani. U tom kontekstu sam prokomentarisao da bi bilo celishodnije da most ne bude toliko blizu Gazele.

A sto se tice pravca Zemun - Borca, nebitno je da li je 700 m ili koju stotinu m vise, tu se planira izgradnja mosta, a ja se, sa razlogom, plasim da se to nece desiti ni u narednoj deceniji.
 
elliot":35n94xiv je napisao(la):
Vocar":35n94xiv je napisao(la):
I dalje mislim da je most preko Ade od Dr Ivana Ribara bolja solucija.
bez uvrede, mozes ti da mislis i da je zemlja kockasta, ali cinjenice i statisticke brojke govore su most preko ade i ump potrebniji.
Naravno. Ovaj forum zato i postoji da svako može da kaže svoje mišljenje i ne bude spaljen na lomači. Valjda.
Sve statističke brojke kažu da je metro ( uz obilaznicu ) mnogo potrebniji od bilo čega, pa tu statistiku niko ne zarezuje.
 
dragan":31892dki je napisao(la):
http://img164.imageshack.us/img164/2807/2mostalw4.jpg

Hitman, nigde se i nespominje izgradnja mosta kod I.R. ... osim na ovom forumu.
Tvoja analiza saobraćajnih tokova u Bgd. se kosi sa svakom stručnom analizom i planom.
Sve je to pomalo detinjasto, pa ne znam dal da uopšte pišem nešto o tome.

ps .. pogledaj malo kartu: od Zemuna do Borče je mnogo dalje od tvojih 700met.
Prvo, most ne bi morao da ide tuda kuda si obeležio. No nema veze. Ne bih da detinjaste analize suprotstavljam stručnjacima.
A što se tiče Zemuna i Borče neka je 2 700 metara, da li to menja stvari?
 
Neko je to objasnio kao i izgradnju zeleznickog cvora. Most preko ade ide zajedno sa ump i fora je sto nikada nece dostici svoju pravu funkciju dok se ump konacno ne spoji sa pancevackim mostom. Za to je potrebno izgraditi ceo poluprsten za sta ce trebati dosta vremena, kao sto je i bila fora sa zeleznickim cvorom.

To su oba izuzetno skkupa projekta, koji ne mogu da ispune svoju konacnu funkciju ni 20 posto dok se ne odrade celi i pustanje u faze nema nekog znacaja. UMPom se mnoogo dobija, ali celim, jer sve sto stize preko Pancevca vise ne mora da ide kroz grad i moze da se izdvoji gde god je to potrebno na bilo koju saobracajnicu u gradu i na "obodu centra" (ako tako mogu da nazovem to sto ce s jedne strane graniciti poluprsten a s druge reka. Samo se kod nas cesto desi da ponestane para i da projekat stane , kao sto se desilo sa Prokopom i cvorom.

Ne verujem da je most toliko radjen za komunikaciju izmedju NBG i Cukarice, jer isto ne vidim zasto bi neka veca kolicina ljudi isla iz jednog od ova dva dela grada u drugi, a opet sto ne bi moglo da se odradi i ovim mostom. Most je tu trebalo da stoji u svakom slucaju jer je planiran od davnina, s obzirom da je onaj tobogan sto se penje na brdo banovo bio privremeno resenje dok se na tom mestu ne sagradi most, ali je prebacen malo nize zbog studije o ekologiji valjda...
 
elliot":13cz24u1 je napisao(la):
Vocar":13cz24u1 je napisao(la):
I dalje mislim da je most preko Ade od Dr Ivana Ribara bolja solucija.
bez uvrede, mozes ti da mislis i da je zemlja kockasta, ali cinjenice i statisticke brojke govore su most preko ade i ump potrebniji.
Bez uvrede :) , ali da li si mozda upoznat sa rezultatima prethodne studije opravdanosti koja je radjena za Generalni projekat UMP-a? E pa prema autoru te studije, prof. Kuzovicu, UMP ima "granicnu" opravdanost, ma sta to znacilo. Tako da se ja ne bih bas zaklinjao u most preko Ade na toj lokaciji.
 
dragan":1kuxo84u je napisao(la):
http://img164.imageshack.us/img164/2807/2mostalw4.jpg

Hitman, nigde se i nespominje izgradnja mosta kod I.R. ... osim na ovom forumu.
Tvoja analiza saobraćajnih tokova u Bgd. se kosi sa svakom stručnom analizom i planom.
Sve je to pomalo detinjasto, pa ne znam dal da uopšte pišem nešto o tome.

ps .. pogledaj malo kartu: od Zemuna do Borče je mnogo dalje od tvojih 700met.
Hitmanovo razmisljanje je sasvim ok. Naime, most u nastavku ulice I.R. bi predstavljao vezu T6 saobracajnice (koja je zamisljena kao jedna od okosnica saobracaja na Novom Beogradu i u Zemunu) sa desnom obalom Save.
 
sheky":2vota75a je napisao(la):
dragan":2vota75a je napisao(la):
http://img164.imageshack.us/img164/2807/2mostalw4.jpg

Hitman, nigde se i nespominje izgradnja mosta kod I.R. ... osim na ovom forumu.
Tvoja analiza saobraćajnih tokova u Bgd. se kosi sa svakom stručnom analizom i planom.
Sve je to pomalo detinjasto, pa ne znam dal da uopšte pišem nešto o tome.

ps .. pogledaj malo kartu: od Zemuna do Borče je mnogo dalje od tvojih 700met.
Hitmanovo razmisljanje je sasvim ok. Naime, most u nastavku ulice I.R. bi predstavljao vezu T6 saobracajnice (koja je zamisljena kao jedna od okosnica saobracaja na Novom Beogradu i u Zemunu) sa desnom obalom Save.
Trebalo bi se uzeti i ta opcija i obzir, ali mislim da bi to trebalo da se odlozi dotle kada BGD bude imao novca da napravi tunel ispod save da ne ruzi Adu :)
 
Steva":25kvs0l1 je napisao(la):
sheky":25kvs0l1 je napisao(la):
dragan":25kvs0l1 je napisao(la):
http://img164.imageshack.us/img164/2807/2mostalw4.jpg

Hitman, nigde se i nespominje izgradnja mosta kod I.R. ... osim na ovom forumu.
Tvoja analiza saobraćajnih tokova u Bgd. se kosi sa svakom stručnom analizom i planom.
Sve je to pomalo detinjasto, pa ne znam dal da uopšte pišem nešto o tome.

ps .. pogledaj malo kartu: od Zemuna do Borče je mnogo dalje od tvojih 700met.
Hitmanovo razmisljanje je sasvim ok. Naime, most u nastavku ulice I.R. bi predstavljao vezu T6 saobracajnice (koja je zamisljena kao jedna od okosnica saobracaja na Novom Beogradu i u Zemunu) sa desnom obalom Save.
Trebalo bi se uzeti i ta opcija i obzir, ali mislim da bi to trebalo da se odlozi dotle kada BGD bude imao novca da napravi tunel ispod save da ne ruzi Adu :)
Bilo je razmisljanja i o tome. Ali polozaj mosta i ne treba da bude po sred Ade. Moguca je varijanta na uzvodnom spicu Ade.
 
Мост на шпицу аде + УМП повезују Бежанију, Земун, Нови Београд, Баново брдо, Чукарицу, Душановац, Аутокоманду, Звездару, Карабурму, панчевачки мост, итд. Дакле, сврха моста је пре свега брже повезивање београдских општина између којих је тренутно, а биће и убудуће, највећи саобраћај. Он омогућава избегавање проласка кроз центар града. Тако ће и Земунци моћи до Борче за максимално пола сата, тако да се неопходност моста преко дунава доводи у питање. Уосталом, погледајте колико је ту широк Дунав, колико мочварног земљишта има до Борче па онда размислите колико би то тек скупа инвестиција била, а задовољила би потребе релативно малог броја људи.
Са друге стране, мост који би се налазио у наставку И.Р. би спајао Бежанију и НБГ, са Бановим Брдом, и евентуално омогћавао житељима са леве обале Саве бржи приступ ибарској магистали, и овима са брда бржи приступ аутопуту за загреб/нс. Ситуација је таква да студије показују да је саобраћај на тим релацијама далеко мањег интезитета него на оним које би спајао мост на шпицу као саставни део УМП-а. Стога је овај мост и УМП тренутно приоритет. Сигуран сам да ћемо једног дана имати и мост узводно од овог који је сад у плану, и мост од Земуна, и мост код аде Хује и код Винче итд. Али, пошто не можемо све од једном, идемо редом, по приоритетима. ;)

Узгред, прво се причала прича да ће Јапанци да праве мост код Винче, па је пре неки дан била вест да градемост код аде Хује. О чему се ради? Јел се мисли на исти мост? За оба је речено да ће бити друмско железнички.
 
To bi svakako bilo korisno, ali mislim da ipak treba hitno graditi most na donjem špicu Ade, jer ne znam koliko vas prolazi često Most. petljom (ja dnevno nekoliko puta), ali svaki drugi dan, od gužve na uključenje na Gazelu ne može da se prođe do Savske/Sarajevske (dakle tu se nalaze četri trake), a da ne pričamo koliko je neizvodiljvo na tu stranu sići sa mosta, jer nemoguće je proći kroz kolonu koja čeka da se popenje na most (toliko velika gužva je i u slučajevima kada nema nikakve gužve na samom mostu), alternatitivni pravac penjanja na Gazelu (iz vojv. Mišića desno, pa ispod auto-puta, kod parking servisa, pa opet desno) je zakrčen redevno, nešto ne verujem da bi svi ti ljudi išli na gornji špic Ade, pa onda preko celog Novog Beograda do Arene... :/
 
Nesporno je da bi jos jedan most u nastavku Ivana ribara bio dobar potez ali gotovo niko nije imao u vidu tezinu jedne takve investicije. Mislim da je Dragan u ranijim postovima pomenuo da bi most u tom delu morao da bude dosta duzi od trenutno planiranog mosta sto ni u kom slucaju ne moze biti jeftinije. Sa druge strane ekoloski aspekt i dalje ostaje kao jako bitan i sumnjam da bi u tom slucaju evropske institucije tek tako odobrile kredit ili neka bezpovratna sredstva ako ekoloski uslovi nisu zadovoljeni a pritom i od strane ekoloskih organizacija bude alarmirana javnost.

Ne bih se licno toliko osvrtao na opravdanost mosta u nastavku I Ribara koji bi svakako imao svoju funkciju ali nikako u toj meri opravdan kao most preko ade kao deo jednog daleko veceg projekta UMP-a. Most preko ade je mnogo vise od jednostavnog prelaza preko vode on je samo jedna od karika u lancu i kao takvog ga treba posmatrati. Takodje sa ekonomskog aspekta mislim da izgradnjom umpa i mosta preko ade mnoge opstine sa juzne strane grada (cukarica a posebno rakovica) dobile priliku za razvoj i daleko bolju dostupnost.
 
Osnovni problem projekta UMP-a i jeste to sto saobracajni problem ne sagledava kroz mrezu, vec kroz jednu jedinu saobracajnicu. Stoga u njemu i ima nekih planerskih nonsensa kao sto su vodjenje saobracaja paralelnim saobracajnicama na bliskom odstojanju (uz postojeci autoput od ulice Grcica Milenka), zatim navodjenje jos jedne jake saobracajnice na vec preopterecene tacke (autokomanda), a da ne pricamo o potpunoj nekonzistentnosti u pogledu kontinuiteta toka same saobracajnice (kombinacija petlji i povrsinskih raskrsnica).

Most kod Vince i most kod Ada Huje nisu isti mostovi.
 
Vrh