Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ja bih rekao da je zemlja nasuta i poravnata kako bi se olakšao pristup i rad mašine za fundiranje šipova. To su uobičajeni pripremni radovi na teško pristupačnim mestima. Ne vidim kako bi radila mašina da je ostala ovakva rupa:

img5072g.jpg


Slične pripremne radnje su obavljali i prilikom fundiranja šipova za završeni deo mosta:

50890619.jpg



U svakom slučaju, verovatno će uskoro biti rešena ta dilema.
 
blagoje":28ng1v7n je napisao(la):
Ja bih rekao da je zemlja nasuta i poravnata kako bi se olakšao pristup i rad mašine za fundiranje šipova. To su uobičajeni pripremni radovi na teško pristupačnim mestima. Ne vidim kako bi radila mašina da je ostala ovakva rupa:

img5072g.jpg

To mi je prvo palo na pamet, ali je onda teško objasniti zašto su nasuli beli šljunak, potrudili se da ga savršeno poravnaju, pa da ga onda onaj valjak koga vidiš na tvojoj slici još i utaba. Moja prva pretpostavka je bila da jedino žele da naprave mali nasip izmedju reke i prostora za fundiranje u slucaju da voda iznenada nadodje, kao sto su radili kod novog mosta. Medjutim to bi znacilo da moraju da vade osam desetina zemlje koju su upravo nasuli samo zbog tog malog nasipa, a i dalje stoji prva primedba, čemu finiš zemljanih radova?

Medjutim, upravo sam se setio još jedne, bolje, varjante. Prosto, zatrpaće Topčidersku reku.

To su već uradili kod Hipodroma. U reku postave cev i samo nastave da nasipaju zemlju kao što su započeli. Zbog toga se na sada već nasut deo odmah postavlja i poravnava gornji sloj belog šljunka. Tako se dobija put u nivou trenutne ulice (a ne višeg, novog mosta) pa, pošto ne postoji prevelika visinska razlika, on može lako da skrene u tunel. To jeste vrsta privremenog "mosta", samo od zemlje, a zbog toga je i jeftiniji od altenativa. Tako se dobija privremena trasa u smeru ka Sajmu, preko zemljanog nasipa pa u tunel. Onda može početi rušenje starog zidanog mosta.
 
vrlo zanimljivo resenje.. vrlo moguce... meni se svidja.

jel neko, stvarno, zna koji je plan regulacije saobracaja kod petlje Radnicka?

kako ce se odvijati saobracaj narednih par meseci?

nemoguce je da ce saobracaj ka gradu ici preko hipodroma. kolapsi nastaju i za vremevikenda, kada to urade.
 
Zuma":1702bgt7 je napisao(la):
blagoje":1702bgt7 je napisao(la):
Ja bih rekao da je zemlja nasuta i poravnata kako bi se olakšao pristup i rad mašine za fundiranje šipova. To su uobičajeni pripremni radovi na teško pristupačnim mestima.

To mi je prvo palo na pamet, ali je onda teško objasniti zašto su nasuli beli šljunak, potrudili se da ga savršeno poravnaju, pa da ga onda onaj valjak koga vidiš na tvojoj slici još i utaba.

Mislim da je blagoje upravu, uskoro će se tu pojaviti mašina za bušenje šipova (mase oko 120t) pa je zato to sve tako dobro pripremljeno (nasutim šljunkom sprečavaju da ih ometa blato ipak ide jesen... :wink: )
 
Jedno je sigurno oni znaju šta rade :mrgreen:

Evo i jedan primer kada smo se baš pitali dal su baš sve "premerili" kako treba i ispade da jesu :p

img4951w.jpg


img4900a.jpg


img4938aaa.jpg


img4952a.jpg


img4956a.jpg


img4875a.jpg


img4877a.jpg


img4878a.jpg
 
Veliki Vracar":8pxt31tn je napisao(la):
Mislim da je blagoje upravu, uskoro će se tu pojaviti mašina za bušenje šipova (mase oko 120t) pa je zato to sve tako dobro pripremljeno (nasutim šljunkom sprečavaju da ih ometa blato ipak ide jesen... :wink: )

Malo je previše dobro pripremljeno. Potrudili su se da u svakom, i najzabačenijem ćošku, zemlju savršeno izravnaju pa onda valjkom nabiju. Sve samo da bi se mašina za šipove mogla komotno parkirati negde po sredini, posle čega se odmah sva ta zemlja i šljunak ponovo vade da bi se iskopala još dublja rupa od originalne? Nije verovatno, ali bi ipak moglo da prođe da sad nisam pažljivije pregledao neke svoje starije slike:

Ovako izgledaju temelji novog mosta (18. Mart. 2012.). Idu šipovi, pa naglavna greda koja ih povezuje, a koja je istovremeno i stranica mosta. Spoj naglavne grede i vrha šipova je negde na visini nivoa vode u Topčiderskoj reci. Dakle, za postavljanje šipova bilo kog novog dela mosta mora da se iskopa ista ovakva rupa, na toj visini, čak i kad se ne moralo to raditi zbog povezivanja armature koja viri sa postojećeg dela mosta. Kad se uzme u obzir širina, dužina i dubina na kojoj se nalaze ovakvih 5 šipova, maltene sva sada nasuta zemlja mora ponovo da se vadi. Zbog toga nema smisla baš svuda nasipati šljunak, poravnavati ga i valjati po svakom nepristupačnom ćošku budući da mašina za nabijanje šipova sigurno neće biti parkirana u nekom ćošku, a od fino poravnate površine neće ostati puno nedirnutih delova kad se sva ova zemlja bude ponovo vadila. Čemu onda toliki trud?

DSCN3275.jpg


DSCN3276.jpg


Pogledajte armaturu koju treba ponovo otkopati i povezati, kao i tačnu poziciju nosećeg stuba mosta. Ispod njega su šipovi, a otprilike u istoj liniji treba da budu i novi.

IMG_0971.jpg


IMG_0974.jpg


A ovo je najinteresantnije. U delu koji je sada zatrpan ima čak četri posebna nivoa: tri betonska nivoa, i jedan od cigala. Neko je fluorescentnom zelenom bojom označio instalacije koje su važne (žive). Ima ih čitava gomila, a označen je i onaj zid od cigala. To je verovatno ozidani kanal sa kablovima i cevima koje se naziru levo, 1m iznad glave radnika. Nema teorije da će neko da provuče 5 novih šipova kroz ovaj beton i instalacije. Trebalo bi im mesec dana samo da shvate koji kabl i cev čemu pripadaju, pa da zatim sve to premoste, pa da zatim razbiju sav ovaj beton. To su postavljale ekipe počevši od prve Jugoslavije, preko Nacista, pa nadalje. Stovarište nafte je bilo na ovom mestu još na fotografijama iz 1933. Tek posle svega ovoga bi mogli da pobijaju šipove. Umesto toga, jednostavno su zatrpali sve zajedno, pa će se time baviti kasnije.

IMG_1382.jpg


IMG_1455.jpg


IMG_1658.jpg


IMG_1381.jpg
 
Sa slika se može videti koliko opterećenje trpe nosači viseće skele po izlivanju betonskog segmenta iznad železničke pruge. Primetno je da je došlo do ugibanja nosača na sredini raspona:

z02mw.jpg


z01g.jpg



Slikano mobilnim, pa su slike nešto lošijeg kvaliteta.
 
Cini mi se da su neki radovi poceli kod Buvljaka. Kod bazne stanice, preko puta Buvljaka, plavi kran se krece vide se i neki radnici da se muvaju. Na zalost, nisam slikao, ali mi se cini da bih tesko i nasao ugao slikanja tako da se vidi da se bilo sta desava.
 
radnici imaju kombinezone na kojima piše Ratko Mitrović, nešto čačkaju po malo....
 
Došla je mašina za bušenje šipova na mesto bivšeg čeličnog mostića preko Topčiderke.
 
Ranije najavljeni rok za puštane tramvaja u Jurija gagarina je 15. oktobar.
Teško.
Bar neka uhvate poslenje lepe dane u 2012.
 
Ja videh pre neki dan radnike u MBA "dresovima" kako se motaju po gradilištu kod buvljaka, jedan je nešto bušio hiltijem pored temelja neposredno uz pešački prolaz, pored je bilo nekoliko inženjera sa sveskama... Izgleda se nazire kraj agonije...
 
I ja videh nekoliko MBA sa hiltijem kako buse kod prolaza za pesake.

Mogli bi za 2 nedelje postenog rada da odrade taj deo iznad ulice kod Buvljaka cime bi omogucili da tramvaji saobracaju normalno.Krajnje je vreme za to.
 
Blagoje je bio u pravu, sledeći korak je nabijanje šipova.

Sad mi nije jasno kako će ovo isto izvesti na levoj obali, kroz sve one instalacije i beton. Sem, eventualno, ako se baš pogodilo da na mestima gde dolaze sami šipovi nema betona, da one instalacije koje nisu dovoljno fleksibilne da se pomere za 1 metar sa mesta kuda prolazi šip ustvari nisu ni važne, da u onom zidu od cigala nema još aktivnih cevi i kablova, dok je on sam ili na brzinu uklonjen, ili nebitan? Uradili su čak i neko premošćavanje sa dva kabla, ali POSLE nasipanja, a ne pre njega. Možda je prioritet da se beton u šipovima izlije što pre da bi imao vremena da očvrsne, a da se onda, posle ponovnog vadjenja nasute zemlje, polako i paralalno sa drugim radovima očisti okolina šipova od svih ostataka instalacija koje smetaju daljem betoniranju. Nadam se da ćemo videti šta je u pitanju kad se sve ponovo otkopa.

IMG_1784.jpg

IMG_1781.jpg
 
Nisam strucnjak za ovu oblast, ali mozda ce sipove pobadati dalje od obale reke - veci raspon i time izbeci taj betom i silne instalacije ?
 
Instalacije ne bi trebale da predstavljaju problem. Trenutno su u toku radovi na postavljanju nove infrastrukture (šahtovi i kanali) na području oko mosta i buduće petlje "Radnička". Tuda će se provući postojeće instalacije i ostaviti prostor za buduće, čime će se urediti trenutno haotično stanje. Ovo je neophodno i zbog skorašnjeg rušenja tobogana i radova na stubovima nadvožnjaka u smeru ka Adi.
 
blagoje":3prf8b0o je napisao(la):
Instalacije ne bi trebale da predstavljaju problem. Trenutno su u toku radovi na postavljanju nove infrastrukture (šahtovi i kanali) na području oko mosta i buduće petlje "Radnička". Tuda će se provući postojeće instalacije i ostaviti prostor za buduće, čime će se urediti trenutno haotično stanje. Ovo je neophodno i zbog skorašnjeg rušenja tobogana i radova na stubovima nadvožnjaka u smeru ka Adi.

To je konacno resenje za instalacije kad sva ta nova infrastuktura za njih bude gotova.

Na ovo mesto:

IMG_1381.jpg


treba da dodje nesto ovog oblika i velicine:

DSCN3275-det.jpg


Mene zbunjuje (istina, nedokazana) pretpostavka da fluorescentna zelena boja oznacava nesto sto je vazno i u ovom trenutku aktivno. Zasto bi obelezavali instalacije ako ih ne treba ponovo pronalazitii i nesto na njima raditi? To bi znacilo da se one sada, sem na kratko, ne smeju prekidati. A ako je tako, onda ili pobijanje sipova na levoj obali mora cekati zavrsetak te nove infrastrukture i prethodno povezivanje kroz njih onoga sto ce ovde biti iseceno cevima za sipove, ili se stara instalacija mora privremeno premostiti pre pobijanja. A kako su poceli, ne verujem da imaju nameru da cekaju. Mozda ce sipovi ipak nekako da izbegnu ono sto je vazno, iako to gledajuci gornju sliku izgleda malo verovatno? Ili su to nekako vec uspeli da urade za svega dva dana koliko su imali izmedju prve slike i zasipanja zemljom?

U svakom slucaju uskoro cemo videti kako ce se to resiti.
 
Na kameri kod buvljaka se vide radnici i mašine.
 
Vrh