Veliki Vracar":8pxt31tn je napisao(la):
Mislim da je blagoje upravu, uskoro će se tu pojaviti mašina za bušenje šipova (mase oko 120t) pa je zato to sve tako dobro pripremljeno (nasutim šljunkom sprečavaju da ih ometa blato ipak ide jesen... :wink: )
Malo je previše dobro pripremljeno. Potrudili su se da u svakom, i najzabačenijem ćošku, zemlju savršeno izravnaju pa onda valjkom nabiju. Sve samo da bi se mašina za šipove mogla komotno parkirati negde po sredini, posle čega se odmah sva ta zemlja i šljunak ponovo vade da bi se iskopala još dublja rupa od originalne? Nije verovatno, ali bi ipak moglo da prođe da sad nisam pažljivije pregledao neke svoje starije slike:
Ovako izgledaju temelji novog mosta (18. Mart. 2012.). Idu šipovi, pa naglavna greda koja ih povezuje, a koja je istovremeno i stranica mosta. Spoj naglavne grede i vrha šipova je negde na visini nivoa vode u Topčiderskoj reci. Dakle, za postavljanje šipova bilo kog novog dela mosta mora da se iskopa ista ovakva rupa, na toj visini, čak i kad se ne moralo to raditi zbog povezivanja armature koja viri sa postojećeg dela mosta. Kad se uzme u obzir širina, dužina i dubina na kojoj se nalaze ovakvih 5 šipova, maltene sva sada nasuta zemlja mora ponovo da se vadi. Zbog toga nema smisla baš svuda nasipati šljunak, poravnavati ga i valjati po svakom nepristupačnom ćošku budući da mašina za nabijanje šipova sigurno neće biti parkirana u nekom ćošku, a od fino poravnate površine neće ostati puno nedirnutih delova kad se sva ova zemlja bude ponovo vadila. Čemu onda toliki trud?
Pogledajte armaturu koju treba ponovo otkopati i povezati, kao i tačnu poziciju nosećeg stuba mosta. Ispod njega su šipovi, a otprilike u istoj liniji treba da budu i novi.
A ovo je najinteresantnije. U delu koji je sada zatrpan ima čak četri posebna nivoa: tri betonska nivoa, i jedan od cigala. Neko je fluorescentnom zelenom bojom označio instalacije koje su važne (žive). Ima ih čitava gomila, a označen je i onaj zid od cigala. To je verovatno ozidani kanal sa kablovima i cevima koje se naziru levo, 1m iznad glave radnika. Nema teorije da će neko da provuče 5 novih šipova kroz ovaj beton i instalacije. Trebalo bi im mesec dana samo da shvate koji kabl i cev čemu pripadaju, pa da zatim sve to premoste, pa da zatim razbiju sav ovaj beton. To su postavljale ekipe počevši od prve Jugoslavije, preko Nacista, pa nadalje. Stovarište nafte je bilo na ovom mestu još na fotografijama iz 1933. Tek posle svega ovoga bi mogli da pobijaju šipove. Umesto toga, jednostavno su zatrpali sve zajedno, pa će se time baviti kasnije.