Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Izvor: Beobuild.rs

Nastavak gradnje petlje Jurija Gagarina

121007-JGPET-03.jpg


Posle par meseci zastoja ponovo su pokrenuti radovi na petlji Jurija Gagarina. Zbog stečaja prethodnog izvođača izvršen je prenos ugovora na austrijsku firmu “Porr”. Novi ugovor koji je potpisan podrazumeva da novi izvođač preuzme sve obaveze u pogledu obima i cene radova, a rok za završetak posla je septembar 2013. godine.

Ovo je inače drugi slučaj bankrota izvođača izabranog za izvođenje radova na severnim prilazima novom mostu kod Ade. Dva puta je tenderskim procesom birana kompanija kao izvođač, da bi nekoliko meseci kasnije isti pravni subjekt bankrotirao. Inače, tenderski proces se izvodi pod uslovima i pod kontrolom Evropske investicione banke. U prvom pokušaju to je bila slovenačka firma SCT, da bi posle objavljenog bankrota posao bio dodeljen Primorju, jos jednom slovenačkom građevinskom preduzeću. Kada je Primorje nedavno bankrotiralo ugovor je prenet na drugoplasiranog, odnosno austrijsku kompaniju Porr. Na sreću, nov ugovor ne nosi uvećanu cenu, a projekat petlje sa šinskim koridorom se procenjuje na 40 miliona evra.

Celu vest kao i foto reportazu mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/574.html
 
Povremeno treba baciti pogled i sa vece visine nego sto to obicno cinimo :)

Grad nam je bas lep, samo ako uspemo da sacuvamo prirodne prednosti koje imamo umesto da jurimo "razvoj" u samom centru grada, nesto u cemu ionako nikada necemo biti toliko dobri da bi to opravdalo unistavanje posebnog prirodnog ambijenta Beograda. Pre nekog vremena sam spominjao kako je cinjenicom da su zbog pruge novi most i petlja morali da budu podignuti u vazduh, oslobodjen potencijalno kvalitetan prostor ispod njih, prostor koji koridorom Tociderske reke moze da poveze zelene oaze Ade Ciganlije, Tocidera i Kosutnjaka u jednu Turisticko-Rekreativnu celinu. A pogledajte sad zeleni kompleks na ovoj slici. Cine ga Ratno Ostrvo, Novo Beogradski deo Usca, i Kalimegan sa donjim gradom. Tek se ovako vidi da je to ustvari jedna zaokruzena celina. Ako se jos ostvari projekat "Čaplja" iz 2007. godine, onda bi se kao prirodan deo ove celine pojavila i oblast malih kanala i jezera koja se ovde vidi na levoj obali Dunava. Vec danas nam leti dolaze po nekoliko brodova turista dnevno, pa cak uzivamo i nekakav ugled mesta sa dobrom zabavom. Ako bi se ova dva izuzetna zelena kompleksa usmerila iskljucivo ka turizmu, povezala brodovima, a obale uredile, imali bismo nesto sto stvarno mozemo da prodamo na svetskom trzistu. Nisu potrebne velike sume novca da bi se sve to uredilo, a ovaj put stvarno imamo trzisnu prednost za razliku od takmicenja sa celim svetom u izvozu sirovina i robe koju oni prave bar isto tako dobro kao i mi. Ovo je fantastican potencijal, ne treba ga traciti tako sto cemo u urbanizmu vecito da jurimo za necijim repom pokusavajuci da sustignemo resenja koja su razvijene zemlje vec prevazisle. Potrebno je razmisljati malo smelije, shvatiti da je za centralnu zonu Beograda prava sansa u uslugama, ali sa ukusom, bez megalomanije sa giganstkim staklenim hotelima, trznim centrima i velikim kulama sa 30 spratova. To nije razvoj, to je moderni poslovni geto iz koga ljudi sa zapada beze u mesta kao sto bi nas Beograd mogao biti vec danas. Samo da je malo cistiji, uredjeniji i organizovaniji. I naravno, da se Beograd, nalik na nekadasnju boemsku cetvrt Skadarliju, zbog pohlepe mocnih i apatije gradjana ne pretvori u danasnju Skadarliju, u odvratnu komercijalizovanu travestiju svega sto bi ona trebalo da predstavlja.

NoviBeogradizvazduhaw711.jpg


Link na punu rezoluciju slike
 
Sve, sve, ali OVO mi ne ide u glavu, pa to ti je. I bukvalno iz aviona se vidi da nešto nije u redu.

novibeogradizvazduha2.jpg


Da čovek kaže da nije moglo zbog nasipa, ali je deo nasipa nešto pre toga i bio rušen zbog proširenja Jurija Gagarina...
 
Само још једна бесмисленост УМП-а. Ваљда ће се једног дана неко на положају дозвати памети.
 
@Relja
To sam i ja primetio i Bode mi oci!
Zapravo po mom je UMP trebao da se nadoveze na MIlentija Popovica i da izadje tamo kod USCA umesto sto ide ka Bezaniji.
 
Nemoj te tako probijanje nasipa na toj lokciji je jednako ubijanju krave u indiji mada moze da se odradi nije nikad kasno
 
Pa sad je kasno kad su uradili sve ove petlje u Jurija gagarina, morale bi se sve srusiti i projektovati nov cvor.
 
Мислим да није касно.Могле би се ту додати две рампе али би то било мало компликованије и скупље изградити. У осталом то "скупље и компликованије" је главни мотив који се провлачи кроз целу причу око УМП-а тако да би то био логичан наставак пројекта у ком улажемо паре у стварање нових инфраструктурних проблема чије исправљање опет треба платити и тако у круг... :roll:
 
Definitivno fali petlja i stavi se kruzni tok u milentija popovica i milina...

A tek ce ljudi shvatiti koliko nedostaje tramvajska stanica u visini zeleznicke stanice NBG.
 
spatiotecte":96neb4pr je napisao(la):
@Relja
To sam i ja primetio i Bode mi oci!
Zapravo po mom je UMP trebao da se nadoveze na MIlentija Popovica i da izadje tamo kod USCA umesto sto ide ka Bezaniji.

Ne. O tome smo vec puno pricali. Osnovna potreba je bila da se ulica Marka Celebanovica (Nikole Dobrovica) nastavi na oba svoja kraja i da se, kao potpuno nova ulica, produzi tacno u pravcu u kome sada ide. Zasto?

Novi Beograd je vec sada postao pravi centar Beograda. Sve sto je novo i vazno se gradi samo ovde. Tu su skoncentrisani novac, privreda, ljudi, sve veci deo admistracije i dobra infrastruktura. Stari deo grada je potpuno blokiran. Ne moze da nastavi sa razvojem sve dok se ne napravi magistrala koja povezuje Pancevacki most, Autokomandu i, kroz tunel, most na Adi. Tu saobracajnice ne mogu da propuste vise saobracaja nego sada, a niko nece nista da gradi ako tamo ni on, ni roba, ni njegove musterije ne mogu doci za manje od jednog sata. Zbog toga ce ubrzani razvoj da se desava samo na Novom Beogradu, i to pre svega u delu severno i zapadno od Novog Bezanijskog groblja, sve do Aerodroma. Taj trend je postojao i do sada. Medjutim, izgradnjom Kineskog mosta, doci ce do neverovatnog ubrzanja. Raskrsnica autoputa i puta ka Kineskom mostu ce postati jedna od glavnih raskrsnica u gradu. Izmedju aerodroma na zapadu, Bezanijskog Novog Groblja na istoku i Zemuna na severu postoji savrseno ravan i neiskoriscen prostor pored DVA ukrstena autoputa. Ovo nece dugo ostati prazno. Da bi se buduci saobracaj sa ovog ogromnog prostora, uz onaj sa Autoputa i Kineskog mosta, sproveo prema starijim delovima grada, moramo imati bar jos jednu paralelnu magistalu. Niti ce auto put biti dovoljan, niti je dobro da ovakav grad zavisi od samo jedne prave, neprekinute magistrale u pravcu severozapad jugoistok. Potrebna je potpuno nova, pomerena ka jugu, a nastavak trase ulice Marka Celebanovica je idealan za to. Koliko god to cudno izgledalo, trenutne ulice Novog Beograda nisu dovoljne za saobracaj koji ce ubrzo tuda da ide. Kad se ta nova ulica preko novog mosta i tunela spoji sa Pancevackim mostom, imacemo neku vrstu poluprstena koje je dovoljno blizu gradskom jezgru da, pored auto puta, postane drugi glavni unutrasnji (gradski) magistaralni pravac. Nesto sto ce omoguciti razvoj i istocnih delova starog Beograda (tunel i put ka Pancevackom mostu) i novih zapadnih delova Novog Beograda.

Takodje, mislim da je pruga ta koja je na pogresnom mestu, a ne trasa ovog puta. Kao sto sam vec predlozio, posto se vec ne moze pomerati, treba je podici na stubove da ne bi presecala Novi Beograd na dva dela. Onda je lako moguca i petlja koja povezuje Milentija Popovica, Jurija Gagarina i Most, kao i mnostvo drugih lokalnih veza po pravcu jugozapad severoistok. Nema ni jednog velikog grada koji u samom svom centru moze da tolerise dugacki nasip koji ga deli na dva dela.
 
Зума ти си визионар достојан нашег урбанистичког завода :!:
 
Zuma":ze00d4rs je napisao(la):
Koliko god to cudno izgledalo, trenutne ulice Novog Beograda nisu dovoljne za saobracaj koji ce ubrzo tuda da ide.

NIje čudno. Trenutne ulice su već nisu dovoljne za postojeći saobraćaj.
NPR - Jedna na izgled trivijalna stvar - zamena habajućeg sloja u Gandijevoj ulici, pri čemu su čak podelili ulicu u dve faze, je napravila zastoje u krugu prečnika dva kilometra, i to u ulicama sa 2x2 i 2x3 trake. Slično se dešava i kasa dođe do najbezazlenijeg sudara sa razbijenim farom.
Razlog je što se NBG gradi, ali umesto u širinu, popunjavaju se prazni placevi, ili češće - na nekadašnjim zelenim površinama se podižu stambene zgrade, što umnožava broj automobila u postojećim ulicama.

Ja u vizionarstvo UMP-a ne verujem. Most - treba, ovde ili malo uzvodnije, sad je već kasno. Trenutno je neiskorišćen i treba sačekati skori završetak petlje u Radničkoj. Uostalom, nedostaju još dva mosta (Savski amfiteatar i u produžetku Jurija Gagarina).
Ali "magistrala" sa semaforima, paralelna autoputu koji još nema svoju obilaznicu, na isti pravac saobraćaj može da se uključi i sa postojećih ulica, isključenja sa "UMP"na NBG završavaju tačno ispred semafora... ne pije vodu, kao mnogo toga u beogradskom urbanizmu.
 
relja":kfcsr24g je napisao(la):
NPR - Jedna na izgled trivijalna stvar - zamena habajućeg sloja u Gandijevoj ulici, pri čemu su čak podelili ulicu u dve faze, je napravila zastoje u krugu prečnika dva kilometra, i to u ulicama sa 2x2 i 2x3 trake. Slično se dešava i kasa dođe do najbezazlenijeg sudara sa razbijenim farom.
Razlog je što se NBG gradi, ali umesto u širinu, popunjavaju se prazni placevi, ili češće - na nekadašnjim zelenim površinama se podižu stambene zgrade, što umnožava broj automobila u postojećim ulicama.


razlog nije samo što se bg gradi u širinu, nego i zato što iz tog dela novog beograd jedina veza ka maltene bilo gde su samo dve ulice, tošin bunar manjom merom i naravno jurija gagarina. trebalo bi po meni blokovsku unutrašnju saobraćajnicu spojiti sa omladinskih brigada, i to kod đorđa stanojevića, i tako bi se dobila jedina prava alternativa jurija gagarina. i naravno napraviti kružni tok tu pošto bi to onda bila jako bitna raskrsnica, i naravno sinhronizovati semafore u đorđa stanojevića pošto je sadašnji način rada tih semafora kriminal.

i moram da se složim da gradnja novobeogradskog dela UMP-a nije trebala da bude prioritet. prioritet UMP-a je morao da bude deo od autokomande do pančevca, pošto ne postoji nijedna dobra i direktna veza ova dva jako bitna i frekventna dela grada.
 
I da dodam da će ukrštanjem sa UMP-um ionako preopterećena jedina prava poprečna NBG ulica Omladinskih Brigada biti dodatno usporena.
 
MilisaV":eop54lir je napisao(la):
i moram da se složim da gradnja novobeogradskog dela UMP-a nije trebala da bude prioritet. prioritet UMP-a je morao da bude deo od autokomande do pančevca, pošto ne postoji nijedna dobra i direktna veza ova dva jako bitna i frekventna dela grada.
Valjda ti je jasno da je cena te deonice astronomska i zahteva ogromne intervencije u vrlo gusto naseljenom delu grada. Koliko su se do sad pokazali sposobnim da isplaniraju neuporedivo jednostavniju trasu kakva je Topčider-N.Beograd, bolje je što nisu krenuli u drugom pravcu, odmah bi napravili neko ***nje. O tunelu i da ne pričam.
Daće Bog sešće jednom na vlast neko elokventan, a dotle ko živ, ko mrtav...
 
Tim pre je trebalo krenuti u njenu realizaciju. i most na adi je bio skup pa eto napravljen je..

i mislim da tunel može da čeka do daljnjeg, autokomanda je dobro spojena sa mostom na adi preko auto puta i bulevara vojvode mišića, ostali delovi grada kojima bi značio tunel mogu da sačekaju.
 
Nisi me shvatio. Nije reč samo o ceni, već o kompleksnosti i planiranja i izgradnje, na kraju i o vremenu koje je za sve to potrebno. Video si koliko je zastoj bio prilikom izgradnje nadvožnjaka ka B.Brdu zbog nekoliko tamođnjih kuća, e sad zamisli tempo kojim bi napredovao UMP kroz Pašino Brdo, Bulbulder i ko zna kroz šta još.
Prevelik je to zalogaj i za mnogo jače planere nego što su ovi današnji. Srećom pa se nisu zaleteli.
 
На сајту изградње моста ( http://www.savabridge.com ) су постављене фотографије прогреса радова за месец септембар:

sept01.jpg

Мост на Ади са јужним приступним саобраћајницама

sept02.jpg

Израда насипа за девијацију саобраћаја

sept03.jpg

Рушење старог моста преко Топчидерке

sept04.jpg

Привремена девијација саобраћаја

sept05.jpg

Асфалтирање рампе 1б

sept06.jpg

Денивелисани прстен и рампа 6б после асфалтирања

sept07.jpg

Монтажа арматуре за друго поље рампе 3а

sept08.jpg

Бетонирање трећег поља рампе 1а

sept09.jpg

Монтажа арматуре за прво поље новог вијадукта у Радничкој

sept10.jpg

Бетонирање првог поља новог вијадукта у Радничкој

sept11.jpg

Монтажа арматуре за десето поље новог вијадукта у Радничкој

sept12.jpg

Монтажа оплате потпорног зида у оси 1 новог вијадукта у Радничкој
 
Bobb":2qaivuu8 je napisao(la):
Nisi me shvatio. Nije reč samo o ceni, već o kompleksnosti i planiranja i izgradnje, na kraju i o vremenu koje je za sve to potrebno. Video si koliko je zastoj bio prilikom izgradnje nadvožnjaka ka B.Brdu zbog nekoliko tamođnjih kuća, e sad zamisli tempo kojim bi napredovao UMP kroz Pašino Brdo, Bulbulder i ko zna kroz šta još.
Prevelik je to zalogaj i za mnogo jače planere nego što su ovi današnji. Srećom pa se nisu zaleteli.

Obrni, okreni, opet se sve svede na cenu. Lako je isplanirati i isprojektovati, a kasnije i početi sa gradnjom, ako se ima para za eksproprijaciju, a ona je ovde glavni problem. Pare za eksproprijaciju moraju da se obezbede iz gradske kase, a ona je poprilično bušna.
 
Vrh