Da pokušam da napravim presek radova u prethodnom periodu i trenutnih dešavanja na petlji "Radnička".
Trenutno najaktivnije gradilište na ovoj petlji je na nadvožnjaku koji spaja Bulevar vojvode Mišića sa Radničkom ulicom, a koji prelazi preko pruge (smer ka Sajmu). Sa strane Sajma je ranije završeno pet polja gornje konstrukcije i nedavno je počelo postavljanje ivičnih venaca. Radi se i na pristupnom nasipu koji će nadvožnjak povezati sa postojećom saobraćajnicom u Bulevaru vojvode Mišića. Na suprotnoj strani (bliže Adi) su završena 3 polja gornje konstrukcije nadvožnjaka i trenutno se izvode radovi na postavljanju armature za četvrto polje. Iznad same pruge je juče (nedelja) završeno izlivanje ovog segmenta nadvožnjaka. Kada dostigne potrebnu čvrstinu, ova konstrukcija će biti spuštena na delimično izrađene stubove, spojiće se izvedena armatura stubova sa izvedenom armaturom gornje konstrukcije i zaliti betonom. Po završetku ove operacije, ostaje samo da se gornja konstrukcija iznad železničke pruge poveže sa već završenim delovima nadvožnjaka sa obe strane pruge. Sama izrada ovog segmenta je trajala nešto duže, kako zbog njegovog položaja iznad same pruge, tako i zbog specifičnosti vezane za postavljanje armature i sam proces prednaprezanja ovog segmenta sa već završenim delovima konstrukcije.
Da podsetim,nadvožnjak koji je trenutno u izgradnji će po završetku biti korišćen za protok saobraćaja u suprotnom smeru (smer ka Adi) kako bi se omogućilo rušenje tobogana i izgradnja nadvožnjaka za taj smer. U tom cilju se obavljaju i trenutni radovi na mostu preko Topčiderske reke. Saobraćaj u smeru ka Adi je po silasku sa tobogana preusmeren na novoizgrađeni deo mosta, a stari čelični most je isečen i uklonjen. Na delu koji je on zauzimao su u toku pripremni radovi na fundiranju šipova kako bi se mostovska konstrukcija nadovezala na već završeni deo. Izrada prefabrikovanih betonskih greda za ovaj (srednji) segment mosta preko Topčiderske reke se obavlja na delu gradilišta kod NIS-a i u završnoj je fazi.
Osim na nadvožnjaku preko pruge, trenutno su najintezivniji radovi na rampama koje spajaju kružni tok sa Radničkom ulicom. Na rampi koja se spušta sa kružnog toka je do sada izliveno 4 od 6 polja gornje konstrukcije. Za rampu koja se iz Radničke ulice penje na kružni tok su završeni svi noseći stubovi (ukupno 5) i trenutno se postavlja skela za izradu gornje konstrukcije na prva dva polja (od 4).
Dobro napreduju i radovi na rampi koja se sa kružnog toka spušta u Bulevar vojvode Mišića. Izlivanjem gornje konstrukcije prvog segmenta je premošćena pruga, a trenutno je u toku postavljanje oplate na preostala dva segmenta. Završetak grubih radova na spajanju ove rampe se može očekivati u narednih desetak dana. Na rampi koja se iz Bulevara vojvode Mišića penje na kružni tok nije se dalje odmaklo od završetka izrade nosećih stubova (njih 4). Obzirom da je prethodnih dana izmeštena konstrukcija koja je držala električne vodove iznad pruge, a koja je smetala radovima na ovoj rampi, stvoreni su uslovi da se u narednom periodu inteziviraju radovi i na njoj. Ovde je neophodno uraditi 3 segmenta gornje konstrukcije rampe.
Sredinom septembra je završeno i spajanje rampe koja sa kružnog toka vodi ka Hipodromu. Sada imamo spojene sve četiri rampe koje kružni tok spajaju sa mostom i sa vijaduktom koji vodi ka raskrsnici kod Hipodroma. Na rampama koje spajaju kružni tok sa mostom završni radovi su u poodmakloj fazi. Završeno je postavljanje ivičnih venaca, Jersey barijera, hidroizolacije i odvoda za kišnu kanalizaciju, kao i betoniranje tehničkih staza. Nedavno je postavljen i noseći sloj asfalta, a sem habajućeg sloja, ostalo je da se postavi zaštitna ograda i rasveta. Na dve rampe koje spajaju kružni tok sa raskrsnicom kod Hipodroma završeni su samo grubi radovi na gornjoj konstrukciji rampi.
Utisak je da nema nekih većih prepreka da kompletan kružni tok i pristupne rampe budu kompletno završeni do kraja godine. Naravno, pod uslovom da nisu planirali da građevinsku sezonu završe tokom novembra.
Na kružnom toku je završeno postavljanje hidroizolacije i odvoda za kišnu kanalizaciju, nakon čega je postavljen noseći sloj asfalta. Završni (habajući) sloj asfalta će se verovatno postaviti kada se završe sve pristupne rampe i postave dilatacione spojnice. U narednom periodu je ostalo da se završi i postavljanje zaštitne ograde i rasvete.
Završeni su i radovi na asfaltiranju ispusta za autobuska stajališta na vijaduktu iznad kružnog toka, kao i radovi na postavljanju lifta (smer ka mostu). Na oknu lifta za suprotni smer u toku je zastakljivanje panoramskih otvora. Na južnom pristupu "metro" stanici (bliže Hipodromu) počela je izrada stepeništa (lifta?).
Gledaću da, kada budem imao slobodnog vremena, napravim i fotoreportažu koja će slikovito predstaviti sve gore napisano, mada je i prethodnih dana bilo dosta slika na kojima se to vidi.