Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Kako bi napravili nekakav model žičare i da narod lepo posmatra ceo predeo .Možda neko ima ideju za to.
 
@zuma
u suštini mi se sviđa i podržavam tvoju ideju, ali nešto mi nije jasno. Ako se ne varam, to klatno kruži prateći Zemljinu rotaciju, a prostor ispod i oko pilona je podužan. Aj probaj da skiciraš kako si zamislio putanju klatna.
 
Nije loša ideja za klatno. Samo je propuštena jedna stavka. Treba voziti preko mosta i ne oćoraveti od tog "malog Sunca" :D
 
Ja predlažem da između nogu pilona okače Foker trokrilac Crvenog Barona, a da propeler može da se okreće na vetru.
To nema ni jedan most u svetu.
 
Da se malo osvrnem na trenutne radove na mostu i na pristupnoj petlji sa čukaričke strane:

petlja.jpg



Na mostu je u toku sređivanje pešačko-biciklističkih staza i postavljanje završnog gazećeg sloja (nizvodna strana mosta). Pri kraju je postavljanje led osvetljenja sa uzvodne strane mosta, kako duž konstrukcije mosta, tako i na ogradi. Okno lifta na čukaričkoj strani (1) je premašilo nivo pešačko - biciklističke staze i radovi na njemu su pri kraju, dok je okno lifta na špicu Ade došlo do nivoa gornje konstrukcije mosta. Srušen je i poslednji (treći) pomoćni stub u čikaričkom rukavcu.

Radovi na konstrukciji denivelisanog kružnog toka su završeni i trenutno se radi na skidanju skela i izradi ivičnih venaca. Na silaznoj rampi sa mosta prema denivelisanom kružnom toku (2) izvode se radovi na armiranju poslednjeg (petog) segmenta gornje konstrukcije. Spajanje ove rampe sa mostom se može očekivati početkom aprila. Za rampu koja se sa denivelisanog kružnog toka penje na most (3) je urađeno svih pet nosećih stubova i počelo je postavljanje skela za izgradnju gornje konstrukcije ove rampe. Izvode se i radovi na rampama koje će povezati Bulevar vojvode Mišića sa kružnim tokom (4). Završena su tri noseća stuba za ove dve rampe, a za preostala tri je u toku fundiranje šipova. Za rampe koje kružni tok petlje "Radnička" povezuju sa nadvožnjakom kod Hipodroma, u potpunosti je završeno sedam (od osam) nosećih stubova (5).

U toku su i radovi na oknu lifta i stepeništu koje povezuje autobusko stajalište na vijaduktu iznad kružnog toka sa zemljom (smer ka mostu). Došlo se do polovine neophodne visine. Na autobuskom stajalištu je u toku izrada zaštitne betonske ograde (6):

kruznitok.jpg



Počeli su radovi na nadvožnjaku preko železničke pruge, koji će u profilu 2 x 3 trake povezati Bulevar vojvode Mišića i Radničku ulicu. Na razdelnom ostrvu između postojećih traka bliže Sajmu (7) se vrši fundiranje šipova za buduće noseće stubove nadvožnjaka (smer ka Sajmu):

fundiranje.jpg



Za suprotni smer se radi na izradi nosećih stubova nadvožnjaka na obe obale Topčiderske reke (8). Stub na desnoj obali Topčideske reke je gotovo završen, dok je za onaj sa leve strane urađeno fundiranje šipova. U neposrednoj blizini je u toku izrada kalupa za prefabrikovane betonske grede kojima će se premostiti Topčiderska reka.

Na vijaduktu za šinski saobraćaj u toku je izgradnja prvog (od četiri) segmenta gornje konstrukcije metro stanice sa stajalištem neposredno pre mosta (9). Zbog kompleksnosti, radovi se odvijaju nešto sporije. Ostalo je da se uradi još tri segmenta. Završetkom radova, vijadukt će se spojiti sa mostom. Na suprotnoj strani (bliže hipodromu) uveliko se radi na nosećim stubovima preko kojih će vijadukt biti povezan na postojeću tramvajsku mrežu (10).


Za kraj, evo i par interesantnih slika sa vrha pilona:

20463572.jpg


40718187.jpg


70665296.jpg


64513522.jpg
 
jao kako slatka i divna zumina ideja za klatno. lako ostvarljivo i rekao bih nadasve pucno.
mene je ovaj put fukoovo klatno podsetilo na heraklita i njegove reci: Panta Rei!

inpirisalo me da mozda i napravimo nesto edukativno za decu, da se upoznaju ljudskom anatomijom, a pri tom bi nas podsecalo na procep u kom se nalazimo.
.....
 
blagoje":14eqld0k je napisao(la):

Pitanja se sama nameću, verujem da na prethodnim stranama već postoje odgovori, ali ovako je brže:

- da li će postojati "niše" za autobuse na stajalištima iznad kružnog toka? Očekujem da će postojati, ali ne mogu da oderdim širinu ovih "ispusta", da li ima mesta i za trotoar na kojem bi čekali putnici i za traku za zaustavljane autobusa?
- da li će postojati pešačka veza između stajališta za "šinski prevoz" i autobuskih stanica.
 
Ovo prvo su predvideli, prosao sam biciklmo prosle nedelje, izgleda da ce biti mesta za sve...
Ovo drugo i mene zanima, al nesto mislim da cemo opet cekati realizaciju za odgovor :)
 
relja":3h6kmzhb je napisao(la):
Pitanja se sama nameću, verujem da na prethodnim stranama već postoje odgovori, ali ovako je brže:

- da li će postojati "niše" za autobuse na stajalištima iznad kružnog toka? Očekujem da će postojati, ali ne mogu da oderdim širinu ovih "ispusta", da li ima mesta i za trotoar na kojem bi čekali putnici i za traku za zaustavljane autobusa?
- da li će postojati pešačka veza između stajališta za "šinski prevoz" i autobuskih stanica.


Predviđeno je mesto i za stajalište autobusa i putnike. Vidi se na slikama koje sam ranio slikao:

q22q.jpg


q23r.jpg


Šta više, nivo putničkog stajališta su u međuvremenu dodatno podigli kako bi ulaz u autobus bio lakši.

Veza između autobuskih stanica (na vijaduktu iznad kružnog toka i na nadvožnjaku preko pruge) i metro stanica će ići stazama na međunivou ispod kolovoznih i šinskih konstrukcija, što se delimično može videti na renderu:

110809-RAPET-06.jpg
 
Благоје фин посао радиш. :kk: Мени две ствари константно боду очи иако знам о чему се ради па реко да мало искарикирам то. :) Не замерите.

40718187.jpg


petlja.jpg
 
A malo i trasa UMP-a od Tosinog do mosta. Inace, ogradili su i deo kod raskrsnice Tosinog bunara i Nikole Dobrovica. Imam utisak da ce iseliti i Rome sa trase, a ne samo kod belvila.

28032012730.jpg

28032012732.jpg

28032012733.jpg

28032012734.jpg

28032012735.jpg

28032012736.jpg

28032012737.jpg

28032012738.jpg

28032012739.jpg

28032012741.jpg
 
Slike petlje su fenomenalne ali se svaki put iznerviram zbog pruge koja je odavno trebalo da bude izmestena a ovde sada samo poskupljuje, komplikuje, i ruzi sve. :bash:
 
vucko":kvtyhykc je napisao(la):
Danasnji prilog Studia B

Radovi na petlji Radnička teku po planu

http://www.youtube.com/watch?v=HyGs2JrtyAk&feature=player_embedded

Pominju da ce petlju preko NIS zbog ekspropriacije imati tek sredinom sledece godine,dakle realno krajem sledece godine.

Na kraju je tek rekao da se tobogan ruši krajem 2013 i početkom 2014. :shok:
Jel su oni kršteni? Pa ko će to da krpi još jednu zimu ako nekakvu zamenu ne dobije do tada.
Ma kakva zima ima do leta da se opet raskopa i bude u rupčagama.

I ovako je iz pravca sajma samo jedna traka upotrebljiva. Taj uspon nisu ni popravili zadnji put jer je neko zakačio radnike, pa su brže bolje pokupili mehanizaciju a posao nisu završili. Pa svako jutro ga prolazim i svi autobusi beže u levu traku jer ako idu desno ima sve kamenje u bubrezima da ti istrese.

Ne mogu da verujem ili se ovaj nalupetao sa godinama.

Kako vidim radiće se prvo pored tobogana nadvožnjak koji će biti za smer od Obrenovca ka sajmu ali će kad bude završen biti pušten u kontra smeru a iz Obrenovca i dalje kroz podvožnjak.

Delija imaće + za onaj ruski kod NIS-a.

Samo da radovi posle izbora ne udju u fazu snailstraction što reče neko na skyscrapercity.

Kraj 2013, pa kao da grade most preko Jancengjanga jbt. Pa kinezi ima da premoste pola Dunava do tada ako ne i više. :notok:
 
@GOJE, @mekbejn, @Delija ...

Hvala svima. Zadovoljstvo je podeliti informacije, zapažanja i razmišljanja sa ljudima koji imaju ista ili slična interesovanja. :gobb:
 
Bobb":2e48p48o je napisao(la):
@zuma
u suštini mi se sviđa i podržavam tvoju ideju, ali nešto mi nije jasno. Ako se ne varam, to klatno kruži prateći Zemljinu rotaciju, a prostor ispod i oko pilona je podužan. Aj probaj da skiciraš kako si zamislio putanju klatna.

Tacno. Iako je bolje sto je klatno duze, njegov otklon na nivou tega ne mora da bude veliki. Ustvari, sto je manji, to bolje. Sirina dela kolovoza za metro je 8,5 metara. Tako bi mogli da na nekoj platformi postavljenoj izmedju dve noge mosta nacrtamo krug precnika 6 metara. Onda bi teg na klatnu dugackom 72 metra iz ravnoteznog polozaja pomerili u stranu tacno tri metra i pustili. To se ustvari radi tako sto se on ne pusta rukom, nego se priveze za obim kruga obicnim koncem koji se zatim spali, da ne bi pustanjem iz ruke uneli bocno kretanje, ali to je sad manje vazno. Tako se teg klatna uvek krece samo unutar kruga precnika 6 metara koji se kompletno nalazi zaklonjen ispod i izmedju dve noge pilona. Putanja tega u horizontalnoj ravni mosta je ovakva:

foucault_pendulum_motion_of_bob_co-rotating2_256x256-thumb-500x500-60531.png


Foucault-rotz.gif


Kako sve to izgleda se najbolje vidi na videu ciji sam link vec poslao:

http://www.youtube.com/watch?v=Px1OO8TI6OI
 
relja":3n03inwu je napisao(la):
Ja predlažem da između nogu pilona okače Foker trokrilac Crvenog Barona, a da propeler može da se okreće na vetru.
To nema ni jedan most u svetu.

Eh, sarkazam. Teras me da budem ozbiljan a to u Srbiji treba izbegavati. Dovoljno je lose sto ustvari jesam bio sasvim ozbiljan, iako sam mislio da stvar ne treba objasnjavati.

Samo grubi proracun da bi se stekao osecaj o redu velicine: sam most kosta 160 miliona evra, a sinski deo je skoro 1/5 sirine mosta (18,9%). Cena dela koji se ne koristi je onda recimo 30 milona evra. Ako je kamata na godinu dana orocene devize 3.35%, dolazimo do toga da nezavrsavanje ovog dela mosta predstavlja gubitak od 1 milion evra godisnje samo po izgubljenoj kamati na vezana sredstva. Iako kacenje trokrilca Crvenog Barona mozda izgleda kao karikiranje, jos je mnogo apsurdnija besmislica da neko svaki dan na mostu demonstrativno spaljuje 2775 evra. A to je DNEVNI gubitak, toliko nestane svaki dan za koji se to sto je napravljeno ne upotrebljava. Uopste ne ulazim u to zasto su pare za sine skrenute u kupovinu tramvaja. Verovatno neki sasvim opravdani "cash flow" problem, pa je tako korisnije. Medjutim, posto stvari vec tako stoje, zasto ne bismo na bar malo bolji nacin iskoristili svaki pojedini minut u kome imamo na raspolaganju nesto tako skupo i dobro. SVE je bolje nego da stoji prazno. Ma kakva glupost. Mozda se zabavimo, mozda nesto naucimo, a mozda neko pomisli da smo kreativan narod koji ne robuje sablonima, cak ni tehnoloskim svetim kravama, pa pomisli da bi bilo dobro da investira u zemlju sa takvim ljudima. Kad bude vreme za sine, neka se stavljaju. Nista bitno nismo promenili, i ne gubimo bilo sta.

Sto se tice predloga, ne vidim zasto se na mostu ne bi organizovala galerija na otvorenom prostoru. Ili neka od onih mnogobrojnih izlozbi svega i svacega. Recimo prodajna izlozba cveca i zelenila (Dom Sindikata i trg) koja nesudjeni put za tramvajske sine pretvori u zelenu reku preko reke. Ili bilo koji od drugih, manje ili vise uobicajenih predloga koje sam spomenuo. Internet je apsolutno nanadmasno mesto za brain-storming. To je prosto bio poziv na razmisljanje.

Poslednji predlog o Fukoovom klatnu je vise od obicne zanimacije. Ono nije samo popularizacija nauke, eksponat iz istorije, ili sjajna ilustracija granica upotrebljivosti svakodnevnog "zdravog razuma", vec i eksperiment koji i dalje fascinira naucnike, a ima i cisto filozofske posledice. Sta je inercija? Telo koje se krece u odsustvu spoljne sile nastavlja kretanje na isti nacin. Ali svo kretanje je relativno, a telo se krece u odnosu na sta? U odnosu na koji to referentni sistem? Njutn je uveo koncept apsolutnog prostora, ali niko danas nije narocito srecan zbog toga. Jedno obicno klatno potpuno ignorise Zemlju na kojoj se svi mi ostali nalazimo. Ono se na neki nepoznat nacin krece tesno vezano jedino za daleke mase citavog univerzuma. Zato ova sjajna mesingana kugla tako hipnotise sve koji su svesni sta se tu dogadja. Sta mislite, zasto se nalazi bas u holu Generalne Skupstine Ujedinjenih Nacija? Ili na centralnom mestu u Panteonu u Parizu?

Ovde je kratak rezime fundamentalnih problema:
http://www.physics.uoguelph.ca/foucault/F8.html

Spisak 10 najlepsih eksperimenata u nauci:
http://physics-animations.com/Physics/English/top_ref.htm
 
Da završimo sa Fukoovim klatnom na temi o mostu preko Ade i "UMP"-u:

Da bi na klatno delovala samo inercija od rotacije Zemlje, ono mora da se nalazi u zatvorenom prostoru, a ne da bude izloženo vetru ili svakodnevnom termičkom strujanju kroz otvor pilona.

Takođe, tačka u kojoj bi klatno bilo obešeno nije nepokretna, usled vibracija koje se sa kablova prenose na pilon. Vibracije su neznatne, ali dovoljne da klatno bude samo običan teg okačen o sajlu, a ne Fukoovo klatno.




Prostor na sredini mosta je prazan zato što trenutno ne postoji infratsruktura - prilazne saobraćajnice.
Ne postoji ni jasna ideja niti plan šta će da prelazi preko mosta - tramvaj ili metro, a obzirom koliko se u izjavama zvaničnika forsira "koridor za beogradski metro preko mosta", postoji opravdana sumnja da će izgrađen most biti povod za usvajanje koncepta LRT- zato što je to u ovom trenutku ostvarljivije, brže i jeftinije od klasičnog metroa.
Voleo bih da na kraju ispadne da grešim.
 
Reljo,poterace tramvaj preko mosta sledece godine,nemoj se brinuti.A metro pominju zbog izbora.Tu je nezavisna trasa zahvaljujuci vijaduktima pa je tramvaj skoro jednak po rezultatima tramvaju.

Po planu francuza druga linija metroa vise ne ide na sajam i ispod mosta ka banovom brdu,verovatno ce i trecu liniju koja je po starom LRT planu planirana isto da skinu sa mosta.
 
vucko":2bvmappf je napisao(la):
Reljo,poterace tramvaj preko mosta sledece godine,nemoj se brinuti.A metro pominju zbog izbora.Tu je nezavisna trasa zahvaljujuci vijaduktima pa je tramvaj skoro jednak po rezultatima tramvaju.

Vrhunski lapsus, ali odgovara stanju u Beogradu. ovde kad se sredi tramvajska trasa, tramvaj po performansama bude skoro jednak onom što tramvaj negde drugde jeste..
 
Vrh