blagoje":25kfv4et je napisao(la):
Mislim da se malo precenjuje intezitet budućih gužvi na pešačko-biciklističkim stazama mosta, pre svega kada su u pitanju pešaci. Ako bi napravili poređenje, Brankov most spaja sam centar grada sa šetalištem i zelenom oazom od Ušća do Sajmišta, pa intezitet kako pešaka, tako i biciklista na njemu nije ni blizu kritičnog. Sa druge strane u dane vikenda ne može da se nađe slobodno parking mesto. Jednostavno, poenta je u navikama ljudi koje će se teško menjati.
Ovaj most ne pretenduje da bude štrafta poput Knez Mihajlove ulice, niti mu je to namena (ukoliko ne okačimo Fukoovo klatno
). Prvi ja ne bih sa malim detetom šipčio više od kilometar preko mosta da bi došao do Ade, znajući da ću morati da ga nosim mrtvog umornog nazad. Uzimajući u obzir intezitet biciklista po ostalim pešačko-biciklističkim stazama po gradu, ne očekujem kolone na mostu, tim pre što most nije destinacija. Ono što će po meni predstavljati najveći problem je intezitet biciklističkog saobraćaja između NBG i Ade. Ova veza može da se ostvari najbrže preko lifta na špicu Ade, tako da biciklistička staza na uzvodnoj strani mosta mora da bude dvosmerna. Verovatno će nastajati čepovi prilikom čekanja lifta, ali verujem da će se vremenom i to ispeglati jer će nestrpljivi birati nešto dužu alternativnu trasu preko čukaričke strane.
Ne sumnjam da će u početku biti i većih gužvi dok traje euforija novim mostom i dok narod ne zadovolji znatiželju. Kao što to uvek bude, svakog čuda za tri dana dosta.
Procena broja ljudi je kljucna, i tu se razlikujemo. Idemo redom. Uzmi za pocetak samo saobraćaj koji si pomenuo, sa NBG do Ade. Maltene pola Novog Beograda ima bicikle. Beznačajan procenat svih njih je do sada isao biciklom na Adu zbog nezgodnog prelaza reke. Šta sada sve njih sprečava da redovno odlaze tamo? Više ništa. Već samo oni predstavljaju ogroman, potpuno NOV broj ljudi koji će krenuti na Adu. Zašto bi bilo ko od njih išao i jedan korak dalje od lifta na Adi? Morao bi da pređe Čukarički rukavac, rampu, Radničku ulicu, pa opet isti rukavac preko Prevlake, samo da bi se našao na Adi gde je već maltene bio. Zbog čekanja na red? To onda znaci da lift već isporučuje ljude na špic Ade punim kapacitom, čim se mora cekati. A to je vec sasvim pristojan broj novih osoba.
Prvo što će se desiti zbog povećanog priliva jeste da će restoran kluba Partizan, koji se nalazi direktno pored lifta, dobiti mnoštvo novih mušterija, pa će povećati površinu bašte jedno 4 puta i dodati neku muziku koja će privlačiti još više onih koji šetaju po mostu. Zatim će se, "pod obavezno", parkirati cela serija novih brodova-restorana na obali Save pored špica. Oni su bili relativno puni i kad su bili nepristupacni iza Sajma, a ovde im je idealno. Ekskluzivno mesto, blizu je autobuska i tramvajska stanica, lako je doći i otići, predivan pogled sa sredine reke, ne smetaju nikome, a u blizini je novi, savršeno uređeni kej na špicu za nocne žurke na otvorenom. Ovo mesto će vrlo brzo postati nešto što privlači i uobičajene ulične prodavce i štandove za zabavu, ukratko, zanimljivo mesto da se poseti. Ovom broju ljudi sad treba dodati ne samo turiste i druge povremene goste u Beogradu koji idu do novog "simbola", nego i dobar deo Novog Beograda koji je krenuo u šetnju a nema sasvim malu decu, ili uopste nema decu. Oni se mogu iskrcati na GSP stanici blizu ulazne rampe na NBG strani, i polako prosetati preko mosta, uzivajući u pogledu, sve do lifta. Tu će već postojati zabava, a ako žele dalje, imaju Adin vozić (koji mnogi koriste i od prevlake, pošto je plaža daleko). Isto važi i za ove iz starog Beograda koji mogu da siđu na petlji i da odu na spic, da bi tamo iznajmili bickl (a mesto je idealno za iznajmljivanje), otišli na splav, na malo jezero na ribu itd,itd. Ona ruina od zgrade koja je na sred nasipa sa Savske strane ima brže-bolje da bude renovirana. Ne mora se setati samo po putu za automobile. Neke dodatne staze vec postoje i pored samog Cukarickog rukavca i po sredini ovog dela ostrva, a nove je trivijalno napraviti. O svemu ovome sam već opsirno pricao, pa da ne ponavljam i ono ostalo.
Poenta je ista kao i kod price o UMPu i tunelu. Dobre komunikacije su te koje otvaraju neki deo grada i pokreću razvoj. Nema razloga da se pretpostavi da u jednom delu Ade ljudi mogu jedni drugima da praktično sede na glavi, a da će drugi deo ostati zauvek prazan. Ovaj deo Ade je jedino čekao mogućnost da mu se priđe. To je napravljeno, uz dodatnu atrakciju mosta, uređenog špica na sred reke i nekoliko vidikovaca, pa ce sad sve da ide samo od sebe. Zbog toga sam insistirao na dodatnom liftu, stepenicama ili nekom drugom prolazu. To je i dalje potrebno zbog pesaka, ali sad vise nisam siguran sta se moze uraditi sa biciklistima sa desne obale Save, zbog obaveznog smera kretanja za koji sam ubedjen da zele da uvedu. Bez obzira na to, videcemo brzo ko je bio u pravu oko popularnosti odlaska na spic Ade.