Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

blagoje":1gin8xcs je napisao(la):
BTW, + za slike i još jedno zapažanje:

I pored toga što smatram da se ograda lepo uklopila i doprinela lepšem izgledu mosta, ne mogu da se otmem utisku da je svojim nadvijanjem nad pešačko-biciklističku stazu dodatno doprinela utisku manjka prostora.

t8vjlz.jpg

Jeste, ali mislim da je to donekle iznuđeno zbog izabranog "merdevinastog" oblika rešetke ograde - mera bezbednosti zbog neodgovornih bu****.

Ove LED-sijalice su jako fin detalj.
 
Sutra počinju završni radovi na pešačko biciklističkoj stazi na Mostu na Adi »
01. April. 2012 | 13:28, Izvor : Studio B, Komentari: 0
Pešačko-biciklistička staza Mosta na Adi od 13. aprila dobiće svoj konačan izgled, i to u crvenoj boji za bicikliste i sivoj za pešake.

adamost09042008.jpg


Radovi će početi u ponedeljak, 2. aprila, kako bi se postavio završni sloj na trotoaru na uzvodnoj strani mosta.

Istovremeno je u toku i izgradnja tri lifta u okviru mosta, koji će omogućiti da pešaci i biciklisti bezbedno prelaze most s jedne na drugu obalu, uz mogućnost silaska trećim liftom na špic Ade Ciganlije. Jedno liftovsko okno se nalazi na čukaričkoj strani uz sadašnju biciklističku stazu, na novobeogradskoj strani lift se nalazi uz Savski nasip, dok je treći lift uz pilon, na uzvodnoj strani mostovske konstrukcije. Silaskom na špic Ade pešacima i biciklistima biće nadohvat ruke svi sadržaji na Adi Ciganliji.

Na Mostu na Adi projektovane su obostrane pešačko-biciklističke staze, a i u okviru petlje „Radnička" predviđen je dovoljan broj liftova i stepeništa.

http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=75040
 
Može li ovaj Studio B nekad da ilustruje vest pravom slikom!

Godinama kad pišu o GSP-u stave sliku GRAS-a (Sarajevo) i sl.... Stvarno sramota!
 
Steta sto lift nije panoramski, ovako kao neki kovceg... A ako se zaglavi sto je praksa u ovakvim drzavama kao nasa, onda je mnogo gore nego u panoramskom. Al kao sto je i sve u Srbiji, dobro je da dobijamo lift , jer smo mogli da ostanemo uskraceni za to :)
 
Dal će biti čikica na hoklici kao na brankovom :D koji će da nas vozi gore dole :D ?
 
dsc0000005zp.jpg



Vreme putovanja od blokova do Šećerane je katastrofalno skraćeno sa novim mostom preko Ade. Dok sam se vraćao nazad u "ranim jutarnjim satima" neimari su i dalje upumpavali beton u silaznu rampu. Koliko su palćeni za taj krvavi posao?


http://www.clubbingunlimited.com
 
kopmania":2f3xfx86 je napisao(la):
Dal će biti čikica na hoklici kao na brankovom :D koji će da nas vozi gore dole :D ?


Ja se nadam da će biti pametni i instalirati sigurnosne kamere i/ili neki drugi sigurnosni sistem. To sa čovekom koji dežura i radnim vremenom je apsurdno glupo.
 
relja":1w6sxux3 je napisao(la):
Hmmm....Zuma, a zašto ti ovo radiš?

Jer, sad mi stvarno nije jasno čemu uporno ulaganje tolikog vremena, napora i energije na pisanje o nečemu što nema veze sa temom? Ako ništa drugo, moram da poštujem tvoj napor, priznajem - ne izražavaš se kao klinac, ali - čemu? Nije problem, mogu lako i brzo da objasnim sve što tvrdim (klatno i fukoovo klatno, npr, mislim da je stvar potpuno jasna), ali ja znam da te to zagaditi temu, i da to niko neće čitati - više od pola članova uopšte ne zanima npr ekonomska isplativost i plasiranje ogromne sume novca u jedan ovakav projekat, tek ih ovo neće zanimati.

Zasto da se svedemo samo na posmatrace koji jedan drugome prepricavaju kad je negde podignut novi stub, kao da je sustina u tome da li se to desilo pre mesec ili pre dva dana. Ne moze tema biti samo to. 90% vremena se ionako do sada koristilo na rasprave da li neki UMP treba da bude tamo ili ovde, ili je umesto tunela korisnije uraditi nesto drugo. To je sve pitanje KORISCENJA infrastrukture. Vi to vec radite, uvek ste radili, a ja samo verbalizujem i nastavljam dalje ono sto je ovde ionako praksa: da je koriscenje ravnopravna tema konferencije. Posto je polaganje sina kao vazan deo projekta mosta na Adi odlozen, predlazio sam "dopunu projekta" u vidu inicijative da se taj nekorisceni deo mosta otvori za ljude, pa da tako privremeno zadovoljava i druge potrebe koje oni imaju. Mi nismo projektanti, nismo profesionalci, pa nase ambiciozne diskusije o "velikim infrastrukturnim projektima" imaju i ne malu nijansu duhovitog u sebi. Bas zato su ovakvi mali dodaci dobrodosla dopuna raznovrsnosti poruka, posmatranje sa tacke gledista onih koji sve to treba da koriste. To je idealna dopunska aktivnost za grupe kao sto je ova. Dakle, po meni, to ima velike veze sa temom.

A za pitanje čemu sve to ... pa, stvari se pokrecu malo po malo. Prvo, zanimljivije je pratiti forum, a zatim, vazno je predstaviti novu ideju i razraditi je toliko da se neka grupa neformalnih ali kvalifikovanih ljudi koja funkcionise kao "realty check" slozi da je to ostvarljivo, a po mogucnosti i pozeljno. Posle ce se vec nekad neko setiti toga, pa mozda nesto i bude. Sama mogucnost je vec dovoljna nagrada za ovako mali ulozeni trud. Na kraju krajeva, ako nesto bude, ziveces u gradu koji ce za nijansu biti vise po tvojoj meri, a ako ne, napolju ionako ima svega 6 stepeni.

Ili sam se ja, za razliku od nekih drugih, "upecao"...

Ma pusti, to su decije zabave, sta moze odrastao covek da ima od infantilnih sala? Sve sto pisem je sasvim ozbiljno, iako je nekad napisano tako da makar malo odrazava duhovite ili apsurdne situacije oko nas.
 
blagoje":33sewzns je napisao(la):
Zuma":33sewzns je napisao(la):
Smisao "razradjivanja" je postizanje konsenzusa u grupi da bi se bar nesto uradilo.

Mislim da je u ovome tvoj osnovni problem. Pretenciozno je ovo očekivati i uporno se zalagati za to. Teško je to postići kada su u pitanju i potpuno nebitni i sporedni detalji poput Fukoovog klatna, a da ne pominjem suštinske stvari.

Da, u pravu si. Konsenzus je ovde pogresna rec. Da pokusam da ispravim:

Ovo sto sam imao na umu dok sam to pisao je cinjenica da samo grupa moze nesto da pokrene. Zbog toga je nepohodna pretpostavka da oni to prvo uopste prihvate to kao svoj projekat. Podrazumeva se da je to dovoljno veliki podskup neke grupe, a ne svi kao sto sam napisao. Da bi to bilo moguce mora se ici suprotnim putem od od onoga sto je zagovarao Relja. Formulisati predlog koji nije previse odredjen u smislu detalja, prosto pocetnu ideju, pa zatim pustiti da svako u njoj pronadje onaj aspekat koji on prepoznaje kao vredan. Tek je tako moguce precizirati sta je tacno ono oko cega se grupa uopste moze okupiti, a dodatna korist je sto se usput iz "softvera", tj ideje, isteraju bagovi. Nije neophodno da postoji i slaganje onih izvan grupe, samo da grupa uliva poverenje osobama koje ce kasnije biti potrebene za realizaciju i, naravno, da inicijatori uopste znaju o cemu pricaju kad kazu da projekat ima smisla.

Kad kazem da grupa oko Beobuilda moze da ima i vece ambicije, to stvarno mislim. Na zapadu postoje nebrojene organizacije gradjana koje su apsolutno nezamenljivi deo citavog sistema. Okupljaju se oko najneverovatnijih sitnica tipa "Gradjani za zastitu istorijskog WC-a u 22. ulici". Ovo ima daleko veceg smisla nego sto na prvi pogled izgleda. Te organizacije ne moraju nista preterano tesko da rade. To je prosto organizacioni posrednik izmedju raznih drzavnih organizacija, medija i gradjana. Cela poenta je da neki lokalni interes dobije neko Ime i Prezime i broj telefona. Pretpostavlja se jedino to da tamo neka osoba zna kako da virtuelno ili fizicki okupi grupu ljudi koja moze da kvalifikovano zastupa neku tacku gledista ili neki interes. Kad pojedinac dodje u medije da se zali, ima male sanse. U ogromnom gradu dve trecine takvih su neki fanatici ili ludaci. Mediji ne bi nista drugo radili kad bi svaku takvu pricu istrazivali. Ali kad dodje predstavnik neke organizovane grupe, to je savim druga stvar. Tu je vec izvrsena selekcija i ideja i ljudi jer, sem mozda u politici, nema puno organizovanih ludaka. Pogotovo ako se odmah na Internetu moze proveriti autenticnost identiteta i znacaja takve grupe.

Zbog toga razni sitni zahtevi koji bi potekli recimo od neke konferencije Beobuild foruma uopste ne bi bili ignorisani ako imaju smisla i ne kostaju puno (pocetak: izlozba fotografija sa foruma, naravno na mostu :) ). Nije se jednamput desilo da postane sasvim ocigledno da se ponekad pazljivo cita ono sto se ovde pise.

Nego Zuma, spavaš li ti uopšte noću? Ništa zlonamerno, samo zapažanje. :)

Vrlo malo. Posledica cinjenice da sam oduvek nocu ucio, pa tako nastavio i dalje, a sada i cudnog radnog vremena.
 
nova":5yemxv8i je napisao(la):
Pešačko-biciklistička staza Mosta na Adi od 13. aprila dobiće svoj konačan izgled, i to u crvenoj boji za bicikliste i sivoj za pešake.

Pisao sam vec o ovome, a sad jedva cekam da vidim magiju kojom ce na onaj prostor da smeste i pesacku i biciklisticku stazu. Po mom racunu, tj po mojim cipelama, tamo ima oko 245 cm sirine kad nema suzenja za stub i ne racunajuci nagnutu ogradu zbog koje biciklisti ne mogu da voze blizu nje. Bice ono: Deco, od sada u kolonu po jedan, postroji se!

Na Mostu na Adi projektovane su obostrane pešačko-biciklističke staze, a i u okviru petlje „Radnička" predviđen je dovoljan broj liftova i stepeništa.

Bog zna sta ovo tacno znaci. Na mostu su staze, a na petlji ima dovoljno liftova i stepenista. Ima li prvi i drugi deo recenice neke veze?
 
E sad su ga us...i do kraja! :notok:
Prvo, na tim stazama dva bicikla jedva mogu da se mimoiđu pri normalnoj brzini i bez pešaka. Sa jedne strane je nagnuta ograda gde je gornji deo baš negde u visini kormana, a sa druge strane su betonski stubovi za znakove. Kada se uzme razmak pedale od tih stubova i razmak kormana od ograde neophodan za bezbednu vožnju, dva bicikla se na sredini staze maltene sudaraju.
Kad su je već ovako uprskali sa oblikom i dimenzijama, stazu je trebalo ostaviti neobeleženu, kao kombinovanu pešačko-biciklističku, gde će pešaci normalno hodati, a biciklisti ih pažljivo obilaziti, baš kao što se radi na Brankovom mostu. Ovako i mene živo interesuje kako će je podeliti. Logično bi bilo da pešaci idu uz ogradu, a biciklisti sredinom i uz kolovoz, ali za tako nešto tamo jednostavno NEMA MESTA!
Jedno od šugavih, ali za bicikliste dobrih rešenja bilo bi proterivanje pešaka na nizvodnu stranu, gde nema rampi već samo stepenice i lift sa obe strane, a uzvodnu, gde postoje obe rampe i jedan lift na špicu dati samo biciklistima, jer na špicu ionako ne postoji trotoar do Ade već praktično put po nasipu kojim idu automobili. Ta opcija bi bila idealna, osim jedne male sitnice - stotinama hiljada pešaka bila bi zauvek uskraćena šetnja i pogled sa mosta uzvodno, a pogled je od milion dolara, naročito kad zalazi sunce. :cool:
Treća opcija bi bila po jedna bici traka sa obe strane. Na uzvodnoj bi to bilo ekstra, ali na nizvodnoj katastrofa jer bi zavisili od liftova gde uvek može biti gužva, pa se čeka, pa se bicikl ogrebe ili u najgorem slučaju, onaj liftboy ode na pauzu i zaključa vrata. Onda bicikl treba onim uskim stepenicama tegliti na 6. sprat.
Ja znam da je posao u tim gradskim sekretarijatima, kancelarijama i ostalim upravama danas praktično premija, ali meni se čini da bi me zdravlje tamo brzo izdalo kada bi morao ovakve odluke da donosim i potpisujem. Možda sam preoštar i preemotiman, ali često vozim bicikl, pozicija ovog mosta mi baš odgovara i nije mi svejedno kada vidim ovakav finiš. Ali nema frke, ja ću se snaći, umem da vozim slalom između pešaka i prođem na milimetar, ali mi žao onih neiskusnih vozača i budućih isprepadanih pešaka. :D
 
Али тешко да ћеш имати толико пешака на мосту да ти сметају. Једини проблем мимоилажење са другим бициклистом, али и то док не видиш на лицу места не можеш да знаш како ће да изгледа. Већи проблем су пешаци на бициклистичким стазама по земљи који по правилу иду истим, а остатак тротоара је празан и онда те гледа празним погледом када му кажеш да се склони са стазе.
 
Meni je i na Brankovom mostu frka da pri sudaru sa pesakom ili drugim biciklistom biciklista moze da preleti preko ograde. Vrlo neprijatan osecaj.
 
Bobb":mgcr1wqc je napisao(la):
grado":mgcr1wqc je napisao(la):
E pa kad ga vi ovoliko tupite sa Fukoom, mogu i ja ponovo da ponovim ponovni zahtev da se konačno montira taj vrh! Obećali su nam za mart, ali ode mart, a od vrha ni traga. Mislim da je arhitekta - projektant to objavio, mislim da se zove Gabrijelčič ili tako nekako, pa evo ja sada pitam šta je sa vrhom i zašto ga još nema!? :rant:
Ako treba i neki mali dopunski kredit za ubrzanje podizanja vrha, ja glasam za. :D
Rekoše slovencu kad je to izjavio: 'Može, ako ćeš ti to da platiš', a on: 'ok, pitaćemo Zokija Jankovića hoće li da uloži u svoju otadžbinu..'
Pa, ja nisam to tako razumeo. Mislim da je on decidirano izjavio da će u martu helikopterom biti podignut i montiran još jedan segment visine valjda sedam ili devet metara. On je koautor idejnog projekta mosta i očigledno je zabrljao u startu, ali čini mi se da je na svim onim maketama taj vrh prikazan kao šiljak, a u praksi dobismo most koji kao da ima odrubljen vrh, a ona rasveta gore izgleda kao da se prilikom tog odrubljivanja materijal malo rascvetao i razleteo pa ostao da visi.
Eeee, Gabrijelčiču, Gabrijelčiču... :( A čovek je valjda univerzitetski profesor.
 
grado":oaj53bqp je napisao(la):
Pa, ja nisam to tako razumeo. Mislim da je on decidirano izjavio da će u martu helikopterom biti podignut i montiran još jedan segment visine valjda sedam ili devet metara. On je koautor idejnog projekta mosta i očigledno je zabrljao u startu, ali čini mi se da je na svim onim maketama taj vrh prikazan kao šiljak, a u praksi dobismo most koji kao da ima odrubljen vrh, a ona rasveta gore izgleda kao da se prilikom tog odrubljivanja materijal malo rascvetao i razleteo pa ostao da visi.
Eeee, Gabrijelčiču, Gabrijelčiču... :( A čovek je valjda univerzitetski profesor.

Mene podseća na neku narodnu svetkovinu u kojoj devojke na glavu stavljaju venac od poljskog cveca, što u ovom kontekstu izgleda kao neka SF travestija pošto ustvari vrlo dobro vidiš da je to venac reflektora na ošišanoj metalnoj kupi. Ipak, od popravke utiska verovatno nema nista. Negde treba montirati svetla da bi nocu bio vidljiv i sam vrh pilona. Dobra vidljivost vrha je kljucni element celokupnog utiska, pa je to ono sto mora biti vizuelno naglaseno. Takodje, potrebno je mesto za vise razlicitih kamera. Verovatno ce tu da stave i neke bezbednosne kamere za uocavanje dima od pozara, opsteg pregleda situacije na mostu, petlji, Adi, Savi i jos gomile slicnih stvari koje se odozgo mnogo bolje vide. Recimo, ja bih stavio i kameru sa alarmom i automatskom detekcijom svakog kretanja u vazusnom prostoru iznad grada, ako je vece, i sporije ili brze od ptice. To je lako, a ne vidi se sve radarom. Onda ce tu verovatno staviti par minijaturnih radio predajnika za razne javne i tajne sluzbe, itd. Potreban je lak pristup svoj toj opremi zbog odrzavanja, uz podrazumevani i veoma dobar gromobran, a za sve to je neophodna neka platforma na vrhu. Tako bi završni spic dosao u obzir samo kad bi bio neka vrsta kupastog krovića koji se nastavlja iznad svega ovoga, a to mi deluje prilično komplikovano.
 
grado":17gviqgg je napisao(la):
E sad su ga us...i do kraja! :notok:
Prvo, na tim stazama dva bicikla jedva mogu da se mimoiđu pri normalnoj brzini i bez pešaka. Sa jedne strane je nagnuta ograda gde je gornji deo baš negde u visini kormana, a sa druge strane su betonski stubovi za znakove. Kada se uzme razmak pedale od tih stubova i razmak kormana od ograde neophodan za bezbednu vožnju, dva bicikla se na sredini staze maltene sudaraju.

I ja sam napravio potpuno istu pogresnu pretpostavku kao i ti. Kad covek vidi da su rampe sa prostorom za voznju bicikla napravljene samo na uzvodnoj strani mosta, logicno je pomisliti da je samo uzvodna strana ostavljena za klasicnu dvosmernu biciklisticku stazu, a liftovi na nizvodnoj za one koji imaju vremena i zele da ih cekaju. Ali, ocigledno da nije tako.

Kljucna nova informacija u tekstu "Studija B" je ova: "u crvenoj boji za bicikliste i sivoj za pešake." To ustvari znaci da su staze sigurno razdvojene, odnosno pesaci i biklisti nece ici po istom delu setalista sto sam ja do sada podrazumevao kao jedino prakticno resenje. Posto je potpuno nemoguce u 2,3 do 2,5 metra smestiti dvosmernu biklisticku stazu i posebnu pesacku stazu, onda je jedino sto preostaje jednosmerna biciklisticka staza. Oni ustvari misle da uvedu obavezan smer kretanja za bikliste koji je vezan za stane mosta. Tako ce "biciklisticka staza" da bude recimo 1/2 metra siroka traka uz kolovoz, a pesacka traka ono sto preostane na strani uz ogradu. O ovoj varjanti u pocetku nisam preterano razmisljao posto bi to znacilo:

1) Da ljudi iz starog Beograda ne mogu i ne smeju da koriste lift na Adi kad idu na Adu
2) Da ceo biciklisticki saobracaj izmedju dve obale Save, koji je uvek povratni (tj uvek ide i tamo i nazad), ustvari UVEK MORA da koristi DVA lifta iako je upravo napravljen novi i skupi most koji tvrdi da ima stazu za bikliste!? A taj saobracaj ce biti VELIKI.

Ali ocigledno da je upravo tako. Kad god se ide sa desne na levu obalu Save, mora se koristi nizvodna strana mosta. Kad god se ide sa leve obale na Adu ili desnu obalu Save, mora se koristi uzvodna strana mosta. Lift na Adi je tako u praksi uglavnom za one koji iz Novog Beograda idu na Adu, i samo kad idu u tom smeru. Naravno, mogu i oni koji su vec na spicu Ade a žele da nastave niz rampu na Cukarickoj strani. Pitanje je medjutim koliko ce biti takvih jer oni od prevlake koji idu ka centru nece ni ici na špic samo da bi se vracali nazad sa druge strane, pa onda opet prema starom gradu, ici ce odmah preko prevlake.

Nije se bas lako opredeliti, ali cini mi se da bi bolje bilo ono sto sam ja u pocetku pomislio, a sto si i ti ovde pomenuo kao logicno. Dakle da na setalistu ne postoje nikakve posebno oznacene staze. Ako biciklisti vide da nemaju traku rezervisanu samo za njih onda voze opreznije i sporije. Ako je covek stalno koncentrisan na ono sto radi nije nikakav problem voziti vrlo precizno izmedju ljudi. Jedino su nezgodna deca jer imaju nepredvidljivo kretanje, ali onda se maksimalno uspori. Kad je velika gužva jednostavno se sidje i gura bicikl. Odvajati trake na ovako uskom prostoru je potuno besmisleno jer je to nemoguce ispoštovati. Zakon koji se ne moze sprovesti je bolje ne donositi, jer donosi samo štetu. A deca koja trčkaraju oko roditelja ionako ne mogu poštovati razdvajanje traka, pogotovo ne ako je ta traka na 30 cm od njih. To je glupo. Bolje da je nema. U tom slucaju bi se i guzve smanjile tako sto bi pešaci i biciklisti kojima se ne zuri i ne idu na lift na Adi (ili su paranoični zbog male dece, ili prosto ne vole gužve), koristili nizvodnu traku mosta i liftove, a ostali uzvodnu. Tako bi se ostvarila prirodna i spontana preraspodela ljudi po stranama mosta, a ne prisilna i veštačka.
 
Bojim se da su oni već odlučili i da će uzvodnu stranu podeliti u tri trake - jednu sivu za pešake, uz ogradu, i dve crvene za bicikliste. Nizvodna će verovatno biti cela siva. Ne znam na šta bi to ličilo i da li je moguće da biciklistička staza izlazi iz i ulazi u okno lifta. :rolleyes:
Ovde će najveći gubitnici biti pešaci jer će kao imati svoju stazu koja će biti jako uska, nefunkcionalna i nebezbedna, a biciklisti su već navikli na gužvu, haotično kretanje i nepoštovanje prednosti. Ja imam ono malo zvono sa jednim cinnng i to odlično funkcioniše protiv pešaka, samo treba pogoditi pravi trenutak, ne ni prerano, a ne ni prekasno, a zavisi i od situacije. Svi se lepo sklanjaju, bez obzira da li je most ili put, da li je dole crveno, sivo ili crno. :cool:
 
Zuma":342mdjhw je napisao(la):
Pitanje je medjutim koliko ce biti takvih jer oni od prevlake koji idu ka centru nece ni ici na špic samo da bi se vracali nazad sa druge strane, pa onda opet prema starom gradu, ici ce odmah preko prevlake.
A mi se ubismo da ti argumentujemo da važi i suprotno. Jednostavno taj put je kraći i bez cimanja usled penjanja na most i silaska sa istog.


Zuma":342mdjhw je napisao(la):
Kad je velika gužva jednostavno se sidje i gura bicikl.

Mislim da se malo precenjuje intezitet budućih gužvi na pešačko-biciklističkim stazama mosta, pre svega kada su u pitanju pešaci. Ako bi napravili poređenje, Brankov most spaja sam centar grada sa šetalištem i zelenom oazom od Ušća do Sajmišta, pa intezitet kako pešaka, tako i biciklista na njemu nije ni blizu kritičnog. Sa druge strane u dane vikenda ne može da se nađe slobodno parking mesto. Jednostavno, poenta je u navikama ljudi koje će se teško menjati.

Ovaj most ne pretenduje da bude štrafta poput Knez Mihajlove ulice, niti mu je to namena (ukoliko ne okačimo Fukoovo klatno ;) ). Prvi ja ne bih sa malim detetom šipčio više od kilometar preko mosta da bi došao do Ade, znajući da ću morati da ga nosim mrtvog umornog nazad. Uzimajući u obzir intezitet biciklista po ostalim pešačko-biciklističkim stazama po gradu, ne očekujem kolone na mostu, tim pre što most nije destinacija. Ono što će po meni predstavljati najveći problem je intezitet biciklističkog saobraćaja između NBG i Ade. Ova veza može da se ostvari najbrže preko lifta na špicu Ade, tako da biciklistička staza na uzvodnoj strani mosta mora da bude dvosmerna. Verovatno će nastajati čepovi prilikom čekanja lifta, ali verujem da će se vremenom i to ispeglati jer će nestrpljivi birati nešto dužu alternativnu trasu preko čukaričke strane.

Ne sumnjam da će u početku biti i većih gužvi dok traje euforija novim mostom i dok narod ne zadovolji znatiželju. Kao što to uvek bude, svakog čuda za tri dana dosta.
 
blagoje":2ainbpe0 je napisao(la):
Mislim da se malo precenjuje intezitet budućih gužvi na pešačko-biciklističkim stazama mosta, pre svega kada su u pitanju pešaci.
...
Uzimajući u obzir intezitet biciklista po ostalim pešačko-biciklističkim stazama po gradu, ne očekujem kolone na mostu, tim pre što most nije destinacija.

Treba imati u vidu da iako most nije destinacija, petlja radnicka odnosno autobuske-metro stanice jesu destinacija.
Da sam pesak koji sa Ade ide na bus (ka banjici, ili nbgdu) radije bi prosao peske do spica ade kroz zelenilo, dosao do mosta i lifta i za 100tinak metara po mostu dosao do stanica...
Iako je stanica u radnickoj vec navika vecine ljudi, mislim da je i ova ruta koju sam naveo dobra alternativa onim guzvama na stazama i na samoj stanici u radnickoj.

Pomenuo bih samo da neke vase rasprave tipa "obavezan smer kretanja za bikliste koji je vezan za stane mosta" nemaju mnogo smisla u smislu sprovodjenja, jer nema tog organa reda koji ce juriti i kaznjavati bicikliste koji idu u suprotnom smeru kao sto nikad nisu i nece kaznjavati pesake koji idu posred biciklisticke staze...
Kako bude bice, jer kako god da smisle narod ce ici kako on hoce (kao staze u parku koje nikad nisu dovoljne nego pesaci sami utabaju nove po zelenim povrsinama), nemojte se opterecivati...
 
Ех, нађе највећи безобразлук да ставиш као пример (утабане пречице у парку).
Колико год стаза да направиш увек ће направити и стазу преко траве. Ваљда је сврха парка да има што више зелених површина, а не да неко зато што је проблем пет метара дужи пут иде преко траве и прави стазу.
 
grado":966nl6if je napisao(la):
Bojim se da su oni već odlučili i da će uzvodnu stranu podeliti u tri trake - jednu sivu za pešake, uz ogradu, i dve crvene za bicikliste. Nizvodna će verovatno biti cela siva. Ne znam na šta bi to ličilo i da li je moguće da biciklistička staza izlazi iz i ulazi u okno lifta. :rolleyes:
Ovde će najveći gubitnici biti pešaci jer će kao imati svoju stazu koja će biti jako uska, nefunkcionalna i nebezbedna, a biciklisti su već navikli na gužvu, haotično kretanje i nepoštovanje prednosti. Ja imam ono malo zvono sa jednim cinnng i to odlično funkcioniše protiv pešaka, samo treba pogoditi pravi trenutak, ne ni prerano, a ne ni prekasno, a zavisi i od situacije. Svi se lepo sklanjaju, bez obzira da li je most ili put, da li je dole crveno, sivo ili crno. :cool:

Za to nema dovoljno mesta. Dvosmerna biciklisticka staza teško moze biti uža od 1,8m. To za pesake ostavlja svega od 50 do 70 cm. Uzmi samo primer majke koja drzi dete za ruku. Oni moraju ici jedno pored drugog, ne moze ga valjda vući iza sebe. Ta varjanta je potpuno nerealna. Ja ne vidim druge mogućnosti sem dve koje sam opisao, a iz članka Studija B je očigledno da su izabrali jednosmernu biciklisticku stazu povezanu sa obaveznim smerom kretanja po odgovarajućoj stani mosta. Sem toga, sad kad znam šta treba tražiti, našao sam i na Internetu, doduše na jednom jedinom mestu.

http://www.beoland.com/ostalo/EIAsrpski.pdf

Poglavlje 3.1.1 Opšti elementi trase, stavka 16.
 
pedja76":19obid2j je napisao(la):
Treba imati u vidu da iako most nije destinacija, petlja radnicka odnosno autobuske-metro stanice jesu destinacija. Da sam pesak koji sa Ade ide na bus (ka banjici, ili nbgdu) radije bi prosao peske do spica ade kroz zelenilo, dosao do mosta i lifta i za 100tinak metara po mostu dosao do stanica... Iako je stanica u radnickoj vec navika vecine ljudi, mislim da je i ova ruta koju sam naveo dobra alternativa onim guzvama na stazama i na samoj stanici u radnickoj.

Pomenuo bih samo da neke vase rasprave tipa "obavezan smer kretanja za bikliste koji je vezan za stane mosta" nemaju mnogo smisla u smislu sprovodjenja, jer nema tog organa reda koji ce juriti i kaznjavati bicikliste koji idu u suprotnom smeru kao sto nikad nisu i nece kaznjavati pesake koji idu posred biciklisticke staze... Kako bude bice, jer kako god da smisle narod ce ici kako on hoce (kao staze u parku koje nikad nisu dovoljne nego pesaci sami utabaju nove po zelenim povrsinama), nemojte se opterecivati...

Za ono prvo si u pravu. Ovde je vec bila duga rasprava o tome. Ovo drugo je problematicno.

Sve zavisi od gustine saobracaja. Može, ako ih na šetalistu ima malo. Ali probaj da zamisliš uobicajni biciklisticki promet blizu Ade (vikend i leto). U prolazu širine 2,45m (a ne 5-6 metara kao u parku) imamo kolonu koja je zauzela 1 metar i svi idu u istom smeru, i gomilu naroda koji se u oba smera gura po velikodušnih 1,45 metara, a zatim zamisli sebe koji jedini vozi bicikl u suprotnom smeru. Organi reda nisu potrebni, neka uvredjena i udarena osoba će već na sebe preuzeti pravo na primenu sile.
 
blagoje":25kfv4et je napisao(la):
Mislim da se malo precenjuje intezitet budućih gužvi na pešačko-biciklističkim stazama mosta, pre svega kada su u pitanju pešaci. Ako bi napravili poređenje, Brankov most spaja sam centar grada sa šetalištem i zelenom oazom od Ušća do Sajmišta, pa intezitet kako pešaka, tako i biciklista na njemu nije ni blizu kritičnog. Sa druge strane u dane vikenda ne može da se nađe slobodno parking mesto. Jednostavno, poenta je u navikama ljudi koje će se teško menjati.

Ovaj most ne pretenduje da bude štrafta poput Knez Mihajlove ulice, niti mu je to namena (ukoliko ne okačimo Fukoovo klatno ;) ). Prvi ja ne bih sa malim detetom šipčio više od kilometar preko mosta da bi došao do Ade, znajući da ću morati da ga nosim mrtvog umornog nazad. Uzimajući u obzir intezitet biciklista po ostalim pešačko-biciklističkim stazama po gradu, ne očekujem kolone na mostu, tim pre što most nije destinacija. Ono što će po meni predstavljati najveći problem je intezitet biciklističkog saobraćaja između NBG i Ade. Ova veza može da se ostvari najbrže preko lifta na špicu Ade, tako da biciklistička staza na uzvodnoj strani mosta mora da bude dvosmerna. Verovatno će nastajati čepovi prilikom čekanja lifta, ali verujem da će se vremenom i to ispeglati jer će nestrpljivi birati nešto dužu alternativnu trasu preko čukaričke strane.

Ne sumnjam da će u početku biti i većih gužvi dok traje euforija novim mostom i dok narod ne zadovolji znatiželju. Kao što to uvek bude, svakog čuda za tri dana dosta.

Procena broja ljudi je kljucna, i tu se razlikujemo. Idemo redom. Uzmi za pocetak samo saobraćaj koji si pomenuo, sa NBG do Ade. Maltene pola Novog Beograda ima bicikle. Beznačajan procenat svih njih je do sada isao biciklom na Adu zbog nezgodnog prelaza reke. Šta sada sve njih sprečava da redovno odlaze tamo? Više ništa. Već samo oni predstavljaju ogroman, potpuno NOV broj ljudi koji će krenuti na Adu. Zašto bi bilo ko od njih išao i jedan korak dalje od lifta na Adi? Morao bi da pređe Čukarički rukavac, rampu, Radničku ulicu, pa opet isti rukavac preko Prevlake, samo da bi se našao na Adi gde je već maltene bio. Zbog čekanja na red? To onda znaci da lift već isporučuje ljude na špic Ade punim kapacitom, čim se mora cekati. A to je vec sasvim pristojan broj novih osoba.

Prvo što će se desiti zbog povećanog priliva jeste da će restoran kluba Partizan, koji se nalazi direktno pored lifta, dobiti mnoštvo novih mušterija, pa će povećati površinu bašte jedno 4 puta i dodati neku muziku koja će privlačiti još više onih koji šetaju po mostu. Zatim će se, "pod obavezno", parkirati cela serija novih brodova-restorana na obali Save pored špica. Oni su bili relativno puni i kad su bili nepristupacni iza Sajma, a ovde im je idealno. Ekskluzivno mesto, blizu je autobuska i tramvajska stanica, lako je doći i otići, predivan pogled sa sredine reke, ne smetaju nikome, a u blizini je novi, savršeno uređeni kej na špicu za nocne žurke na otvorenom. Ovo mesto će vrlo brzo postati nešto što privlači i uobičajene ulične prodavce i štandove za zabavu, ukratko, zanimljivo mesto da se poseti. Ovom broju ljudi sad treba dodati ne samo turiste i druge povremene goste u Beogradu koji idu do novog "simbola", nego i dobar deo Novog Beograda koji je krenuo u šetnju a nema sasvim malu decu, ili uopste nema decu. Oni se mogu iskrcati na GSP stanici blizu ulazne rampe na NBG strani, i polako prosetati preko mosta, uzivajući u pogledu, sve do lifta. Tu će već postojati zabava, a ako žele dalje, imaju Adin vozić (koji mnogi koriste i od prevlake, pošto je plaža daleko). Isto važi i za ove iz starog Beograda koji mogu da siđu na petlji i da odu na spic, da bi tamo iznajmili bickl (a mesto je idealno za iznajmljivanje), otišli na splav, na malo jezero na ribu itd,itd. Ona ruina od zgrade koja je na sred nasipa sa Savske strane ima brže-bolje da bude renovirana. Ne mora se setati samo po putu za automobile. Neke dodatne staze vec postoje i pored samog Cukarickog rukavca i po sredini ovog dela ostrva, a nove je trivijalno napraviti. O svemu ovome sam već opsirno pricao, pa da ne ponavljam i ono ostalo.

Poenta je ista kao i kod price o UMPu i tunelu. Dobre komunikacije su te koje otvaraju neki deo grada i pokreću razvoj. Nema razloga da se pretpostavi da u jednom delu Ade ljudi mogu jedni drugima da praktično sede na glavi, a da će drugi deo ostati zauvek prazan. Ovaj deo Ade je jedino čekao mogućnost da mu se priđe. To je napravljeno, uz dodatnu atrakciju mosta, uređenog špica na sred reke i nekoliko vidikovaca, pa ce sad sve da ide samo od sebe. Zbog toga sam insistirao na dodatnom liftu, stepenicama ili nekom drugom prolazu. To je i dalje potrebno zbog pesaka, ali sad vise nisam siguran sta se moze uraditi sa biciklistima sa desne obale Save, zbog obaveznog smera kretanja za koji sam ubedjen da zele da uvedu. Bez obzira na to, videcemo brzo ko je bio u pravu oko popularnosti odlaska na spic Ade.
 
Hm, hm... a gde je tu mali vranac i da li se i on nešto pita? :)
 
zuma je ugušio temu.

kad god dođem i vidim samo njegove postove preskačem temu.
 
Vrh