relja":2qyy8zck je napisao(la):
Šta zapravo znači "veza čukaričke strane do špica Ade"?
Ako je to od šetališta kod "Stenke" do špica, zar nije i malo nelogično predviđati da će pešaci i biciklisti čekati u redu kod jednog lifta, preći čitavih 250 metara da bi čekali na drugi lift?
Ako gledamo samo one koji zele na spic, mozemo otpisati opciju da pesace kilometar do prevlake i kilometar nazad do spica. To ostavlja samo dve druge opcije, penjanje liftom ili rampom, a kod obe ljudi posle penjanja moraju pesaciti jos 256 metara po mostu i zatim ici na lift na Adi. Posto im je to zajednicko, taj deo mozemo u poredjenju zaboraviti. Uporedi samo razliku dve preostale putanje. Ili imas jedno cekanje lifta da bi se popeo na most, ili se na most popnes tako sto pesacis dodatnih pola kilometra, prvo ispod rampe, a zatim po njoj. Dodatno pesacenje od 532 metra naspram jednog cekanja lifta - to je jedina razlika. Kad se uzme u obzir da se mozes jednostavno popeti stepenicama ako je ispred lifta red, a uci u njega ako nije, onda je izbor trivijalan. A stepenice za silazak imas i na Adi. Ko nece da ceka ne mora, a obaveznih 250 metara po mostu je i lepo i kratko, za razliku od rampe.
Što se tiče lokacije za lift kod mesta gde se rampa sa mosta odvaja sa mesta za isključenje za Radničku, da li je iko pogledao kao izgleda teren tačno ispod tog odvajanja?
Jeste. Evo:
Lift, stepenice ili samo viseci prolaz ispod mosta, bi bio nesto malo dalje od plavog kontejnera u odnosu na stub. Tacno nasuprot njemu se vidi delic lifta sa druge strane. Ako se i ovde napravi lift sa stepenicama, sve ce biti simetricno, vizuelno "uredno", i ne preterano uocljivo buduci da su oba lifta vrlo blizu noseceg stuba. Alternativno, ne mora se praviti ni lift ni stepenice, vec samo viseci prolaz ispod mosta. On se moze privezati za unutrasnju stranu stuba koji se ovde vidi. Nije prikacen za most vec za stub, a ispod mosta je, pa se jedva vidi. A ako je problem pokretne konzole i odrzavanja malog preostalog dela mosta toliko veliki, moze se napraviti jos jedna pokretna konzola, samo za taj deo, koja ce istovremeno sluziti i kao prolaz ispod mosta sa jedne na drugu stranu. Ili je prolaz ipak pricvrscen na stub, a mi prosto dodamo potreban broj poduznih servisnih prolaza prikacena izmedju dva stuba, samo za odrzavanje tog dela. Sve ovo nije ni tesko ni skupo.
Špic nije destinacija, to je samo prolazna tačka do jezera i šetališta na Adi.
Ispravka, nije BILA, ali ce biti. I to vrlo popularna destinacija.
Treba takođe imati u vidu kakav je put od špica do prevlake i jezera.
Tuda je dozvoljen prolaz automobilima - zbog marine, sportskih klubova, restorana...mora da postoji.
Nije to neki potez kojim će prolaziti reka ljudi, kao što je prevlaka, već jedan od alternativnih puteva, pre svega za bicikliste sa NBG.
Ne slazem se. Mene nervira seoski vasar u koji ce se Ada pretvoriti ako se nastavi krcenje drveca da bi se dodalo jos kafana pored kupalista, ili napravio jos veci golf teren sa jos vecim ragbi terenom u susedstvu. Sa svim putevima, uredjenim stazama, kruznim raskrsnicama i restoranima sa pola hektara ljuljaski, citav srednji deo Ade bi uskoro lako mogao da sve manje lici na uredjeni deo prirode, a sve vise na posebno los kosmarni san nekog planera. Otprilike, kako napraviti nesto gde ima puno simbola prirode, ali bez same prirode, tako da ne smeta puno, a da se "maksimizuje upotrebljiv prostor". Za sve koji se osecaju slicno, deo Ade prema spicu je idealan. Jos poneka staza kroz srednji, posumljeni deo, pa ne brini za broj ljudi koji ce tuda ici. Do sada ih je bilo malo samo zato sto su od spica morali da se vracaju citav kilometar nazad, po istom putu kojim su dosli. Otvaranje BILO KAKVOG izlaza sa Ade na spicu (a pogotovo pored stanica SVIH GSP linija ukljucujuci i tramvaj), radikalno ce promenti raspolozive opcije. Meni je uvek bilo zao sto na prevlaci moram da izadjem i vratim se u zagadjeni i bucni deo grada. I to bas na najgore mesto, na Radnicku ulicu. Potpuni antiklimaks lepog dana. Mnogi ce zato sa jezera nastaviti peske do spica Ade, mozda zavrsiti dan sedeci na keju i gledajuci lepse lice Beograda, pa direktno preci na stanicu GSP-a na petlji. Zbogom Radnicka ulico, to je za automobile, a ne za ljude.
Vi drasticno podcenjujete privlacnost ovakvog mesta, a time i broj ljudi za koje treba obezbediti lak i udoban prolaz. Kej na spicu Ade (i most iznad njega) ima potencijala da bude neki cudan spoj lepog i mirnog mesta, prirode i tehnologije, "izlaska na reku", mogucnosti da ti se pogled pruzi bez ogranicenja i prepreka, tehnickog savrsenstva koje je dizajnirano da ostavi utisak svojom ogromnoscu delujuci i dalje lako i prozirno, uz jos niz suptilnih psiholoskih nijansi vezanih za simbol Beograda, iracionalnu nadu da su stvari pocele da se krecu nabolje, ili prosto za pogled navise jer izgleda kao da ste dobili ogromna, osvetljena krila. Nismo mi izmislili monumentalnu arhitekturu, to je delovalo uvek i na sve ljude, pogotovo na mestu kao sto je rt, koje je posebno i samo za sebe. Posle svega sto smo proziveli, neko je zakljucio da je bar jedna takva stvar nesto sto nam sada treba vise od jos malo novca potrosenog za postizanje takvog utiska, a ja se potpuno slazem sa takvim zakljuckom.