Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Pogledao sam ovaj dokument o analizi saobracaja u Beogradu, jako interesantno, vredi procitati i ako je duze. :kk:

Inace kada vidim slike iz vazduha prevlake na adi, ne mogu da se otrgnem ideje da bi to bila kataklizma za ekoloski sistem da je UMP proteran preko same Ade. :shok:
 
Pokusavam da shavtim o cemu pricate i da dodam nesto smisleno ali mi ne ide...mozda je i do mene. :rolleyes:
 
spatiotecte":ba6i1ajr je napisao(la):
Pogledao sam ovaj dokument o analizi saobracaja u Beogradu, jako interesantno, vredi procitati i ako je duze. :kk:

Inace kada vidim slike iz vazduha prevlake na adi, ne mogu da se otrgnem ideje da bi to bila kataklizma za ekoloski sistem da je UMP proteran preko same Ade. :shok:

Drago mi je da ti se svidja.Posebno je vazan deo oko koncentricnih krugova UMP,SMT i obilaznica koji su vec pominjali stf i pocasni drug njile kako bi imali poentu a ne bile kao sada krivudava linije koje su terane samo onuda gde je minimalna ekspropriacija.
 
vucko":1an0q8sh je napisao(la):
spatiotecte":1an0q8sh je napisao(la):
Pogledao sam ovaj dokument o analizi saobracaja u Beogradu, jako interesantno, vredi procitati i ako je duze. :kk:

Inace kada vidim slike iz vazduha prevlake na adi, ne mogu da se otrgnem ideje da bi to bila kataklizma za ekoloski sistem da je UMP proteran preko same Ade. :shok:

Drago mi je da ti se svidja.Posebno je vazan deo oko koncentricnih krugova UMP,SMT i obilaznica koji su vec pominjali stf i pocasni drug njile kako bi imali poentu a ne bile kao sada krivudava linije koje su terane samo onuda gde je minimalna ekspropriacija.

Upravo to Vucko, ti koncentricni krugovi su izuzetno vazni, jer se radi o ravnotezi celog grada, zbog te minimalne eksproprijacije trenutno imamo projekat SMT-a koji kruzi previse blagim lukom i dobija se se glupava trasa.

Pricali smo ranije o djevrecima i elipsama... :shok: ko pamti setice se :D

Umesto 3 prstena koje smo trebali da dobijemo GUP-om i 1972, dobicemo elipsu oko grada ako preplicu SMT, UMP i Obilaznicu.
 
Ау бре људи тема оде у тотални ефе и свеопште звоцање (најблаже речено).

Одморите мало уз виц о "Мосту на Ади", можда га неки већ и знају:

Због великог интересовања грађана, “Мост на Ади” биће свечано отворен и за

српску Нову годину 13. јануара 2012.,
Светог Саву 27. јануара 2012.
Дан државности 15. фебраура 2012.,
Дан жена 8. март 2012. (отварање само за жене),
Ускрс 15. априла 2012.,
Празник рада 1. маја 2012.,
Дан победе 9 маја 2012,
Слава Београда 2. јуна 2012.,
Видовдан 28. јуна 2012.,
Дан оснивања Демократске странке ...?...
Тадићев рођендан ...?...
Ђиласов рођендан ...?...
за Нову 2013., реприза


 
^^ Sto je najgore neki ljudi su se parkirali na mostu na Bozic mislici da se most ponovo otvara samo zato sto su procitali vest u Njuzu... :D
 
To bih i ja voleo da znam....Do sada su vec uveliko trebali da pocnu da rade...
 
3783_2.jpg
 
Ramirez":2gow3jx6 je napisao(la):
Evo ide politika, bez'te u brda! :kafa:

Salu na stranu, uvek postoji mogucnost otvaranja posebnog politickog topika, ali to nece resiti ovaj konkretni problem izbegavanja politike. Mislim, ne znam sta ocekujete? Bavite se gradjevinarstvom i urbanizmom (usko povezano sa politikom u svakoj drzavi, gradu, sistemu) u prestonici (kojom rukovodi politicar, sa citavom ekipom politicara) drzave u kojoj je i inace sve politika, a ne zelite da cujete o politici?
Ne slažem se sa Ramom u većini stavova ali ovo je sušta istina. Bilo kakva rasprava o ovakvim krucijalnim infrastrukturnim objektima bez rasprave o politici bi bila kao hirurgija bez kapi krvi. Bilo bi lepo, al' neće moći. ;)
Ko hoće da ograniči raspravu isključivo na arhitekturu, nek se pozabavi nekom lepom vikendicom daleko od civilizacije....
Nekad faraoni, carevi i kraljevi, a sad političari, uvek su bili i najveći urbanisti i graditelji (na žalost i rušitelji), manje ili više u saradnji sa pravim arhitektama ili urbanistima i manje ili više uspešno. Šta je to čudno što je isti slučaj i kod ovog mosta i generalno UMP-a?

Ja lično isto ne volim da razglabam o politici u koju sam ionako slabo upućen, ali toliko znam da svuda u svetu, a pogotovo je to izraženo u manjim sredinama kao što je naša, bilo ko da započne neki veći građevinski poduhvat, uvek će imati armiju i protivnika na sebi, što političkih, što iz nazovi 'stručne' javnosti. To ne znači da je apriori 'bad guy'. Niko u politici nije čist, pogotovo ako je uspešan (istorija je pokazala da previše 'dobri' i 'pošteni' ljudi su retko kad i dobri političari). Što se krađe tiče, radi se samo o tome hoće li neko iskoristiti priliku koja mu se pruža na tacni, bez previše rizika. Profil tipičnog političara (oportunista i go-getter) će vrlo često i iskoristiti tu priliku, ukoliko čitav sistem dozvoljava da se to uradi bez previše mudrosti i truda.
Dakle ne treba kriviti pojedince, treba ih samo krivično goniti, već šupalj i truo sistem. Na žalost, sistem se gradi generacijama i to u povoljnim društvenim uslovima. U balkanskim uslovima to je još sporije, neću da kažem nemoguće...

Što se EU tiče, ona je toliko prenaduvana u zadnjih 10 godina novim (a i starim) problematičnim članicama, da sumnjam da bi u situaciji u kakvoj se sad nalazi, Srbiji donela bilo kakve opipljive koristi.
Možda je jedino važno da ostanemo 'u igri', da nas ne otkače jednom za svagda, jer nije dobro biti izolovan od svog najbližeg okruženja, kakvo god ono bilo. Zato treba, koliko je to moguće, balansirati između ulaska u EU ali ne po svaku cenu, što sadašnja vlast i radi, videćemo uskoro koliko uspešno.

haj da ne davim više, dosta politike od mene, izvinjavam se za off (mada i nije sasvim off) :p
 
Malopre bio na Gazeli, brze se prelazi nego pre 15 dana. Cini se da ima jedno 10-20% manje vozila.
 
Bobb":1ufiocfn je napisao(la):
Ramirez":1ufiocfn je napisao(la):
Evo ide politika, bez'te u brda! :kafa:

Salu na stranu, uvek postoji mogucnost otvaranja posebnog politickog topika, ali to nece resiti ovaj konkretni problem izbegavanja politike. Mislim, ne znam sta ocekujete? Bavite se gradjevinarstvom i urbanizmom (usko povezano sa politikom u svakoj drzavi, gradu, sistemu) u prestonici (kojom rukovodi politicar, sa citavom ekipom politicara) drzave u kojoj je i inace sve politika, a ne zelite da cujete o politici?
Ne slažem se sa Ramom u većini stavova ali ovo je sušta istina. Bilo kakva rasprava o ovakvim krucijalnim infrastrukturnim objektima bez rasprave o politici bi bila kao hirurgija bez kapi krvi. Bilo bi lepo, al' neće moći. ;)
Ko hoće da ograniči raspravu isključivo na arhitekturu, nek se pozabavi nekom lepom vikendicom daleko od civilizacije....
Nekad faraoni, carevi i kraljevi, a sad političari, uvek su bili i najveći urbanisti i graditelji (na žalost i rušitelji), manje ili više u saradnji sa pravim arhitektama ili urbanistima i manje ili više uspešno. Šta je to čudno što je isti slučaj i kod ovog mosta i generalno UMP-a?

Ja lično isto ne volim da razglabam o politici u koju sam ionako slabo upućen, ali toliko znam da svuda u svetu, a pogotovo je to izraženo u manjim sredinama kao što je naša, bilo ko da započne neki veći građevinski poduhvat, uvek će imati armiju i protivnika na sebi, što političkih, što iz nazovi 'stručne' javnosti. To ne znači da je apriori 'bad guy'. Niko u politici nije čist, pogotovo ako je uspešan (istorija je pokazala da previše 'dobri' i 'pošteni' ljudi su retko kad i dobri političari). Što se krađe tiče, radi se samo o tome hoće li neko iskoristiti priliku koja mu se pruža na tacni, bez previše rizika. Profil tipičnog političara (oportunista i go-getter) će vrlo često i iskoristiti tu priliku, ukoliko čitav sistem dozvoljava da se to uradi bez previše mudrosti i truda.
Dakle ne treba kriviti pojedince, treba ih samo krivično goniti, već šupalj i truo sistem. Na žalost, sistem se gradi generacijama i to u povoljnim društvenim uslovima. U balkanskim uslovima to je još sporije, neću da kažem nemoguće...

Što se EU tiče, ona je toliko prenaduvana u zadnjih 10 godina novim (a i starim) problematičnim članicama, da sumnjam da bi u situaciji u kakvoj se sad nalazi, Srbiji donela bilo kakve opipljive koristi.
Možda je jedino važno da ostanemo 'u igri', da nas ne otkače jednom za svagda, jer nije dobro biti izolovan od svog najbližeg okruženja, kakvo god ono bilo. Zato treba, koliko je to moguće, balansirati između ulaska u EU ali ne po svaku cenu, što sadašnja vlast i radi, videćemo uskoro koliko uspešno.

haj da ne davim više, dosta politike od mene, izvinjavam se za off (mada i nije sasvim off) :p

Ne verujem da iko hoce da ogranici raspravu o politici jer ne vidim da je neko zabranu pricanja o politici i predlozio. Ali tema koliko i ko je ovde ukrao je logicki jako daleko od toga sta se trenutno radi na mostu i oko njega, kakvo je osvetljenje itd. A tema optimalnosti lokacije mosta je isto tako dosta udaljena od ove dve.

Da je tema manja i sporija to ne bi bio problem ali se sada ove tri teme medjusobno saplicu i otezavaju pracenje. Uostalom, dogurali smo do tacke da ova tema SAMA ima vise postova nego SVE TEME ZAJEDNO na CELOJ DISKUSIJI "Zavrseni projekti" ili "Rekonstrukcije", a i ovde u "Objektima u izgradnji" je veca nego sve druge zajedno.

Forum je postao organizam u kome jedna celija ima tezinu ravnu 1/4 organizma. Ako je cilj da vidimo koliko veliku celiju mozemo da odgajimo ok. A ako hocemo da imamo funkcionalnost rasprave onda je to druga stvar.

PS Moj predlog cak i nije da se politika a priori izbaci sa sve tri pod-teme. Politika naravno moze da ima veze sa time kako se i sta radi i da li je neko naplatio pa nije zavrnuo srafove. Ali i TO je logicki jako odvojeno od velikog pitanja KOLIKO nas je most kostao i KOLIKO su neki potencijalno veliki lopovi tu maznuli. Jedno je gradjevinsko pilicarstvo a drugo je visoki kriminal i korupcija. Dosta odvojene price.
 
dejajankovic":3el61jn0 je napisao(la):
Kada su 90-ih gradili nadvožnjak na obrenovačkom putu na Čukarici,ja sam se ponadao da će MOŽDA nekome pasti na pamet da se odatle izgradi tunel ispod Ade.

Tada nisu znali da kopaju ispod vode! :D :p
 
Politicki aspekat price je bitan, ne toliko sam po sebi, vec kao svojevrsni lejer ove price na kome mozemo traziti indicije o motivima za odabir projekta, to jest, svih uslova. A to je vec izuzetno bitno jer moze da nam pomogne da bolje shvatimo celu stvar.

Hipoteticki, ne vidim kao bi rasprava mogla da se pomeri sa mrtve tacke ako bi sve ostalo na akademskoj raspravi, posto ni struka nije sposobna da sama, medjusobom, dodje do jednog jedne objektivne istine, zbog toga sto se ne radi o teorijskom modelu struke odvojene od sveta oko sebe, pa i te politike.
 
dejajankovic":3g9rzzw0 je napisao(la):
Kada su 90-ih gradili nadvožnjak na obrenovačkom putu na Čukarici,ja sam se ponadao da će MOŽDA nekome pasti na pamet da se odatle izgradi tunel ispod Ade do početka ulice Omladinskih brigada, između blokova 70 i 70a,pa da se praktično tom ulicom nađete u srcu Novog Beograda.Sa druge strane,lak pristup Julinom brdu i dalje za ostala brda (Pevac,Vidikovac...) ,a ko hoće na Banovo brdo,može mu prići i sa druge strane Požeške,zašto mora iz Kirovljeve...al' ništa od toga.
Ako bi postojao tunel ispod Ade, meni bi bilo jako neprijatno plivati u jezeru znajući da je dole ispod tunel koji bi, ako bi kojim slučajem pukao, usisao i vodu i kupače.
Ako bi išao tunelom ispod Save i Ade, meni bi bilo jako neugodno znajući da je tik iznad moje glave ogromna količina vode koja bi u slučaju akcidenta ušla momentalno i sve nas udavila.
Nego, meni nije jasno zašto se preko Ade Međice ne uradi jedan laki viseći pešačko-biciklistički most. Bio bi jako funkcionalan, a mislim da to ne bi bilo tako skupo.
 
Њујоршки тунели испод реке Хадсон. Сви су од 1,7 до 2,5 км дуги.
Да не спомињемо Ламанш у овој причи. Ипак није испод реке.
 
grado":99i6xzye je napisao(la):
dejajankovic":99i6xzye je napisao(la):
Kada su 90-ih gradili nadvožnjak na obrenovačkom putu na Čukarici,ja sam se ponadao da će MOŽDA nekome pasti na pamet da se odatle izgradi tunel ispod Ade do početka ulice Omladinskih brigada, između blokova 70 i 70a,pa da se praktično tom ulicom nađete u srcu Novog Beograda.Sa druge strane,lak pristup Julinom brdu i dalje za ostala brda (Pevac,Vidikovac...) ,a ko hoće na Banovo brdo,može mu prići i sa druge strane Požeške,zašto mora iz Kirovljeve...al' ništa od toga.
Ako bi postojao tunel ispod Ade, meni bi bilo jako neprijatno plivati u jezeru znajući da je dole ispod tunel koji bi, ako bi kojim slučajem pukao, usisao i vodu i kupače.
Ako bi išao tunelom ispod Save i Ade, meni bi bilo jako neugodno znajući da je tik iznad moje glave ogromna količina vode koja bi u slučaju akcidenta ušla momentalno i sve nas udavila.
Nego, meni nije jasno zašto se preko Ade Međice ne uradi jedan laki viseći pešačko-biciklistički most. Bio bi jako funkcionalan, a mislim da to ne bi bilo tako skupo.
Napraviše toliko tunela ispod vode (da ne spominjem La Manš),a na Adi prosečna dubina 4-6 metara.Da ne kažem da je moglo da se pregradi jezero,sagradi tunel,i ponovo dopuni jezero.PREDLOG:ako se ikada bude radio tunel da se uradi od debelog stakla ,da bi vožnju istim oplemenili pogledom na kupačice u jezeru :laugh:
 
Kakvi bi tek tada nastali zastoji u tunelu... Saobraćajni špic bi bio u periodu kada je gustina kupačica najveća. :D
Btw, ima li negde prikazan profil jezera. Mislim da je najveća dubina 16 m, ali ne znam tačno gde. Navodno postoje i ostaci nekog potopljenog broda.
 
Ajde da i ja saberem par reci na temu mosta. Pokusacu da budem objektivan. Ispravite me ako napisem nesto sto nije tacno.
Za pocetak svaka vam i svaka mi cast! Toliko ste ispisali u poslednje tri strane, a ja sam sve to procitao.
Jos taman kad sam se ponadao da je kraj citanja, @Vucko je bacio link na sve to. Tu sam stvarno prso i otisao na spavanje!
Elem.
Gazela i autoput preko pola Beograda.
Gazela je jedno velicanstveno arhitektonsko resenje. Bez diskusije je unapredilo zivot u Beogradu izuzetno. Autoput posebno. Kao urbanisticko resenje povezalo dve gradske celine na najkraci moguci nacin. Ja do danas nisam bio u gradu u kome cete citav grad prozujeti dozvoljenom brzinom od 80kmh bez i jednog semafora sem u Beogradu! Jedan fantastican beogradski kuriozitet. No rekoh da cu pokusati da budem objektivan. Autoputem je resen jedan problem i napravljeno gomila drugih, vrlo kriticnih za zivot u gradu.
Neki od problema su. Skretanje citavog regionalnog saobracaja u sam centar Beograda! Kao van konkurentna saobracanica citav Beograd ima tendenciju da zavrisi na Gazeli i autoputu u pokusaju da predje reku, sto uzrokuje enormne guzve na mestima ukrstanja gradskih saobracajnica sa autoputem. Medjutim po meni mozda i najkatastrofalniji uticaj tog projekta je stvarnje jos jedne reke u Beogradu. Ako bi smo hteli da odrzimo koncept autoputa kroz grad ne sme biti semforizovanih ukrstanja ( narocito ako zelimo da taj regionalni saobracaj ne ostane u Beogradu nego da iz njega isto tako brzo i izadje kao sto je i usao ). Komunikacija Juga i Severa je postalo ekstremno otezano u starom delu grada. Imamo raskrsnice kao sto su Mostarska petlja, Autokomanda. Raskrsnice ogromnih razmera i vrlo ogranicenog ucinka. Citav taj koncept je uslovio da sav saobracaj koj putuje iz pravca Juga na Sever zavrsi ili na Slaviji, ili u Kneza Milosa. Sarajevsku i Savsku cu namerno izostaviti jer je saobracaj iz tog pravca prirodno uslovljen prema centru rekom.
Premoscivanje reke autoput ce Beogradu zadavati jos dugo vremena glavobolje i sam koncept ce dugo vremena biti ogranicen kapacitetom, bar dok se ne prokopaju novi tuneli ili mostovi preko te reke! Novi Beograd je u toj trci sa starim gradom odneo svojom sistematskom arhitekturom znacajnu pobedu! Dva elipticna kruzna toka u samom centru Novog Beograda su daleko od beznacajnog arhitektonskog kurioziteta.
No da se vratim na most preko Ade da ne pomislite da sam cvrcnuo od citanja silnih postova. Doduse nije da nisam, inace bi ovaj moj post bio verovatno kraci za tri trecine( a jos ni ne znam koliki ce da bude )!
Pre nego sto se krene u pljuvanje magistralnog polu prstena i mosta preko Ade, po meni mora da se rascisti jedna elementarna cinjenica.
Naime znajuci da je Beograd Gazelom kao krunom svog drumskog saobracaja u potunosti prestao da razvija isti u onom funkcionalnom, a ne imaginarnom smislu poslednjih 30 godina! To je za posledicu ( jos mnogo pre dolaska ogromnog broja ljudi u devedesetim u Beograd ), dovodilo sam saobracaj do kolapsa! Devedesete i citava situacija je dovela do drasticnog pogorsavanja stvari. Srbija, Beograd su stali, a planeta je nastavila. Novi vek je umesto sustinskog poboljsanja doneo sustinsko pogorsanje. Nove migracije ljudi u Beograd. Beograd se pored rusenja i unistavanja sto bombardovanjem, sto pukim zapustanjem, sto groznom bahatoscu dosao na samu ivicu potpunog saobracajnog kolapsa. Narocito, sa u potpunosti nerazvijenim nezavisnim sinskim sistemom je situacija postala blago receno nepodnosljiva.
Mosta preko Ade je preko potreban udah vazduha koj ce Beogradu otvoriti vrlo tesan put kojim ce moci da ponovo potrci za Evropom i svetom. Drumsko tramvajski koncept je sustinski pogresan, jer ne funkcionise u sredini od dva miliona stanovnika! Medjutim Beograd je sebi dozvoli jedan pogresan ( na deseti ) koncept! Taj koncept je ne razvijanje urbane sredine i saobracajne infrastrukture 30 godina. Kao posledica tog, u najblazu ruku tuznog koncepta, je nastala potreba za necim kao sto je most preko Ade! Da se citava ova diskusija odigraval sredinom osamdesetih ili pocetkom devedesetih to bi imalo totalno drugaciji smisao. Nazalost u 2012 ( prekasno za skoro sve ) je taj most cinjenica, preko potrebna i preko neophodna! Cak citav poluprsten je po meni jako dobro ( preskupo ) resenje ogromnog problema nastalog filozofijom ( ne ) razvoja drumske infrastrukture u Beogradu!
Zasto?
Prvo da se vratimo na trecu beogradsku reku zvanu auto put i ukrstanja Autokomande i Mostarske Petlje.
Ako se poluprsten zavrsi i ako se sprovede dobro povezivanje Banjice, Kanarevog Brda, Dedinja i Rakovice velika kolicina vozila ce biti skrenuta sa svog pohoda na ove kriticne beogradske raskrsnice! Banovo brdo, Cerak Ibarska itd... su vec prirodnim putem preko Radincke ulice povezane jako dobro sa tim mostom. Rasterecenje Gazele, brze stizanje u Novi Beograd.
Poluprsten. Zasto?
Resava sa Novobeogradske strane disperziju saobrcaja na sam centar Novog Beograda koj je u svojoj celini jako dobro povezan sa ostalim delovima Novog Beograda. Produzava saobracaj prema Bezaniji i odatle ce relativno lako saobracaj biti usmeren na novi most na Dunavu.
Sa druge strane reke poluprsten nece vrsiti toliko dobru disperziju saobracaja koliko sama petlja Radnicka i Hipodrom. Medjutim obezbedice jedno preko potrebno povezivanje naselja Banjice, Dedinja, Kanarevog Brda, Rakovice itd. sa pancevackim mostom i samim time skrenuti dobar deo saobracaja sa Autokomande i Slavije.
Medjutim... Uvek Medjutim. Zasto ne! poluprsten i zasto ne! Most na Adi?
Nazalost po mom misljenju ce neke jedinstvne gradske celine biti trajno izmenjene, da ne kazem upropastene. Bar do spustanja nekih deonica u tunele. Drugo taj projekat skrece razvoj grada sa onog razvojnog puta koj bi bio logican i gura ga u novu vrstu usiljenog razvoja. Medjutim Beograd je sam sebe doveo u neizlaznu situaciju i most na Adi je time postao neminovnost.

Moj licni stav i vizija daljeg razvoja Beograda.
Beograd kao grad na ekstremno znacajnoj geo-strateskoj poziciji ima obavezu da se dalje razvija u pravcu metropole. Ne moze biti bacen u zapecak ili biti zaboravljen. Ne mozes ga zaobici na svom putu iz Zapadne Evrope ka Bliskom Istoku. Beograd i Srbija kao drzava od ogromnog znacaja na tom putu ima obavezu prema Evropi, a narocito prema samoj sebi da se razvija. Beograd je srce Srbije, Beograd srce Balkana, Beograd je most izmedju istoka i zapada Srbija je organizam tog srca! Beograd i Srbija moraju da funkcionisu sinhronizovano. Nazalot upravo se u tome i ogleda citava promasenost vladanja nasih savremenih politicara.
Ali da se vratim razvoju Beograda.
Prvo i osnovno je preusmeravanje internacionalnog, regijalnog i lokalnog drumskog i sinskog saobracaja na obilaznice. Druga osnovna stvar je uredjivanje, stvaranje i usavrsavanje iskljucivo nezavisne gradske zeleznice.
Trece, isto vrlo bitno je stvaranja kargo centra i pretvaranje aerodroma NIkola Tesla u znacajni regionalni aerodrom. Cetvrto. Povezivanje drumskog, sinskog, vazdusnog, recnog i gradskog saobracaja sa tim kargo centrom!
Peto, apsolutno snabdevanje energetikom iz obnovljivih izvora. Ocuvanje i unapredjivanje ekoloske svesti i sredine. Reciklazom!!!
Dalje, kroz uredjivanje zeleznicke obilaznice i uredjivanje centralne zeleznicke stanice u samom gradu, osloboditi Savski amfiteatar. Stvarenje komunikacije sa levom obalom Dunava i stvaranje nove gradske celine. Uredjivanje dunavske obale od usca do Visnjice. Uredjivanje saobracajne komunikacije Obrenovca i Beograda...
Politika.
Evropska Unija, Srbija i korupcija i lazi.
Nazalost Beograd i Srbija je na svom razvojnom putu bila previse puta sputavana bas od vodecih drzava evropske unije. Danasnji model vladanja i vlasti u Srbiji i u Beogradu je do kostiju korumpiran i tom korupcijom vuce citavu naciju u to. Kao otrov u krvi, siri se po svakom delu tela i unistava svaku i najmanju celiju. Medjutim paradoksalno. Korupcija je upravo posledica modernog zapadno evropskog poretka i kvazi demokratskog uredjenja.
Od onog dela Evrope koj se trenutno pita ( sustinski i vekovni neprijatelj Srbije i pravoslavlja ) Srbija ne treba da ocekuje nista pozitivno. Na zalost ili na srecu upravo ta evropska elita danas svojim malverzacijama, manipulacijama i svojim jos od prvog svetskog rata fasistickim agendama vuce samu Evropu u propast, ili u najblazu ruku u sve drugo samo ne u demokratiju i prosperitet za veliki broj drzava. Srbija mora da redefinise svoju potrebu da trci za Evropom, treba da skine ljagu lazi koje su pristrasne drzave bacile na Srbiju i treba da se okrene ogromnom nacionalnom potencijalu ( ne mislim na nacionalizam, vec na resurse u vidu prehrane, energetike...) pre nego sto je u pokusaju da se priblizi evropi sama ta evropa opljacka... Medjutim necu daviti vise o politici da ne odem u politisanje previse.
Samo cu reci za kraj. Da odgovorni za svaku korupciju i malverzaciju trebaju da budu uhapseni bez obzira na njihov znacaj i uticaj. Dok se to ne postigne nema uspeha.
Ko je imao zivaca da procita svaka mu casta. Izvinite unapred za sve pravopisne greske, ai druge greske, nemam zivaca da radim reviziju teksta.
Odo spavati.
Laku noc :)
 
Коле имам само једну реч као одговор на прву половину твог поста - Обилазница

Што се тиче твог порођења Газеле тј аутопута кроз Београд и УМП-а - Ово прво је домаћи задатак стар 40 година а ово друго је још у фази пројектовања пало на испиту са оценом 1-
 
Vrh