izvor:
pressonline.rs
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/197756/Raste+petlja+"Radnička".html
Press na gradilištu pristupnih puteva Mostu na Adi
Raste petlja "Radnička"
Gradi se drugi nivo Nakon otvaranja novog mosta, u toku su radovi na drugom nivou petlje "Radnička", koji će biti završeni do kraja godine. Ova impozantna saobraćajnica biće kompletno izgrađena sredinom 2013.
Radovi na izgradnji petlje "Radnička" u punom su jeku, a do kraja godine planiran je završetak kružnog toka sa dve rampe na drugom nivou i deo vijadukta u Radničkoj ulici. Petlja će u potpunosti biti završena sredinom 2013. godine.
Reporteri Pressa obišli su juče ovo impozantno gradilište, na kojem u dve smene radi oko 200 radnika.
Kružni tok
Trenutno se radi na izgradnji kružnog toka, koji se nalazi na drugom nivou, čiji je prečnik 40 metara i na kom su planirane dve saobraćajne trake i osam silazno-uzlaznih rampi koje će usmeravati saobraćaj u svim pravcima - ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada.
- Radi se na slaganju armature, a to je posao koji se obavlja u nekoliko etapa. U isto vreme se postavljaju čelične cevi za kasnije prednaprezanje pristupnih saobraćajnica. Takođe, radi se i na takozvanim kotvama koje ostaju u betonu, tu se stavlja sidrište koje služi za kasnije prednaprezanje cele konstrukcije - objašnjava Rade Mirović iz preduzeća "Por", koje je angažovano na izgradnji petlje.
Lepo vreme ide naruku radnicima i svi se nadaju da će i potrajati kako bi se radovi odvijali prema planu.
U ovom trenutku mogu svi poslovi da se završe, nema padavina, a ne radimo fine radove, za koje su potrebni određeni vremenski uslovi. Za postavljanje hidroizolacije potrebni su određeni vremenski uslovi, ali mi još nismo došli do tog dela posla. Noću obavljamo one poslove koji ne zahtevaju pun nadzor. Tada se rade čišćenje i sortiranje kako bi dnevna smena mogla što efikasnije da odradi ono što je planirano - dodaje Mirović.
Inače, projekat petlja "Radnička" započet je 10. januara prošle godine
Pre godinu dana počeli smo projekat, a u tom trenutku nismo imali čak nijedan crtež kako bi i šta trebalo da izgleda. Eto koliko nam je vremena trebalo da ovaj deo konstrukcije, dugačak oko 400 metara, isplaniramo, proračunamo, sredimo sa rasvetom, ogradom i svim ostalim elementima. U prvoj fazi trebalo je spojiti petlju sa mostom i sve pustiti u saobraćaj, što smo i ostvarili - priča Mario Perisuti, direktor projekta "Sava most - Južni pristupni putevi".
Prema njegovim rečima, tokom prošle godine paralelno se radilo na vijaduktima, a u toku su radovi na kružnom toku.
Rekonstrukcija "Tobogana"
- Jedan od glavnih delova je kružni prsten koji će imati važnu ulogu u distribuciji saobraćaja. On će imati dve saobraćajne trake i rampe koje će usmeravati saobraćaj u svim pravcima. Do kraja godine planirano je da budu gotovi kružni tok sa dve rampe i deo vijadukta u Radničkoj ulici, dok će kompletna petlja "Radnička" biti završena sredinom 2013. godine - istakao je Mario Perisuti, i dodao da je za ovu godinu važan zadatak da se promeni tobogan u Radničkoj ulici, dok bi za sve to vreme po dve saobraćajne trake iz centra grada i ka njemu morale da budu u funkciji.
Ukupna razvijena površina svih delova petlje "Radnička" je oko 50.000 metara kvadratnih, od čega je više od polovine na izdignutoj konstrukciji.