Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ma kakav tunel..

Bilo je dovoljno da se napravi skakaonica sa zaletištem i da se premoste rukavci, pa dovoljno ubrzaš (a beogradski vozači inače vole da voze brzo, samo nemaju gde), preletiš reku i sletiš na doletište s druge strane reke. Uštediš ceo pilon, a i brže bi se stizalo na drugu stranu kad bi se brže vozilo..
 
Spatiotecte, razumem ja šta si ti mislio :) ali takvim komentarom sigurno ne doprinosiš neostrašćenosti, već je naprotiv pre znak ostrašćene rasprave. To sam ja htela da kažem :)

Uz dužno poštovanje, čak i na ovoj stranici ima i tekako ozbiljnih kritika, ovo što si ti nabrojao ne stoji...i slažem se, ne znači ništa bez argumenata. Zašto se ne osvrneš na ove ozbiljne npr. ?

Rasprave, pa i sada kada je most gotov - možda naročito sada, postoje da bi se nešto unapredilo u budućnosti (da bi se loše sprečilo), da bi se nešto naučilo, u krajnjem slučaju da bi se znala istina.

Društvo koje ne kritikuje ono i ne misli, a ako ne misliš... Isto tako, ako hoćeš samo pozitivno gledaj PINK :p
 
spatiotecte":off3irej je napisao(la):
@nova
Nije problem u kritici, postoje ovde razni clanovi kojima se ne dopada most i sa kojim rado diskutujem.
Eto sa Reljom na primer koji nije pristalica ovog mosta, volim da pricam jer covek iznosi racionalne argumente strucne prirode.

Mene (a i mnoge druge) iritira kritika osnovana na mrznju prema necem sto ce u mnogo sto sta pomoci i olaksati nas zivot.
Konstantni napadi s'obrazlozenjem da je moglo da se izgradi 3 mosta za te pare, da je jedino bolje resenje tebalo da bude tunel, da su politicari krali pare.
Dakle ta prica koja se samo vrti i vrti i opet isti argumenti koji se ponavljaju.
Hajde da pricamo o necemu konkretnog u vezi ovog mosta, sta je moglo da se poboljsa, kako da se popravi stanje, gde bi ste dodali liftove na primer, a ne hejt, troll, rusite most, nije na dobroj lokaciji, bla bla

Most je tu pa je tu, cemu ova rasprava sad kad je zavrsen? Zato sam i rekao da bi neki bili srecni kad bi ga sad srusili.

Pa vidim moje poslednje postove si kulturno zaobisao, gde sam stavio sve stvari koje mi se oko njega ne svidjaju. Ti mi reci gde sam pogresio i u cemu se tvoje misljenje razlikuje pa da radimo na tom poboljsanju...
 
CTale":19fu2qn8 je napisao(la):
....Gore na ilustraciji je lokacija koju bih podržao, zato što bi tako bio pokupljen sav saobraćaj koji dolazi sa čukaričke strane (Čukarička padina, Žarkovo, Cerak, saobraćaj sa Ibarske magistrale i Obrenovačkog puta). Ovaj saobraćaj je trenutno usmeren gotovo isključivo na Gazelu (za one koji žele ka Novom Beogradu) - otud nema gužve na Mostu na Adi.
Da je most na ovoj lokaciji njega bi, dakle, koristili mahom građani gore pomenutih naselja i pravaca, dok bi svi iz pravca Topčidera nastavili da sa manjim gužvama koriste Gazelu.

Pre svega dobro došao.
Ne znam koliko si pratio ovu temu pre registracije, pošto vidim da ti je ovo prvi post, ali na osnovu nekih tvojih komentara plašim se da nisi.
Da jesi, znao bi da će se završetkom petlje "Radnička" i nadvožnjaka prema Požeškoj ulici postići sve ovo što si gore naveo i još će biti pokupljen sav saobraćaj sa Banovog Brda i onaj koji iz pravca Topčidera (sa Senjaka, sa Banjice, iz Rakovice ...) ide ka Novom Beogradu, čime će Gazela biti još dodatno rasterećena, a ovaj most iskorišteniji.

CTale":19fu2qn8 je napisao(la):
O gužvama na novobeogradskoj strani koje će se stvarati kad se bude ulovio saobraćaj sa čukaričke strane pričaćemo kasnije. Kao i o gužvama na uplivu u smeru ka Adi, kad se siđe sa mosta, kad se bude uključivalo na Radničku ulicu preko žute linije.

O gužvama na strani Novog Beograda je iluzorno sada tražiti argumentaciju, bar dok se ne završi petlja "Jurija Gagarina" (LOT2), a o kompletnoj trasi UMP-a do Tošinog Bunara da i ne govorimo. Isto važi i za čukaričku stranu dok se ne završi petlja "Radnička", nadvožnjak prema Požeškoj i eventualno most spoji sa Rakovičkim putem trasom duž železničkih šina.

CTale":19fu2qn8 je napisao(la):
I projekat bi bio nemerljivo jeftiniji.

Tu si potpuno u pravu. Da je skup, skup je. Most na tvojoj lokaciji sigurno ne bi imao sistem šinskog saobraćaja, jer bi bio besmislen, pa bi mogao da bude manje komplikovan i manjih gabarita, pa time i jeftiniji. Verovatno se slažemo i u tome da bi prelazak mosta preko sredine Ade bio veliki ekološki problem za ovu oazu zelenila, a i Ada bi izgubila epitet Beogradskog mora.
 
Ма, хајде, то би било екстра. Замисли само слику како се вода препуна разних мазива и сл. слива са моста на Аду при великим падавинама. Или још боље, шеташ се Адом, а на главу ти падне нешто што је неко бацио са моста (опушак. ђубре и сл.).
Важно је критиковати без основе. Свака десета критика на ових 20 страна од завршетка моста је имала смисла.
 
Nakon citanja deklaracije Akademije arhitekture Srbije koju je postavio Vucko na sajtu skyscrapercity.com (Vucko, mozda da je i ovde okacis :) ), sve mi je izvesniji moguci redosled dogadjaja da je kojim slucajem ekipa arhitekata-urbanista sa Jovinom na celu ucestvovala u realizaciji svoje vizije urbanistickog razvoja Beograda. Da su kojim slucajem danas daleko uticajniji u odnosu na njima protivnicki tabor (sa Vukanom Vukicem na celu), mislim da bismo jednog dana prisustvovali pobijanju sipova i izgradnji Mosta preko Ade na mestu prevlake, kako i sam Jovin insisitra. Ako uzmem u razmatranje ovu mogucnost, moram priznati da mi je u neku ruku lakse na dusi :lol: sto je, makar trenutno, u gos'n Vukica puska ubojitija. :laugh:

Hajde da se igramo igre zamisljanja reakcije svih vas okupljenih oko ovog foruma, pa i sire, da jednog jutra svanu kranovi na tlu nase voljene Ade Ciganlije, k'o pecurke posle kise. Budite iskreni prema sebi, i priznajte da li biste voleli takav prizor koji cu u naletu spisateljske kreativnosti bez dileme nazvati "Osvit ekoloske propasti "beogradskog mora" ".

Uputstvo za igru! Posto vidim da su se strasti na forumu zestoko uzburkale, polarizovale, za one koji su se vec spremili da me kritikuju: u fokusu je iskljucivo LOKACIJA mosta, nikako konstruktivno resenje, itd... :p

P.S. Cisto da dodam da ni Jovin ne iskljucuje izgradnju mosta preko Ade, generalno govoreci, pa makar i nakon svih ostalih mostova koji po njemu imaju prioritet... :)

P.P.S. Ja sam vec "odigrao svoj potez" i zakljucio da sam spreman da otplacujem tri vodene povrsine (umesto dve ili jedne), jer misljenja sam da je Ada Ciganlija dragulj koji vredi sacuvati pod svaku cenu (tim pre sto je sudbina Ade Huje, nakon tolikog zagadjenja, a u sluzbi sportsko-rekreativnog centra - veoma neizvesna).


I jos jedan dodatak. :lol: Bio sam medju onima koji su ovacijama pozdravili prvi pravi intervju Brane Jovina u ovoj godini. Kad se smirise strasti, shvatio sam ipak i neke prednosti bas ove pozicije mosta...


:gobb:
 
Galeks":7ok9lq50 je napisao(la):
Ako izostavimo politicki deo price, ja ne mislim da je dobro sto je most sa saobracajnicama kostao 400, 500 + ili kolko vec, a zavrsni radovi su odradjeni tako preko one stvari da nemam reci.
Negativan stav mi je prema prostoru za pesake, izgledu bandera, izgledu stubova za dekorativno osvetljenje, stazama za bicikle, nezavrnutim srafovima....
Negativan stav mi je bio i taj sto se ovim projektom stavlja akcenat na automobilski saobracaj
Negativan stav iskazujem prema mostu i time sto mislim da se sam most stavio iznad zeleznickog cvora i samim tim sebi nabio vecu cenu, a da se iole normalno radilo prvo bi z. cvor bio gotov pa se tek onda radio most.
Negativan sam i prema velicini mosta jer praviti nesto glomazno samo da bi bilo "najvece" mi je apsurd i ako je moglo da se napravi za manje para a da bude sa dva pilona tu po mom misljenju ne treba razmisljati.
Licno mi most nije lep, jel i tako gledam tudjim ocima? Ne volim mostove ovakvog izgleda i sta sad?
Ne svidja mi se sto od Ade, Hipodroma i Topcidera napravise veliku autokomandu a to takodje spada u vizuelni dozivljaj.
Sto se vracanja para tice da se to radi samo za ovaj most onda i nije tolko strasno ali kada se to sve doda na sve sto vracamo, pa mislim da cemo osetiti.
Sve sto sam do sada napomenuo su stvari koje nisu politicke i ne mislim da gledam bilo cijim ocima. Necu na silu da volim nesto sto je radjeno van svake logike. Mada kakvom se logikom kod nas radi mogli su da naprave most pa tek onda da provlace reku ispod, tako da smo dobro i prosli.

@Galeks,
Nisam kulturno zaobisao tvoj post, upravo sam ga tek sad procitao. :) Ne stizem da citam sve. :D
Probacu da ti odgovorim:

Slazem se sa tobom oko izgleda bandera, ograda, stubova za rasvetu, to sam i ranije komentarisao, rekao sam da mi sve to deluje dosta soc i za zavrsnu obradu dosta lose uradjeno.

Spominjes akcenat na automobilski saobracaj izgradnjom ovog mosta, tacno je da je on uglavnom namenjen automobilima i da su pesaci i biciklisti stavljeni u drugom planu, ali ipak treba uzeti u obzir da su razmisljali i o sinskom sistemu koji ce mozda biti metro jednog dana tako da je to ipak jedna pozitivna stvar.
Sistemi poput UMP-a postoje u dosta gradova evrope pa eto i danas Beograd koji se dosta razvijao u poslednjih 10 godina ima potrebu za takvim infrastrukturnim projektom, ali ne samo njim, vec i SMT-om i Obilaznici. To su 3 prstena koji svi zajedno cine jedan sistem i resavaju probleme na razlicitim nivo-ima.
Ti prsteni su neophodni da radijalno prebacimo saobracaj i u modernim gradovima oni dopunjuju metro.
Resavanje saobracajnih problema se po meni dobija tako sto jedan deo cine prevozna sredstva poput gradske zeleznice,metro-a, tramvaja, trolejbusa, bicikla a drugi deo parking mestima i saobracajnicama.
Kolko god imali efikasan saobracajni prevoz u gradu i X linija sinskih sistema, imacemo uvek potrebu za saobracajnicama poput UMP-a.

Sto se tice zeleznickog cvora, tu je situacija malo delikatnija jer neke stvari nisu u nadleznosti grada te je diskutabilno sta je moglo i trebalo da se radi.
Pozdravljam prve korake gradonacelnika po pitanju zeleznickog prevoza u gradu jer je oziveo taj vid prevoza i doprineo da Zeleznice Srbije i grad beograd nadju konsensus oko ostvarenja zajednickog projekta BG-voz i da taj sistem danas funkcionise veoma dobro.

To je tek jedan mali korak u moru problema vezane za zeleznicu.
Hteo bi takodje da odgovorim forumasima koji kazu da bi most manje kostao kad ne bi morao da preskace prugu jer bi tada isao po zemlji. To bas nije tacno jer saobracajnice poput UMP-a u raznim gradovima evrope retko kad idu na zemlji, uglvnom idu plitkim ukopom, ili u tunelu ili na stubovima, svakako bi postojali stubovi u delu kruznog toka koji se sad gradi jer se tu seku UMP i Radnicka i tu bi svakako bila denivelisana raskrsnica bilo pruge ili ne.
Postojanje pruge je samo primorali projektante da vise podignu prilazne rampe i samu konstrukciju viadukta UMP kako bi preskocila prugu a na slikama se cak vidi da visinska kota UMP-a varira.

Pricas posle u velicini mosta i njegovom izgledu, ok izgled je vec subjektivna stvar, tu necu ulaziti, nekima se dopada, nekima ne, ne moze se svima ugoditi.
Sto se tice njegovog konstruktivnog resenja, impozantno je ispao jer se primenilo najmodernije moguce resenje tako sto se preskacu 3 korita sa jednim pilonom koji je zbog duzine svih tih recnih korita morao da ima tu visinu.
Moglo je da se uradi isto to i sa 2 manja pilona, mozda nisu hteli da naprave nesto sto lici na Novi Zeleznicki most.
U svakom slucaju ako se gleda sa arhitektonske i urbanisticke tacke gledista,gledano sakalemegdana, vizuelni efekat dobijen gradacijom visine mostova po njihvovom polozaju na savi je veoma lepo ispao.
 
spatiotecte":36sso2rm je napisao(la):
Nudili su nam Besix tower, najvisa zgrada na balkanu, nismo nista videli od toga

Nudili su nam Vega City, najveci trzni centar u istocnoj evropi, nista dalje od 3D nismo videli.

Nudili su nam razne kule, gradove, ultra giga mega markete!!! I opet nista!

Svasta su nam pricali, da ce beograd da dobije landmark objekte, da ce da se vrati na velika vrata.




Onda se pojavio ovaj most, najveci na svetu u svojoj vrsti, za koji bi u ono vreme svi rekli da se nece nikad izgraditi, da ce da bude odbijen kao i ovi ostali projekti, da je to nemoguce u srbiji.


Ali eto izgradili su ga, da smo 2005te videli ove slike osvetljenog mosta ne bi verovali da je to moguce u nasem malom beogradu da dobijemo most o kome cak New York moze da sanja! :pob:

Mozemo da pricamo kolko hocemo, da je skup, da su mogli 3 mosta da urade.

Sustina cele price i moja zadnja rec u vezi mosta: THEY DID IT!
Polako Anto...

Gde je logika u tome sto pricas? Ova, uslovno receno "nasa" - "kriticarska" strana prica da je sam predlog projekta od pocetka bio los, neadekvatan za lokaciju, preskup, itd. I ti onda dodjes sa pricom kako su obecali bas to resenje, i ispunili ga, sto bi trebalo da im priznamo kao neki plus? Po toj logici bi bilo sjajno da su prodali Telekom proletos, jer su to i obecali bili?

Dakle, da ponovim, ti ocekujes da im svi mi upisemo jedan plusic zbog toga sto su se sve vreme bahato drzali svog projekta, oko koga nisu dopustili javnu raspravu, posto su sve kritike ugusili kao partijske ili nekonstruktivne, posto su sve medije upregli da nam POTPUNO NEKRITICKI plasiraju ode o mostu i kradonacelniku?

I izvini ako ces se uvrediti, ali ta recenica o malom Beogradu i mostu o kom jedan NY moze samo da sanja govore mnogo o palanackim kompleksima onih koji su nekriticki podrzavali ovaj projekat sve vreme. Nisi ti za taj most zato sto je bas takav most na bas tom mostu neophodan i daje najbolje plansko urbanisticko resenje, vec zato sto su ti oci gladne velikog projekta. Pa nek bude bilo gde i bilo sta, i nek kosta sta kosta, i onako retko ko uopste ima osecaj i predstavu o tome sta znaci novac poreskih obveznika...

LUCAS":36sso2rm je napisao(la):
"...Most je izgradjen i tu nema nazad, nazalost...."

Blago nama! :blah:
Izvini, u cemu je problem? Zar nije legitimno da jedan kriticar projekta, pogotovo oni koji su bili kriticni od pocetka, izjavi da mu je zao sto ne moze da vrati vreme i nekako promeni tok, da se taj most ne izgradi?

bokili84":36sso2rm je napisao(la):
Ramirez":36sso2rm je napisao(la):
Ko prica o mrznji prema mostu, kakav je to spin? Rekoh, most je tu i niko zdrav ga nece rusiti.

Meni vise deluje da ima ljudi koji su spremni da mu se "dive do imbecilnosti", u inat nama koji ga kritikujemo. A mislim da imamo mnogo objektivnih razloga za kritiku.


Daleko vise je kritikovana izgradnja Gazele pa pogledaj danas koliko nam zapravo znaci.... Iskreno se nadam da nisi jedan od onih placenika od strane pojedinih politickih partija...... p.s. skloni taj avatar, nije ti ovo forum politicke prirode ;)
Prvo, vrlo sam svestan da veliki gradjevinski/inzenjerski projekti cesto izazovu snaznu kritiku i odboj savremenika, i imam to u vidu sve vreme od kako o ovom mostu, bilo u vidu projekta ili sada kao gotovog, raspravljam sa okolinom. Stvar je u tome sto su se te kritike uglavnom odnosile na estetski aspekat tih projekata, a ne na njihovu funkcionalnost. Ovde je stvar obrnuta. Most je objektivno lep i retko ko tvrdi suprotno, ako ih i ima. Najvece kritike su usmerene upravo na funkcionalnost, opravdanost, racionalnost, pa i na tu paprenu korupciju.

Drugo, ja mogu samo da se nadam da vi koji ovako ljuto branite taj most i napadate sve koji ga kritikuju kao osice, cesto pokusavajuci da diskreditujete sagovornika na licnoj osnovi pre nego sto se uopste osvrnete na samu problematiku kritike, dakle, mogu samo da se nadam da vi niste iz pojedinih partija. Dal vas placaju ili ste tu iz ideoloske zaslepljenosti je vec manje bitna stvar.

I trece, ali ne i najmanje vazno!, moj avatar je dozvoljen pravilnikom ovog foruma i tu bih mogao da zavrsim pricu. Ali posto sam ga stavio radi blage provokacije, na koju imam pravo kao i svaki clan sa svojim avatarom dok postuje pravilnik, objasnicu ga u dve-tri recenice:
- deset godina se javnosti plasira lazna predstava o EU, velika obmana uz pomoc skoro svih partija i gotovo svih medija, i uz pomoc najnaprednijih tehnologija drustvenog inzenjeringa i propagande koju ovaj svet poznaje (a koja se ne primenjuje samo nad nama vec nad dobrim delom Evrope, pa i sire, cisto da se ne javi neki pametnjakovic da me optuzi da sam teoreticar zavere koji misli da je ceo svet protivu Srbalja)...
- napram toga mislim da jedan relativno nevini avatar nema mnogo sanse, pa ne moras paniciti da cu probuditi masu iz EU snovidjenja. Drugim recima, ne moras se jos i ti boriti protiv tog mog simbolicnog protesta. Ima ko je placen za to.
- sve je politika, ukljucujuci i gradjevinske projekte, pa je besmisleno pokusavati da je isterujes iz ljudi i njihovih prica na silu.


pera&kojot":36sso2rm je napisao(la):
A jel mogu da postavim jedno pitanje?

Sta to vi kriticari predlazete da uradimo sad kada je most gotov, da se nekako maknemo sa mrtve tacke. Ovako vise nije zanimljivo...
Sta predlazemo kako bismo se makli sa mrtve tacke u raspravi na ovom topiku, ili generalno u javnosti?

Ja imam konkretne predloge:
- precesljati svu papirologiju i dokumentaciju
- utvrditi sve nepravilnosti i na koji je sve nacin pri usvajanju i izvedbi projekta ostecen javni interes
- pohapsiti sve odgovorne i suditi im, a od njihove konfiskovane imovine otplatiti deo duga za most
- usvojiti odgovarajuci protokol kako bismo ubuduce izbegavali da prica uopste dodje do momenta kada je kasno i kada samo moze da se istrazuje, hapsi i sudi

Dakle, most ne mozemo pomeriti uzvodno, a nadam se i da niko nece pomisljati na rusenje, tako da ostaje tu gde jeste. Tek ce biti izazov povezati ga da ispuni svoju punu funkcionalnost, tako da nas jos ceka period kada cemo uciti lekciju. Kad ne bude para za najosnovnije stvari, pametan gradonacelnik bi svaki dan podsecao gradjane zasto para nema i ko je sve za to kriv. Pa nek nauce na tezi nacin da su gresili kada su podlegli niskim strastima i verovali slatkorecivim zutim medijima.


LUCAS":36sso2rm je napisao(la):
pera&kojot":36sso2rm je napisao(la):
A jel mogu da postavim jedno pitanje?

Sta to vi kriticari predlazete da uradimo sad kada je most gotov, da se nekako maknemo sa mrtve tacke. Ovako vise nije zanimljivo...
Pa eto, jedan rece, Most je gotov, NAZALOST. Sta ti to govori.
Vec sam ti odgovorio, ali da ne ispadne da me mrzi da se ponavljam...

Nazalost znaci da na moju veliku zalost ne mogu da se vratim kroz vreme i nekako uticem da cela stvar promeni pravac. Sasvim legitiman stav obzirom da mislim da je napravljena greska.


stf":36sso2rm je napisao(la):
О коме ти причаш? О чему? Јел ико од критичара заправо чита шта ми "имбецили" пишемо? Да ли ви, критичари знате ишта да искритикујете а да се аргументима не дискредитујете у истој реченици? Да ли ико од критичара заправо зна да критикује?

Углавном лупетате глупости, занешени, заиста морам рећи: мржњом

Како другачије окарактерисати ових твојих пар реченица? Чиста заслепљеност мржњом.
Јер, да ниси засепљен, увидео би следеће "ситнице":
1.
.....Ja nikako da svarim da je pola ovog foruma zapravo srecno oko celog Most na Adi projekta....
Нико није срећан због целог пројекта, јер је пун малверзација, лоших решења које критикују сви, од почетка теме.
2. ....Ali u kom balonu morate biti kad vas nije briga kolko kosta?....
Све нас је брига. Сви смо данима галамили око подизања кредита за убрзање радова нпр. Па око спуцаних милиона због непотребног дуплог железничког чвора....итд...
3.....Od cijih para se to gradi? Mislim ono, to su najosnovnije stvari, a polovini ovde je to nevazno.....
Мислим да не постоји особа која од почетка овог пројекта није изговорила барем неку примедбу о трошењу нашег новца.

На крају, да ли је могуће да је толико људи овде нападнуто да су имбецили, идолопоклоници власти, само зато, што реагују на потпуно неадекватна поређења "свевидећих"? Да ли сте увидели да нико овде није глуп, или "заљубљен" у мост. Само смо реаговали на претенциозна чиста опозициона страначка поређења која везе немају са здравом логиком....али.....Хвала вам, што сте нам тако дивним и аргументованим поређењима отворили очи, мана имбецилима. Хвала вам, не знам, шта бисмо без вас.
Ramirez":36sso2rm je napisao(la):
Most je izgradjen i tu nema nazad, nazalost.
СА оваквим ставом, ћемо далеко у будућности дотерати. Тешко нама.
Hm, a argument da svi mi koji kritikujemo to radimo iz mrznje (prema kome, cemu?) se sastoji iz tvoje pausalne ocene da je to tako? Hoces jos koji put da ponovis to, mozda postane istina? I ko je uopste pominjao imbecile?

Neadekvatna poredjenja? Mislis ono od pre par strana sa meksickim mostom? Ili sa bilo kojim drugim mostom na svetu? Jel postoji uopste adekvatno poredjenje za tebe? Kako je moguce da nijedan od svih tih ogromnih mostova na sajlama, nebitno dal spajaju obale reka, mora, premoscuju najnepristupacnije klance, itd, nije adekvatno uporediv sa nasim mostom na sajlama koji spaja dve obale jedne Save? Jel ovde vaze neki posebni zakoni fizike i mehanike, jel se za nas most unajmljuje neka posebna radna snaga, jel koristimo posebne materijale, sta? Tako da ok, reci ti da su poredjenja neadekvatna, ali argumentuj zasto ako mislis da te shvatim ozbiljno.

Ili ta prica za cenu kostanja. Most kao sam most, bez pristupnih saobracajnica koji mu daju funkciju je nista drugo do viseci spomenik. Dakle, ta cena koja se tako decidno daje za cenu kostanja SAMOG mosta bez pristupnica je obicna manipulacija plasirana od strane kradonacelnika, to jest, ekipe kojoj je u interesu da se o pravoj ceni ne prica. Dakle, cena funkcije ovog mosta ce izaci daleko iznad i tih 404 miliona evra, koliko navodno do sada kosta sa pristupnicama. A koliko ce tek da kosta sa tim tunelom do autokomande i zavrsetkom UMP-a, to cemo da vidimo. Mozemo do duse uporediti to sa cenom obilaznice u njenom punom profilu, sa n mostova, vijadukta i tunela...

A to sto su i za tebe kritike obavezno stranacke je prica za sebe, jer ko bi drugi kritikovao sem stranackih vojnika, jel da?


LUCAS":36sso2rm je napisao(la):
I ja htedoh da mu "slozim" par nasty words, ali k'o velim da nepocinjem glupavu raspravu. No, pazi njega koji kritikuje, a koji, izmedju Avatara i imena ima dve negativne stvari. On pripada onima kojima se nista ne svidja. Ocigledno mu se nesvidja EU zato sto je Barbarian. Bar tako shvatih iz imena. :blah:
Jel moze covek da izrazi svoju kritiku a da ga ne napadnete na licnoj osnovi? Kakve veze moj avatar i titula imaju sa ovim o cemu pricamo?

Pritom, pecrtana zastava EU ne povlaci za svakoga negativne konotacije... hvala bogu pa se cini da je danas vise nas koji mislimo da je to skroz pozitivno. A titula Barbarian je da istakne sa kojim cinizmom primam sve te postapalice o nazadnom i primitivnom delu drustva kome se EU ne svidja. Mogao sam da stavim i Barbarogenije (http://www.smajka.rs/barbarogenije-ljubomir-micic-casopis-zenit-zenitizam-nadreala/), stagod. Sto se mene tice, EU je varvarska tvorevina, stvorena na razvalinama jedne varvarske Evrope, pod vodjstvom jednog varvarskog naroda.

spatiotecte":36sso2rm je napisao(la):
Da postoje mane u projektu UMP-a i mosta, postoje
Da se kralo, kralo se
Da je most skup, verovatno jeste.
Da je moglo bolje, moglo je.

Sve to stoji, ali rezultat svega ovoga ipak nije toliko los koliko bi neki hteli to da predstave.

Kriticari bi trebali da shvate da je ipak manje zlo sto je most izgradjen nego da se nije izgradio.
Pokusavam i dalje da se naviknem na ovo neprestano etiketiranje - "vi kriticari". Ispade kritika neka prokazana delatnost, na uzas svih intelektualaca i mislecih ljudi uopste...

Tvrdnja da je manje zlo sto je most izgradjen nego sto bi bilo da nije, ima veliki manipulativni potencijal. Postavljena je tako da bi onaj ko pokusa da je ospori delovao nerazumno..."kako moze manje zlo da bude da se ne na pravi most nego da se napravi?". Manipulacija se sastoji u tome sto sa druge strane ne stoje ljudi koji nece most, vec ljudi koji nisu hteli takav most, na tom mestu, u ovo vreme i za te pare.


cgmiki":36sso2rm je napisao(la):
Политика, па ваздух да дишем. Е, па док је год тако, онда да одговорим на тај начин.

Нећу гласати исто на градском и републичком нивоу. Али са овим мостом (и са још доста других мањих ствари) је све вас опозиционаре Ђилас сахранио. И док год вам Земун буде мерило вашег урбанизма и бриге за град, увек ћу гласати тако. Јесте да сада следи општа пљувачина следећих пет месеци до избора, али ко губи има право да се љути. Довољно је проћи кроз Џона Кенедија и погледати леву и десну страну улице и видети ту разлику коју заступате у општини у којој сте на власти.

Уживајте.
Ovo je vec za fejspalm...

Djilas nije "vas" sampion koji sahranjuje "nas", "vase" neprijatelje. On je jedna tajkunska lopina koji proizvodi stetu za sve nas, i "vas" i "nas" dakle, bez diskriminacije. Ko smo to uopste "mi" a ko "vi"? Mi - opozicija, vi - zuti, sta?

Zemun merilo "naseg" urbanizma? Kakvo je to sad indukovanje stavova i projektovanje neprijatelja?


lento":36sso2rm je napisao(la):
Smem li ja nesto da pitam? Kad se vec zna da je bilo korupcije i da je neko "napunio vrece", tj. ako postoji opravdana sumnja da je tako bilo, zasto niko nije podneo tuzbu protiv "gresnika"? Svi pricaju o nekakvim kradjama, a niko nema nikakve dokaze na osnovu kojih bi krivci bili kaznjeni. Posto ja nisam glasac, meni je svejedno ko je na vlasti sve dok postoji nekakav vidljivi napredak. Koliko sam ja video, otkako je zavrsena rekonstrukcija Gazele i otkako je otvoren novi most, u gradu je manja guzva. Ja od Pravnog do Merkatora stignem za 15-20 minuta u polupraznom novom i zagrejanom autobusu. :)
Hm, opet moramo da proverimo tu logiku malo.

Po tome sto ti pricas, u ovoj zemlji gotovo da nema visoke korupcije posto niko nikog zvanicno ne tuzi za nju?
 
Ponavljam da su ovde stvari otisle u ...

Podeliti lepo temu na 3 podteme:

(1) POLITICKI ASPEKTI - na kojoj bi se raspravljalo o tome koliko je i ko krao, da li nam zamazuju oci itd.

(2) TEHNO-EKONOMSKO-URBANISTICKI aspekti deo gde bi se raspravljalo da li bi neki drugi tip konstrukcije ili lokacija bili bolje

(3) TEHNO-IZVODJACKA strana gde bi se raspravljalo o detaljima projekta i kako ostatak (rampe, signalizacija, itd.) uciniti sto boljim.

U ovoj zemlji politika gusi SVE, tako da je najbolje da se onima koji bi o tome raspravljali da posebna pod-tema da ne bi jednostavno unistili ovu temu. Ima u ovom projektu jos dosta detalja da se doda i vaznost jednog ovakvog foruma je ogromna sada kada smo primetili da i mediji i politicari malo-malo pa obrate paznju sta se ovde prica. Da bi se to odrzalo ne smemo da sve pretvorimo u jedno veliko politicko vasariste gde se ne diskutuje nego jednostavno nadvikuje.
 
Evo ide politika, bez'te u brda! :kafa:

Salu na stranu, uvek postoji mogucnost otvaranja posebnog politickog topika, ali to nece resiti ovaj konkretni problem izbegavanja politike. Mislim, ne znam sta ocekujete? Bavite se gradjevinarstvom i urbanizmom (usko povezano sa politikom u svakoj drzavi, gradu, sistemu) u prestonici (kojom rukovodi politicar, sa citavom ekipom politicara) drzave u kojoj je i inace sve politika, a ne zelite da cujete o politici?
 
blagoje":13swr48m je napisao(la):
CTale":13swr48m je napisao(la):
....Gore na ilustraciji je lokacija koju bih podržao, zato što bi tako bio pokupljen sav saobraćaj koji dolazi sa čukaričke strane (Čukarička padina, Žarkovo, Cerak, saobraćaj sa Ibarske magistrale i Obrenovačkog puta). Ovaj saobraćaj je trenutno usmeren gotovo isključivo na Gazelu (za one koji žele ka Novom Beogradu) - otud nema gužve na Mostu na Adi.
Da je most na ovoj lokaciji njega bi, dakle, koristili mahom građani gore pomenutih naselja i pravaca, dok bi svi iz pravca Topčidera nastavili da sa manjim gužvama koriste Gazelu.

Pre svega dobro došao.
Ne znam koliko si pratio ovu temu pre registracije, pošto vidim da ti je ovo prvi post, ali na osnovu nekih tvojih komentara plašim se da nisi.
Da jesi, znao bi da će se završetkom petlje "Radnička" i nadvožnjaka prema Požeškoj ulici postići sve ovo što si gore naveo i još će biti pokupljen sav saobraćaj sa Banovog Brda i onaj koji iz pravca Topčidera (sa Senjaka, sa Banjice, iz Rakovice ...) ide ka Novom Beogradu, čime će Gazela biti još dodatno rasterećena, a ovaj most iskorišteniji.

CTale":13swr48m je napisao(la):
O gužvama na novobeogradskoj strani koje će se stvarati kad se bude ulovio saobraćaj sa čukaričke strane pričaćemo kasnije. Kao i o gužvama na uplivu u smeru ka Adi, kad se siđe sa mosta, kad se bude uključivalo na Radničku ulicu preko žute linije.

O gužvama na strani Novog Beograda je iluzorno sada tražiti argumentaciju, bar dok se ne završi petlja "Jurija Gagarina" (LOT2), a o kompletnoj trasi UMP-a do Tošinog Bunara da i ne govorimo. Isto važi i za čukaričku stranu dok se ne završi petlja "Radnička", nadvožnjak prema Požeškoj i eventualno most spoji sa Rakovičkim putem trasom duž železničkih šina.

CTale":13swr48m je napisao(la):
I projekat bi bio nemerljivo jeftiniji.

Tu si potpuno u pravu. Da je skup, skup je. Most na tvojoj lokaciji sigurno ne bi imao sistem šinskog saobraćaja, jer bi bio besmislen, pa bi mogao da bude manje komplikovan i manjih gabarita, pa time i jeftiniji. Verovatno se slažemo i u tome da bi prelazak mosta preko sredine Ade bio veliki ekološki problem za ovu oazu zelenila, a i Ada bi izgubila epitet Beogradskog mora.

Krenuću da odgovaram u kontra-smeru, da bi mi bilo lakše da ne propustim nešto:

- ne znam ni koliko je smislen šinski saobraćaj preko ovog mosta, jer još nije smišljeno da li će ići kakva varijanta metroa ili neko tramvajsko rešenje. Ada odavno nije oaza zelenila, ali oko toga mi je lakše da se zamislim i da ocenim odnos korist/šteta. "Beogradsko more" je izgubilo svaku draž (da ne idem u detalje, nije ovde tema za to).

- nedovršene saobraćajnice i rešenja za iste su deo problema, a ne rešenja za stvaranje gužvi. Verujem da će se pre "spustiti" prilaz ka mostu sa čukaričke strane nego što će se izgraditi kompletan UMP ka Tošinom Bunaru.

- čitam ovu i slične teme ovde i na drugim mestima već duže vreme, ali se nisam usuđivao da se ranije uključim, sve čekajući da će ipak nešto pametno ispasti na kraju. A onda ipak vidim da se žurilo da se nešto kako-tako prikrpi i pusti u rad, a ostalo - kad bude i kako bude.

Hvala na dobrodošlici.
 
^^
I o tome se već raspravljalo.... :kafa:

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=98832#p98832

Igor":l06cdndo je napisao(la):
Hvala na predlozima koji uglavnom i budu sprovedeni ali ovoga puta mislim da treba tema da ostane ovakva kakva je sada tacnije i pracenje izgradnje i diskusija o ump-u mostu i "zanimljivostima" sa ove i one strane zakona kada su finansije u pitanju i naravno planskim temama sto mi je specijalnost :p Kad malo bolje razmislim ova tema je i zapoceta na temeljima dileme za i protiv pa tek onda pracenja izgradnje kada se sa njom i pocelo pa bi steta bilo da se to sada deli i razvodnjava sto bi se reklo

Iskreno se nadam da se tema ni sada neće deliti.
 
Danas oko 17h sam imao višak vremena pa sam iz lične radoznalosti, a i dokolice brojao vozila koja prelaze most.

Brojao sam vozila koja su se kretala iz smera NBG ka hipodromu u vreme trenutno najvećeg intenziteta saobraćaja.

Trenutni maksimalni broj vozila koja prelaze most u jednom smeru je oko 1500/h.



Brojao sam sva vozila u dva intervala po 10 min ( bez prekida svih 20 min )

16:55 - 17.05 > 231 vozilo
17:05 - 17:15 > 264 vozila

-----------------------------------------------------------------
Tj. oko 500 vozila za 20 min > 1500 vozila za 1 h u jednom smeru


Ponavljam da se radi o vozilima koja su se kretali u istom smeru
Nešto veći broj vozila u drugom intervalu je verovatno posledica radnog vremena do 17.00h

Ovaj podatak treba prihvatiti samo kao približan broj dobijen iz malog uzorka ( 20 min brojanja neprekidno ) u vreme najvećeg intenziteta saobraćaja ( iz ranijeg iskustva ).


Ako budem imao vremena brojanje ću ponoviti u više intervala tokom dana s obzirom da ga vršim gledajući kroz prozor stana.
 
Koliko su se foruma[i raspisali, da li to uopšte iko više čita?

Ali, zato ja imam i slike :p

@ Spaciotete
Nisu to tri korita, već jedno korito, jedan zimovnik i jedan plitki rukavac :D tj ukupno tri vodene površine.

Iskreno, ja ne bih imao ništa protiv da je pola zimovnika bilo zatrpano u cilju da se saobraćaj bolje poveže sa ulicama na NBG (a tek tramvaj?). Ovako saobraćaj praktično udara u nasip, pa će, i kad se izgradi nastavak ka Tošinom bunaru, veza sa drugom polovinom NBG biti problematična. I ovako je već sada presekao zimovnik.... znam - jeres.

Meni se pre svega ne dopada rešenje mosta, cena i ideja UMPa i automobilskog beograda u dolazećim decenijama. Ni ovo nije idealna lokacija, kako se većini to čini ovih dana i čvrsto verujem da će budućnost to potvriti. Ali, ovu lokaciju diktira strateško opredeljenje za provlačenje automobilske saobraćajnice ala Autokomanda u narednim decenijama kroz dobar deo grada. "Provlačenje" znači izgradnju bez vidljivog kraja koju će dobijati neke Montere, Deneze, koje nemaju tehnologiju i iskustva u izgradnji tunela za metro - ima i taj momenat.

Da je usvojeno da most preskače samo jezero na Adi, bio bih u prvim redovima u protestima. BTW, Omladinskih brigada, Gandijeva, Nehrova i Dr. Ivana Ribara samo na karti velike razmere izgledaju kao ulice koje bi mogle da izlaze ma most/tunel. To bi bila prvorazredna katasrofa.

Pošto duboko verujem da će se jednog dana graditi još jedan most uzvodno od gornjeg špica, u budućem produžetku Jurija Gagarina, hoću samo reč-dve o trećoj lokaciji - preko same prevlake.


DAKLE - PRAVAC PREKO PREVLAKE

(nikada se neće ostvariti, ali samo da pokažem kako to uopšte nije bila loša ideja)

Verujem da to uopšte nije tako loša ideja kao se na prvi pogled čini. Sada je naravno sve gotovo, ali:
niko ne kaže da bi most morao da ide PREKO Ade Ciganlije.

Od Radničke ulice, do obale Save na tom mestu ima od 600 do 1000 metara, i to u pravoj liniji.
Poređenja radi, rampa Brankovog mosta na NBG obali je po horizontali dugačka oko 450 metara.
Neka zamišljena rampa na pravcu od prevlake do reke bude više neki zemljani nasip nego rampa na stubovima, i neka bude okružena zelenim pojasom. Prevlaka je mogla da se proširi prema nizvodnoj strani bez problema. Na putu su: mini zoo vrt (može da se preseli na drugo mesto, i da ostane na samoj Adi) i naselje "Partizan" (ne bih da govorim u ime stanovnika, da li bi više voleli da imaju kanalizaciju, centralno grejanje i ostale tekovine 19, 20 i 21 veka?).
Sve što se nalazi odatle pa do špica - nije vitalno ugroženo.
Jezero, kupalište i park na Adi takođe su mogli da se dodatno izoluju i zaštite debelim zelenim pojasom.

Sava je na tom mestu uža od 300 metara, uređenjem obala sa šetalištima mogla je biti sužena i na 270-250.
Na NBG obali - idealno. Postoje dve ulice koje su povezane sa postojećim bulevarima, a između neuređen prostor. Može da se napravi bilo kakva saobraćajna veza.

Na čukaričkoj strani - udara pravo u čvorište nekoliko ulica. Nadvožnjak ni ne bi morao da se ruši dok se ne bi izgradila petlja - i od bitnih zgrada bi morao da se ruši Fakultet za dizajn i Fakultet za graditeljki menadžement u Visokoj :D (kakve li ironije!)

ada1i.jpg


i svi mogući pravci, varijacije (naravno, most ne ide ukoso preko reke...)

ada2a.jpg


Pošto je ovo čigledno poslednji put da će se trasa preko prevlake ikada spominjati, hteo sam da obrazložim da to ipak ne bi bila takva katastrofa za samu Adu. Opet bi ostala mogućnost da se NBG poveže sa Čukaricom i Rakovicom, čak i da se izbegne Topčider. Bilo bi proširenja postojećih ulica, rušenja nečijih kuća na trasi (na žalost), izgradnja nadvožnjaka, ali - ne bi se gradio "UMP". Veza sa NBG bulevarima bi bila mnogo bolja, a ulica duž železničkog nasipa i njegovo probijanje bi se i ovako uradili.

Izvinjavam se ako sam nekome oduzeo 10 minuta života ako se na kraju opet ne budemo slagali.
 
Jedan + za Vrleniju zbog prvog ikada prikupljenog podatka
(ma šta god nam on govorio i ma kako ga bilo ko tumačio).
 
Relja jedan drugom smo za 5 godina oduzeli ko zna koliko minuta, sati pa valja nastaviti u tom stilu :kk:

Mislim da si prevideo bitnu stvar a to je i visinska razlika sa cukarickog grebena i to je da taj most sa nekim normalnim padom treba spustiti na nbg stranu a cini mi se da to nije bas izvodljivo sem da izgleda nakaradno i mozda protivno saobracajnim i gradjevinskim propisima a o vizuelnom utisku tog nagiba ili kakvog li god cuda ne zelim ni da pomislim.

Takodje povezivanjem kirovljeve ulice i prakticno b brda sa nbg direktno napravio bi se mnogo veci saobracajni problem nego sto bi se resio zato sto bi onda vecina iz pravca zarkova krenula put pozeske do kirovljeve na most dalje a pozeska nema taj kapacitet da opsluzi tolike potrebe. Takodje spajanjem sa cukarickim grebenom gubi se veza sa oberenovackim putem sto cini znacajan deo saobracaja koji gravitira ka nbg i njima treba dati tu mogucnost.

Jednostavno zasto je tesko zaista biti iskren prema sebi koliko god da ti se vizuelno i konstruktivno most ne svidja i reci da ovo jeste najbolja lokacija za most i petlju koja je sada optimizovana maksimalno a setimo se samo nase cuvene gitare kako smo je nazvali i koja je cak i bila usvojena u predhodnom planu pa je kasnije promenjeno resenje.

O ceni vise nema smisla ni govoriti bumbic je to lepo jos davno sumirao sto smo imali prilike opet da vidimo.
 
Са тим падом би било слично као што је сада код Бешке.
 
@Igor
Na crtežu sam nacrtao pravce koji bi mogli da se usklade petljom na tom mestu, a ne neku raskrsnicu.
Ta petlja, da je ta stara ideja sprovedena, bi povezala i sve pravce koje ti spominješ i prevazišla sve visinske razlike zbog grebena. Bilo bi rušenja (mada, okolona je popunjena magacinima i starim fabričkim halama), ali mislim da bi na kraju rezultat bio mnogo bolji, pogotovo na NBG.
Da bih dokazao, morao bi da "projektujem" :p i tu petlju samo radi argumenta na forumu, ali verujem da su planeri iz 70-tih i imali tako nešto na umu.

Nisam baš razmeo za Žarkovo - zašto ne bi koristili Trgovačku na dole pa na Obrenovački put, i petljom pa preko prevlake i mosta? Izvodljivo je, sa malo mašte. Ne vidim ni šta bi bio toliki problem na NBG-u.

Elem, hteo sam da kažem da je Sava mogla biti premošćena korišćenjem prevlake, proširene i prilagođene, bez opasnosti za samu Adu. Rampa Brankovog mosta na NBG se gotovo ni ne vidi sa zemlje, kako je lepo sakrivena. Na Adi bi (ne "bi", je moglo) to moglo još bolje da se uradi. Plus,postojala bi prava pešačka i biciklistička veza sa samom Adom. Treba se otvoriti ka idejama i maštati.

Ne postoji idealna lokacija. I ova finalna ima velike mane: nema dobru vezu sa delom NBG sa druge strane nasipa (svaka veza će biti slična onom ulivanju rampe 7, tačno pre semafora), ne može da se spusti tramvaj pravo u JG, ugrožava Topčider, da bi sve imalo pun smisao, podrazumeva se onaj tunel (po meni - najveći apsurd), saobraćajnice su "udernute" i prilagođene objektima koji u budućnosti neće moći da funkcionišu (skladište NISa, Hipodrom) - opet nonsens zbog kompromisa i gradnje mosta zato što mostova nema dovoljno, a ne da bi se oblikovao grad za narednih 100 godina.
 
cgmiki":1r0481ww je napisao(la):
Са тим падом би било слично као што је сада код Бешке.

Ako misliš na NBG - treba razmišljati u 3D - ima ceo blok koji je neiskorišćen, pa i više kod Brodogradilišta, dovoljno da se napravi makar petlja sa kružnim rampama - dobije se i blagi uspon/pad, i na manjem prostoru se prevaziđe visinska razlika.
Bilo je moguće, ali to nije podrazumevalo UMP.
 
Све зависи где би почело на ББ, а где завршило у НБ да би тај пад био што мањи.
 
To je sad sve jedna teoretska priča, čista misaona vežba, nema od toga ništa.
Mogućnosti jesu postojale, potencijal je takođe postojao (zamislite samo duplo širu prevlaku, na račun rukavca - šta bi falilo?)
Ali odlučeno je da se gradi UMP sa mostom, umesto - samo mosta (koji je, opet, bio samo ideja na nekoj karti).
Ono što ćemo imati bez tunela ispod Dedinja, imali bi smo i sa ovim rešenjem, možda čak i bolje.
Bilo bi rušenja na čukaričkoj strani, ali bi se svelo na isto.
Mogla je i da se napravi veza sa Rakovicom, a Topčider ipak ne bi bio ugrožen.
Kažem - misaona vežba, na temu o kojoj se razmišljalo 60-tih i 70-tih.
 
Jasno je da od UMP-a nema nista,ali se mora poturati ta prica kako je on u planu a jasno je da grad nema novca za dodatno zazduzivanje u dogledno vreme(10 godina) osim tih 200 miliona koji ce biti dati za metro vec ove godine.

Kao sto ranije pricah ovo je samo frtalj UMP-a i sve se svodi na teranje saobracaja preko hipodroma ka rakovici i Banovom Brdu.

Sad,posto nisam iz tog kraja,da li bi bio preveliki problem ako bi deo onih koji dolaze iz rakovice skretao levo ka BB-u i tuda isao na most ako bi most bio hipoteticki tamo gde je relja predlozio?

Meni licno ekoloski smeta i kada neka betonska grdosija mi je na vidiku,pa tako i ovaj most koji se vidi sa svakog coska na Adi.Zelim otici na Adu da osetim da sam u nekoj prirodi a ne da me svevidece oko Sarumona gleda kuda god odem :cool:

Reljo,ovo je za tebe,a verujem da ce interesovati i clanove

image002.jpg


I ceo dokument o analizi saobracaja u Beogradu i potrebnih mostova,prstena i.t.d.U pitanju je profesor,clan Akademije Arhitekture Srbije(Jovinov klan sto bi neki rekli)

http://www.aas.org.rs/pdf/Predrag V Milosevic Beograd u 21 veku.pdf
 
@vucko
Их, јерес. Саурон, не Саруман. :D

Оптеретило би и овако оптерећену Пожешку, па и Кировљеву. Саобраћај би се враћао у њих. Све што би било лево и десно (Хиподром, Трговачка) је погодно јер није толико насељено. Ту је и црква Св. Ђорђа. Замисли ситуацију при свадби или када је већи верски празник и 20 метара пре моста имаш гужву од аутомобила и народа који је у цркви.
 
Kada su 90-ih gradili nadvožnjak na obrenovačkom putu na Čukarici,ja sam se ponadao da će MOŽDA nekome pasti na pamet da se odatle izgradi tunel ispod Ade do početka ulice Omladinskih brigada, između blokova 70 i 70a,pa da se praktično tom ulicom nađete u srcu Novog Beograda.Sa druge strane,lak pristup Julinom brdu i dalje za ostala brda (Pevac,Vidikovac...) ,a ko hoće na Banovo brdo,može mu prići i sa druge strane Požeške,zašto mora iz Kirovljeve...al' ništa od toga.
 
Vrh