Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

relja":2nd6cm8t je napisao(la):
Most izgleda kao da su primenjeni minimalni stepeni sigurnosti, a da je jedini razlog za to - izgled.
Slazem se kolega.

Bilo bi lepo da znamo koliki je stepen sigurnosti u pitanju.Jer se smanjivanjem istog u slucaju neki ekstremnih ali mogucih situacija moze doci do teskih problema sa mostom.

Zanima me recimo,da li bi most bio ugrozen ako pukne jedan kabl ili par kablove,to se desilo na slicnom mostu Rio Antario u Grckoj kada je grom pogodio most.Srecom taj most nije bio ugrozen jer je konstrukcija sa 4 pilona.Naravno,zatvorise ga,stavise novi kabl i sve je bilo ok :)

Milanche,osim sto bi most bio jeftiniji tih 25% bio bi i sigurniji ako bi bila 2 pilona jer bi stepen sigurnosti bio veci.Da li sam u pravu?
 
Vucko procitaj na sajtu mosta da je uracunata mogucnost gubitka kablova

" Као захтев, мало вероватан губитак неког од косника или кабла узет је у обзир при пројектовању, што је условљено пројектованим животним веком моста у употреби од 100 година."

Takodje

"Сеизмичка оптерећења и оптерећења од ветра установљена су према локалним условима. Обављени су тестови у аеро тунелу за аеродинамичке анализе."

Sve je vec receno,samo je covek rekao da most nije za tajfun,tornado,LA-Japan podrucje.A to nisu bas lokalni uslovi u Beogradu
 
Ja namerno nisam postavljao ova "indiskretna" pitanja, mislim da nema potrebe da čoveka uvlačimo u tu priču.
 
ne nego je bolje da ostanemo na tvoju spekulaciju....
 
Nema nikakve spekulacije, to je moje mišljenje - most MENI tako izgleda.
 
Nemojte da panicite, most je siguran koliko i svi drugi u bg.Isti se sigurnosi parametri koriste za sve objekte koje se grade. Samo sto je zbog svoje konstrukcije bio blizu dozvoljene granice. Znaci nije ugrozena stabilnost jer je u okviru dozvoljenog. Sto se vetra tice prema jos starijiim propisima izvrsena je podela na geografske zone inteziteta vetra (jos za SFRJ- koliko znam nije se menjalo to skoro):

I zona umerenih vetrova
II zona kosave
III zona bura i sva mesta iz I i II zone sa nadmorskom visimon iznad 800m

Pa onda ima podela prema zasticenosti objekta na zasticene, poluzasticenje i izlozene

Pa ako uzmemo da je nas most u III zoni (mada ja sislim da spada u II), i da je izlozen to je onda 1,7kN/m2 ili kad se prevede na obican jezik oko 170kg/m2 uticaj vetra. pa kad se to prebaci u formulu Wo=V2/26 gde je Wo=1.7kN/m2 a V maksimalna brzina vetra u m/sec u periodu od 10 god, dobije se da je V=44,2m/s sto je 160km/h. Znaci prema propisima racuna se za ovaj udar vetra kao i svi drugi objekti. U Japanu ili Americi (ne u celoj) se racina na vetar jacine i preko 200km/h.

Sto se zemljotresa tice rekao sam vec da je drzava podeljena isto na neke geografske seizmicke zone za koje vaze posebna pravila. Beograd pripada koliko znam 7 i 8 zoni. zona 8 je zona razornih potresa a zona 7 zona stetnih potresa. Zona katastrofalnih potresa pripada zona 9 i 10 (crnogorsko primorje). To nije rihterova skala, ali otprilike moze da izdrzi potres jacine 7-7.5 rihterove skale. U kraljevu je primera radi bio potres jacine 5.3 rihtera. U japanu, ali i na crnogorskom primorju mora se racunati za zone katastrofalnih potresa to je 8-9 rihtera.

e sad kako se racuna. Prvo se uzimaju sva opterecenja koja postoje. Ona se dela u pokretna i nepokretna. U nepokretna (stalna) spada sopstvena tezina sa svim elementima, ukljucujuci i cevi za instalacije, slojevi puta, asfalt, konstrukcija..sve. U pokretna (promenjljiva) opterecenja pored saobracaja spada i vetar, sneg. Na osnovu toga se dobijaju momenti uticaja u poljima i na osloncu. Ti momenti se mnoze sa koeficijentom sigurnosti koje iznosi 1.6 za stalno i 1.8 za promenljivo opterecenje. Ili celokupan momenat mnozi sa 1.65. Na osnovu tih uvecanih momenata prelazi se na dimenzionisanje betonskih preseka, i potrebne armature. Uvek se uzima veca kolicina armature u odnosu na potreban broj koji je racunat sa uvecanim momentom. Pa tako gotovo uvek realan koeficijent sigurnosti na kraju ispada 2-2,1. Za stub se uzimaju malo drugaciji koeficijenti ali slicno.
Za celik se racuna malo drugacije, ali princip uglavnom je isti
Na osnovu istog principa se radi za sve objekte, bilo sta da su, razlika je samo u opterecenju i izlozenosti vetrrom.
Most je u granicama dozvoljenog, ali oni su skrenuli paznju da je blizu granice i da je po tome jedva prosao, jer u suprotnom projekat bi bio odbijem ili drasticno promenjen. Dao sam primer za ugib gde je na mostu 1,477m a dozboljen je oko 1,85, znaci ima jos 40cm "fore".
Nadam se da je sad malo jasnije kad kazu da je na "granici" :)

@ vucko. uticaji rastu sa kvadratom rastojanja. Znaci sto je manje rastojanje manji su i uticaji. Ovako je rastojanje 376m koje nosi jedan pilon a ovako bi bilo 188m pa samim tim i uticaji bi bili manji ali i potrebna kolicina materijala, pa samim tim i most bi bio jeftiniji :)
 
sjajne slike, milanche, +1

inace, imas li neke info o situaciji kod Hipodroma i petlji Radnicka, kad je predvidjeno spajanje sa mostom i sta ce se dogadjati (organizacija saobracaja) kada budu srusili tobogan?

hvala za sve info do sada :)
 
Мени се ЈАКО свиђа овај мост али сад не могу да се отргнем помислима да то можда не би пуно лошије изгледало са два асиметрична пилона. Да рецимо један (видно) мањи са новобеоградске стране мало помогне овоме главном у ношењу терета моста?

Са друге стране, ОК, ајде да погурамо и неки технолошки лимит, ако се буде паметно, домаћи подизвођачи и особље су вероватно научили пуно тога и покупили доста трикова тако да ако се настави са пројектима (а сам Бог зна колико нам тога треба) то може бити велики подстрех домаћој грађевини и неће бити улудо.
 
Видели смо како нам изгледа прва метро станица. :D Тачно се види да је пројекат радила иста фирма као и метро у Дубаиу.

Нема шта,светско а наше. :gobb: Продружујем се Миланчетовом умиривању масе.Мост је одлуком да се иде само на један пилон постао захтевнији за изградњу али никако мање безбедан.Ово је само логичан наставак приче о београдским ћупријама. :pob:
 
Još jedna pohvala za slike i detaljan info o vetru i zemjotresima. :kk:

Može svašta da se kaže za cenu izgradnje i petlju Radnička, ali sam most je više nego solidan.
 
Ne pratim ovu temu redovno, pa da priupitam. Vecina vas na ovoj temi se slozila da most treba platiti 20-25% vise i dobiti slabije otporan most, sve zarad estetike ?
 
Миланче, имаш велики укњижени плусићћћ :kk:

Мост овакав какав се гради са једним пилоном изгледа изузетно префињено или ти феноменално, а са два пилона би био много мање елегантан и атрактиван. Све има своју цену па и ово.

Мост сигурно не би градили у овом облику да нису рађени ти силни претходни тестови. Јесте да је на "граници", али до те крајње сигурносне границе постоји још доста толеранције. Уосталом и
болиди "Формула 1" се конструишу на самој граници сигурности, па спадају у најбезбедније тркачке аутомобиле.
 
Jel moze ovde jedan poll ko je za to da zarad estetike, most u Srbiji treba platiti 20-25 % vise ?
 
Posto isplivavaju nove informacije o mostu pridruzujem se Bulevarcu da napravimo poll(glasanje) po izborima-1.trebalo je praviti ovakav most(sa jednim pilonom) 2.Sa dva pilona(ustedeli bi 25% novca) 3.trebalo je praviti most,ali bez pilona(grede,konzole i.t.d).Necu praviti poll jer sam mod,neka odluci Igor o tome ako se dovoljno clanova slozi sa idejom da ne ispadne da krsim demokratiju koju vlada na Beobuildu :)
 
100% više za žirafu :D

Sa ozbiljne strane ,smatram da je 20% ok, a 25% već na granici prihvatljivog.
 
Mad Monkey":1jyem9u1 je napisao(la):
100% više za žirafu :D

Sa ozbiljne strane ,smatram da je 20% ok, a 25% već na granici prihvatljivog.

Mislis da bi cetvrt bilo previse ? Barem da su jogurt neki dali, da ne jedemo na suvo.
 
Mad Monkey":3ctbmeej je napisao(la):
100% više za žirafu :D

Sa ozbiljne strane ,smatram da je 20% ok, a 25% već na granici prihvatljivog.

Na tih 20-25% dodaj jos 20 miliona eura ;)
 
JEDAN PILON JOS VECI!!! :p i nemoj vise sa tom girafom, ko boga vas molim, moze igla moze snala, moze sve samo ne girafa....
 
Jel moze Caplja ?
velika+bela+caplja+P+03.jpg
 
milanche":15xn5t98 je napisao(la):
Nemojte da panicite, most je siguran koliko i svi drugi u bg.Isti se sigurnosi parametri koriste za sve objekte koje se grade. Samo sto je zbog svoje konstrukcije bio blizu dozvoljene granice. Znaci nije ugrozena stabilnost jer je u okviru dozvoljenog.

To se podrazumeva, a i dozvoljene granice u sebi već sadrže određenu rezervu sigurnosti (sigurnosti, a ne bezbednosti ).

Iako smatram da je put do ovog rešenja pogrešan i moram da ti priznam da ti zavidim ... ne samo zbog koleginica, predavanje i obilazak gradilišta su ipak impresivni :)

obećani plus.
 
milanche":1g3bscth je napisao(la):
evo nastavka i slike sa nbg strane i reke :)
za nekog ko se pitao sta je ovaj objekat, to je objekat veslackog kluba koji se nalazio na samom spicu ade. Grad im je izgradio ovde nove prostorije


Inace betonski elementi se naguravaju na svakih 10 dana otprilike, a celicni elementi se podizu na svake 2 nedelje. To je zntno ubrzano jer su se pre elementi podizali na svake 3 nedelje.

Moram da kazem da je ovo bilo jako lepo i nezaboravno iskustvo :)

ps. zaboravio sam da kazem da sto su i oni spomenuli, da je prioritet da se sto pre most osposobi da se puti saobracaj i javni gradski prevoz, pa tek onda krece izgradnja one stanice. Takodje jos nisu definisali da li ce stepenice biti veza stanice i besacko biciklisticke stazen u radnickoj ili ce to resiti nekim rampama i pasarelama.
Ako se jos necega setim pisem :)

Mala ispravka, nije u pitanju veslacki vec jedrilicarski klub AJK Beograd
Hvala na slikama i komentarima milanche :)
 
Jel može mali update što se tiče progresa u procentima projekata u izgradnji na glavnoj strani? :D Barem što se tiče mosta i petlje Radnička...cenim da je petlja odmakla malo dalje od 5%, a most mnogo dalje od 65%. I naravno + za imenjaka milanceta :)
 
Ево, захваљујући Миланчету, коначно знамо право стање ствари око цене моста. Признајем да сам погрешио у процени кад сам рекао да је можда скупљи 10%. Не би ваљало дасам погрешио за ред величине :D

Ипак, мислим да сада никако нема потребе да се враћамо на дискусију о жирафама и пауцима :blah:

О цени овог решења можемо дискутовати сад кад знамо како тачно стоје ствари. Што се мене тиче, мост је прелеп, а 25% је на граници прихватљивости. Да није овако леп, можда био бих љут, али овако нисам, моје мишљење (тотално субјективно) је да вреди тих 30 милиона. ;)
 
Vrh