Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Wile E. Coyote":1ksy7q79 je napisao(la):
bojan87":1ksy7q79 je napisao(la):
Beogradu fale prepoznatljivi objekti koji bi bili simbol beograda u svetu, a most preko ade je definitivno postao novi simbol Beograda po kojem ce ga stranci prepoznavati.
Нисам баш сигуран. Ипак је даље од центра, мада се види са разних страна, кад се улази у Београд, не види се.
Simbol grada ne mora da bude blizu centra, kao što ne mora ni da bude vidljiv na ulazu u grad. Čak i ne mora da bude u samom gradu, kao avalski toranj.
Nisam bio u gradu dok se obnavljao, ali sumnjam da se vodila žučna rasprava da li treba dati silan novac na njega ili napraviti dva jefinija tornja koji bi radili i bolji posao. Ipak je to biše od 40 godina bio jedan od glavnih simbola grada. Ne sumnjam da će ovaj most biti to isto, pa i više, obzirom da je ipak i deo same siluete.
 
Sve cesce cujem recenicu kako cemo "most placati iz naseg dzepa"... Jok nego ce nam ga sagraditi Snorkijevci!?

Na stranu sto je most preskup iz sadasnjeg ugla (ali preskupi su i Hram, i Arena, i stanica Vukov spomenik, pa i metro, ali im je oprosteno), uvek moramo imati u vidu da se most ne gradi tek tako - da stoji tu. Saobracajna infrastruktura se gradi da u duzem roku donese neku novu vrednost. Povezujuci nove delove grada, on skracuje vreme putovanja time ostavlajjuci ljudima vise slobodnog vremena za druge aktivnosti + rast cene zemljista i nekretnina na trasi mosta. Naravno, taj "profit" bi bio veci da je most jeftiniji, ali necu se zaustavljati na tome, vec sam samo hteo da kazem da novac za most nije bacanje para u WC solju vec da dobijamo i neku povratnu vrednost.
 
Ok,onda ocekujem da metro stanice budu kao u Moskvi jer to nije bacanje novca vec ulaganje u saobracajnu infrastrukturu kao sto je ova ekstravaganca od mosta ulaganje u saobracajnu.

Kao sto rekoh ne sporim saobracajnu vrednost vec izbor resenja zbog same estetike i prevelikog trosenja para.

Ne shvatate da necemo imati vise novca da ulazemo u BG posle prve linije metroa za narednih 10-15 godina,ali to nikome ne smeta dok moze da bali na most :)

Sto u Becu ne prave ovakve mostove ili u drugim gradovima a imaju mnogo vise novaca nego mi?Jer su prakticni i pametni.
 
bg259":22r5xhmd je napisao(la):
beograd po stanovnistu je 20% srbije a verovatno po BDP je veci procenat tako ako neko moze da nadje koliko procenta budzeta ide beogradu onda mozemo da sudimo.... naravno da vise bi trebalo da se trosi u ne razvijene krajeve ali cisto sumnjam da je situacija toliko dramaticna da recimu 40% ide bg-u

Огроман број људи у Београду живи од буџета РС, сви запослени у министарствима, државним агенцијама, јавним предузећима типа саобраћаја, енергетике, итд. У многим нормалним земљама су масе тих функција измештене у мање градове, и ради тога што трошкови пословања тамо могу да буду пуно нижи а и због више фер расподеле тих државних пара. То све улази у БДП, тако да је удео Београда у њему добрим делом већи од просека управо зато што су та предузећа баш ту.

Додај још томе рекеташки систем у коме на већини тендера и јавних набавки предност имају неки "повезани" онда испада да предузећа у унутрашњости неизбежно плаћају рекет некоме ко обично живи у Београду. Не кукају људи у унутрашњости за џабе, али је трагедија што се кука на "Београд" а не рекеташки систем и рекеташе од којих наравно многи нису из Београда али су се у њему ухлебили и одатле ведре и облаче...
 
Iskreno, mislim da necemo doci u tu situaciju da crknemo od gladi po zavrsetku izgradnje mosta. Mislim, kada gledam kroz sta je sve ovaj grad prosao od devedesete na ovamo, pa nije (skroz) propao, ne verujem da ce do toga doci ni zbog izgradnje mosta.

Razumem ljutnju zbog cene mosta, ali ponekad stvari odlaze u sprdnju. Kritikovanje je OK, ali zluradost je ono sto mi smeta - nakon sjajnog milanchetovog posta, odmah smo dosli do toga da ce se most srusiti vec na jacoj kosavi. A to je samo jedan u nizu onih banalnih argumenata poput cuvenog da je most laka meta za teroriste jer ce ga lako srusiti buduci da se oslanja na samo jedan pilon - upravo taj recept dizanja panike gde sam most nije vise predmet diskusije vec unosimo i bitan element da je Beograd potencijalna meta teroristickih napada.

Marketing i monumentalizam prate izgradnju mosta od ozivljavanja ideje o njegovoj izgradnji, pa do danas, a sigurno ce se intenzivirati po zavrsetku njegove izgradnje. I nije nista sporno pljucnuti po takvom pristupu, narocito ako takav pristup gradske vlasti podrazumeva dalje cedjenje gradjanskih dzepova. Ali nekada mi se cini da ljudi ne bi bili srecni da je bilo bolje da smo dobili "dva mosta po ceni jednog", vec da nista nismo uopste ni gradili.
 
Bobb":1epm6rhy je napisao(la):
Wile E. Coyote":1epm6rhy je napisao(la):
bojan87":1epm6rhy je napisao(la):
Beogradu fale prepoznatljivi objekti koji bi bili simbol beograda u svetu, a most preko ade je definitivno postao novi simbol Beograda po kojem ce ga stranci prepoznavati.
Нисам баш сигуран. Ипак је даље од центра, мада се види са разних страна, кад се улази у Београд, не види се.
Simbol grada ne mora da bude blizu centra, kao što ne mora ni da bude vidljiv na ulazu u grad. Čak i ne mora da bude u samom gradu, kao avalski toranj.
Nisam bio u gradu dok se obnavljao, ali sumnjam da se vodila žučna rasprava da li treba dati silan novac na njega ili napraviti dva jefinija tornja koji bi radili i bolji posao. Ipak je to biše od 40 godina bio jedan od glavnih simbola grada. Ne sumnjam da će ovaj most biti to isto, pa i više, obzirom da je ipak i deo same siluete.
С тим што се торањ ипак види са свих страна. Додатних 500 метара висине мења ствар. Према томе, требао је пилон од 700 метара! :p
Homer Jay":1epm6rhy je napisao(la):
preskupi su i Hram, i Arena, i stanica Vukov spomenik, pa i metro, ali im je oprosteno
Који метро?
 
На мосту преко Саве подигнут још један челични елемент

На главном распону моста на Ади Циганлији данас је подигнут и 17. челични елемент, чиме је размак између новобеоградске стране и главног распона над реком смањен на 121 метар, изјавио је за Беоинфо Ненад Бајић, из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

– На главном току реке, на главном распону, преостало је да још четири пута подижемо челичне елементе, три од по 16 и последњи, 21. од девет метара. Са новобеоградске стране остало је да се превуче још три пута по 20 метара моста. Дакле, у три наврата у циклусу од по две недеље превлачиће се по 20 метара моста и тиме ћемо прећи стуб број пет, последњи на новобеоградској страни. Истовремено, на градилишту мале Аде у припреми су следећа два, 18. и 19. челични сегмент моста – рекао је Бајић.

Он је додао да се, према планираној динамици, у другој половини августа очекује да мост буде спојен.

Мост преко Саве на доњем шпицу Аде Циганлије биће дуг 964 и широк 45 метара, с главним распоном од 376 метара. Имеће шест саобраћајних трака, два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке стазе. Са пилоном од 200 метара, мост ће постати најважније обележје града и градске саобраћајне мреже у будућности.
 
Sto u Becu ne prave ovakve mostove ili u drugim gradovima a imaju mnogo vise novaca nego mi?Jer su prakticni i pametni.

ma jok, ne pravi niko u evropi nista ne racionalno...... sve betonske prefab skrade po parizu po londonu, niko nije pravio tunel ispod mora.... ehem
 
Homer Jay":1uqgs6h1 je napisao(la):
.............
Razumem ljutnju zbog cene mosta, ali ponekad stvari odlaze u sprdnju. Kritikovanje je OK, ali zluradost je ono sto mi smeta - nakon sjajnog milanchetovog posta, odmah smo dosli do toga da ce se most srusiti vec na jacoj kosavi. A to je samo jedan u nizu onih banalnih argumenata poput cuvenog da je most laka meta za teroriste jer ce ga lako srusiti buduci da se oslanja na samo jedan pilon - upravo taj recept dizanja panike gde sam most nije vise predmet diskusije vec unosimo i bitan element da je Beograd potencijalna meta teroristickih napada.

Marketing i monumentalizam prate izgradnju mosta od ozivljavanja ideje o njegovoj izgradnji, pa do danas, a sigurno ce se intenzivirati po zavrsetku njegove izgradnje. I nije nista sporno pljucnuti po takvom pristupu, narocito ako takav pristup gradske vlasti podrazumeva dalje cedjenje gradjanskih dzepova. Ali nekada mi se cini da ljudi ne bi bili srecni da je bilo bolje da smo dobili "dva mosta po ceni jednog", vec da nista nismo uopste ni gradili.


Ja sam lepo rekao da su primenjeni minimalni stepeni sigurnosti, zbog izgleda, a Milanče je podrobnije objasnio koji su to stepeni sigurnosti kao i da su u propisanim granicama. Ja bih, iskreno voleo konstrukciju sa većom rezervom na uštrb izgleda, ali to sam ja....


Što se tiče terorističkih napada - ovaj most se može lako oštetiti. Nije u pitanju samo to što je konstrukcija okačena na samo jedan stub, ima tu više stvari.
Nije banalno, a svakako nije ni za pisanje po forumima. Glupo je napisati - "Homere, veruj mi na reč, ali ne mogu da ti kažem" ali - tako je. Uzdamo se u mudru spoljnu politiku i profesionalnost naših službi bezbednosti :D
Uostalom, u SFRJ su u projekte velikih infrastrukturnih objekata bili uključeni i inženjeri iz SSNO, radili su se elaborati o bezbedosti objekata i upotrebi u vanrednim situacijama. Ovde ga je arhitekta samo nacrtao kao bi on voleo da to izgleda, a inženjeri se polomiše da ga uteraju u propisane norme.


Eto, ja bih bio veoma zadovoljan da se trenutno završavaju dva mosta.
 
dragan":1b7ir9js je napisao(la):
IDEJNI PROJEKAT

Prva nagrada i dodela ugovora za izradu idejnog projekta mosta preko reke Save u Beogradu
po dostavljenom idejnom rešenju preduzeću PONTING iz Maribora sa partnerima DDC iz Ljubljane i Centar za puteve Vojvodine iz Novog Sada - rad pod radnom šifrom 01

model-01_b.jpg


Radni tim:
- Viktor Markelj, dipl.inž.građ.
- Marjan Pipenbaher, dipl.inž.građ.
- Prof.dr. Peter Gabrijelčić, dipl.inž.arh.
sa saradnicima

Opis konstrukcije :
- Most sa kosim kablovima sa jednim pilonom i saobraćajem u jednom nivou
- Širina mosta: 45,2m
- Visina pilona: 200m
- Rasponi grednog nosača: 80*120*80*80*380*240m

MONT-13_F.jpg


MOST -deo UMP-a -Unutrasnji Magistralni Poluprsten

umppkartavg7.jpg


– Ове године је извесна петља код „Хиподрома”, новобеоградска страна, расписивање конкурса за нови мост на Сави, а почетак изградње очекује се у 2008. години. – рекао је Богдановић.

http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1261179

Gledam ovu prvu sliku i pokusavam da zamislim kako bi to izgledalo da je glavni pilon 10-20 nizi a da mu pomaze jedan manji sa novobeogradske strane. Lep je most ali mozda to resenje sa asimetricna 2 pilona ne bi puno losije izgledalo a bilo jeftinije i manje zahtevno sa tehnoloske strane...

U svakom slucaju, veliki respekt za inzenjere a i radnike koji su tu da cak i suludu viziju pretvore u realnost.
 
Lepota mosta je nesto sto primecuje izuzetno mali broj ljudi. Ovaj forum okuplja specifican profil korisnika, koji uzivaju u arhitektonsko-gradjevinskim projektima, ali vecini ljudi most, sem brzeg prelaska reke nista vise ne predstavlja.
Pitajte vase roditelje rodjake,prijatelje koji nemaju veze za arhitekturom, gradjevinom.. da li znaju da vam opisu brankov most, gazelu, ili pancevac. Pitajte ih da li imaju neki omiljeni most i zbog cega im se svidja.Vecina nece znati da li su mostovi sa stubovima ili bez, da li imaju kablove, koliko imaju traka itd. Ne mislim da treba da gradimo krseve, ali ne bi smeli da zanemarimo koliko to lepo znaci vecini obicnih Beogradjana, koji nisu arhiekte, gradjevinci.
Mislim da je dobro da budemo svesni da je nesto placeno vise radi estetike, jer ce se nekada opet postaviti to pitanje, pa cemo mozda pametnije-racionalnije razmisljati.
 
Svi beogradski mostovi oslikavaju periode i okonosti u kojima su nastajali, ali svaki od njih je projektovan racionalno. Na Beobuildu sam prvi put pročtao da neko misli da je Brankov most "komunistička rugoba".U stvarnom životu nisam čuo nikoga da to kaže.
Ljudi žele da im život bude lakši, da brže putuju, da imaju više vremena i da se manje umaraju. Ljudi ne žele novi simbol. To ne znači da most treba da izgleda kao "Most Boška Peroševića", montažno-demontažni, drumsko-železnički... ružna rešetka ružne boje. Nešto primereno mogućnostima i vremenu u kojem živimo.
Ali ovde ne ože ništa da se radi po nekom redu. Umesto uslovne zgrade fakulteta, hoće da grade Teslin toranj, umesto da ulože u postojeće institute i fakultete, grade Centar za promociju nauke, umesto da samo olakšaju i ubrzaju tranzit turistima do najveće gradske atrakcije oni smišljaju još jedan novi simbol i ubudžuju komercijalni prostor...

Ovo je definitno vreme prodavaca magle, a i tržište se sve više širi.
Možda most i oslikava vreme u kojem je podignut.
 
Ja tako odgovaram na ovakva obraćanja, kada je u pisanoj formi.
Usmeno to radim drugačije.

I nije nikakav napor.
 
relja":1enjdfaj je napisao(la):
Svi beogradski mostovi oslikavaju periode i okonosti u kojima su nastajali, ali svaki od njih je projektovan racionalno. Na Beobuildu sam prvi put pročtao da neko misli da je Brankov most "komunistička rugoba".U stvarnom životu nisam čuo nikoga da to kaže.
Ljudi žele da im život bude lakši, da brže putuju, da imaju više vremena i da se manje umaraju. Ljudi ne žele novi simbol. To ne znači da most treba da izgleda kao "Most Boška Peroševića", montažno-demontažni, drumsko-železnički... ružna rešetka ružne boje. Nešto primereno mogućnostima i vremenu u kojem živimo.
Ali ovde ne ože ništa da se radi po nekom redu. Umesto uslovne zgrade fakulteta, hoće da grade Teslin toranj, umesto da ulože u postojeće institute i fakultete, grade Centar za promociju nauke, umesto da samo olakšaju i ubrzaju tranzit turistima do najveće gradske atrakcije oni smišljaju još jedan novi simbol i ubudžuju komercijalni prostor...

Ovo je definitno vreme prodavaca magle, a i tržište se sve više širi.
Možda most i oslikava vreme u kojem je podignut.

АМИН! Недостаје ми онај емотикон који се клања.

Чини ми се да живимо у времена која карактерише феномен уграђивања или провизије. Ако је мост, пруга, набавка неке опреме, или тако нешто онда неко сигурно ради на проценат од уговореног, и у интересу ће му бити да се напумпа цена, коју ћемо наравно сви да плаћамо. Ако може да се удене или ћапи неки пословни или стамбени простор гледа се да се удене што више.

Е сад, колико год овај мост био скупљи од нечега другог што је могло да задовољи исту функцију, бар је јако леп и ефектан, тако да ћемо од тога што смо платили имати бар неке користи. Док то није случај са тиме кад се негде угура неки рекеташки објекат или неко чудо које онда довека смета и ружи. А о гурању објеката који нам објективно ни не требају и не служе ничему осим да се неко омасти да и не говорим.

Баш сам гледао слике старог моста у Будимпешти и Голден Гејта који су ми некако урезани у сећање као јако лепи и, реално и сасвим искрено, овај наш ми се чини ЛЕПШИМ. Колико год ме интригира питање да ли је могло нешто слично ефектно али јефтиније са два асиметрична пилона, морам да им одам признање да је стварно ово неко естетско савршенство.

Наравно, потпуно је легитимно мислити да је овај мост прескуп али се мени некако чини да је у неком космичком дугорочном смислу и ово ОК, мада је више него што смо ових година могли да приуштимо. Али зато СВЕ друго што си рекао стоји 200%. Приче о некаквим кулама у ваздуху док ти зврији незавршен железничи чвор и тутње ти камиони кроз град зато што више од пола века ниси премостио Дунав су стварно да се упиташ да ли смо ми нормални?
 
Problem je u tome sto je Beograd ako je zeleo, mogao da ima isti ovakav most sa svom pratecom infrastrukturom za manje od 300 miliona, a dobice ga za 400. Ta razlika je problem, jer ako smo pristali da gradimo skup i veliki projekat vredan stotine miliona evra, onda moramo da sprecimo birokratiju i kriminal da nadzidaju cenu. Neko pomenu sve silne pogodnosti i to je skroz u redu, zato se most i gradi, ali braniti ovakve poteze sa argumentom "pa sta ako je skup, vidi kako je lep" nema smisla.

Ovo je definitno vreme prodavaca magle, a i tržište se sve više širi.
A ovu reljinu mogu da potpisem. I na ovom mostu puno gradjana je progutalo udicu. Treba im "Insajder" da shvate.
 
Sto se mene tice ja mogu da shvatim da neko hoce da plati vise da bi bilo nesta efektnije, ali ono sto zaista ne mogu da opravdam, a primetio sam da niko nije previse paznje obratio na to, je dodatno placanje za ubrzavanje radova!! Znaci placa se dodatno nesta sto cemo svakako dobiti samo je razlika u par meseci!! I to se ne placa mala suma novca. Za mene je to rasipanje novca. Ima zaista puno stvari na koje se mogu pametnije iskoristiti te pare, meni zaista nije problem da sacekam prolece sl godine kad ga vec cekam do sad. Nece mi zivot promeniti tih nekoliko meseci.

bdw ono sto je sad najbitnije da ovaj most takav kakav je napreduje i da se uskoro spajaju obale :)
 
@milanche i ja mogu da opravdam da neko hoce da plati vise da bi nesto bilo efektnije, ali mislim da su ti neki u ogromnoj manjini danas u Srbiji, e sada sto oni misle da su merodavniji za odluku, je vec neka druga prica.
 
milanche":1kp9wzou je napisao(la):
Sto se mene tice ja mogu da shvatim da neko hoce da plati vise da bi bilo nesta efektnije, ali ono sto zaista ne mogu da opravdam, a primetio sam da niko nije previse paznje obratio na to, je dodatno placanje za ubrzavanje radova!! Znaci placa se dodatno nesta sto cemo svakako dobiti samo je razlika u par meseci!! I to se ne placa mala suma novca. Za mene je to rasipanje novca. Ima zaista puno stvari na koje se mogu pametnije iskoristiti te pare, meni zaista nije problem da sacekam prolece sl godine kad ga vec cekam do sad. Nece mi zivot promeniti tih nekoliko meseci.

Ja sam to komentarisao kada je Grad to objavio pre više meseci, ali je slabo ko reagovao.

Nisam ja pun negativne energije da sad stalno prosipam otrov na ovoj temi. Pa i meni se dešavaju pozitivne stvari u životu :)

Doneo si nam sveže vesti i nisam hteo da baš ja dodatno mračim. Enivej - jeste, od naših para se finansira ubzanje radova da bi most bio završen do izbora. Suludo, ali to je Srbija.
Izvođači (tako si bar preneo) kažu da bi most bio značajno jeftiniji da je konstrukcija drugačija, a mi već godinama slušamo argumente da je most među jeftinijim "po kvadratu". Alo?

Nego, na forumu je maltene aklamativno usvojeno da je cena radova i materijala nazidana zbog ugrađivanja.
A šta ako nije tako, šta ako kreditori vode evidenciju o trošenju i da je novac zaista namenski potrošen?



ps danas sam uzeo dan od odmora da nešto završim i gledao sam most (tj pilon ili njegov vrh) sa više lokacija na Novom Beogradu. Izvinjavam se svima, ali meni zaista izgleda glupo da se diže toliko visoka konstrukcija, još ojačana da bi bila vitka, a da se kolovoz nalazi na samo 22 metra od reke, odprilike kao i kod već postojećih mostova. Veliko, da bi štrčalo, jer Bože, u Beogradu ništa ne štrči.
 
Реља, Сизифов посао. Али имаш + за упорност и доследност у ставовима, свака част :kk:
 
Normalno je to sve, ko se ovde bavi takvim temama ? Mozda RTS ? Nema 2 novinara u Srbiji koji su u stanju to da isprate, za to je potrebna snazna, nezavisna redakcija. Mi nemamo takve redakcije i u tome je najcesce problem. Nama misljenje kreiraju mediji pod vlascu onoga ko je na vlasti, a ne eksperti. Naravno ukoliko je tema bliza vasoj struci, jasnije vam je kolikim nas majmunima prave, ali vecina tema nije bliska obicnim gradjanima, koji nemaju vremena da preturaju po forumima i alternativnim izvorima informisanja. Njih jednostavno pojede medisjki spin, te oni i ne obracaju paznju na vecinu losih stvari, ali su ih svesni i bez informisanja. Svesni su ih jer zive lose, a smatraju da posedujemo neke minimalne resurse i pamet da zivimo bolje. To najbolje shvataju oni koje zive ovde obicnoim srpskim zivotom.

Siguran sam da bi bolje i racionalnije odlucivali da imamo vecu slobodu u medijima, Moguce da bi i nakon te kvalitetnije medisjke rasprave o ovom projektu, opet zakljucili da treba ici sa estetski skupljim projektom.

Nisam pratio celu pricu oko mosta, pa ne mogu da procenim koliko je kvalitetna rasprava u medijima bila pre same odluke. Da li je postojala kvalitetna rasprava u medijima pre same odluke, ili mislite da je i ovo bio sracunati spin ? Stekao sam utisak da je bio spin, na osnovu toga kako ste reagovli na neke informacije od obicnog korisnika, koje su valjda trebale lako da budu dostupne svim zainteresovanioma, a ako vi to niste koji ste napisali 300+ strana, ne znam ko jeste.
 
Reljo,samo napred.Nijesam razborit ali zato ti super obrazlazes ono sto mislim.
 
Vrh