E pa drugari, evo resih i ja vama da se pridruzim
Pratim ovaj forum vec duze vreme, ima super i zanimljivih komentara. Nadam se da cu i ja doprineti ovoj temi makar malo
Za pocetak da kazem da smo sa faxom u petak bili organizovano na gradilistu mosta i sa novobeogradske strane i sa strane Cukarice. Ukupan obilazak je trajao 3 sata, prvih sat vremena predavanje o mostu, projektu, konstrukciji, problemima.... a ostalo vreme na ova dva dela gradilista.
Izdvojicu neke zanimljive detalje i slike.
E sad ovako: Idejni projekat su radili slovenci kao sto svi znamo, ali samo idejni. Gradska vlast i koliko sam razumeo Građevinski fakultet u Beogradu nisu dali odobrenje da oni rade i glavni projekat jer nemaju dovoljno iskustva sa tako velikim i komplikovanim objektom. Pa je odluceno da izvodjac radova sam bira projektantsku kucu u koju on ima najvece poverenje. Znaci u pitanju je design&build. Projekat je radila austrijska werner consult, koja je inace radila i projekat za metro u Dubajiju.
Veliki problem verovali ili ne je predstavljala staticka stabilnost mosta. Most je bukvalno jedva prosao staticke uticaje. Ne znam koliko ko od vas ide na gradjevnski ili arhitektonski fakultet pa se razume, ali vitkost stuba je bila ogromna i jedva su resili taj problem sa uvodjenjem vece marke betona i ogroomne kolicine armature. Ugib na mostu je 1,47m! Naravno da most nece pasti i nemojte to da vas brine, maksimalni ugib se aproksimativno racuna l/200 sto je 367/200 je 1,8m. To se naravno nece primetiti jer most uma pad 0,2% do sredine raspona a od sredine 2% prema nbg strani, pa se zbog toga nece primeti ugibi.Radjene su jos neke promene na projektu mosta, uvodjenjem dodatnih raspona da bi se smanjili momenti kod pilona, inace tu je ploca ukljestena sa pilonom a na ostalim osloncima je pokretan oslonac. Raspon je sa prvobitnij 375m promenjen na 376 jer su rebra u prvobitnm planu trebala da budu na 5m a sad su na 4m. Kosnici tj one poprecne grede koje drze ivice mosta su bukvalno na minimalnom postavljenom uglu, rekli su da je dva stepena blazu ugao stvara se tkz. beskonacna sila i oni su beskorisni onda.
Most ce biti osvetljen tackasto celom duzinom u plavoj boji kao i vrh pilona, kod ce uzad biti osvetljena belom svetloscu.
Sto se cene tice rekli su da bi bilo 20-25% jeftinije da je radjeno sa 2 pilona.
Postavicu za pocetak neke slike sa predavanja (hteo sam ruku sebi da odsecem jer nisam slikao slajdove sa uticajima) kao i eksluzivne slike tramvajste stanice planirane na mestu gde je tobogan
Naravno da je projekat radila ista austrijska firma
samo jedna slika sa dijagramima uticaja
ispitivanje u aero tunelu
neke inovacije i patenti u pogledu sidrenja kablova
sidrenje u pilonu
slika iz fabrike u Kini iz koje stizu celicni elementi
transport brodovima
tramvajska stanica na mestu tobogana
i vizuelizacija:
http://www.youtube.com/watch?v=Z7zGzjDuKL4
toliko u ovom postu u narednim bice slika sa gradilista i vise o nekim drugim detaljima