@vučko: nisu prikazivali kako ce da izgleda sa nbg strane, pogotovu ne bulevar, jer kako su nam rekli u pitanju je design&build tj da se projektuje dok se izvodi, tj neposredno se isprojektuje pre izvodjenja, tako je bilo i za most i za petlju u radnickoj, pa pretpostavljam da je tako i u vezi bulevara, tj da ce sve detalje znati kad se raspise tender. I bdw prilicno su samouvereni da ce oni dobiti da rade
@gaga: sto se osvetljenja tice plavom bojom ce biti osvetljen vrh pilona i horizintala mosta, nisam siguran da li ce plavom ili belom bojom biti osvetljen betonski deo pilona , nisam najbolje razumeo. Jos su rekli da ce malo da ulepsavaju beton da se ne vide fleke na betonu.
@2012: da predvidjena su 3 stepenista i lifta, rekli su nesta slicno kao na brankovom mostu (nisam siguran da li time smatraju da ce se nalaziti to naknadno sa strane ili u ukviru konstrukcije), jedan sa nbg strane, jedan kod pilona i jedan kod one petlje, tj stanice. Inace treba da se uredi i sam spic ade.
@relja: Da relja upravu si, vitkost stuba je na granici extrema, on im je najvecu muku zadavao. Izuzetno je mali prekes pilona na vrhu svega 75cm, a tu im treba najvise mase, jer su uticaji od kablova tu najveci. To su nekako rešili vecom markom betona (MB 67 najveca koju su mogli u Srbiji da postignu sa prirodnim materijalima) i ogromnom kolicinom armature. Poredjenja radi za obicnu porodicnu kucu se koristi MB20-25 a za stambenu zgradu MB30. Na pit table, tako oni zovu plato kod pilona je ugradjeno oko 500kg armature po m2, u poredjenju sa ostalim delovima betonske konstrukcije gde je oko 200kg/m2.
prikaz armiranja na pier tablu i nastavak sa celicnom konstrukcijom
Nisu prikazivali nista detaljnije za ispitivanja u aero tunelu, kompjutersu animacuju su imali sigurno al nisam slikao
i tu su rekli da je Beograd imao srecu sto se ne nalazi na podrucju gde duvaju jaki vetrovi i gde su jaki zemljotresi jer ovaj most ovakav kakav je ni teoretski ne bi prosao staticki proracun
ono sto je meni jos zanimljivo je da su prikazali ogradu kakva ce da bude (nisam slikao
) gde sam se ja iznenadio jer je predvidjena ograda sa horizontalnim šregradama sto je koliko znam po zakonu zabranjeno, pogotovu na oako javnim objektima, zbog samoubica i lakog penjanja. Koliko znam po propisima ako jos uvek vaze, je obaveza da na ogradi budu vertikalne pregrade na razmaku 10cm.
Inace poceli su zavrsne radove, tj postavljane hidroizolacije na delu gde ide tramvaj (metro). Inace ce tu da dodje sljunak kao zavrsni sloj. Ono sto je isto tako zanimljivo je da je grad platio za ubrzavanje radova (koliko ja znam oko 20 mil e) jer inace nebi krenuli sad sa zavrsnim radovima. Razlog je sto bi redovnim tokom izgradnje most bio gotov sredinom novembra otprilike, ali tad ne bi moglo da se radi na hiroizolaciji, i drugim zavrsnim radovima zbog vremenskih uslova, pa most ne bi bio gotov tj ne bi bio pusten u saobracaj pre maja sledece god, a idu izbori
Inace oni nisu bas srecni sto moraju sada da rade te zavrsne radove jer kazu najbolje je kad se sve radi u jednoj celini a ne iz delova. I zure da zavrse pristupne saobracajnice do sredine avgusta kada je i predvidjeno spajanje dve obale, da bi mogli kamioni sa asfaltom da pridju na most.
dosta sam pricao sada slike
spajanje betonske i celicne konstrukcije
sa mosta pogled na grad
vidi se cev koja ce biti podignuta kroz koju ce proci uzad
inace sto je isto tako interesantno ova cev je od specijalne vrste plastike i srebrne boje (tako su izabrali) i ima kao navoje koje sluze da kisa se odmah sliva ka dole i da sto manje vibracije pravi
spajanje te cevi se koja dolazi u delovima se vrsi na samom mostu ovom masinom
prvo se provlaci jedno uze na koje se postavlja ova cev tj obloga
evo kako izgleda sidrenje uzadi. inace ovo je nova metoda, do sad je bilo da se celokupno uze vec formirano od mnogo malih donosi na gradiliste i potom kranom jedan kraj podize ka stubu a drugi se sidri u ploci. ovakav nov nacin postavljanja je mnogo laksi i bolji
tkz damperi koji sluze za sprecavanje prenosenja vibracija sa kolovoza na uzad kao i obrnuto
na ovoj slici se vidi postavljena hidroizolacija na jednom delu
cuveni kran
izbliza. inace on se vari za svaki segment i ponovo odvaruje kad se postavi nov
ivicni elementi koji dolaze sa stane mosta su spremni, ali koliko sam cuo od dr mr gl i odgovornih
nisu zadovoljni kvaltetom i vratice se nazad, jer je vazduh usao unutra pa je na nekim nestima nabubrio beton. iskren da budem nisam video to
u sledecem postu slike sa nbg strane i sa reke
izvinjavam se ako nesta ne razumete, ima puno detalja koje su nam pricali pa pokusavam sve da vam prikazem