Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Milanche, svaka čast na informacijama i slikama. Veliki +. Očekujemo još informacija i slika sa gradilišta. :kk:
 
Bravo Milanche :kk: Tramvajsko-buduća Metro stanica je baš u stilu Dubai Metro na odličnom mestu ,sada će ljudi iz Požeške ili Nbg moći da siđu odmah pored reke i pravac na Adu, ne vidim dobro da li su predviđeni liftovi ili pokretne stepenice ali za tu visinu su neophodni..verujem da će je ljudi dolaziti sa svojim biciklima u novim tramvajima do ade :kafa:
 
Dobro nam došao Milanče, hvala ti za ovo uključenje, retko ko je dao ovoliki dobrinos, pa još i sa prvim postom!

Veoma korektno od njih što su vam u detalje predstavili inženjerske probleme, otvoreno kao kolege kolegama.

Šteta što ne postoji audio zapis sa predavanja, verovatno je to bila bujuca infomacija :)

Meni je aerodinamičko ispitivanje u tunelu najinteresnatnije. Da li je bilo prikazano i ispitivanje modela gotovog mosta, sa kablovima i glavnim rasponom? Postavio si slajdove sa ispitivanjem odvojenih elemenata, pa me zanima da li su u tunelu ispitivali i na opterećenja usled složenog opstrujavanja, ili su za to radili samo kompjutersku simulaciju?

Kad si spominjao granicu statičke stabilnosti mosta, da li si mislio na mali poprečni presek pilona u odnosu na visinu? Meni je još na prvim renderima pilon delovao nerealno vitko, sada kada ga vidim u betonu mi deluje da je na granici ekstrema, pa mi je malo drago što me osećaj nije prevario :)

Moraću danas popodne da natenane pregledam slike... šta da ti kažem, osim - blago tebi! :kk:
+ i od mene
 
hmmm... čudno mi je nešto...

čini mi se da je na nekim slajdovima Radnička urađena u 2+2 (+bus stanica)? Nadam se da je to greška.

Takođe, pitanje: most je 3+3, to znamo, ali gde je prelaz iz 3+3 u 2+2 što vodi dalje ka hipodromu? Možda je kružni tok ta razdelnica?
 
Milanche, SVAKA CAST!!!! :kk: :kk: :kk:
jos i taj strucni opis i slike sa predavanja :kk: , barem za inzenjere...
dobro dosao!
 
@vučko: nisu prikazivali kako ce da izgleda sa nbg strane, pogotovu ne bulevar, jer kako su nam rekli u pitanju je design&build tj da se projektuje dok se izvodi, tj neposredno se isprojektuje pre izvodjenja, tako je bilo i za most i za petlju u radnickoj, pa pretpostavljam da je tako i u vezi bulevara, tj da ce sve detalje znati kad se raspise tender. I bdw prilicno su samouvereni da ce oni dobiti da rade :)

@gaga: sto se osvetljenja tice plavom bojom ce biti osvetljen vrh pilona i horizintala mosta, nisam siguran da li ce plavom ili belom bojom biti osvetljen betonski deo pilona , nisam najbolje razumeo. Jos su rekli da ce malo da ulepsavaju beton da se ne vide fleke na betonu.

@2012: da predvidjena su 3 stepenista i lifta, rekli su nesta slicno kao na brankovom mostu (nisam siguran da li time smatraju da ce se nalaziti to naknadno sa strane ili u ukviru konstrukcije), jedan sa nbg strane, jedan kod pilona i jedan kod one petlje, tj stanice. Inace treba da se uredi i sam spic ade.

@relja: Da relja upravu si, vitkost stuba je na granici extrema, on im je najvecu muku zadavao. Izuzetno je mali prekes pilona na vrhu svega 75cm, a tu im treba najvise mase, jer su uticaji od kablova tu najveci. To su nekako rešili vecom markom betona (MB 67 najveca koju su mogli u Srbiji da postignu sa prirodnim materijalima) i ogromnom kolicinom armature. Poredjenja radi za obicnu porodicnu kucu se koristi MB20-25 a za stambenu zgradu MB30. Na pit table, tako oni zovu plato kod pilona je ugradjeno oko 500kg armature po m2, u poredjenju sa ostalim delovima betonske konstrukcije gde je oko 200kg/m2.
prikaz armiranja na pier tablu i nastavak sa celicnom konstrukcijom
img4563.jpg

Nisu prikazivali nista detaljnije za ispitivanja u aero tunelu, kompjutersu animacuju su imali sigurno al nisam slikao :( i tu su rekli da je Beograd imao srecu sto se ne nalazi na podrucju gde duvaju jaki vetrovi i gde su jaki zemljotresi jer ovaj most ovakav kakav je ni teoretski ne bi prosao staticki proracun :)

ono sto je meni jos zanimljivo je da su prikazali ogradu kakva ce da bude (nisam slikao :( ) gde sam se ja iznenadio jer je predvidjena ograda sa horizontalnim šregradama sto je koliko znam po zakonu zabranjeno, pogotovu na oako javnim objektima, zbog samoubica i lakog penjanja. Koliko znam po propisima ako jos uvek vaze, je obaveza da na ogradi budu vertikalne pregrade na razmaku 10cm.

Inace poceli su zavrsne radove, tj postavljane hidroizolacije na delu gde ide tramvaj (metro). Inace ce tu da dodje sljunak kao zavrsni sloj. Ono sto je isto tako zanimljivo je da je grad platio za ubrzavanje radova (koliko ja znam oko 20 mil e) jer inace nebi krenuli sad sa zavrsnim radovima. Razlog je sto bi redovnim tokom izgradnje most bio gotov sredinom novembra otprilike, ali tad ne bi moglo da se radi na hiroizolaciji, i drugim zavrsnim radovima zbog vremenskih uslova, pa most ne bi bio gotov tj ne bi bio pusten u saobracaj pre maja sledece god, a idu izbori :) Inace oni nisu bas srecni sto moraju sada da rade te zavrsne radove jer kazu najbolje je kad se sve radi u jednoj celini a ne iz delova. I zure da zavrse pristupne saobracajnice do sredine avgusta kada je i predvidjeno spajanje dve obale, da bi mogli kamioni sa asfaltom da pridju na most.

dosta sam pricao sada slike :)


spajanje betonske i celicne konstrukcije

sa mosta pogled na grad

vidi se cev koja ce biti podignuta kroz koju ce proci uzad

inace sto je isto tako interesantno ova cev je od specijalne vrste plastike i srebrne boje (tako su izabrali) i ima kao navoje koje sluze da kisa se odmah sliva ka dole i da sto manje vibracije pravi

spajanje te cevi se koja dolazi u delovima se vrsi na samom mostu ovom masinom

prvo se provlaci jedno uze na koje se postavlja ova cev tj obloga


evo kako izgleda sidrenje uzadi. inace ovo je nova metoda, do sad je bilo da se celokupno uze vec formirano od mnogo malih donosi na gradiliste i potom kranom jedan kraj podize ka stubu a drugi se sidri u ploci. ovakav nov nacin postavljanja je mnogo laksi i bolji


tkz damperi koji sluze za sprecavanje prenosenja vibracija sa kolovoza na uzad kao i obrnuto


na ovoj slici se vidi postavljena hidroizolacija na jednom delu

cuveni kran :) izbliza. inace on se vari za svaki segment i ponovo odvaruje kad se postavi nov


ivicni elementi koji dolaze sa stane mosta su spremni, ali koliko sam cuo od dr mr gl i odgovornih :) nisu zadovoljni kvaltetom i vratice se nazad, jer je vazduh usao unutra pa je na nekim nestima nabubrio beton. iskren da budem nisam video to :)


u sledecem postu slike sa nbg strane i sa reke :)
izvinjavam se ako nesta ne razumete, ima puno detalja koje su nam pricali pa pokusavam sve da vam prikazem
 
@milanche, kako mislis treba da se uredi sam spic Ade, sta se pod time podrazumeva ?
 
@Milanche

Sutra dobijaš još turu pluseva, ograničeni smo na jedan dnevno :)

Potvrdio si većinu mojih sumnji (biće posle vremena da se komentariše), ali si me malo pokolebao sa tim liftom kod pilona.

Gde je predviđeno da ga montiraju, samo sa jedne strane? Neka dodatna konstrukcija?
 
Culi smo oko ograde vec da ce biti problema jer su uzeli jednu vrstu radi toboze ustede.

Kada kazes lift sa strane nbg i kod pilona,da li ce to biti liftova za koriscenje od strane pesaka ili samo servisni/za slucaj opasnosti???Reljo sori sto ti kradem pitanje hehe

Da li ce pilon ostati ¨go beton¨ ili ce na kraju biti okrecen da bi boja bila uniformna?

Hvala puno Milance na odgovorima :)
 
:kk: Milanche za insajderske slike!
Mala ispravka: na slikama se vidi da je Werner consult projektant petlje Radnička, a projekat mosta je radila svetski poznata firma iz Nemačke što se može videti na sajtu http://www.savabridge.com/the_bridge_sb.htm a tekst je -

Главни пројекат горњег и доњег строја моста и бочног распона припрема Leonhardt, Andra and Partners, Консултантски инжењери из Штутгарта у Немачкој, консултант за пројектовање са великим искуством у пројектовању мостова са косим кабловима.

Inače čudno mi je da sada neko treba dodatno da plaća za ubrzavanje radova kad je ionako rok za završetak bio 23.09.2011. što piše i na onoj tabli na gradilištu! Za njih bi trebalo da je bonus i to što su ih pustili do kraja godine, pa mi je malo glupava ta kuknjava o forsiranju i to pred studentima :/
Čekamo još slika! :kk:
 
Rokovi uvek kasne.Ako se secas zato je i uzet onaj kredit za koji smo se svi pitali cemu sluzi a glasio je za ubrzavanje radova.Bila je frka o njemu pocetkom ove godine valjda u gradskoj skupstini.Dakle,da nema izbora 20miliona eura bi grad imao sto bi recimo bilo dovoljno da se skroz sredi pancevac da bude ko nov.
 
@ milanche, posto kazes da je most zbog dizanja izgubio donekle otpornost na zemljotrese i vetrove, da li mozes da das neke cifre, kolike su sada granice izdrzljivosti i da li to prestavlja ozbiljni porblem ili ipak sbog lokacije je ne bitnan problem?
 
Svaka čast Milanče! :gobb:

Znaš li kolike zemljotrese maks. može most da izdrži?
Recimo, kao ovaj u Kraljevu?
Čuo sam da je to bio jako čudan zemljotres, i iako je imao normalnu jačinu za ove prostore, imao je daleko veću razornu snagu, jer je ljuljao levo-desno, gore-dole i vrtložno.
 
Хеликси (завојнице) на кабловима служе за спречавање вибрација које изазива ветар појавом одбацивања вртлога (vortex shedding). Функционишу тако што намерно изазивају турбуленцију, па је сила која делује мање варијабилна а резонантна амплитуда занемарљива.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vortex_shedding

Vortex-street-animation.gif
 
@bulevarac: spic ade treba da se uredi, obezbede pristupne staze itd.
@relja,vucko: nije ni meni jasno tacno za lift, sta su time hteli da kazu, ali pretpostavljam da ce sa strane biti kao kod brankovog mosta, jer su oni predvidjeni pre svega za bicikliste, naravno i za pesake, ali tacno kako ce to izgledati ne znam. Inace u jednom kraku pilona se nalai jedan lift a u rugom stepenice, verovatno servisne koje idu do gore, radi sidrenja kablova
@bg 259- bili su slajdovi sa svim dijagramima uticaja zemljotresa i vetrova, ali sam zatečen tim podacima i skroz zaboravio da slikam :( Koliko znam ovako, za beograd je 7 ili 8 zona za zemljotrese , ali to nije srazmerno sa riherovom skalom, koja meri intezitet zemljotresa. Imam negde tu kartu ako nadjem slikacu pa cu postaviti
@arnorian i veliki vracar, hvala na dopuni :)

samo da hostujem i ove druge slike pa kacim ovde ;)
 
evo nastavka i slike sa nbg strane i reke :)

kroz ovo prolaze kablovi za prednaprezanje betonskog elementa

plavi kljun koji sluzi samo da bi se sto pre oslonilo na sledeci stub


predmontaza. za koji dan, mozda i danas ce biti podignut ovaj nov element


celicni kosnici, pripremnjeni za montazu. Ovi kosnici koji nizu zasticeni su stigli iz Nemacke i atipicni su, bice postavljeni u krivini. Naruceni su iz Nemacke jer se zuri pa nema vremena da se ceka iz Kine

na ovim slikama se vide te cuvene prese za naguravanje. Ustvari samo jedan deo. Ove plave prese podizu ceo element za 5mm a druge prese koje se nalaze nazad guraju ceo element samo 30cm. Onda se spusti element, ove prese se translatorno pomere nazad za tih 30cm i sve ponovo. Nije tesko izracunati da za jedno naguravanje je potrebno oko 67 ovakvih operacija. Inace prese po njihovim recima su na gracama snage.


za nekog ko se pitao sta je ovaj objekat, to je objekat veslackog kluba koji se nalazio na samom spicu ade. Grad im je izgradio ovde nove prostorije


Inace betonski elementi se naguravaju na svakih 10 dana otprilike, a celicni elementi se podizu na svake 2 nedelje. To je zntno ubrzano jer su se pre elementi podizali na svake 3 nedelje.

Moram da kazem da je ovo bilo jako lepo i nezaboravno iskustvo :)

ps. zaboravio sam da kazem da sto su i oni spomenuli, da je prioritet da se sto pre most osposobi da se puti saobracaj i javni gradski prevoz, pa tek onda krece izgradnja one stanice. Takodje jos nisu definisali da li ce stepenice biti veza stanice i besacko biciklisticke stazen u radnickoj ili ce to resiti nekim rampama i pasarelama.
Ako se jos necega setim pisem :)
 
У Београду не дувају јаки ветрови и нису могући јачи земљотреси?

Мораћемо изгледа да постанемо религиознији и више се молимо Богу. Прво масовна надзиђивања а сада и један огроман мост `на граници`... :rolleyes:

Наравно и даље ми се свиђа како то изгледа али ми сад мало пролазе жмарци.
 
@milanche
Kao sto su vec iznete sve pohvale i ja se pridružujem, svaka čast i još da dodam
sviđa mi se kako pišeš , ovozemaljski jasno , svi razumemo, pa i ja kome nije to struka
naravno plus ko most +
 
dobro bre johnny znas li ti sta su granice u gradjevinstvu , ako postoji jedan stub recimo koji treba da nosi 1000kN to je realna granica, onda radi bezbednosti postoji "granica" od pojma nemam 2000kN pa onda kad ga naprave, naprave ga da izdrzi 2500kN...... znaci ovaj most je pri granici dozvoljenog ali to verovatno znaci da gde bi drugi most izdrzao vetrove od 350 km/h ovaj moze 280km/h , gde drugi most moze da izdrzi zemljotres od 8.0 na rihterovoj skali ovaj bi mogao 7.5 ili tako nesto. Ne verujem da je blizu bilo kakvih realnih granica ili uslova koji bi se desili u bg-u
 
bg259":5z83wgep je napisao(la):
dobro bre johnny znas li ti sta su granice u gradjevinstvu , ako postoji jedan stub recimo koji treba da nosi 1000kN to je realna granica, onda radi bezbednosti postoji "granica" od pojma nemam 2000kN pa onda kad ga naprave, naprave ga da izdrzi 2500kN...... znaci ovaj most je pri granici dozvoljenog ali to verovatno znaci da gde bi drugi most izdrzao vetrove od 350 km/h ovaj moze 280km/h , gde drugi most moze da izdrzi zemljotres od 8.0 na rihterovoj skali ovaj bi mogao 7.5 ili tako nesto. Ne verujem da je blizu bilo kakvih realnih granica ili uslova koji bi se desili u bg-u


Naravno da je to sve meni jasno i da ne mislim da ce most da se srusi pri nekom jacem povetarcu. Ali ovde je ipak citiran jedan insajder koji je rekao da "je Beograd imao srecu sto se ne nalazi na podrucju gde duvaju jaki vetrovi i gde su jaki zemljotresi jer ovaj most ovakav kakav je ni teoretski ne bi prosao staticki proracun".

Koliko znam, i kod nas su u poslednjih par godina bile pojave tornada (u Americi ih je naravno bilo i ranije ali i ovde su nesto ove godine krenuli ko ludi), jer se klima na ocigled svih nas dosta menja, a kod tornada se ta granica od 280 kmh, a nekad i 350 kmh prelazi. I zemljotresi, kao sto je gore pisano, mogu da iznenade i jacinom, i nacinom vibracija i ubrzanja. A onda su objekti koji guraju tehnoloske limite ranjivi i nesto nepredvidjeno moze da iznenadi i Japance a kamoli nas.

Ne kazem da sam bas zabrinut ali mi iskreno nije drago da sam cuo ovu konstataciju koju sam gore podebljao. To je sve.
 
Most izgleda kao da su primenjeni minimalni stepeni sigurnosti, a da je jedini razlog za to - izgled.
 
milanche molim te ako imas neke cifre koliko moze da izdrzi most vetrova, i zemljotresa... da vidimo koliko je stvarno "minimalni stepen sigurnosti" mozda za tokijo
 
Vrh