JohnyBgood":p0o7l3o5 je napisao(la):
Ali taj glupi tunel JAKO komplikuje Autokomandu dovodeci tu jednu siroku ulicu, dakle zestoko poskupljuje samu petlju, a jos plus sam po sebi kosta 100-ak miliona evra. Dvostruki profil Sozine nesto malo manje od polovine duzine, plus ne mozes ti njega da izvedes TEK TAKO kod stadiona Partizana jer je ta ulica puno uza od tog profila - dakle eksproprijacije, rusenja, rampe.
Ne bih se složio, a evo i zašto. Ako pogledaš prvu sliku, videćeš da tunel izbija u visini južne tribine stadiona Partizana, a do tada su rušenja i eksproprijacija zanemarljivi. Odatle, pa sve do raskrsnice sa Dinarskom ulicom, ulica dr Milutina Ivkovića će biti izmeštena sa strane trase UMP-a isključivo na štetu platoa ispred južne tribine i teniskih terena "Partizan".
Na tom mestu će, kao što se vidi na drugoj slici, širina UMP-a i ulice dr Milutin Ivković sa sve trotoarima i razdelnim ostrvom biti najšira i iznosiće 32.8 metara. Kao što se sa prve slike vidi, od raskrsnice sa Dinarskom ulicom pa nadalje prema Autokomandi na trasi UMP-a počinje nadvožnjak, a ulica dr Milutina Ivkovića se podvlači pod njega.
Širina nadvožnjaka je 20.8 metara i, ako pogledaš Google Earth, do kružnog toka na Autokomandi bi mogao da prelazi preko javnih površina bez ikakve potrebe za eksproprijacijom i rušenjem, dok bi se ispod odvijao saobraćaj kao i do sada. Na samoj Autokomandi, bi uz denivelisanje pravca Bulevara oslobođenja u odnosu na pravac Vojvode Stepe - Dr Milutina Ivkovića, legla petlja sa denivelisanim kružnim tokom i UMP nadvožnjakom iznad nje, slična petlji "Radnička" sa svim uzlazno-silaznim rampama neophodnim za povezivanje nivoa i pravaca, a kao što sam i ranije pominjao prilikom kalkulacije troškova druge faze UMP-a. I ovde bi, zbog prostora koji već zauzima kružni tok, eksproprijacija i rušenje bilo minimalno. Nadvožnjak UMP-a bi se dalje nastavio preko servisa na Autokomandi i gotovo paralelno sa autoputem do nove petlje u visini Šumica. Značajna eksproprijacija i rušenje se mogu očekivati tek na ovoj deonici. Kao što sam i ranije napomenuo, ova petlja, a koja bi bila nešto komplikovanija od petlje kod Arene, bi u značajnoj meri relaksirala saobraćaj na raskrsnici Bulevara oslobođenja i Južnog bulevara, time što bi se dobar deo saobraćaja iz Ustaničke ulice i sa i na autoput, a koji ne ide u ili iz centra grada, preusmerio na ovu petlju. Time bi prodisala i Autokomanda.