Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

pera&kojot":ib86rw25 je napisao(la):
^^^ Sta je ovo sunce ti j...? :shok:
Ovo je jedna manje komplikovana petlja u L.A.-u Prošetaj malo njihovim autoputevima u Google Earth-u...bićeš zahvalan što ne moraš da živiš tamo :D
 
Ronche":24at3glw je napisao(la):
pera&kojot":24at3glw je napisao(la):
^^^ Sta je ovo sunce ti j...? :shok:
Ovo je jedna manje komplikovana petlja u L.A.-u Prošetaj malo njihovim autoputevima u Google Earth-u...bićeš zahvalan što ne moraš da živiš tamo :D
Ja mislim da je ova konkretna petlja ne postoji, ovo je montaža. Ako je stvarno ima, molim te pošalji mi koordinate. Najveća u LA je Judge Harry Pregerson Interchange http://en.wikipedia.org/wiki/Judge_Harry_Pregerson_Interchange, barem ja ne znam za veću. Ima još par sličnih veličina u Šangaju i Moskvi. Sve jedno, svi ti gradovi imaju i razvijenu metro mrezu i monstruozne petlje u sred grada. Nemoguće je razvijati grad isključivo na jednom saobraćajnom konceptu.
 
Објашњење слике.

An aerial view of an incredibly complex freeway interchange and cloverleaf. This falls under the category of conceptual landscape and can be used to depict transportation, communication, connection, Internet, world wide web and even neurological issues. This is the most complex freeway exchange ever constructed, though it was built in Photoshop and only exists as a photographic reality. Created for a stock photo, the image is popular for illustrating a wide variety of concepts from complexity to communications.
 
Са својим дугом и социјалним проблемима, Амери баш имају разлога да исмевају наивне Европљане. Боб је то лепо објаснио.
 
Sve jedno, svi ti gradovi imaju i razvijenu metro mrezu i monstruozne petlje u sred grada. Nemoguće je razvijati grad isključivo na jednom saobraćajnom konceptu.


LA nema metro. Ima autobuske linije, i par linija LRTa-, ali bez automobila ne mozes da funkcionises.
 
vranac":1g8gu344 je napisao(la):
LA nema metro. Ima autobuske linije, i par linija LRTa-, ali bez automobila ne mozes da funkcionises.
Pogrešno. Red Line i Purple Line se vode kao 'heavy rail' sistemi, dok su ostali Blue, Green i Gold line 'light rail' iliti LRT.
http://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_County_Metro_Rail
Naravno da to nije ni blizu dovoljno za toliki grad, ali tu igra i ulogu sama konfiguracija grada, mala gustina izgrađenosti i naseljenosti, ogromno prostranstvo koje zauzima cela urbana regija. Nemoguće je sve pokriti metro linijama, zato se oni čak i ne trude, nije racionalno, a i poznat je i problem sociološke segregacije stanovništva, tako da bi ogromna većina srednje i više klase i dalje koristili svoj auto.
 
Ma, велики проблем Лос Анђелеса су земљотреси. Да није расед Сан Андреас толико активан можда би и имали метро нормалан за америчке услове.
 
Ne verujem da je to toliko značajan činilac. Uporedi Tokio i LA. Dva potpuno različita grada, jedan ima metro sa 9 linija ukupne dužine 203km kojim se vozi dnevno 6.33 miliona putnika. Drugi ima 5 linija dužine 127km, dnevno preveze 350000 ljudi. Vidiš razliku? Metro tamo jednostavno nije u stanju da prikupi toliki broj potencijalnih putnika jer je većina kilometrima daleko od najbliže stanice.
edit: moderatore da premeste ovo u metro-temu...šta da se radi, kad je sve brate povezano :p
 
Bobb":2q4ynn9z je napisao(la):
Metro tamo jednostavno nije u stanju da prikupi toliki broj potencijalnih putnika jer je...

...аутомобил светиња у Амера и поготово на западној обали.
 
Naravno, to plus. Ali iako japanci mnogo više koriste svoj metro, i dalje imaju ovako čudo u gradu
car_photo_223807_5.jpg
 
Ne vredi ni uporedjivati americke gradove sa nama.Jedino je valjano Evropske.pogotovu Bec.Sofiju i donekle London zbog nepravilnog rasporeda ulica kao kod nas.
 
@Bobb
А и није постојао до пре 40 година. Због Великог Америчког Аутомобилског Скандала су укинули после Другог Светског рата све трамвајске линије које су биле у Калифорнији, као најразвијеније у САД, зарад аутобуса и аутомобила.

@Vucko
Наравно када су 80 одсто градова градили од нуле у претходних 120 година.
 
Ma hoću samo da ukažem da ne postoji ni jedan grad na planeti koji se oslanja isključivo na jedan vid saobraćaja, tako da insistiranje isključivo na razvoj metroa bez istovremenog razvoja i automobilskog spada u utopizam
 
vranac":138i2vvx je napisao(la):
neshaoct":138i2vvx je napisao(la):
Da li gradnja jeftinijeg mosta utiče na cenu pristupnih petlji i svih ostalih saobraćajnica koje se prave?
Da li bi nekim čudom odjednom i one pojeftinile...
U principu da, stari plan mosta preko adine prevlake je planirano da poveze most na postojecu mrezu ulica sa obe strane..
Ali, ja napisah:

neshaoct":138i2vvx je napisao(la):
...A, da li bi ti putevi bili jeftiniji da je napravljen neki drugi most?

Dakle, na istom mestu isto pravimo most sa po tri trake u svakom smeru, ali eto...nije sa kosim kablovima i pilonom od 200 metara, nego je neka obična greda sa stubovima u vodi.
I eto...napravili smo takav most, koštao nas je manje para (nije 140 nego...otkud znam...100 miliona, ili koje su se već cifre pominjale)...

Da li gradnja jeftinijeg mosta utiče na cenu pristupnih petlji i svih ostalih saobraćajnica koje se prave?...

Na istom mestu, isto 6 traka...nikakav stari plan. :cool:
Teško mi je da razumem logiku da je nešto preskupo, pominje se cifra od 450 miliona za most, a ustvari...i da smo napravili ne znam kakav jeftiniji most, pristupne saobraćajnice bi i dalje morale da budu ovakve kakve se sada prave jer bi i dalje morale da opsluže most sa 6 saobraćajnih traka, da isto omoguće ulaz i izlaz sa njega iz svih pravaca, isto bi morale da ''preskoče'' NIS skladiše, železnicu, itd...
Zbog toga mi se čini da je uporno insistiranje da most košta 450 miliona ustvari samo politikanstvo.

Zna se šta je most, suštinski ovo što sada imamo i koristimo. To nas košta koliko su rekli, koliko je i revizor rekao.
Evo...npr. napravili smo neku gredu sa ko zna koliko stubova u vodi, ono...napravili smo most kao da su tridesete godine prošlog veka (oops, i tada smo pravili lepše i bolje mostove, npr. most Kralja Aleksandra kada većina stanovništva nije znala ni da se potpiše...) i to nas je koštalo 100, a ne 160 miliona.
Opet na to dodaj cenu pristupnih saobraćajnica i opet dođemo do ''400 miliona (ne više 450 mil.) i za takav most'', jel' tako? ;)


vranac":138i2vvx je napisao(la):
...pitanje cene izgradnje nije u tome da li je most preskup, nego da li je UMP preskup projekat, i da li je to pravo resenje za saobracajne probleme Beograda.
U potpunosti razumem ovo što kažeš.
Ostaje samo pitanje da li sve to što je planirano stvarno košta toliko ili su naduvane cene?
Ako zaista košta toliko...pa, šta da radimo, svi veliki projekti koštaju.
Čini mi se da sam čitao na ovoj temi (možda i na nekoj drugoj), ljudi su baš upoređivali i pravili neku okvirnu projekciju koliko bi to sve moglo da košta imajući u vidu neke druge pravce, petlje, tunele koji su izgrađeni, itd...
Naime, neko je bio pomenuo cifru od 2.4 milijarde eura, pa je par ljudi takvim cenama pokazalo da to nikako ne može da košta toliko, nego ispod 1 milijarde, gde i ovih 450 miliona spada.

------------------------------

Rešenje nije metro.
Rešenje nije ni UMP.
Rešenje je i jedno i drugo.

Problem je što nemamo ni vremena ni para...ali pre svega vremena. Ugrentnije je bilo ovo rešavati jer je saobraćaj u gradu postao nepodnošljiv. Koliko vidimo, pokreću se i stvari oko metroa.
Metro meni direktno ništa ne znači (živim u Rakovici), tj. ta njegova prva linija. Koliko stotina hiljada ljudi ima u ovom južnom delu grada kojima ovaj most (naročito kada sve pristupne budu gotove) olakšava život...bukvalno?
I jednog dana kada bude postojao metro sa nekom linijom koja će ići na jug Beograda, to opet ne znači da će ljudi jednostavno prestati da koriste automobile. Naprotiv, koristićemo ih još više nego danas. Kažem sve ovo jer neća ta linija metroa na jug grada skoro, a za narednih 15, 20 godina i standard u ovom gradu mora biti veći, pa dva automobila u porodici neće biti toliki luksuz kao danas.
 
blagoje":3asxh52s je napisao(la):
JohnyBgood":3asxh52s je napisao(la):
blagoje, koji ti je izvor za tih 8 miliona? Ako je to tako onda nam je deo UMPa kroz Novi Beograd "blago" preplacen :rolleyes: ... kao i deo sa druge strane i sve ostalo sto su skoro radili...

[box]26.10.2011.
Fakti

- Rekonstrukcija Mirijevskog bulevara obuhvata asfaltiranje 14.250 kvadratnih metara kolovoza
- Oko 6.000 kvadratnih metara pešačkih površina
- Novoizgrađenim delom ulice proći će i gasovod dužine 8.000 metara
- Ukupna vrednost projekta je 809 miliona dinara

http://www.pressonline.co.rs/sr/vesti/beograd/story/183274/Od+slepe+ulice+do+bulevara.html
[/box]

[box]31.10.2011.
Izgradnja Mirijevskog bulevara je bio veliki projekat u koji je uloženo oko osam miliona evra, a budući da je Mirijevski potok bio leglo zaraze, izgrađen je i kolektor za odvođenje ove vode koji se proteže ispod saobraćajnice - kaže Đilas.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/286646/Mirijevski-bulevar-od-sutra-ujutru-otvoren-za-saobracaj
[/box]

[box]01.11.2011.
Novom saobraćajnicom, u koju je uloženo oko osam miliona evra, Mirijevo će biti povezano sa Višnjičkom ulicom i Bogoslovijom, a takođe će se rasteretiti i ulice Milana Rakića, Mite Ružića i Bulevar kralja Aleksandra na Zvezdari, kao i Ulica Dragoslava Srejovića na Karaburmi. Pored saobraćajnih problema, rešen je i jedan od ekoloških problema koji je u ovom delu grada prisutan decenijama unazad.

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/od-danas-brze-i-lakse-iz-mirijeva-do-centra/17790.phtml
[/box]

HVALA i BRAVO za projekat! Ali se onda postavlja pitanje cena oko izgradnje ovog dela UMP-a, nesto mi se to cini nesrazmerno...

Mozda bi mogli da pokrenemo temu CENE PROJEKATA, sa podtemama ulice/saobracajnice, stambeni prostor, mostovi, tuneli, poslovni prostor, hale/dvorane, itd? Da se to sve skupi na jednom mestu kao izvor referenci manje bi bauljali u mraku.
 
Zuma,Pa valjda su Ameri trošili ono što nije zarađeno,a luksuz plaćali na razlici u kursu dolara i ostatka sveta.Padom i ukidanjem dolara kao rezervne valute nema više love za luksuz,a kada se pogleda šta se proizvodi u americi,zapravo morati da pogledate na kineski sajtu. :kafa:
 
2012":1dm5yf4j je napisao(la):
Zuma,Pa valjda su Ameri trošili ono što nije zarađeno,a luksuz plaćali na razlici u kursu dolara i ostatka sveta.Padom i ukidanjem dolara kao rezervne valute nema više love za luksuz,a kada se pogleda šta se proizvodi u americi,zapravo morati da pogledate na kineski sajtu. :kafa:

Sve to stoji i njima ce se obiti o glavu pre svega to sto imaju preko HILJADU vojnih baza sirom sveta.

ALI, price o propasti Amerike su JAKO preuranjene. Samo se zapitajte koji procesor imate u svom racunaru, koji operativni sistem koristite, ciji rauteri cine 90% interneta zahvaljujuci kome i ovaj i drugi forumi postoje, koliko puta dnevno odete na gugl ili fejs, cije filmove gledate, i zasto svi klinci zele aj-foun i Najki patike?

Svaka cast Kinezima na marljivosti, radu, i sposobnosti da proizvode jeftino ali gotovo SVE velike tehnoloske i druge inovacije zadnjih godina su dosle iz Amerike. Zemlja koja je u stanju da od przenog secera, CO2, i vode napravi 2 globalna biznisa (Pepsi i Koka-Kola) ciji se samo PROFIT (ne ukupan promet, on je visestruko veci) moze meriti sa ukupnim drustvenim proizvodom Srbije jednostavno tesko da moze skroz da propadne.

Umesto da ih pljujemo, kako bi bilo da se zapitamo zasto kod nas neko ne bi od pljeskavice ili bureka napravio biznis tipa McDonaldsa? Zasto nasi mladi softwerasi i inzenjeri idu u Ameriku na studije i da rade u guglu, majkrosoftu, ili fejsu umesto da nesto slicno pokrenu kod kuce? Zasto i mnogi bogati Srbi skoluju decu u Americi i mnogi se tu na kraju i presele? I kako to da ne odaberu Kinu?
 
Danas se prevezoh prvi put preko mosta . . . .
prazno. . .
tu i tamo po neko vozilo, ccccccc i onaj semafor ka konaku . . . .
lep most nema šta, a bio bi još lepši i korisniji da je na Dunavu :vops:
 
Da se vratimo na temu,viri armatura za buduce stubove UMP-a kod zeleznicke stanice NBG i vide se skele oko njih.Najzad se konkretizuje rad na tom delu UMP-a za promenu :kk:
 
2012":2nntyzyt je napisao(la):
Da ,ali i drugi gradovi su kada se i pored postojećih metro linija povećao pritisak novim automobilima na centarlnu zonu,uveli sistem zona,naplate,parkiranja i uvođenje takse za ulazak u širu centralnu zonu.Evo da uzmemo primer Stokholma,Londona.Odlazak na kafu u centar autom će vas skupo koštati..a tržni centri se grade u blizini velikih saobraćajnica ili tranzita.Eto pominjani 3.Bg će biti jasan signal da po završetku saobraćajnica mnoge delatnosti će se otvarati na poetzu tih saobraćajnica,obilaznice a ne oko oboda centralne zone,tako da saobraćajnice treba usmeravati kao tim oblastima kao i snabdevanje..Ump je dovoljno izgraditi do autokomande,a Metro bi trebalo da preuzme distributivnu ulogu na potezu Karaburma -B,brdo,samim tim bi se kapacitet ostalih saobraćajnica ostavio za vozila snabdevanja i sl. :kafa:

To sam vec objasnio. Metro ne moze da preuzme distributivnu ulogu jer nije tome namenjen, a razni veliki gradovi po zapadu imaju bar neku mrezu puteva vece propusnosti u uzem centru. Beograd nema, pa moramo prvo da napravimo bar nesto sto je blize centru. Trenutne prednosti starog dela Beograda su prisutnost drzavne uprave, mnostvo malih radnjica, razne druge usluge, bolnica, kultura, gastronomija, zabava. Sve ovo medjutim ide za vecom koncentracijom ljudi, oni opet slede posao i zabavu, a obe ove stvari vole delove grada gde ima puno mesta i gde se moze lako i brzo doci. Do sada nisu imali gde da se presele, ali uskoro ce imati. Novi Beograd, nova industrijska zona Dunava, obale reka. Stari deo Beograda nije bas toliko lep da bi mogao da zivi samo od turizma ili zabave, ako se iseli sve ostalo. Uski deo grada oko Kalemegdana bi mogao, kao i pojas duz obala obe reke. Ali sta je sa drugim delovima starog Beograda? Tamo negde pocevsi od Slavije, kilometrima u raznim pravcima? Ko ce u buducnosti ulaziti u te uske ulicice sa jednospratnim zgradama i zasto bi neko uopste isao tamo, kad tu nema ni dovoljno ljudi ni dovoljno biznisa, niti ima nesto lepo ili vazno za gledanje? Povrsina starog dela grada je ipak velika, i ona ne moze ziveti samo od ljudi koji bi se tu dovezli metroom da bi gledali .. sta? Jedna dobra saobracajnica na juznom delu je neophodna da bi ozivela taj deo, ucinila ga pristupacnim za biznis, vecu gustinu stanovanja, centre zabave i sve drugo sto daje zivot nekom delu grada. Bez saobracajne infrastrukture nikako ne ide.
 
Zuma,ne možeš dovesti L.A u stari Bg ,ali možeš ljude iz raznih delova grada distributivnim Metroom.A i sve da dovedeš neku mega saobraćajnicu gde ti je prostor i infrastruktura,parkinzi, da bilo šta gradiš pored nje,i kakav bi to novi sadžaj ponudio od onoga koji već ima.Baš razmišljam šta bi doveli mega saobraćajnicom ili kockarnice,bordele,(ovo je poželjno da budemo Amsterdam jugoistoka ;) ),gej klubove (ali onda moramo da selimo stadione na 3.Bg :rolleyes: ).
Stari Bg je dovoljno zanimljiv i raznovrsan za dobru turističku ponudu,dovoljno je da nam godišnje dolazi turisti iz kine,japana,koreje i nema bojazni za opstanak usluge u ovm delu grada.
A da dodam da bi i turistima Metro najbolje poslužio da obiđu više delova grada,pa čak i one na periferiji,najveći benefit bi recimo imao Zemun u koji bi turisti počeli više da dolaze..a biznis zone treba razvijati na Nbg,gde ima najviše prostora infrastrukture,parkinga..
I da budemo iskreni ,gde ćeš da staviš centre zabave i veću gustinu stanovanja od izlazka iz tunela do Šumica??? :rolleyes:
 
Bobb":6hd506bs je napisao(la):
Ovo je totalno uprošćeno gledanje na stvari. Evropski problem nije sam socijal-kapitalizam, on sasvim fino, bolje rečeno SAVRŠENO funkcioniše u Švedskoj, donekle i u Kanadi, već je problem u nemuštom pokušaju primene nekog surogatnog sistema na globalnom nivou Evropske Unije. Najrazvijenije zemlje EU već dugi niz godina vuče za sobom sve veći broj članica (Španija, Portugallija, Grčka, Irska, pa čak i Italija) koje imaju sve veći privredni deficit bez konkretnih pokušaja da stvore efikasan mehanizam da se protiv toga bore, već se ponaša kao država prema nekom javnom nelikvidnom preduzeću, veštački im održavajući standard...
Hoću da kažem sistem kao sistem je odličan, samo traži društvo sa visokim stepenom uređenosti , a to EU sa svom svojim šarenilom i labavom unijom nije i ne može biti. Izvinjavam se za off...

Zaista ne znam. Ono sto sam naveo je americko vidjenje krize u Evropi, a ne bi bilo prvi put da propadne nesto sto vredi. Medjutim nisam siguran ni da si ti do kraja u pravu. U svakom slucaju to je bilo samo objasnjenje zasto cemo sve teze dobijati kredite, pa necemo moci zavrsiti sve sto zelimo. Em smo dosli do granice zaduzenosti, em je kriza i pocela zbog spekulantskih investicija a nastavila se zbog budzetskih deficita i potrosnje koja nije pokrivena proizvodnjom. Samo u nekim zemljama, naravno, ali to svejedno znaci da ce do novca za infrastrukturne investicije SVI da dolazi mnogo teze ako imaju bilo kakav problem, a pogotovo problem istog tipa kao sada prezaduzene zemlje. Dakle to u svakom slucaju jeste nas problem.

Sto se tice sustine tvoje primedbe ... Odavno sam lupao glavu oko tog problema, ali bez nekih konacnih zakljucaka. Ono sto mi sada izgleda kao najverovatnije je da na uspeh nekog politickog sistema bitno utice i kultura naroda a ne samo karakteristike sistema. Nama je ostalo Marksovo nasledje koji je verovao da su svi ljudi isti i da njihovo blagostanje zavisi samo od ekonmsko-politickog sistema koji im je nametnula vladajuca klasa. Medjutim to je verovatno samo napola tacno. Gledao sam dokumentarce o pustim gradovima na obodu iseljene zone oko nuklearne elektrane u Japanu. Tamo uopste nije opasno uci ako se ne zadrzavas duze vreme. Potpuno nadrealno izgleda slika samosposluge prepune robe bez ijednog citavog prozora. Izgleda kao da ne fali ni jedna jedina olovka. Posle godinu dana i dalje niko nije ukrao nista. Neposredno posle eksplozije nuklearke, ljudi su cekali u kilometarskim kolonama "po jedan". I dok po njima pada nuklearna prasina niko ne izlazi iz reda. Probaj da zamislis kao bi to izgledalo u nekim drugim zemljama. Zatim, u Kini ni svi ekcesi komunizma nisu uspeli da uniste konfucijansku filozofiju koja slavi rad i poslusnost vlastima. I pogledaj gde su sad, a sta se desilo sa Rusima. Pretpostavljam da je slicno i u severnjackim zemljama sa njihovim socijalnim kapitalizmom. Njima je vec u genima osecaj odgovornosti prema zajednici. Ako moras da se boris sa ledenom prirodom da bi ostao ziv, da zivis 6 meseci bez sunca, onda je dobra pretpostavka da su neodgovorni clanovi njihovog naroda pomrli jos negde u neolitu. Da li je onda uspeh socijal-kapitalizma na severu Evrope posledica sistema ili naroda koji ga sprovodi? Taj isti socijal-kapitalizm bi verovatno u juznim zemljama bedno propao, a u severnim bi se mozda i socijalizam, samoupravljanje ili komunizam pretvorili u najuspesniji sistem koji poznajemo? Zavisi da li narod izabere (ili ume) da eksploatise dobre ili lose strane sistema. A mozda i nije tako, ne znam. Ipak tesko mogu da vidim uspeh tog sistema u recimo Grckoj, u Arapskom svetu ili kod nas. Bar ne jos. Ako ovu stvar tako vide i investitori (a videce, jer sa ogromnim novcem ne vole da rizikuju) to je isto kao da socijal-kapitalizm nije uspeo. Nista mu ne vredi ako se moze primeniti samo na par mesta. Ameri ce reci da ljude moras naterati da budu kreativni, da stvaraju novu vredost, jer to oni nikako nece hteti sami od sebe, pogotovo ako mogu da leze ispod nekog drveta i da im voce pada na glavu. Neki drugi ce opet reci da sistem zasnovan na sebicnosti moze da traje samo dok ima sta da se uzima od prirode ili ljudi...? Odgovor na takva pitanja zaista ne znam, ali znam da se zbog ovoga sto sam do sada opisivao nasi snovi o mostovima, metrou, bulevarima, petljama i koridorima nece tako brzo ostvariti, i da moramo da biramo sta je najvaznije.
 
2012":2cenm007 je napisao(la):
Zuma,ne možeš dovesti L.A u stari Bg ,ali možeš ljude iz raznih delova grada distributivnim Metroom.A i sve da dovedeš neku mega saobraćajnicu gde ti je prostor i infrastruktura,parkinzi, da bilo šta gradiš pored nje,i kakav bi to novi sadžaj ponudio od onoga koji već ima.Baš razmišljam šta bi doveli mega saobraćajnicom ili kockarnice,bordele,(ovo je poželjno da budemo Amsterdam jugoistoka ;) ),gej klubove (ali onda moramo da selimo stadione na 3.Bg :rolleyes: ).
Stari Bg je dovoljno zanimljiv i raznovrsan za dobru turističku ponudu,dovoljno je da nam godišnje dolazi turisti iz kine,japana,koreje i nema bojazni za opstanak usluge u ovm delu grada.
A da dodam da bi i turistima Metro najbolje poslužio da obiđu više delova grada,pa čak i one na periferiji,najveći benefit bi recimo imao Zemun u koji bi turisti počeli više da dolaze..a biznis zone treba razvijati na Nbg,gde ima najviše prostora infrastrukture,parkinga..

A ti ne mozes citav deo grada izmedju dve reke pretvoriti u turisticki centar, niti se sav biznis u Beogradu moze izolovati u samo jedan njegov deo. Ne govorim o velikim industrijiskim pogonima, vec o prakticno svemu drugom, naprimer porodicnim firmama. Tu mora da postoji pravilnija raspodela. Razmisljaj kao mladi bracni par koji pravi planove za buducnost: Od cega ce da zive i gde ce da stanuju? Sta je sve njima vazno, i moze li sve to obezbediti neki centralni i juzni deo starog dela grada (i to za mnogo takvih parova, a sve naravno, bez UMP-a)? Dakle:

Da ne moraju previse da gube vreme na putu do posla. Da imaju negde da ostave dete. Da ono ima negde da se igra. Da je blizu neki veliki trzni centar za snabdevanje. Da mogu lako i brzo koristiti kola i imati parking za njega (zbog deteta, snavdevanja, a mozda i posla). Da tu ima dosta stanova tako da ga uopste mogu naci, i da bude relativno jeftin. Da tu ima i neke zabave njih, ali i skola za dete. Da oba posla na koji idu mogu da funkcionisu i budu ekonomski uspesna u tom kraju. To znaci da tu, ili bar negde blizu, mora da bude i poslovnog prostora. Da je moguc transport robe za taj posao. Da su sa tog mesta dobre veze ka drugim poslovnim cvoristima. Da musterije tih firmi mogu lako doci do poslovnih prostorija i da, zbog ugleda firmi, taj deo grada ne izgleda suvise zapusteno .....

Mogu li dovoljan broj ovih potreba da obezbede centralni a pogotovo juzni delovi grada bez dobrog saobracajnog pristupa? Zasto bi onda jedan takav par uopste isao tamo, a ne recimo na Novi Beograd? A ako oni nece, za njima ce vremenom poci i svi drugi, pa u starom delu vise nece postojati ni ovi sadrzaji na koje ti danas racunas. Transport je osnova svega, a ovde se ne predlaze sistem magistala kao u LA vec samo JEDAN dovoljno dobar put na mestu gde trenutno postoji ni jedan te vrste.

2012":2cenm007 je napisao(la):
I da budemo iskreni ,gde ćeš da staviš centre zabave i veću gustinu stanovanja od izlazka iz tunela do Šumica??? :rolleyes:

UMP je samo osnova koja omogucuje brz pristup citavom tom delu grada. Ti sadrzaji uopste ne moraju biti uz sam UMP. Dalje se ide postojecim lokalnim putevima. On omogucuje da se ne mora prolaziti kroz centar niti dalekom obilaznicama, kad i ako budu izgradjene.
 
Vrh