Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ako neko putuje BgVozom, ako može, neka baci pogled na trasu "UMP-a" između stanice Novi Beograd i ulice Omladinskih brigada.

Izgleda da je jedan poveći prostor rašćišćen od romskih udžerica.
 
Pa sad kada malo razmilmo,možeš tu zonu stanovanja i biznisa odmah napraviti pored Ump-a recimo na mesto hipodroma,a hipo iseliti na 3.Bg.pa možeš na mesto bivših fabrika u Rakovici i duž novog najavljenog bulevara+imaju Bgvoz na toj trasi,kako pratimo trasu dalje po izlasku iz tunela,pored najavljenog Delta planeta više nema uslova za razvoj većih naselja osim delom pored auto-puta..dakle ne moraš da gradiš Ump do P.mosta.
Kažeš dalje...
Da ne moraju previse da gube vreme na putu do posla. Da imaju negde da ostave dete. Da ono ima negde da se igra. Da je blizu neki veliki trzni centar za snabdevanje. Da mogu lako i brzo koristiti kola i imati parking za njega (zbog deteta, snavdevanja, a mozda i posla). Da tu ima dosta stanova tako da ga uopste mogu naci, i da bude relativno jeftin. Da tu ima i neke zabave njih, ali i skola za dete. Da oba posla na koji idu mogu da funkcionisu i budu ekonomski uspesna u tom kraju. To znaci da tu, ili bar negde blizu, mora da bude i poslovnog prostora. Da je moguc transport robe za taj posao. Da su sa tog mesta dobre veze ka drugim poslovnim cvoristima. Da musterije tih firmi mogu lako doci do poslovnih prostorija i da, zbog ugleda firmi, taj deo grada ne izgleda suvise zapusteno .....
Ne razumem kako u starom delu Beograda koji ima gustinu naseljenosti sistem saobraćajnica,možeš da dodaš neku veću,novu?Ump bi bio predaleko za većinu starog Beograda,a šta možeš da razvijaš od privrednih delatnosti,osim usluga,zabave,krpica,mini marketa...svemu tome ne treba neko obimno snabdevanje,niti živciranje u kolonama,već Metro da bi se za 10 min našli na Nbg ili obrnuto,samim tim bi se postojeći kapacitet ulica dovoljno relaksirao za neko snabdevanje,pekara i sl. :kafa:
 
vucko":3pe60pp1 je napisao(la):
Da se vratimo na temu,viri armatura za buduce stubove UMP-a kod zeleznicke stanice NBG i vide se skele oko njih.Najzad se konkretizuje rad na tom delu UMP-a za promenu :kk:

Da, taman su od sredine decembra počeli ozbiljno da rade kada ih je, gle čuda, iznenadio sneg i minus usred zime. Šta ćeš, planirali su ga za leto, a njega ni za lek. ;)

Šalu na stranu, izgleda da prvo rade stubove za vijadukt za šinski saobraćaj. Pošto bi trebali da rade i stanicu kod Železničke stanice NBG, tu ima najviše posla. Verovatno hoće što pre da završe šinski koridor, kako bi pustili tramvaj preko mosta. Moja je procena da bi na jesen, a najkasnije do kraja godine mogli da puste tramvajsku liniju sa Banovog Brda prema Novom Beogradu, odnosno da je povežu na tramvajsku mrežu u visini tramvajskog depoa NBG i to nezavisno od tempa završetka ostalih radova na petlji "Jurija Gagarina" (LOT2). Naravno, ako se radovi budu odvijali u kontinuitetu i pristojnom brzinom. Raščićavanje nehigijenskog romskog naselja u okolini ulice Đorđa Stanojevića se sasvim lepo uklapa u ove planove.

Za one koje zanimaju tehnički detalji radova, sa strane parkinga buvljaka, urađeni su šipovi i naglavice šipova za sva četiri stuba, posle kojih se šinski saobraćaj spušta na zemlju. Izvedena je armatura za stubove, a dva krajnja su već izlivena. Sa strane buvljaka, urađeni su šipovi, naglavice šipova i izvedena armatura za sedam stubova, a urađeno je fundiranje šipova za još nekoliko. Kod mosta su urađeni šipovi, naglavice šipova i izvedena armatura za tri stuba, a urađeno je fundiranje šipova za još dva. Moja procena je da će od mosta pa do spuštanja na zemlju vijadukt za šinski saobraćaj nositi 30 stubova.
 
JohnyBgood":3ftnghnn je napisao(la):
ALI, price o propasti Amerike su JAKO preuranjene. Samo se zapitajte koji procesor imate u svom racunaru, koji operativni sistem koristite, ciji rauteri cine 90% interneta zahvaljujuci kome i ovaj i drugi forumi postoje, koliko puta dnevno odete na gugl ili fejs, cije filmove gledate, i zasto svi klinci zele aj-foun i Najki patike?
Када зарађујеш на туђим леђима, није никакав проблем да будеш богат и моћан. Све што си набројао, производи се у Кини где раднике плаћају непојмљиво малим цифрама, а раде као да су робовласничком друштву.
Те исте производе онда продају по екстремним ценама, а сва зарада иде у централу- Америку.
Значи, парафразирам: Израда једне јединице Ајфона, компанију стаје 30 долара (толико остаје у Кини), а продају га за 600 (570 иде у Америку, а не раде ништа).
JohnyBgood":3ftnghnn je napisao(la):
Umesto da ih pljujemo, kako bi bilo da se zapitamo zasto kod nas neko ne bi od pljeskavice ili bureka napravio biznis tipa McDonaldsa? Zasto nasi mladi softwerasi i inzenjeri idu u Ameriku na studije i da rade u guglu, majkrosoftu, ili fejsu umesto da nesto slicno pokrenu kod kuce? Zasto i mnogi bogati Srbi skoluju decu u Americi i mnogi se tu na kraju i presele? I kako to da ne odaberu Kinu?
Мене искрено чуди да сва ова питања постављаш!?
Док смо били независна држава (СФРЈ), то се могло учинити. Америка је корпорација, и неће дозволити да неки Србин направи од ћевапа планетарни ланац ресторана, јер то диектно смањује профит њиховим компанијама.
Најновије запаљујуће информације које су оданде дошле, кажу да је Монсато успео да подмити Конгрес, да се изгласају закони који намећу економске санкције државама које не дозволе тој компанији продор на своје тржиште.

Уосталом, све ће ти се само казати ако одгледаш Тежину ланаца од Бориса Малагурског. То је само један у низу документараца који појашњава како фукционише "слободно тржиште".

Извињавам се на скретању са теме, али морам реаговати када се инсинуира да смо ми, као народ и држава за нешто неспособни. То је наметнута неистина. Наши политичари нису неспособни. Они су итекако способни. И ефективно постижу резултате.
 
Ове зиме нас је екстра послужило време. Није било снега у скоро читавој Србији до пре 10 дана. Имају фотографије са обилазнице код Димитровграда где су у Децембру и Јануару радили као да је лето. Па, и Кинези су одрадили доста док није почео да пада снег.
 
DSC_0528.jpg


Сликао Влада Јабланов.
 
Ne znam kako vama, ali meni puno smetaju ove krivudavosti na sve strane... Ograde, beton, sve izgleda sklepano!
Zar u tom Porr-u nemaju jednu majstorčinu da sa zatvorenim jednim okom ošacuje ovu ogradu i kaže: ne valja - treba da se ispravi!?
 
дакле овакав УМП ја заиста не капирам.... 40% трасе је подударање са већ постојећим коридорима, 20% је уништавање плућа београда, 30% је немогуће извести/драматично прескупа експропријација и рушење, а 10% је овај мост.

бело је изузетно тешко изводљиво/прескупо

плаво је подударање са већ постојећим трасама

зелено је пакао за околину (пакао је целом трасом где је становање у близини али овде су и значајни градски паркови.

УМП је бесмислен. од бежаније он води до коњарника, а брже ћеш да стигнеш аутопутем (то неће бити ауто пут за 5 година кад заврше обиланзицу већ градска магистрала) једино што је баново као повезаније са тим. ништа ти не обилазиш овом трасом, а то је суштина прстена. дакле чиста глупост.

мост, ту је где је. једино што могу да се извуку је да продуже до СМП па да то има смисла. овако...ЧИСТА глупост. да не кажем ултра скупа. по мени је требало да се овај мост можда директно повеже на јурија гагарина а не да се прави нова магистрала паралелна са и на 400метара од старе

untitled2.jpg
 
Zelja87, meni bi sasvim dovoljno bilo nesto slicno. Da su uradili bulevar od Z.St. Nbgd do Rakovice, sa prosirenjem Drajzerove i ovom petljom koja povezuje Pozesku i premoscuje prugu.

Nije mi jasnu zasto se na silu povlaci neki megalomanski UMH (unutrasnji magistralni hijeroglif :/ ) koji kao treba da osmisli saobracaj u celom gradu. Bolje napraviti nekoliko odlucnih ali manje megalomanskih poteze, recimo osmisliti Autokomandu i napraviti vise prelaza preko autoputa u starom delu grada. Ali praviti jednu preskupu paralelu sa autoputem u Novom Beogradu stvarno ne vidim da ima neki smisao. O opsesiji ubrzavanju pristupa Pancevcu (od Ustanicke, autoputa, Banskih brda) :bash: umesto gradnjom jos jednog mosta na Dunavu da ne govorim.
 
@Zelja87, potpuno si u pravu. Skroz nelogično i neopravdano.
Sigurno je bilo reči, ali ne mogu da nadjem... Znam da je prvobitno most planiran na ovoj poziciji na slici.
Koji su bili razlozi da se odustane? Kad se karta pogleda skroz se samologično saobraćaj usmerava na ovo mesto sa banovog brda (crvena boja). A "saobraćaj" iz šume i hipodroma se usmerava na sadašnji most (narandžasto).
umpkarta.jpg
 
Jedan + za želju, ja sam suviše umoran da bih se stalno raspravljao.
 
Jasno vam je da je ovo ipak tema o ump-u a ne o iphone-u i ostalim tehnoloskim i marketinskim cudima savremenog sveta i odnosom prema radnoj snazi koja ih proizvodi. Odgovori su obrisani samo zato sto su poptuno van teme a ne sto su neprikladni ili tome sl. Takodje je uklonjen iz navedenih razloga i Johnyjev post kako ste i sugerisali.

Predlazem da otvorite temu u relax pa da se tamo nastavi prica gde ste stali. Tema o UMP-u je najposecenjija tema na forumu i kao takva na njoj se najpre moramo drzati osnovne teme diskusije te vas molim za razumevanje.
 
I ja da dodam moje mišljenje. Most na adi je na pogrešnom mestu (nisu ga ni otvorili svečano, griža savest), zašto ?

1) rastojanje do gazele jako malo
2) gužve kod sajma neće se smanjiti
3) kopanje tunela ispod topčidera?
4) kompleksni prilazni putevi, petlje
5) tramvaj preko novog mosta. glupost, a metro?
cilj tog mosta je trebao biti rasterećenje saobraćaja u gradu, a ne stvoriti još veće gužve na autokomandi, oko buvljaka, hipodroma, sajma .

Maje mišljenje je da je most trebalo sagraditi odprilike prema karti (žuta boja) tj. spojiti glavne ulazne/prometne tačke u gradu:
autoput za NS-autoput za ZG-j.gagarina-budući autoput za obrenovac (požegu)-ibarsku-borsku-dalje na pravac prema pančevu. Tunel bi bio jedino ispod ceraka od ibarske do rakovičkog puta. Sav saobraćaj se tera izvan užeg centra grada kao u svim normalnim gradovima.

Ovo je moje mišljenje i zapažanje



Uploaded with ImageShack.us
 
Sobzirom da više nema novca za dizanje novih spomenika, prva prilika kada se dopuni kasa
morace na najprirodnijem mestu (II prevlaka Ade jezero-taložnik) )da se napravi most
koj ce da povezuje baš kao što se vidi na karti prikazne prstenaste pravce.
Kineski most - budci II most preko Ade - Vinčanski most
Naravno da nece biti tako lep kao ovaj most
ali ce biti funkcionalniji

blagoje":2jl1b33w je napisao(la):
Za one koje zanimaju tehnički detalji radova, sa strane parkinga buvljaka, urađeni su šipovi i naglavice šipova za sva četiri stuba, posle kojih se šinski saobraćaj spušta na zemlju. Izvedena je armatura za stubove, a dva krajnja su već izlivena. Sa strane buvljaka, urađeni su šipovi, naglavice šipova i izvedena armatura za sedam stubova, a urađeno je fundiranje šipova za još nekoliko. Kod mosta su urađeni šipovi, naglavice šipova i izvedena armatura za tri stuba, a urađeno je fundiranje šipova za još dva. Moja procena je da će od mosta pa do spuštanja na zemlju vijadukt za šinski saobraćaj nositi 30 stubova.

blagoje
+1 :) :kk: :)
 
svsavic":tezjlo41 je napisao(la):
1) rastojanje do gazele jako malo
2) gužve kod sajma neće se smanjiti
3) kopanje tunela ispod topčidera?
4) kompleksni prilazni putevi, petlje
5) tramvaj preko novog mosta. glupost, a metro?
cilj tog mosta je trebao biti rasterećenje saobraćaja u gradu, a ne stvoriti još veće gužve na autokomandi, oko buvljaka, hipodroma, sajma .

Maje mišljenje je da je most trebalo sagraditi odprilike prema karti (žuta boja) tj. spojiti glavne ulazne/prometne tačke u gradu:
autoput za NS-autoput za ZG-j.gagarina-budući autoput za obrenovac (požegu)-ibarsku-borsku-dalje na pravac prema pančevu. Tunel bi bio jedino ispod ceraka od ibarske do rakovičkog puta. Sav saobraćaj se tera izvan užeg centra grada kao u svim normalnim gradovima.
1) sa starobeogradske strane, rastojanje do Gazele je ugrubo 2km. Verovao ili ne, Brankov most je čak malo bliži Gazeli (pravolinijski)....
2) Gužve kod Sajma su praktično NESTALE od kako se most otvorio...
3) To nije problem mosta, već generalno UMP-a
4) Ništa ne bi bile jednostavnije ni da je napravljen na tom mestu koje ti predlažeš, možda i skuplje, o ekologiji da i ne govorimo sad, ponavljali smo to milion puta do sad..
5) prvo tramvaj, onda možda jednog dana i metro. Siguran sam da je tako propračunat...
Cilj rasterećenja saobraćaja je već dobrim delom postignut, sa gotovim petljama i svim pratećim bulevarima, videće se i pun efekat.
 
И о тунелу испод Аде је расправљано милион пута на овој, а и на неким другим темама. Јако скупо решење.
 
Već je to sve rečeno. Sa stanovišta nekoga iz južnog Beograda ovo je najbolja pozicija.
 
bobb wrote:

1) sa starobeogradske strane, rastojanje do Gazele je ugrubo 2km. Verovao ili ne, Brankov most je čak malo bliži Gazeli (pravolinijski)....
2) Gužve kod Sajma su praktično NESTALE od kako se most otvorio...
3) To nije problem mosta, već generalno UMP-a
4) Ništa ne bi bile jednostavnije ni da je napravljen na tom mestu koje ti predlažeš, možda i skuplje, o ekologiji da i ne govorimo sad, ponavljali smo to milion puta do sad..
5) prvo tramvaj, onda možda jednog dana i metro. Siguran sam da je tako propračunat...
Cilj rasterećenja saobraćaja je već dobrim delom postignut, sa gotovim petljama i svim pratećim bulevarima, videće se i pun efekat.


1) Svako ko ide iz pravca bg za nbg će ići gazelom jedino ako nije iz b.brda, železnika, vidikovca, cele rakovice i to samo ako ide prema blokovima i bežaniji. Jednostavno gazelom je brže stići
2) ja svaki dan idem tim putem, gužve su iste čak i veće, jedino ovih ledenih dana gde ioako nema gužve
3) ok
4) to je pitanje. Ekologija?? most na adi zagađuje adu, senjak, topčider i košutnjak
5) ok, metro će biti 2079g.

Rasterećenje ne treba dobrim delom da se smanji, nego da se skroz ukloni pogotovo za te pare, verovatno za oko pola mlrd €.

Kako da procenite cenu mosta?
Koliko je novi most vredniji od nove gazele? 3x=n
Koliki je odnos cene nove gazele i rekonstrukcije gazele 3:1=m
cena rekonstrukcije mosta gazele 60.000.000€=c
cena novog mosta nxmxc=360.000.000€ minimalno bez prilaznih saobraćajnica
 
Ponekad nisam siguran da li se neki ljudi sale, stvarno misle to sto pisu ili je u pitanju nesto trece. Pa ne moze se citav stari deo grada oslanjati na jednu Gazelu i jednu veliku saobracajnicu po sredini, a sve ostalo da ostane "pusto tursko" samo ofarbano i sa novim fenjerima! Zna se cemu sluzi mreza magistralnih saobracajnica i kako bi ona trebalo da izgleda. Zasto je neophodno to cak i spominjati!? Naravno da sada ne mozemo imati nista slicno, ali daj da napravimo bar nesto, bar jednu jedinu dobru vezu istok-zapad i onoliko mostova koliko mozemo. Da je srece pa da kao i mnogi drugi imamo citav niz paralelnih bulevara, a da se u nastavku svakoga od njih nalazi most. Hajde da ne spominjem Pariz, London i slicna mesta. Ali samo Prag ima desetak mostova. Ili recimo Budimpesta. Pogledajte plan: http://maps.google.com/maps?q=Budap...&oq=budapest&hnear=Budapest,+Hungary&t=m&z=12

Skromnih sedam mostova. Pa poznat prizor, mostovi na samom spicu ostrva. I na kraju cak dva "UMP-a" unutar starog jezgra. Jedan puni prsten i jedan poluprsten.
 
svsavic":1pc7afji je napisao(la):
ja svaki dan idem tim putem, gužve su iste čak i veće, jedino ovih ledenih dana gde ioako nema gužve
Onda nas dvojca živimo u paralelnim univerzumima. Ovaj bulevar V.Mišića kojim ja prolazim svakog jutra i popodneva ne može da se prepozna u odnosu na ranije. Mnogi tvrde da je i Brankov rasterećen, to ne znam, ne koristim ga.
To što je brže ići Gazelom, jedan je razlog što pristupni putevi nisu gotovi. Kad petlja u Radničkoj bude gotova, stvarno ne vidim razlog što bi iko iz južnog Beograda koristio Gazelu, sem ako se uputio baš na auto-put. Ovi iz blokova će delom i dalje koristiti Gazelu ako idu u centar i istočni Beograd, ali prema jugu ne. Istina je, južni deo grada ima i imaće najviše koristi od mosta, ali neće biti jedini.
Ja sam i za drugi most, na jugo-zapadnom kraju Ade, to nije sporno, ali ovaj je bio hitniji. Tunel bi bio odličan, ali je nerealan za naše uslove.
 
Zivo me zanima realna ocena da li je i koliko Bul. Vojvode Misica rasterecen ovime sto je do sada izgradjeno. Ne prolazim tuda svaki dan ali bi nekako rezonski ocekivao da to ipak bude slucaj. Mogli bi malu anketicu za one koji tuda stalno idu, ali da bude posteno bez hejtovanja ili navijanja sa strane.

Sto se tice lokacije mosta i toga sto je izgradjeno, to je gde je i tu nema sad kajanja. Jedino je pitanje sta dalje. Kao sto sam rekao gore meni nista dalje od z.st.N.Bg ne treba, a sa druge strane kruzni tok kod hipodroma, bulevar do Rakovice, i sredjivanje Drajzerove uz eventualno kruzni tok gore na Dedinju. Sve drugo bi bilo bacanje para u vetar kad ti treba toliko toga drugoga po gradu.

PS Diskusija gornji ili donji spic ili prevlaka se vec uveliko ponavlja. Meni su jasni argumenti i za jedno i za drugo i za trece i iskreno mi se cini da sve lokacije imaju i prednosti i mana pa su nekako "u ravnotezi". Moglo je dakle i drugde ali moze i ovde, i to sto je ovde nije tragedija, ali je sigurno da nam most na tom delu Save (kao i nazalost nekoliko drugih lokacija) TREBA. Gotova prica, ajmo dalje, da se to lepo kompletira a ne fuseri i da se na taj most nadoveze samo ono sto ima i ekonomskog i urbanistickog smisla...
 
(prolog: necu se osvrtati na poziciju mosta, da li je bilo bolje da je tamo, ili ovamo, ili tunel... samo cisti tehnicki utisci iz prethodnih mesec i kusur dana)

Evo, zivim na BB vec 32 godine i kazem:

BVM je rasterecen u toj meri da ljudi gotovo da ne veruju svojim ocima da je zaista tako. Guzve su samo na potezu Kirovljeva-Radnicka, i to u intervalu od 7:30-8:30, ali ni te guzve nisu ni petina onih guzvi koje su bile pre otvaranja mosta. Cim se udje u Radnicku, nema problema gde god da se uputite (osim u Kneza Milosa, tamo zna da bude frke).

Jos je veci dobitak u suprotnom smeru: otkad se novi most otvorio za saobracaj, nijednom jos nisam primetio guzvu od mostarske petlje, pa pored Sajma, cak ni na onom jadnom toboganu vise nema zastoja.

Naravno, guzve su na prilazu novom mostu iz Pastroviceve, ali to nije realno stanje projekta. Sacekajmo bar da se zavrsi deo Pozeska-Hipodrom, to ce biti za par meseci. Mislim da ce i pre zavrsetka petlje Radnicka tada biti saobracaj u toj meri rasterecen da ni po najlosijem vremenu na tim pravcima nece biti guzvi.

Ukratko - razlika je ogromna. Kazem, iz dvadesetogodisnjeg iskustva koriscenja tog pravca, da je stanje gotovo nestvarno obzirom na ono sto smo imali do Nove godine.

Da dodam da ce prava stvar biti tek po zavrsetku 3+3 veze Radnicka-BVM i bolje protocnosti pri iskljucenju sa mosta na NBG bulevare.
 
Vrh