shumar":3viwslyz je napisao(la):Ne znam zašto uvek ispadne da ko je za UMP taj je protiv metroa. Jedno drugo ne treba i ne sme da isključuje. Metro nismo pravili ali i u drumskom saobraćaju već dve decenije nije ništa kapitalno ulagano. Ovde se često spominje da treba smanjiti broj vozila što je nemoguće i nadam se da se nikad neće desiti jer bi to značilo da i ovo malo naše jadne ekonomije propadne. Broj vozila će samo da raste sa ekonomskim boljitkom koji doduše nije na vidiku.
Kad je reč o tunelu Senjak ispadne da je to maltene Gotard ili Seikan, pa Republika Srpska pravi otprilike te dužine tunel Čemerno, a nama doduše trebaju takve dve tunelske cevi. Samo hoću da kažem da to nije SF.
@Blagoje je dosta dobro pokušao zbog cene da uporedi tunele Progon i Pržojna Padina a uskoro ćemo videti i ponuđenu cenu za tunel Manajle od 1700m i još neke manje tunele Bancarevo i Predejane. Moje amatersko mišljenje o ceni tunela Senjak je 60-80 milki.
djordje*******g":3k7yekl9 je napisao(la):Projekat tunela Sozina je bio 70 miliona evra. tunel ima 4.2 km i uradjen je svetski. Za te pare sam siguran da se mogu napraviti i dve tunelske cevi u Beogradu.
Tako da prica o 2,4 milijarde ne znam od koga dolazi ali je veoma zlonamerna.
Ponavaljm treci put, Beogradu treba metro ali ne sme se stati ni sa UMP-om, decenijama nije ulagano u saobracajnu infrastrukturu. Bitno je da je pocelo da se radi, a UMP je dobar projekat i svaka nova vlast koje dodje ce ga sigurno nastaviti.
nikola32":u048gndl je napisao(la):Vidi, ti javi ako ti još nešto nije jasno.
JohnyBgood":q6oave9f je napisao(la):shumar":q6oave9f je napisao(la):Ne znam zašto uvek ispadne da ko je za UMP taj je protiv metroa. Jedno drugo ne treba i ne sme da isključuje. Metro nismo pravili ali i u drumskom saobraćaju već dve decenije nije ništa kapitalno ulagano. Ovde se često spominje da treba smanjiti broj vozila što je nemoguće i nadam se da se nikad neće desiti jer bi to značilo da i ovo malo naše jadne ekonomije propadne. Broj vozila će samo da raste sa ekonomskim boljitkom koji doduše nije na vidiku.
Kad je reč o tunelu Senjak ispadne da je to maltene Gotard ili Seikan, pa Republika Srpska pravi otprilike te dužine tunel Čemerno, a nama doduše trebaju takve dve tunelske cevi. Samo hoću da kažem da to nije SF.
@Blagoje je dosta dobro pokušao zbog cene da uporedi tunele Progon i Pržojna Padina a uskoro ćemo videti i ponuđenu cenu za tunel Manajle od 1700m i još neke manje tunele Bancarevo i Predejane. Moje amatersko mišljenje o ceni tunela Senjak je 60-80 milki.
U bilo kojoj ozbiljnoj diskusiji mora da se stalno ima na umu da su resursi ograniceni. Malo ko bi bio protiv UMP-a kad bi nam budzet bio Abu-dabijski ili kad bi UMP bio 100 hiljada evra. Isti je slucaj i sa metroom: da je par miliona evra, odavno bi ga imali. Dodatni problem je da i metro i UMP dobijaju puni smisao tek kada se zavrse, tako da je po sistemu "i jedno i drugo" graditi i jedan i drugi polako decenijama totalno neracionalno. Dakle u uslovima ogranicenog budzeta svako mora da se opredeli sta misli da je presnije.
Ja iskreno mislim da je od tog tunela presniji ne samo metro nego i (bar) jos jedan most na Dunavu, obilaznica, i taj prokleti, ukleti ZELEZICKI cvor. Znaci, ako ti je lakse, nisam toliko protiv UMPa koliko mislim da PUNO drugih stvari mora da ima prioritet. Kad zavrsimo sve ove infrastrukturne projekte, renoviramo MSU i Narodni muzej, obnovimo zgradu zadruge, rekonstruisemo Narodnu biblioteku i onu lepu zgradu pored hotela Moskva, uredimo Karadjordjevu, tek onda nesto ovako moze da dodje na red... ali do tada bi se saobracajna slika u gradu dosta i izmenila tako da se postavlja pitanje da li bi bas takav projekat bio optimalan. Znaci ovo je totalno bez veze "trcanje pred rudu" u situaciji kad imas toliko drugih GORUCIH problema (metro, obilaznica, zeleznicki cvor, jos jedan most na Dunavu, a i prosirenje Drajzerove i uredjenje kruznog toka na Dedinju...)
PS Sto se tice cene tunela, ma kolika da je cena kopanja dve velike cevi - cena kopanja jedne manje cevi koja ti treba za metro je NIZA. A meni je svaki metar metroa puno dragoceniji od metra jednog automobilskog tunela, cak i da taj saobracaj nece na kraju da se zaglavi u gunguli Autokomande ili na Pancevackom mostu. Dakle ako cemo da nesto kopamo u ovoj situaciji KAD SVE NE MOZEMO, ajde da kopamo taj je*******eni visevekovni metro.
?Delija":1zpro75k je napisao(la):Зашто причаш само о мосту када је он заправо мањи део онога што је изграђено,како у дужини тако и у цени?
Не разумем ову реченицу. Да имамо мост не би нам мост био приоритет? Па логично, зар не?JohnyBgood":1zpro75k je napisao(la):I da imamo jednu liniju metroa (Vuk - N.Bgd) i jedan most, po meni opet sledeci na dnevnom redu ne bi bio ovaj saobracajno-tunelski mega projekt.
То је већ опет борба приоритетима, а сваки пројекат има своје за и против. Ја сам само указао на чињеницу да је јужни део Београда заостао и у железничкој и у друмској инфраструктури.JohnyBgood":1zpro75k je napisao(la):Puno je bolje da se onda odmah ulaze u drugu liniju metroa upravo od Raskrpetlje na sever pa u centar. Tu gravitira PUNO vise ljudi koji bi u centar, pa jos javnim nezagadjujucim prevozom, i jos rasterecujuci i bul Misica i Kneza Milosa i Sarajevsku, nego sto bi kolima do Pancevackog mosta ili Autokomande. A da imamo i tu drugu liniju metroa, opet bi radje i trecu liniju metroa, kompletiranje kruznog puta, kompletiranje obilaznice, prosirenje Drajzerove... tako da ovaj tunelski projekat zapravo klizi u XXII vek, a tada ko zna sta ce nam drugo vise trebati. .
Тунел није приоритет, и мислим да су и ови из града свесни тога. Из тог разлога се сада више прича о метроу, а не сећам се када је неко из града поменуо тај тунел.JohnyBgood":1zpro75k je napisao(la):Nisu mi jasni ljudi koji bi sada skrckali nekih 100-ak miliona evra da bi se probili do Autokomande koja taj saobracaj jednostavno nema sanse da primi. Niti vidim sta se time dobija. Ako ces od Banovog Brda na Dedinje/Vozdovac idi Drajzerovom. Ako hoces do Ustanicke, idi pored sajma pa na autoput (sto nije puno duze a bul. Vojvode Misica novi most i tako dosta rasterecuje jer se sav saobracaj sa Banskih Brda za levu obalu Save sada iskljuci ranije) i ni jedno ni drugo nije neko strasno zaobilazenje i ima puno gorih po gradu.
relja":3gsw44d1 je napisao(la):Ali - "P" u "UMP" je od "Poluprsten", ne od "Prsten" .
spatiotecte":a368jqaw je napisao(la):relja":a368jqaw je napisao(la):Ali - "P" u "UMP" je od "Poluprsten", ne od "Prsten" .
Znam da P u UMP znaci poluprsten, ali u principu (jednog dana) i taj poluprsten ce postati prsten.
Nije to bila poenta mog posta, vec sa istorijske tacke gledista trebali smo mnogo ranije da imamo te "obicne ulice", sada napraviti ih kosta jako skupo kao sto si naveo.
vucko":1pyai0kn je napisao(la):Cituckam knjigu profesora dr.Vukana Vucica iz 1987 godine koja kaze da je svakom gradu koji ima vise od 1.3 miliona stanovnika prioritet izgraditi prvu liniju metroa,sve ostalo sto se tice saobracaja u gradu je sekundarno.Dok kod nas nije tako i prvo se rade stvari koje bi bile sekundarne.
stf":1pyai0kn je napisao(la):Можда је одлука да се прво гради мост па прва метро линија можда и најправеднији редослед гледајући ширу слику, тј. бенефит што већег броја становника у што избалансиранијим условима.
Од Газеле (последњег градског прелаза реке), па према југу, живи трећина Београђана. Они су већ деценијама запостављени саобраћајно, и шински и друмски. Да је прво кренуо да се гради метро (Вук- Земун), север Београда би имао и довољан број друмских прелаза преко реке, и метро линију, док би јужни био тотално деградиран.
У овом случају, прво се подмирио јог Београда са мостом (који је деценијама фалио), а онда креће изградња прве метро линије у северном Београду. Тиме се не прави ненормална разлика у инфраструктурној развијености севера и југа, већ југ и даље каска за исти број корака.
Да је прво кренула да се гради метро линија, мислим да бо цео јужни Београд могао комотно да се диже на оружије.
Delija":26x9p8hp je napisao(la):Али зато тај исти Вукан Вучић у случају Београда тврди супротно. И не само то,него је и стопирао метро у Београду и преусмерио средства на трамвај говорећи да је он сасвим довољан за Београд. :bash: Добио је чак и орден за то. Да иронија буде већа он је сади главни у пројекту новог ЛРТ фијаска тешког милијарду евра. Буквално се спрдају са Београдом.
Zuma":9ndzv7ef je napisao(la):Nisam primetio da je neko spomenuo cinjenicu da ukupnom nivou saobracaja doprinosi i transport robe, a ne samo ljudi, i da to metro ne moze da resi. Takodje, mnogi ljudi koji ipak koriste kola, a ne eventualno raspolozivi metro, to rade zato sto ili imaju decu, ili moraju sa sobom da prenesu i neke stvari koje je tesko ili nemoguce nositi u ruci gurajuci se po metrou. Treca grupa koja ne bi koristila metro cak i da postoji su mnoge zene kojima je jednostavno neprijatno u javnom prevozu. Zatim su tu oni koji standardno obilaze vise lokacija u toku dana, pa im zbog brzine ili vaznosti posla trebaju kola. Zbog niza ovakvih, i objektivnih i psiholoskih razloga, iako metro jeste apsolutno neophodan, ipak ne treba imati preteranih ocekivanja o tome da on moze rasteretiti ukupan nivo saobracaja toliko da opravda svoj prioritet u odnosu na razvoj nedostajucih magistralnih saobracajnica. Pogotovo u odnosu na onaj nivo saobracaja koji ce postojati pre nego sto bude zavrsen toliko veliki procenat ukupno planirane mreze metroa, da odrediste i destinacija vecine putnika ne budu vise od par minuta hoda od trase do tada zavrsenih linija. U suprotnom ce i vecina ostalih ljudi i dalje birati prevoz kolima, buduci da nema smisla da 10 kilometara predjete metroom za 10 minuta, ako na sledeca tri kilometra treba da potrosite pola sata zato sto dalje morate peske. Uostalom, tu statistiku ne treba traziti isuvise daleko. Analizirajte koliki procenat potencijalnih korisnika Beovoza, koji za sve prakticne svrhe vec imaju teski metro, stvarno i koriste tu mogucnost.
Zbog toga je razvoj osnovne mreze magistralnih puteva velike protocnosti unutar gradskog tkiva ipak vazniji od razvoja metroa, ako je situacija sa parama takva da moramo da biramo. Ako se investiranjem u saobracajnice relativno brzo moze postici znatno bolja protocnost, metro se za nuzdu i privremeno moze zameniti investiranjem u bitno veci kapacitet postojeceg javnog prevoza. Obrnuto nikako ne ide. Efekat postojanja metroa na smanjenje guzve na ulicama kakve su sada, bez magstrala, je ne samo ogranicen nego i bitno zavistan od stepena pokrivanja citave gradske teritorije. Posto Beograd nazalost nema cak ni rudimentarnu mrezu magistralnih saobrajnica koje prolaze kroz gusto naseljeni deo, onda strategija koja je izbrana i nije imala neku narocito smislenu alternativu. Posle prakticnog kolapsa sabracaja preko Save u prosloj i pretprosloj godini jedino sto je moglo da se uradi jeste izgradnja novog mosta i pristupnih saobracajnica onoliko blizu centra grada koliko je to uopste moguce, a da se na most ipak moze ulivati neka potencijalno duza magistralna saobracajnica dovoljno velikog kapaciteta. Zbog toga je izabran spic ade, i zbog toga bi bilo dobro da se pre metroa izgrade bar oni delovi UMPa koji se mogu napraviti relativno brzo i jeftino, ako takvi delovi resavaju jos neku kriticnu saobracajnu tacku u gradu. Naravno da bi bilo bolje da najzad prestanemo da radimo polovicna i privremena resenja, ali na nesrecu, i dalje smo u fazi gasenje pozara kad se uzme u obzir tragicno stanje saobracaja i koliko su mizerni izgledi da u blizoj buducnosti imamo cak i ovoliko para koliko imamo sad.