Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

JohnyBgood":38ds0k48 je napisao(la):
Jedan dvotracni tunel na obicnom putu je ozbiljan projekat sam po sebi ali je ipak "joke" u odnosu na PAR takvih cevi u paraleli koje treba uvesti u postojecu mrezu ulica koje su U GRADU. To zahteva puno rampi, egzibicija, rusenja, eksproprijacija. Za cas se tu troskovi umnogostrucuju.

Ako bi za tunel, kao što kažeš u jednom od svojih postova, "skrckali nekih 100-ak miliona evra da bi se probili do Autokomande koja taj saobracaj jednostavno nema sanse da primi", onda to ne zahteva "puno rampi, egzibicija, rusenja, eksproprijacija", pa i cena ne bi bila veće od cene "dvotracnog tunela na obicnom putu". Naravno da izgradnja ovog tunela samog za sebe nema smisla, ali uz petlju na Autokomandi i spoj sa autoputem u visini Šumica (faza 2 UMP-a), a što bi kao što sam pokušao da izračunam, koštalo do 175 miliona evra (bez rušenja i eksproprijacije), on bi i te kako imao smisla. Samo rešenje petlje "Autokomanda" sa, između ostalog, denivelisanim pravcem Bulevar oslobođenja u odnosu na pravac Vojvode Stepe - Dr Milutina Ivkovića i rasterećenje raskrsnice Južnog Bulevara i Bulevara Oslobođenja, time što bi se veći deo saobraćaja iz Ustaničke ulice i iz pravca Niša, a koji ne ide u centar, sa autoputa isključivao i na autoput uključivao na novoj petlji kod Šumica, doprinelo bi smanjenju gužve na samoj Autokomandi.

JohnyBgood":38ds0k48 je napisao(la):
Sto se tice cene tunela, ma kolika da je cena kopanja dve velike cevi - cena kopanja jedne manje cevi koja ti treba za metro je NIZA. A meni je svaki metar metroa puno dragoceniji od metra jednog automobilskog tunela, cak i da taj saobracaj nece na kraju da se zaglavi u gunguli Autokomande ili na Pancevackom mostu. Dakle ako cemo da nesto kopamo u ovoj situaciji KAD SVE NE MOZEMO, ajde da kopamo taj je*******eni visevekovni metro.

Isto kao što tunel ispod Topčidera, sam za sebe, nema mnogo smisla bez petlje na Autokomandi i spoja sa autoputem, tako je i cena kopanja cevi neophodnih za metro, manji deo cene samog metroa. Nisam stručan, ali smatram da je izgradnja podzemnih stanica, kako običnih, tako i onih u nivou, nabavka optimalnog broja metro garnitura, izgradnja depoa za smeštaj i servis istih, okretnica, sistema eliktrifikacije, ventilacije i evakuacije, izgradnja sistema i opremanje kontrolnog centra za upravljanje saobraćajem i finansiranje funkcionisanja i održavanja metro sistema ( a što sam naveo u prethodnom postu) veći deo ove cene.
 
vranac":3t6c9hr1 je napisao(la):
Да ли постоји икакав доказ за то да је баш Вукав Вучић крив што Београд нема метро, а да то није интервју Бранислава Јовина?

Нема потребе за доказима.Опште познато је то да је 1982е дошла нова екипа на чело завода и дирекције и да је у њој био Вучић.Исто тако Јовин је до детаља описао тај период и није једини.Нико га није ни демантовао а многе од тих ствари су и документоване 2005е године,што сам и окачио на теми Београд 2000. А недавно сам добио и усмене потврде свега тога.У осталом,имамо метарски трамвај који сведочи о том преврату из 1982е године.

Zuma":3t6c9hr1 je napisao(la):
Zbog toga je razvoj osnovne mreze magistralnih puteva velike protocnosti unutar gradskog tkiva ipak vazniji od razvoja metroa,

:o Не знам одакле бих почео.Ово је погрешно на толико нивоа. Као прво,у норамлним срединама прво се развија инфраструктура па се после стварају урбанизовани блокови.Као друго,за развој магистралне мреже у градском ткиву једноставно нема места а све и да има то земљиште је велике вредности (иначе једна од већих предности метроа која је у свим светским градовима јако битан фактор и мотив за градњу истог). У осталом,видимо на примеру пројекта УМП-а који је једини начин за та - Пресецање града са аутокомандом на стероидима или нарушувањем читавих целина као што је Топчидер или чак рушењем читавих стамбених блокова (северни булевар). И на крају крајева - бројке су јасне. УМП - до 4.7 изворно циљних токова . Метро - 25% ( и много више ако би били мегаломани са метроом као што смо мегаломани са аутомобилским концептом).

И на крају,ти у ствари тврдиш да је цео свет глуп а ми паметни па немамо метро?Осим ако мислиш да сви ти градови већ имају потпуно развијену саобраћајну мрежу? Ето,док ми трошимо стотине милиона евра на то да дотерамојош аутомобила у центар града и да га буквално преполовимо са новом аутокомандом други троше силне паре на то да истерају аутомобиле из центра.

Зло и наопако. :violina:
 
vucko":2lsdwmwt je napisao(la):
Cituckam knjigu profesora dr.Vukana Vucica iz 1987 godine koja kaze da je svakom gradu koji ima vise od 1.3 miliona stanovnika prioritet izgraditi prvu liniju metroa,sve ostalo sto se tice saobracaja u gradu je sekundarno.Dok kod nas nije tako i prvo se rade stvari koje bi bile sekundarne.
То је потпуно тачно. у случају Београда, прва линија метроа је морала да буде Баново брдо-центар. Деценијско инсистирање на првој линији Устаничка- Земун је и довело до тога да се заправо не зна шта је приоритет, па смо прво добили део УМП-а са мостом, па тек онда креће метро.

Сву забуну је створила погрешна приоритетна линија метроа.
Delija":2lsdwmwt je napisao(la):
Дакле,једини милионски град у Европи без метроа или било каквог висококапацитетног шинског система је дао 450 милиона за 3км булевара са све семафорима и низом дискутабилних урбанистичких и пројктантских решења. То је по мени промашај и безобразлук одговорних епских размера који ће сахранити овај град.
Милсим да је пре свега, ова болдована реченица потпуна неистина и чисто опозиционо претенциозно гледање на цео пројекат.

Уколико се погледа мапа Београда, било графичка или сателитска, долази се до логичног закључка да је на месту планираног УМП-а потребан булевар, да је на месту моста, потребан мост, и да је на месту булевара кроз Топчидер, потребан булевар.
Можда свакако није најприоритетнији, али неће сахранити град за сва времена. То је чиста политичка изјава.
А чињеница је де овај пројекат приоритетнији од метроа, је резултат више фактора, које сам анализирао у предходном посту.

првобитна грешка је била, као што сам Вучку рекао, у погрешној првој приоритетној линији метроа, која датира из седамдесетих.
 
^^ Ali mi nismo normalna sredina, niti ima izgleda da ti ikada budemo. Nisam pesimista, ovo je visedecenijska cinjenjica koja traje i trajace. Nama moze da bude krivo, zao, da se jedemo u sebi, ali osim malih individualnih izliva besa malo sta mozemo da uradimo.

Bolje sto su napravili most sa sve osakacenim UMP-om i prekinuli agoniju koja traje i traje, nego da traje jos 10 godina dok ne dobijemo 2 linije metroa. Ako bi ih uopste i dobili.

Dobro je @stf rekao da bi se ljudi iz juznih delova grada skoro pa digli na oruzje da most nije napravljen.

edit: stf bio brzi, reply bio na Delijin post
 
stf":377m5g90 je napisao(la):
То је потпуно тачно. у случају Београда, прва линија метроа је морала да буде Баново брдо-центар. Деценијско инсистирање на првој линији Устаничка- Земун је и довело до тога да се заправо не зна шта је приоритет, па смо прво добили део УМП-а са мостом, па тек онда креће метро.

Сву забуну је створила погрешна приоритетна линија метроа.

:o На основу чега си ово закључио УМП-а ти??? Немој да се љутиш али лупио си само тако.У осталом "стручњаци" су 1982е године стопирали метро не због погрешне прве линије већ због тога што је по њима трамвај био сасвим довољан. А све и да је било тако они би изградили ту твоју линију метроа а не трајван. И још нешто,све студије,али буквало све, су показале да је највећи проток саобраћаја и људи на правцу исток - запад .Али верујем да ти имаш нека друга сазнања и податке добијене из неких твојих студија? :rolleyes:


stf":377m5g90 je napisao(la):
Милсим да је пре свега, ова болдована реченица потпуна неистина и чисто опозиционо претенциозно гледање на цео пројекат.

Све и да је тако,мој став какав год да је неће коштати грађане 450 милиона. ;)

stf":377m5g90 je napisao(la):
Уколико се погледа мапа Београда, било графичка или сателитска, долази се до логичног закључка да је на месту планираног УМП-а потребан булевар, да је на месту моста, потребан мост, и да је на месту булевара кроз Топчидер, потребан булевар.

Твоја логика је мени непојмљива.Ево и зашто

5wfd5s.jpg


А у међувремену су баталили до даљнег остатак УМП-а и наставили га плановима на СМТ.а као што си ти онда рекао основна поента УМП-а је била брза и денивелисана саобраћајна веза од чега нам је остао ћорак јер су:

1. Зачинили пројекат семфорима.

2. До даљњег одустали од остатка УМП-а(на срећу)

stf":377m5g90 je napisao(la):
А чињеница је де овај пројекат приоритетнији од метроа, је резултат више фактора, које сам анализирао у предходном посту.

Стручна јавност то си ти. :D Твоје анализе су меродавније од читавих пројектантских и урбанистичких тимова, и доктора архитекттуре који мисле другачије а са некима од њих сам имао прилике да дискутујем о овоме.Поједини су чак и најурени из градских институција јер се нису слагали са овим што раде Београду.Ето људи се толико нису слагали са пројектом УМП-а да су чак и жртвовали своје каријере које су градили деценијама.Не забравимо и читаво удружење архитеката...

То ми све има знатно већу тежину од твојих "чињеница". Око овога никада нећемо приближити ставове.
 
Него сте ми нешто утајили са сликама. :D

qww4.jpg


67igy1.jpg


Slike:Captain Hero
 
Blagoje, uredjenje Autokomande i-tek-kako ima smisla, protiv toga se uopste ne bi bunio. Kao sto se ne bi bunio protiv prosirenja Drajzerove i uredjenja kruznog toka gore kod Zeleznicke bolnice.

Ali taj glupi tunel JAKO komplikuje Autokomandu dovodeci tu jednu siroku ulicu, dakle zestoko poskupljuje samu petlju, a jos plus sam po sebi kosta 100-ak miliona evra. Dvostruki profil Sozine nesto malo manje od polovine duzine, plus ne mozes ti njega da izvedes TEK TAKO kod stadiona Partizana jer je ta ulica puno uza od tog profila - dakle eksproprijacije, rusenja, rampe.

JEDINA svrha tog tunela je da se marginalno skrati put od Banskih Brda prema Cuburi ili Vozdovcu. No alternativni pravci (bul Vojvode Misica pa Autoput u prvom i Drajzerova u drugom slucaju) NISU nesto preterano duzi a ni zaguseniji od GOMILE drugih tacaka u gradu. Uz to bi se Drajzerova prosirenjem i uz uredjenje kruznog toka gore i tako ucinila podnosljivijom, a to uredjenje bi pogodovalo SVIMA koji se tu ukrstaju (Neznanog Junaka, LJutice Bogdana, itd.). Taj tunel je ubijanje komarca pucanjem iz topa.

PS A ova Delijina skica gore ilustruje koliko je suludo UOPSTE POMINJATI bilo kakve saobracajne tunele dok se ne kompletira ta prokleta obilaznica i napravi jos jedan most preko Dunava (i stavi u funkciju ovo crveno). Znaci cak i da za momenat stavimo na stranu metro i zavrsetak zeleznickog cvora, mada i to sigurno figurira jer i pare i sposobnost zaduzivanja jednostavno jesu ogranicenje. OK, jasno mi je da se moze akademski raspravljati o tome da li je i ovo od UMPa bilo pametno, ali sad to dobijamo, smanjile su se guzve na mostovima (hvala Bogu!) i sad nam je gledati sta je najpametnije dalje, a to SIGURNO nisu ovi tuneli. Za bar 2-3 decenije. I ako u ovom gradu krtice u tom periodu treba ISTA da kopaju - zna se sta to treba da bude.
 
Šteta što su kamere isključene.
Taman su počeli da uređuju špic.

Nego, kakva je ovo mrlja na snegu u rukavcu, tačno ispod mosta?
Malo je hladno, -10C, ništa ne može da se sliva sa mosta.
A koliko pamtim, prljava voda sa mosta bi trebalo da se preradi pre ispuštanja u Savu, zar ne? :/
 
Delija":2br0ae9r je napisao(la):
:o На основу чега си ово закључио УМП-а ти??? Немој да се љутиш али лупио си само тако.У осталом "стручњаци" су 1982е године стопирали метро не због погрешне прве линије већ због тога што је по њима трамвај био сасвим довољан. А све и да је било тако они би изградили ту твоју линију метроа а не трајван. И још нешто,све студије,али буквало све, су показале да је највећи проток саобраћаја и људи на правцу исток - запад .Али верујем да ти имаш нека друга сазнања и податке добијене из неких твојих студија? :rolleyes:
Многе од тих студија су давно заостале и превазиђене, као и Јовинов метро из 1982. Тада, је линија исток- запад била приоритетнија, али онај Београд и овај Београд немају ништа заједничко.

Уосталом, колико релевантне студије могу бити, када дају приоритет већ одлично повезаним деловима града, док неке друге делове потпуно запостављају и деградирају, и самим тим, стварају огроман економски јаз? Исток и запад Београда су повезани са огромним бројем поузданих аутобуских линија, два висококапацитетна моста, и аутопутем?
Југ београда има само Булевар Војводе Мишића и јадну и беду Ибарску магистралу. И поред већ очигледне запостављености, правац исток- запад треба да добије и приоритетну метро линију??!?!
Па где то има? Праведно? Стручно!?!!? Мало морген.

Тачно, много више људи циркулише на правцу исток-запад, али имају много боље услове него они са правцем југ-север.
Delija":2br0ae9r je napisao(la):
Стручна јавност то си ти. :D Твоје анализе су меродавније од читавих пројектантских и урбанистичких тимова, и доктора архитекттуре који мисле другачије а са некима од њих сам имао прилике да дискутујем о овоме.Поједини су чак и најурени из градских институција јер се нису слагали са овим што раде Београду.Ето људи се толико нису слагали са пројектом УМП-а да су чак и жртвовали своје каријере које су градили деценијама.Не забравимо и читаво удружење архитеката...

То ми све има знатно већу тежину од твојих "чињеница". Око овога никада нећемо приближити ставове.
Опет вређаш. Чему? Јел сам ја тебе вређао или је то тај навијачки део личности?
Колико је мени јасно, стручна јавност оспорава редослед приоритета. Да имају изграђено све што су замислили, овај пројекат на овом месту нико не би критиковао.

Стручна јавност се код нас углавном понаша као божанство (све струке), док се свако ко нема одговарајућу диплому одмах извређа. Ја имам сопствени мозак, неукаљан страначким туморима, и стручним догмама, и имам право да анализирам ситуацију. Такође, моје мишљење, као и твоје, није погрешно по аутоматизму, само зато што "нисмо стручни". Јовановм-ова радионица у јануару је имала за циљ да едукује грађане и заштити их од гнева стручних богова, да их научи да разишљају, и да имају права да размишљају.
Такође је небројено примера из свих струка, где најбоље идеје и резултате постижу људи ван струке! Замисли! Ако је неко из струке, не значи да је посисао сву памет света.
 
Zuma":2nvl7ih2 je napisao(la):
Uopste nisam spomenuo tunel niti sam preterano ulazio u konkretne predloge. Reagovao sam samo na dugotrajne napade na izgradnju ovakvog mosta na ovom mestu i insistiranje da se pocne rad na metrou bez razmatranja koliko bi to stvarno u ovom trenutku pomoglo i sta su nam prioriteti. Od SIV-a do Zelenog Venca sam putovao i po 45 minuta u takozvanom "spicu" koji je pocinjao da zauzima najveci deo dana. Zajedno sa stotinama hiljada drugih ljudi. Treba izracunati koliko je TO kostalo. Ovaj most i prioritet dat razvoju saobracajnica - a ne metroa - je bar to resio. Zbog toga sam zeleo da objasnim zasto mislim da je dalji razvoj UMP-a najbolje sto se ovom trenutku moze uraditi.

Od SIV-a do Zelenog Venca 45 minuta! To samo samo potvrdjuje da je naoptereceniji saobracajni pravac bas taj gde je planirana A1 linija metroa, te da to treba da bude sledeci prioritet u izgradnji saobracajnica u Beogradu.
 
stf":3qp6wval je napisao(la):
Многе од тих студија су давно заостале и превазиђене, као и Јовинов метро из 1982. Тада, је линија исток- запад била приоритетнија, али онај Београд и овај Београд немају ништа заједничко.

Застареле су чак и оне студије од 2000е на овамо? Оне су показале исто што и претходне. Само ћу да те обавестим да се у међувремену ситуација у Београду променила у "корист" правца исток - запад.Никла су читава,углавном дивља насеља.На истоку ММЛ,Калуђерица,Миријев.,Звездара и Врачар су масовно изграђени а на другој страни правца редом Земун Поље,Бановци,Добановци,Батаја...Буквално пола избеглица се ту населило. Да не причам о огромној стамбеној градњи на Новом Београду....Наравно да ни јужни део града није тапкао у месту али далеко мање је изграђен у односу на правац који је осовина овог града и који нико сем тебе до сада није оспоравао као прироитет када је у питању будући шински систем.

stf":3qp6wval je napisao(la):
Уосталом, колико релевантне студије могу бити, када дају приоритет већ одлично повезаним деловима града, док неке друге делове потпуно запостављају и деградирају, и самим тим, стварају огроман економски јаз? Исток и запад Београда су повезани са огромним бројем поузданих аутобуских линија, два висококапацитетна моста, и аутопутем?
Југ београда има само Булевар Војводе Мишића и јадну и беду Ибарску магистралу. И поред већ очигледне запостављености, правац исток- запад треба да добије и приоритетну метро линију??!?!
Па где то има? Праведно? Стручно!?!!? Мало морген.

Па иста екипа која је беламом потврдила претходне студије и правац исток - запад је одговрона и за омиљени ти УМП. :)

stf":3qp6wval je napisao(la):
Тачно, много више људи циркулише на правцу исток-запад, али имају много боље услове него они са правцем југ-север.

Па чак ти је и овај фртаљ умп-а више правац исток - запад. :) Да је мост био на другом шпицу Аде била би друга прича. Овако су толику петљу и "коридор" увалили ни мање ни више него у топчидерску долину.А изградњом тунела до аутокоманде УМП ће заправо представљати зантно дужу и због семафора нефункционалнију обилазницу аутопута кроз Београд. :D Надреално.Срећа па од тога нема ништа у наредних бар 10 година а вероватно никад.

stf":3qp6wval je napisao(la):
Опет вређаш. Чему? Јел сам ја тебе вређао или је то тај навијачки део личности?

Чиме сам те то увредио и какве везе има то што сам навијач? Јел ме то одређује као личност? Јебига,ја своје чуђење твојим ставовима који се у овом конкретном случају којег смо се сад дохватили косе са ставовима целокупне струке не могу да сакријем.Нови моменти. :)

stf":3qp6wval je napisao(la):
Колико је мени јасно, стручна јавност оспорава редослед приоритета. Да имају изграђено све што су замислили, овај пројекат на овом месту нико не би критиковао.

Мислим да ти и није баш најјасније. Овде су десетине страница посвећене оправданости целог пројекта ,локацији и решењима.Исто је и са струком. Прочитај опет деклрацију удружења архитеката.
 
vranac":3ewpn48y je napisao(la):
Od SIV-a do Zelenog Venca 45 minuta! To samo samo potvrdjuje da je naoptereceniji saobracajni pravac bas taj gde je planirana A1 linija metroa, te da to treba da bude sledeci prioritet u izgradnji saobracajnica u Beogradu.
To je bilo nekad, dok je Gazela bila obogaljena a time i celi grad. Meni se i dan danas dešava da putujem od B.Brda do Vračara o do 90 minuta u špicu kolima, pa prema tome logičnije bi bilo da se prvo izgradi druga linija B.Brdo-Pravni, jel tako? Sem toga neuporedivo je kraća i biće i brže gotova i jeftinija a siguran sam da će mnogo više značiti za rasterećenje ostalog prevoza od ove prve.
 
Ma ja mislim da sve teme ili treba nazvati metro ili ih treba zabraniti. :p
 
Delija":3mu3rnel je napisao(la):
Застареле су чак и оне студије од 2000е на овамо? Оне су показале исто што и претходне. Само ћу да те обавестим да се у међувремену ситуација у Београду променила у "корист" правца исток - запад.Никла су читава,углавном дивља насеља.На истоку ММЛ,Калуђерица,Миријев.,Звездара и Врачар су масовно изграђени а на другој страни правца редом Земун Поље,Бановци,Добановци,Батаја...Буквално пола избеглица се ту населило. Да не причам о огромној стамбеној градњи на Новом Београду....Наравно да ни јужни део града није тапкао у месту али далеко мање је изграђен у односу на правац који је осовина овог града и који нико сем тебе до сада није оспоравао као прироитет када је у питању будући шински систем.
Сви смо свесни да се сви пројекти у последњих 10 година само ваде из фиоке и преписују. Те студије су мање релевантне од оних из осамдесетих. Мост на Ади је једини пројекат који је пројектован испочетка. Буквално све остало у граду су пожутели пројекти које су мемла и мишеви нагризли.
Ја нисам оспорио да је већа концентрација људи на правцу исток-запад, већ да имају неупоредиво бољу инфраструктуру, и то је неспорно.
Delija":3mu3rnel je napisao(la):
Па иста екипа која је беламом потврдила претходне студије и правац исток - запад је одговрона и за омиљени ти УМП. :)
Тачно. Управо због те студије и дођосмо до тога да прво добијамо УМП. Да се прво кренуло у изградњу Линије 2: Баново брдо- центар, и тиме омогућило да правац југ-север буде како тако изједначен са исток-запад, следећи пројекат би био Линаја 1 Вук-Земун, а мост преко Аде се не би ни градио.

Све те студије немају кључан фактор: Избалансирани развој града и због тога их не сматрам претерано стручним.
Delija":3mu3rnel je napisao(la):
Па чак ти је и овај фртаљ умп-а више правац исток - запад. :) Да је мост био на другом шпицу Аде била би друга прича.
Већ смо причали о томе. Чини ми се да би тунел на горњем шпицу Аде био много скупља работа, која би се и дуже градила, макар годину дана. И петље би биле сам ужас, поготово у Ивана Рибара.
А мост преко средине Аде би био еколошка и саобраћајна катастрофа.
Сматрам да је ово најјефтинији и најефектнији начин преласка Саве у зони Аде циганлије.

Да, мост је позициониран исток-запад, али повезује југ са западом и северозападом, и растерећује правац југ-север. Довољно је погледати мапу Београда и видети колика празнина постоји од Газеле према југу. Зар није логично да је мост био преко потребан?
Delija":3mu3rnel je napisao(la):
Чиме сам те то увредио и какве везе има то што сам навијач? Јел ме то одређује као личност?
Да, одређује тон који се осећа из твојих редова. Ниси једини навијач којег познајем.
Delija":3mu3rnel je napisao(la):
Јебига,ја своје чуђење твојим ставовима који се у овом конкретном случају којег смо се сад дохватили косе са ставовима целокупне струке не могу да сакријем.Нови моменти. :)
Целокупне струке? Не бих рекао. Да не постоји и део струке који ово подржава, никада се не би ни изградио. Можда су противници у већини, али нису целокупна струка.
Delija":3mu3rnel je napisao(la):
Мислим да ти и није баш најјасније. Овде су десетине страница посвећене оправданости целог пројекта ,локацији и решењима.Исто је и са струком. Прочитај опет деклрацију удружења архитеката.
И да ли постоји општи консензус око овога, или си ти своје мишљење поставио као консензус?
Уосталом, и ја сам архитекта па не морам да се сложим са ставом Удружења. Ни став удружења није став свих архитеката већ већине у удружењу.
 
kaže đilas cena mosta 140 milki.


i da će tu uvek imati nešto da se gradi.
 
Kolko košta Most na Adi?

Dragan Đilas je rekao da je most na Adi koštao oko 140 miliona evra. On je rekao da je preko toga još 20 miliona utrošeno na propratne radove, ali da ti radovi ne mogu da se računaju u cenu mosta. On je dodao da je grad u proteklih nekoliko godina više potrošio na plate vaspitačicama nego na izgradnju mosta.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=02&dd=05&nav_category=12&nav_id=580159

Tačnije, rekao je dostići će u jednom momentu i 450..., ko može da zna koliko će tu biti, ..... I dođe do plata vaspitačica ....

Ali ni Bećkovićeva ne pominje da je DRI već došla do te cifre, već da to tvrdi opozicija.

Da li taj izveštaj neko uopšte čita!?
 
Prosto na tom potezu gde se nalazi A1 zivi najveci broj gradjana Beograda. Da spalis za sva vremena sve dosadasnje projekte metroa, svaka nova analiza bi opet odabrala liniju izmedju Zemuna i MML kao kicmu metro sistema, jer je tu najveca gustina stanovnika. Tako se metro pravi svuda u svetu.

Ako bi se metro gradio radi podsticanja jednake razvijenosti, onda bi prva linija trebalo da bude prema Krnjaci, Kotezu, Borci, i Padinskoj Skeli posto su to daleko siromasniji krajevi od Cukarice.
 
Đilas tvrdi da mos' kao mos' košta 140, a zajednos sa silaznim i ulaznim rampama 160. Kada se dodaju pristupni putevi planirani u skorije vreme (relacija Tošin bunar-Hipodrom), to dođe oko 450 miliona evra, ali ni da to nije konačna cena jer će se, kao što ga je već MilisaV lepo citirao, tu uvek nešto graditi. Konkretno, on je pomenuo tunel Senjak. Autokomandu i Bulevar patrijarha Pavla, ali je i dodao "ko zna šta će neko narednih godina isprojetovati" (u smislu šta će se sve kačiti na ovu deonicu UMP-a).

Budući na buku koja se podigla prethodnih meseci, bilo je očekivano da će iz grada kad tad početi da pričaju o ceni mosta, ali da žele da je minimiziraju raščlanujući ga na sastavne delove (toliko most, toliko rampe, toliko petlja jedan, toliko petlja dva...) - uglavnom, manje-više je potvrđena suma koja se pominjala ovde na forumu.
 
Мислим да је неозбиљно говорити о нечему што још није изграђено. Само за оно што је до сада завршено мора да се каже колико је коштало.
 
Delimično se slažem, jer mislim da treba govoriti o onome za šta smo pare zajmili kod banaka, a to je relacija Tošin bunar - Hipodrom (a to je ovih ~ 450 miliona evra).

S druge strane, o tunelu, Bulevaru patrijarha Pavla, Autokomandi itd. se trenutno može samo hipotetički govoriti.
 
Delija":1madl467 je napisao(la):
Zuma":1madl467 je napisao(la):
Zbog toga je razvoj osnovne mreze magistralnih puteva velike protocnosti unutar gradskog tkiva ipak vazniji od razvoja metroa,

:o Не знам одакле бих почео.Ово је погрешно на толико нивоа. Као прво,у норамлним срединама прво се развија инфраструктура па се после стварају урбанизовани блокови.Као друго,за развој магистралне мреже у градском ткиву једноставно нема места а све и да има то земљиште је велике вредности (иначе једна од већих предности метроа која је у свим светским градовима јако битан фактор и мотив за градњу истог). У осталом,видимо на примеру пројекта УМП-а који је једини начин за та - Пресецање града са аутокомандом на стероидима или нарушувањем читавих целина као што је Топчидер или чак рушењем читавих стамбених блокова (северни булевар). И на крају крајева - бројке су јасне. УМП - до 4.7 изворно циљних токова . Метро - 25% ( и много више ако би били мегаломани са метроом као што смо мегаломани са аутомобилским концептом).

И на крају,ти у ствари тврдиш да је цео свет глуп а ми паметни па немамо метро?Осим ако мислиш да сви ти градови већ имају потпуно развијену саобраћајну мрежу? Ето,док ми трошимо стотине милиона евра на то да дотерамојош аутомобила у центар града и да га буквално преполовимо са новом аутокомандом други троше силне паре на то да истерају аутомобиле из центра.

Prioritet koji se u svetu daje razvoju metroa zasniva se na stanju stvari kod njih, a to ustvari znaci na postojanju normalne, ili bar rudimentarno razvijene mreze glavnih puteva unutar centralnog dela grada. Znaci, nije da svi ti gradovi imaju potpuno razvijenu saobracajnu mrezu, nego imaju bar NEKU mrezu magistralnih pravaca u gusto naseljenim delovima grada. Mi nemamo nikakvu, i to je problem. Beograd se razvio iz turske kasabe sa uskim krivudavim ulicicama, a kasnije se sirio stihijski. Trase nasih ulica uglavnom poticu iz tog doba. Beograd nikada nije imao dovoljno dugacak period mira i prosperiteta, da bi bilo novca i interesa za bitno osavremenjavanje nasledjene mreze puteva. Ako pogledas istoriju velikih gradova u svima je u bar u jednom trenutku u proslosti postojao neko ko je poceo radikalnu rekonstrukciju. I tada je to zemljiste bilo skupo, pa su ipak shvatali da ce kasnije biti jos skuplje. Vec sam objasnio zasto su putevi primarni i zasto je potrebno postojanje minimalnog nivoa njihove razvijenosti u centralnom delu grada da bi na red dosao metro. Oni omogucuju sve vidove transporta, a metro je samo za ljude, i to samo one koji ne nose nista sa sobom, a i cilj i odrediste su im blizu trase metroa. Ako ste u bilo kojoj firmi izvan strogog centra grada, pa posaljete vozaca da nesto odnese u bilo koji deo grada koji nije odmah pored vas, on mora da prodje ili negde oko centra ili, kad se napravi obilaznica, da zaobilazi daleko oko grada. Kad se vrati, vec je kasno za drugu turu tog dana. Ovo je veoma skup nacin poslovanja. Grad ipak zivi od novca, a ne od vazduha, pa ako privreda ne moze da transportuje sve sto joj treba, onda nece ni dolaziti u taj grad ili taj deo grada. Isto vazi i za usluge, a na kraju cak i za kulturne sadrzaje u centru grada. U pozoriste ili u ambiciozniji vecernji izlazak se ipak ne ide metroom. Tako nema ni poreza, a onda ljudima u centru ne treba ni metro jer on 80% sluzi da bi se otislo na posao, a tamo vise nece biti ni posla niti bio cega drugog sem penzionera i turista.

Proces odumiranja centra grada zbog ovakvih problema je vec poceo. Poslovni centar je vec premesten u Novi Beograd. Za njim polako ide administracija, a posto je stanovanje vec davno izmesteno iz centra, na kraju ce se iseliti i usluge i kultura. Uz ovo, kineski most i kruzna saobracajnica na drugoj strani Dunava ce otvoriti sasvim novu oblast. A pola tog novog saobracaja ce doci Pancevackim mostom. Kako da oni udju u grad ili odu na zapad Srbije? Ukratko, ako centalni delovi grada ne budu lako dostupni za sve vrste saobracaja, a ne samo za one ljude koji koriste metro, svi bitni sadrzaji ce se postepeno iseliti iz njega.

Zavrsetak prave obilaznice oko grada nece pomoci saobracaju unutar grada zbog ogromnog procenta koji se ovde spominje:

"Osnovna uloga i značaj UMP-a odnosi se prvenstveno na poboljšanje uslova odvijanja međuzonskih saobraćajnih tokova, tj tokova koji imaju i izvor i cilj u Beogradu, čije je ućešće u ukupnoj matrici vožnji oko ≈94%. Nije zanemarljiva uloga i značaj UMP-a u poboljšanju uslova odvijanja izvorno-ciljnih saobraćajnih tokova, kojima je Beograd izvor ili cilj čije je ućešće ≈4,7%, a delimično i u poboljšanju odvijanja tranzitnih saobraćajnih tokova, kojima je i izvor i cilj van Beograda, čije je ućešće ≈1,3%."

Dakle 98,7% saobracaja nije tranzitno, a cak 94% i pocinje i zavrsava u gradu. Planiranje mora da uzme u obzir citavu situaciju. Verujem da je bas zbog toga neophodno otvoriti vise lakih ulaza u centralne delove grada i sa juga, a zavrsetak UMP-a bi, sem brzeg saobracaja izmedju medjusobno udaljenih opstina omogucio i to. Idealan oblik saobracajnica u gradu sa dominantnim centrom je niz koncentricnih krugova sa radijalnim saobracajnicama koje ih seku sireci se iz centra. Ovo je nemoguce postici u praksi, ali makar i delimicna aproksimacija obicno poboljsava situaciju. UMP, SMT i obilaznica pokusavaju da budu nesto slicno. Medjutim kod UMP-a je ustvari citava poenta da bude onoliko blizu centra grada koliko je to uopste moguce, da bi bar donekle kompenzovao haoticni raspored i malu protocnost ulica bivse turske kasabe. Inace centar grada nema neku narocito svetlu buducnost pa makar imao i metro. Zbog toga je most na spicu Ade i UMP bas na ovoj trasi toliko vazan. To se sada jos uvek moze zavrsiti za neku razumnu cifru. Kasnije ce stvarno postati nemoguce, a posledice uopste nece biti naivne.
 
Dakle 98,7% saobracaja nije tranzitno, a cak 94% i pocinje i zavrsava u gradu
Lepo si rekao i dokazao da je Metro taj koji rešava problem i treba da bude prioritet,a naravno da je razvoj saobraćajnica veoma potreban,ali razvijati njih na račun Metro sistema tj.neulagati uopšte u takav sistem je nečuveno u svetu..verovatno bi se u svetski metropolama smejali ovakkvom konceptu,uostalom njalakše je raspitati se kod Amera,šta to oni grade u svojim gradovima gde su razvijali taj koncept saobraćajnica a sada čeznu za Evropskim konceptom javnog prevoza..a šta se to gradi u N.Y krvavi napori da se napravi nova linja tj.produžetak 7.
Prioritet treba dati Metrou,zar bilo kome treba bolji primer od kolapsa saobraćajnica ovih dana,kao i površinskog saobraćaja??? ;)
 
Hajde sada jos da ubacimo u kalkulaciju koliko to ljudi nosi sa sobom neki kabasti teret koji mora da se transportuje dostavnim vozilom.
 
JohnyBgood":2t7bq9ea je napisao(la):
Ali taj glupi tunel JAKO komplikuje Autokomandu dovodeci tu jednu siroku ulicu, dakle zestoko poskupljuje samu petlju, a jos plus sam po sebi kosta 100-ak miliona evra. Dvostruki profil Sozine nesto malo manje od polovine duzine, plus ne mozes ti njega da izvedes TEK TAKO kod stadiona Partizana jer je ta ulica puno uza od tog profila - dakle eksproprijacije, rusenja, rampe.

Ne bih se složio, a evo i zašto. Ako pogledaš prvu sliku, videćeš da tunel izbija u visini južne tribine stadiona Partizana, a do tada su rušenja i eksproprijacija zanemarljivi. Odatle, pa sve do raskrsnice sa Dinarskom ulicom, ulica dr Milutina Ivkovića će biti izmeštena sa strane trase UMP-a isključivo na štetu platoa ispred južne tribine i teniskih terena "Partizan".

070626-s-06.jpg


Na tom mestu će, kao što se vidi na drugoj slici, širina UMP-a i ulice dr Milutin Ivković sa sve trotoarima i razdelnim ostrvom biti najšira i iznosiće 32.8 metara. Kao što se sa prve slike vidi, od raskrsnice sa Dinarskom ulicom pa nadalje prema Autokomandi na trasi UMP-a počinje nadvožnjak, a ulica dr Milutina Ivkovića se podvlači pod njega.

stadionmz.jpg


Širina nadvožnjaka je 20.8 metara i, ako pogledaš Google Earth, do kružnog toka na Autokomandi bi mogao da prelazi preko javnih površina bez ikakve potrebe za eksproprijacijom i rušenjem, dok bi se ispod odvijao saobraćaj kao i do sada. Na samoj Autokomandi, bi uz denivelisanje pravca Bulevara oslobođenja u odnosu na pravac Vojvode Stepe - Dr Milutina Ivkovića, legla petlja sa denivelisanim kružnim tokom i UMP nadvožnjakom iznad nje, slična petlji "Radnička" sa svim uzlazno-silaznim rampama neophodnim za povezivanje nivoa i pravaca, a kao što sam i ranije pominjao prilikom kalkulacije troškova druge faze UMP-a. I ovde bi, zbog prostora koji već zauzima kružni tok, eksproprijacija i rušenje bilo minimalno. Nadvožnjak UMP-a bi se dalje nastavio preko servisa na Autokomandi i gotovo paralelno sa autoputem do nove petlje u visini Šumica. Značajna eksproprijacija i rušenje se mogu očekivati tek na ovoj deonici. Kao što sam i ranije napomenuo, ova petlja, a koja bi bila nešto komplikovanija od petlje kod Arene, bi u značajnoj meri relaksirala saobraćaj na raskrsnici Bulevara oslobođenja i Južnog bulevara, time što bi se dobar deo saobraćaja iz Ustaničke ulice i sa i na autoput, a koji ne ide u ili iz centra grada, preusmerio na ovu petlju. Time bi prodisala i Autokomanda.
 
Vrh