Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

VelikiVlado, Posto ne komuniciramo u 4 oka :) - sustina je - od cega je korito Tafoa na uscu, tu gde je most? Malo mi je neverovatno da reka koja se spusta sa planina moze da nosi toliko mulja i peska pa da ima dno kao Sava kod Ade...Ne znam ni gde bih to mogao da proverim. I bas cu da pratim kako ce da postavljaju temelje.

Ja sve vreme tvdim da te slicice nisu realne, i da ce taj most biti mnogo veci nego sto ga prikazuju "u marketingu". Sto se tice izbora gradjana po tome kako im se nesto svidja - secam se nekih bakica koje su bile odusevljene kako ce da "srede" trotoare na Bulevaru, po slikama, pa sad vidimo sta je krajnji rezultat toga "sredjivanja"...jedno je kada ti nekoga pitas da li ti se svidja slika neke buduce gradjevine, a drugo kada predocis detalje...kao npr celu finansijsku konstukciju, ranjivost na sabotaze, redovno odrzavanje...

Za most - kod zeleznicke stanice - mislim da sam prvi koji je na jednoj od ranijih verzija ovog foruma pricao o tome, pravio sam i skice na aero-foto snimcima, pa su me taga govorili da pricam gluposti. Ista stvar i sa ovim mostom iza blokova. Naravno nisam ni mislio da mu je mesto odmah iza poslednjih zgrada, vec jos vise uzvodno, pre spica Ade. Grad ce se siriti, planovi ce silom prilika morati da se menjaju (i sada se menjaju kada se pojavi neko sa koferom kesa), pa ce sa obe strane nici naselja. Samo, treba prvo graditi infrastrukturu, pa onda naselja oko nje, a ne kako se radi sad (tipican primer - bas most preko Ade, na tom mestu je ladno mogao da se sagradi most pre 20 godina, a to su vec prezvakane price).

Sad, ko je za a ko protiv - ono sto sam ja razgovarao sa ljudima iz struke, privatno i opusteno, i to sa ljudima koji nemaju veze sa gradnjom mosta, velika vecina se slaze sa mnom da je sve ovo suprotno sustini inzenjerske logike, a o finansijskom aranzmanu sve najgore. Hajdin? Covek je nas najveci zivi mostograditelj, predsednik SANU (vrlo diskutabilna cast, mislim na funkciju, ne na coveka) odkolovao generacije inzenjera.... drugi ce pricati o njemu jednog dana, ja se ne bih petljao u to.


i Da - Ono je bio post 588, ne 558. :)
 
Hoce li neko dobar i plemenit obavestiti redakciju Kurira da se most koji se gradi ne zove Zirafa i da to uopste nije taj projekat, jer vec danima govore o mostu Zirafa koji ce da se gradi sa sve onom slikom od pre 4 godine... degeni...
 
dziggy":ui6t487z je napisao(la):
Hoce li neko dobar i plemenit obavestiti redakciju Kurira da se most koji se gradi ne zove Zirafa i da to uopste nije taj projekat, jer vec danima govore o mostu Zirafa koji ce da se gradi sa sve onom slikom od pre 4 godine... degeni...
Tacno je da to nije taj most. Ali i ovaj planirani lici na zirafu barem koliko i Gazela na gazelu. Mislim da je to cool naziv za novi most.
 
Privatne diskusije i prepucavanja molim vas nastavite preko privatnih poruka
 
samo jos ovo-Nenade, ne mogu da ti odgovorim na tvoju poruku poslatu meni "Opomena" jer ti je Inbox full pa izbrisi poruke da mogu da ti odg. jer kazu da mozemo privatno da se prepucavamo ali ne mogu ni to jer ti je inbox pun poruka ..
 
relja":1wfzcdvu je napisao(la):
Za pdv – pa to je malo neozbiljno “sve ostaje medju nama”. ....Republici je to prihod, a gradu obaveza. [
PDV uplaćen na teritoriji Bgd., deli se tako što 70% ide direktno Beogradu, a samo 30% Republici.

Uplaćuje se na rep.račun, ali postoji podračun ( poziv na broj) za Beograd.
 
pa pričica o clippingu je bila da bih objasnio da nije bio neki specifični članak posle koga sam rekao, I see the light, ti i ti se protive ovom mostu zbog toga i toga, već da je to bio dugačak proces, elementi (objave) za to moje ubeđenje su se taložile godinama i godinama, poput peska na ušću reke :)

Elem, juče sam bajsom prokrstario špicem ade i evo nekih zanimljivih zaključaka. Na samom špicu se nalazi šumica od nekih tridesetak stabala od kojih je većini korenje pod vodom. Zatim ide bela zgrada koja ne znam čemu služi, možda je neki klub vlasnika brodova ili nešto slično (znam da ima tabla, ali ja nisam nosio sočiva tako da pojma nema šta je pisalo :)). Posle toga ide jedan kvadratni deo dimenzija bar 20*20 metara (ovo je bilo jako odokativno) koji je sa svih strana omeđen nasipom. U tom udubljenju se nalazi veslački klub partizan - upravna zgrada. Posle tog dela ide nasip sa obe strane ade iza koga je šuma itd....

Moje je mišljenje da će pilon biti na mestu vk partizan. Ne znam koliki mu je prečnik na zemlji ali mislim da bi trebao da stane u to udubljenje. VK Partizan bi bio kolateralna šteta a ostatak prirode bi ostao netaknut. Put do dna je betoniran, materijal može da se donosi i odnosi ili baržama ili kamionima po nasipu. Ljudi koji imaju čamce verovatno neće ni primetiti da grade most sve dok jednog dana ne budu u senci iako je sunčan dan. :)

Na kraju sam video tablu (jedno 60*60cm) na nasipu tačno ispred zgrade vk Partizan na kojoj piše Louis Berger - bridge over Sava project. Nema nikakvih sličica, renderinga niti datuma. Ovo me je uverilo da će stvarno tu da grade.

E sad, pogled. Trudio sam se da zamislim kako će izgledati pogled na grad iz različitih perspektiva, računajući tu i most. Iz većine uglova (sa ade, sa nasipa koji spaja adu i čukaricu, kao i duž biciklističke staze ka adi) ja nisam video grad od zelenila. U dosta slučaja stari i novi železnički most i gazela blokiraju pogled. Čist pogled sam dobio tek kada sam prošao gazelu, tako da ne mislim da će još jedan most bitno uticati na to šta se vidi sa ade. Pokušaću da fotkam sve ovo sledeći vikend.
 
picau4.jpg


Da proverimo to što si opisao, a za pogled ne brini - kad budeš gledao sa izgrađenog mosta.
 
@bigvlada, stub mosta će biti baš kod te bele zgradice

25f5ag6.jpg
 
Au, ne mogu da docekam da se most izgradi. Bice to prelep prizor. Jos kada zabljesti punim sjajem....a visina pilona kao tornja na Avali, fenomenalno! :)
 
Bigvlado, dodji na kej kod blokova pa pogledaj kako puca pogled u tom pravcu...danas. Za press-clipping - i danas je bio u Politici interesantan "uradak" o Ivanu Zidaru :D
 
evo malo da i ja dam doprinos sa fotografijama sa terena koje su nastale sredinom prosle godine za potrebe naseg dragog sajta ;)

Divan pogled na Beograd sa ade
f1000021resizeresizesa2.jpg


sada vec cuvena kuca na spicu ade
f1000013resizeresizesm7.jpg


Kompletan pregled terena gde ce prelaziti most i biti noseci stub
f1000026resizeresizenc0.jpg
 
Za razliku od drugih, ja imam jedno pitanjce vezano za deo Ump-a kod Bulevara Kralja Aleksandra. Sad sam nesto gledao sajt direkcije za gradsko gradjevinsko i nije mi najjasniji deo putanje od bulevara pa do pancevca. Na njihovom sajtu stoji sledeci tekst
UMP se nastavlja trasom na poziciji Ulice Grčića Milenka i ponovo ulazi u tunel ispod Ulice Vojislava Ilića i Bulevara kralja Aleksandra. Nastavak trase ide ka raskrsnici sa Ulicom Baje Sekulića i pored Novog groblja dolazi do zone Bogoslovije
e sad meni tu jedna stvar nije najjasnija, gde se zavrsava taj tunel koji pocinje kod Vojislava Ilica, da li se on pruza skroz do Bogoslovije, ili izlazi negde ranije? I ukoliko izlazi negde ranije, kroz koje to ulice oni planiraju da sprovedu, tj. gde ce morati da se ruse kuce i zgrade da bi prosla ta trasa?

Unapred zahvalan za odgovore :kafa:
 
Dakle ipak će rušiti tu zgradu a ne partizan? Bilo bi lepo da je projektom predviđen neki lift, makar i naknadno, sličan onom na brankovom mostu. Onda bi bukvalno moglo da se sa NBGD-a i Zemuna dolazi na adu biciklom za 15-tak minuta.

Ma znam da je pogled super, neće ga most pokvariti, biće kao jedna bela linija u daljini :) Treba da stave i neku web kameru na vrh pilona, ili neki mini vidikovac - pogled će sigurno biti fantastičan.

heh, uviđaš pattern u Politici? Pred izbore :) Dugo sam smatrao da je knjiga WW2 Vinstona Čerčila u šest tomova sjajno štivo, dobio je i Nobelovu nagaradu za književnost za nju. Kasnije sam čitao francuske, nemačke, druge britanske, američke, italijanske i ruske izvore o istoj temi. Strašno je koliko je taj čovek iskrivljavao istinu da bi umanjio svoje greške i poroke, prisvajao zasluge drugih i uopšte krojio istoriju prema svojoj zamisli. Čovek je otvoreno izjavio da će istorija suditi veoma strogo o Nevilu Čemberlenu (Čerčilov rival, premijer koji je potpisao mirovni ugovor u Minhenu 1938 kojim je rasparčana Čehoslovačka). Na pitanje kako je u to siguran, rekao je da zna jer će je on napisati. To se i desilo. Posle tog iskustva prilazim sa oprezom svakom pisanom materijalu čije poreklo ne poznajem.

Da li će pilon graditi u Smederevu ili negde drugde? Kakav je čelik potreban za most? Pretpostavljam da će ga donositi baržama parče po parče i onda sklapati kao lego kockice.
 
Tunel pocinje ispod Sumica, kod Ustanicke ulice, izlazi "na kratko" na zemlju kod Juznog bulevara (tamo gde je sada bezninska pumpa na kraju Juznog), pa ponovo ulazi u tunel i izlazi kod Dimitrija Tucovica. Odatle trasa ide po povrsini (rusice se neke kuce), a onda pored Novog groblja, tj. prosirice se postojeci Severni bulevar pa sve do Pancevca.

Rusice se na raskrsnici Gospodara Vucica i Grcica Milenka, onda oko D. Tucovica..
 
Nenad":193i29fw je napisao(la):
Tunel pocinje ispod Sumica, kod Ustanicke ulice, izlazi "na kratko" na zemlju kod Juznog bulevara (tamo gde je sada bezninska pumpa na kraju Juznog), pa ponovo ulazi u tunel i izlazi kod Dimitrija Tucovica. Odatle trasa ide po povrsini (rusice se neke kuce), a onda pored Novog groblja, tj. prosirice se postojeci Severni bulevar pa sve do Pancevca.

Rusice se na raskrsnici Gospodara Vucica i Grcica Milenka, onda oko D. Tucovica..
pih koji sam baksuz, imam kucu na cosku trscanske, znaci ima da me ruse :vops:

hvala nenade
 
bigvlada":1x06at56 je napisao(la):
Bilo bi lepo da je projektom predviđen neki lift, makar i naknadno, sličan onom na brankovom mostu.
Bojim se da nije predviđen, i mislim da je to bila najozbiljnija kritika mosta - ne postoji stanica gradskog prevoza niti bilo kakvo spuštanje do Ade na špicu.
Ali, verovatno može da se smisli neko takvo rešenje. Koliko je most visok u odnosu na Adu na tom mestu? (Ne mislim na pilon, već na staze i puteve..)
 
bigvlada":2r8gikle je napisao(la):
Ma znam da je pogled super, neće ga most pokvariti, biće kao jedna bela linija u daljini :) Treba da stave i neku web kameru na vrh pilona, ili neki mini vidikovac - pogled će sigurno biti fantastičan.
...
heh, uviđaš pattern u Politici? Pred izbore :) ...Posle tog iskustva prilazim sa oprezom svakom pisanom materijalu čije poreklo ne poznajem. ....
Da li će pilon graditi u Smederevu ili negde drugde? Kakav je čelik potreban za most? Pretpostavljam da će ga donositi baržama parče po parče i onda sklapati kao lego kockice.
Izvini sto ti cepkam post. Tesko da ce uspeti da potrefe oblik i dimenzije profila stuba kako je na slikama, a kamoli da naprave vidikovac i lift za njega. Pogled - na zalost, bojim se da nece uopste biti kao na renderinzima.

I ja oprezno prilazim svemu sto citam, pa sam izguglovao slovenacke stranice (gugul je inace majka srpskog istrazivackog novinarstva). Intesantno stivo. Juce sam cuo i misljenje jednog slovenca o Zidaru - nije za javnost, ali vrlo slicno misljenju koje ti i ja delimo o Cercilu (sta je rekao o Gandiju ili dekolonizaciji, Cercil, ne Zidar)

Pilon ce biti armirano betonski sa ojacanjem od kompozita u gornjem, "tanjem" delu. Za armaturu se koriste ugljenicni celici, a koja vrsta ce biti koriscena, znacemo kada se uradi pravi, inzenjerski projekat, ovo sve do sada su bile samo slike. Kako se stvari odvijaju, ne bi me iznenadilo i da se armatura uveze.
A kabovi - pa ja tipujem da ce uvoz ici preko strane firme, a neka "Politika" objavi preko koje :)
 
Ambassador":3vhc6uhc je napisao(la):
bigvlada":3vhc6uhc je napisao(la):
Bilo bi lepo da je projektom predviđen neki lift, makar i naknadno, sličan onom na brankovom mostu.
Bojim se da nije predviđen, i mislim da je to bila najozbiljnija kritika mosta - ne postoji stanica gradskog prevoza niti bilo kakvo spuštanje do Ade na špicu.
Ali, verovatno može da se smisli neko takvo rešenje. Koliko je most visok u odnosu na Adu na tom mestu? (Ne mislim na pilon, već na staze i puteve..)
Imaš na mapi BELAM-a predviđenu stanicu za 3. liniju metroa na špicu Ade:

belgrad-metro-map.jpg
 
Zato što se sećam da je jedan projekat sigurno bio sa stanicom, stepeništima itd. A onda kad je usvojen ovaj most, neko je rekao da je problem to što nema stanicu, a ni na onom postavljenom projektu ja nigde ne vidim predviđenu stanicu. Ne mogu tvrdi za sigurno, zato se "bojim".
 
I meni je malo cudno to sa stanicom za metro na adi, s'obzirom da prostora jednostavno nema, jedino ako ce na tom delu da ga spuste malo u odnosu na put, pa da stanica bude ispod trase za automobile, mada je i to naucna fantastika. Ma nikako ne vidim kako bi mogla da se tu stavi stanica, a i realno gledano ona bi bila koriscena samo neka 3,4 meseca tokom godine, tako da bas i ne kontam njenu isplativost.
 
Dobro jel vidite vi da je ucrtana stanica ( stajalište) na mostu - linija 3.
Sad je u toku najnovija zabrinutost javnosti oko 'stanice na mostu'.
Nemate druga posla, pa ajd malo da budemo zabrinuti...

I o kakvoj stanici uopšte ovde pričate, jer dovoljno je da stane teški tram.,
izađeš, pređeš 'ulicu' i stepenicama sa strane mosta siđeš na adu.
 
Vrh