Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Koliko sam cuo na studiju-b valjda ce preko interneta moci da se prati napredak radova. E sada ili ja nisam cuo adresu ili je jos nisu ni rekli
 
@dragan Pa ima malo veze, ali ne iz razloga koje spominje relja. Sredstva se drugacije distribuiraju iz PDV - svaki deo ide za odredjene namene, pa tako ce jedan deo ovog poreza se preliti u republicke vode, a deo u gradske, opstinske, itd itd...

@molder
To je super, mi smo i predpostavljali da ce doci to nekog webcam servisa koji ce pratiti izgradnju. Javi ako saznas vise!
 
Pa, sad je taj PDV kao neki problem?! .. kao da ga plaćamo PORR-u, a ne sami sebi. :)
 
Ako se ispostuju svi rokovi, prema ugovoru, most ce biti otvoren najkasnije 9. oktobra 2011. :)
 
^^ jos koji mesec pride zbog nepredvidjenog hladnog vremena zimi, nepredvidjeno rastresitog tla , nepredvidjenog arheoloskog nalazista sa strane senjaka i nepredvidjenog nadizanja reke... ;)
 
Potpisan ugovor o gradnji mosta preko Ade
Novi most do 2011.
.... Direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Boris Ranković rekao je da će
izrada projektne dokumentacije i pripremni radovi početi odmah.

On je istakao da za ugovor o izgradnji mosta, koji se sa 69,6 miliona evra finansira iz kredita
Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), nije potrebna ratifikacija u Skupštini Srbije.

Prema prvim procenama, izgradnja mosta trebala je da košta oko 91 milion evra ali je razlika u ceni,
kako je rekao Ranković, rezultat poskupljenja građevinskog materijala, pre svega čelika, na svetskom tržištu. ....
ceo text : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=37286
 
molder,
sajt ce poceti sa radom 15 aprila,koliko se secam.Mada,mozda je realnije 15 marta :)
 
Ne verujem jos nijednom projektantu dok god ne pocne da busi i da zuje bageri bar jedno mesec dana bez prestanka e onda mozemo da kazemo da se pocelo sa radovima. Politiku na stranu ali kad sve cujem i citam nista nije sigurno.

SRB-RS-CG
 
Joj bigvlado, prvo poredis ovaj most na Adi sa jednim mostom koji ga premasuje i po gabaritima I po konstrukciji I po materijalima I mestu na kojem je podinut, a onda poredis reku sa Amazonon, logikom – Amazon je muljevita reka, Taho u Portugalu je reka, dakle Taho ima pescano dno, Sava ima pesano dno, znaci isti su kontrukcioni zahtevi. Naravno da se zezam, ali ako mulj I pesak nisu problem, zasto niko nije izgradio takav most preko Amazona? Sto si uopste spominjao Amazon? E ovo je za mene logika studenata filozofskog 
Velika je razlika izmedju stubova na kojima lezi konstukcija I visokog pilona na koji je okacena konstukcija. Oslonac pilona trpi mnogo vece momente I to u vise ravni, a stubovi su vise optereceni na tezinu konstrukcije nego na momente. Oslonac jednog pilona mora da bude “jaci” od oslonaca svakog od pojedinacnih nosecih stubova. Tlo na kome se gradi je daleko od idealnog za ovakav pion. Skroz neracionalno, zasto komplikovano kad moze jednostavno? A koliko vidim iz ovih vesti zbog kojih se Dragan odusevio kao kuce, inzenjerski projekat jos ne postoji, slovenci jos nisu ni bili na spicu Ade…osim mozda na splavovima.
TV toranj nosi samo svoju tezinu, za svoju visinu je lagana konstukcija I glavna mu je funkcija da nosi ogranicenu kolicinu telekomunikacione opreme, takve gradjevine se ne mogu porediti sa nosecim pilonima.

Da ne stavljam citat svaki put – Igradnja u Ivana Ribara je najavljena pre neki dan, pocece ove godine, ne za 20, a stanovi ce biti zavrseni sigurno pre mosta preko Ade.Planiran je bio I Atletski stadion, u stvari mnogo toga je predlagano, izvesno je da je taj kraj sledeci na redu za brzu gradnju. A I potreba za mostom postoji vec sada.

Za press-clippinga: rekao si da mozes da potrepis tvrdnju, ali kako si to samouvereno rekao nisam shvatio da treba da platim, mislio sam da imas nesto konkretno, ne samo licni utisak.

Za ovu prvu grupu koju koja se protivi ovom mostu koju si spomenuo – politicare, bih I mogao da se slozim. Nisam ih do skora (izbora) cuo da se bave ovom temom, a I nisam puno razmisljao o njima.
Druga grupa – “gubitnici” iz struke. Pa, to je vec diskutabilno kako su oni postali “gubitnici” u ovoj prici. Detalji se uvek saznaju pree ili kasnije, kao sto je bilo I sa stanovima klana Bozovica.
Prvobitni uslovi konkursa su bili diktirani uslovima EBRD. Pazi sad logiku: odluceno je da se gradi most jer grad grca u saobracaju pri prelaku reke. Doneta je odluka da se uzme kredit za most. Uslovi kredita odredjuju uslove konkursa, na konkursu ne prolaze racionalnija I jeftinija resenja, za koje mozda ne bi ni trebao toliki kredit. Prolazi najskuplje resenje, na ciju cenu najvise utice – izgled. Izgled je taj koji je presudan –jer treba nam velelepan most,ne bilo kakav, vec kakav se grade jednom u 50 godina. Prilaz mostu je trebao da bude na stubovima, da bi saobracaj bio brzi. Na kraju, kada je cena mosta porasla, zrtvuju se prilazi na stubovima I protocnost saobracaja, da bi se spasao – velelepni most. Ovde je u pitanju velika muljacina.
Da li je iko objavio odakle ce se finansirati ova razlika u ceni?
Imam neki osecaj, a obicno me ne vara, da ce puci velike afere oko ovoga. Pa ovoga slovenac Zidar je pod istragom o korupciji kod kuce, pogledajte komentare na sajtu “Dela”, slovenci nam se smeju…

Za pdv – pa to je malo neozbiljno “sve ostaje medju nama”. Republici je to prihod, a gradu obaveza. Osim ako nismo kontrolisana partijska ekonomija, niko I nista ne garantuje da ce se taj novac (najvise od iznamjivanja strancima gradskog gradjevnskog zemljista na 99 godina) ikada vratiti u Beograd.

Ko zna, mozda se njime bude finansirao I deo pozeskog autoputa, izlaz kod Atenice :D
 
Da baš tako : “sve ostaje medju nama”. .. šta me briga gde i kako će da proknjiže taj PDV.

I treba već jednom shvatiti da će OVAJ most da se gradi, a ne neki 'umišljeni' i jeftiniji.

Ovo više i nije trema o mostu, već o njegovoj ceni i nekoj drugoj opciji koja je odbačena.
 
Prvobitni uslovi konkursa su bili diktirani uslovima EBRD. Pazi sad logiku: odluceno je da se gradi most jer grad grca u saobracaju pri prelaku reke. Doneta je odluka da se uzme kredit za most. Uslovi kredita odredjuju uslove konkursa, na konkursu ne prolaze racionalnija I jeftinija resenja, za koje mozda ne bi ni trebao toliki kredit. Prolazi najskuplje resenje, na ciju cenu najvise utice – izgled.
Dobrodošao u svet međunarodnih finansija, brošure su levo. Takav je svet, relja - ili ćemo igrati po pravilima, ili ćemo umreti, drugog nema.

Šta je bilo, bilo je - veća je šteta po državu da raskida ugovor nego tih prokletih 100 miliona evra - to nije ni toliko para, zaboga, desetina gradskog budžeta... Čekamo vesti o sajtu za most - to jedva čekam!
 
jovanovm":1yuq3v71 je napisao(la):
[
Dobrodošao u svet međunarodnih finansija, brošure su levo. Takav je svet, relja - ili ćemo igrati po pravilima, ili ćemo umreti, drugog nema.
Svi ovde kazu da grad ima para da placa i da vraca i kredit i kamatu - pa zasto se onda grad zaduzuje, cemu onda "ulazak u svet medjunarodnih finansija", sa tolikim zaduzenjem koje uslovljava samo skupa i neopravdana resenja i angazovanje iskljucivo stranih firmi jer su uslovi za kredit namerno diskriminatorski prema domacim? Sta smo mi, veverice?
Odakle ce da se finansira razlika? On novog kredita, ili ce tzv. UMP projekat da se menja i da se kresu troskovi na drugoj strani zbog povecane cene mosta? Teske teme...




Dragane, svi znamo koliko si srecan zbog ovoga i da to ne mozes da sakrijes, tvoja stvar zbog cega, ali ima ljudi imaju drugacije misljenje, i diskusija ide svojim prirodnim tokom. Uostalom, o cemu ima da se prica? Ovaj funkcioner izjavio ovo, onaj ono. Kao dnevnik RTS-a. Sad treba svi odusevljeno da "ejakuliramo od srece" kako voli da se izrazi Homer Jay, na svaku malu vest o tome kako je most, Boze moj, velicanstven, kako su postavljeni rokovi, kako ce da bude WOW i tako to?
Pa tek ce da krenu afere...polako...
 
relja":g8rnw20e je napisao(la):
Dragane, svi znamo koliko si srecan zbog ovoga i da to ne mozes da sakrijes, tvoja stvar zbog cega, ..
Kako zbog čega?! .. pa, moja firma će dobiti poslove, a ne tvoja ..
zbog čega si ovde zapeo da se ne gradi most koji će se ipak graditi.

Jako je neobično da ti baš na ovom projektu imaš toliko zamerki, a na drugima ne.
 
dragan":3gj6i8bw je napisao(la):
Kako zbog čega?! .. pa, moja firma će dobiti poslove, a ne tvoja ..
Toliko o objektivnosti i nepristrasnosti.

dragan":3gj6i8bw je napisao(la):
zbog čega si ovde zapeo da se ne gradi most koji će se ipak graditi.
Zbog svega sto sam naveo u prethodnim postovima. Neko zatvara oci, neko to ne zeli.

dragan":3gj6i8bw je napisao(la):
Jako je neobično da ti baš na ovom projektu imaš toliko zamerki, a na drugima ne.
Pa imam, ali necu da budem taj koji truje ceo forum. Kretenske biciklisticke staze, nepotrebno i skupo poplocavanje i asfaltiranje i ponovno asfaltiranje ulica...protiv sam i i ugovora za Pozeski auto-put, i protiv podizanja TV tornja, i jos mnogo cega.
Ali vidi, ja zbog obaveza u svojoj firmi, za razliku od tebe, nemam toliko vremena ni energije kao ti da visim stalno na forumu i da ucestvujem u bas svakoj temi. O ovom mostu se ceramo godinama. I jos cemo godinama pratiti afere oko konkursa, tendera, izbora izvodjaca, kredita, provizija...
I dalje mi nije jasno - iz kojjih sredstava je zatvorena nova konstrukcija, odakle se finansira razlika u ceni?
 
relja":13j7uu5l je napisao(la):
dragan":13j7uu5l je napisao(la):
Kako zbog čega?! .. pa, moja firma će dobiti poslove, a ne tvoja ..
Toliko o objektivnosti i nepristrasnosti.
Dobro, ako te je to ( tvoju firmu), toliko pogodilo, mogu da vam

prepustim deo posla - uz odgovarajuću nadoknadu. :)
 
vidi, sa liste od pedesetak mostova sam dohvatio prvi koji je izgrađen u gradu, poenta je bila da može toliki most da stoji u gradu. I verujem da ćemo imati neki još viši, kada izgrade Beograd 3 i kada će nam za banatski deo trebati možda most sa osam traka (taj će po gabaritima biti bar ravan ovom portugalskom).

Sto si uopste spominjao Amazon? E ovo je za mene logika studenata filozofskog
heh, pa rekao sam da je to jedina reka čije sam satelitske snimke video :) Naravno da je Taho mnogo manji i da nanosi manje materijala, ali je to sasvim normalan proces za jednu reku. Ok, hajde pogledaj jedan primer iz Evrope, npr. Loaru i njene estuare, koliko se peska nanese u Atlantik?

Verujem tvojim rečima o tačkama oslonca, kao i da temelj za pilon mora da bude dublji. Mene je nervirala tvrdnja iz onog članka da će morati da se isušuje ceo rukavac da bi se postavio pilon. Tu rečenicu smatram kao direktan pokušaj plašenja naroda kako bi se odustalo od projekta. Idealan most (onaj koji bi najmanje narušavao prirodu) je onaj bez stubova. Pošto trenutno nije tehnički moguće izgraditi takav, sledeće next best solution je most sa jednim stubom (pilonom). Verujem da je ovo bila ideja vodilja na konkursu. Uostalom, građani su izabrali most koji je najsličniji ovom (meni najviše liči na iskrivljenu Ajfelovu kulu), niko nije hteo most sa stubovima. Verujem da bi, kada bi se raspisao referendum o mostu, građani izabrali ovo rešenje a ne neko sa stubovima, iako je ovaj most najskuplji.

Dr. Ivana Ribara - blok 71, blok 72 i livade. Ako grade po 2500 stanova svake dve godine, i ako u njima živi po 10000 ljudi, trebaće im petnaestak godina da dostignu samo sadašnji kapacitet Jurija Gagarina (oko 89.000 ljudi). Osim toga, UMP se naslanja na ovaj most, ako bi se gradio prvo taj prema Obrenovcu, na NBGD-u bi i dalje bile gužve kao i do sada. Teniski centar i Atletski stadion ne mogu da generišu velik saobraćaj tokom cele godine.

mogu da vadim članak po članak, ali ako stvarno hoću da odradim posao kako treba, onda je to mnogo duži proces. Npr. kada se objavi neka informacija o mostu, onda je imaš u svim dnevnim novinama, prvo u večernjem izdanju a zatim u izdanjima za Srbiju i Beograd. U velikoj većini slučajeva je to identičan članak ali se dešava i da ima krupnih razlika. Takođe, isti članak se može pojaviti i na web strani dnevnih novina, i tu može doći do izmena. Računaj da će vest ići na svim televizijama, moraš da imaš transkript bar jednih vesti kao i termine emitovanja ostalih u kojima se pojavljuje, kao i transkripte iz vesti u drugim terminima ako informacija nije identična. Zatim emisije poput jutarnjih programa ili beogradske hronike gde takođe može da se raspravlja o mostu. U obzir moraš da uzmeš i lokalne televizije. Zatim idu vesti sa domaćih portala poput b92 (i pošto je reč o izgradnji, definitivno bi u analizu bile uključene i vesti sa prve strane beobuilda koje se tiču mosta). Zatim imaš i vesti na radiju, kao i radijski jutarnji program ili gostovanja ljudi koji su na neki način povezani sa mostom. Lako može da se desi da na mesečnom nivou imaš oko 1000 objava koje se bave mostom. Sada možeš da shvatiš koliko je to informacija u toku 4,5 godina.

Zatim svaki članak moraš da oceniš prema parametrima koji su ti dati. Npr. dali je članak pozitivan , negativan ili neutralan prema parametrima kao što su cena mosta, dužina izgradnje, lokacija, kvalitet gradnje, investitor, izvođač radova, itd... Često se dešava da imaš veoma šarene ocene o pojedinim parametrima u istom članku. Svaki analitičar čita sve a posle diskutuju o ocenama koje im nisu identične. Kada sve ocene usaglase, svi podaci se ubacuju u neki statistički paket, dok se finalna forma pegla u wordu i excelu. Ovo je jedini način da se dobije objektivno mišljenje o mostu.

Nemam ja ne znam kakvo predznanje, jednostavno ovde igra ulogu teorija velikih brojeva, i samo dugotrajnim čitanjem možeš da uočiš izvesne zakonitosti. Da Blic podržava DS, da Kurir mrzi G17+, da Politika navija za DSS, itd. Ako imaš 5000 članaka u Politici koji hvale DSS, 3000 koji kritikuju DS, 100 koji hvale DS i 1500 koji kritikuju most i gradsku vladu, mislim da je zaključak lako izvesti.

Elem, Politika - juče je izašao članak o gradnji mosta gde se unapred prejudicira da će biti građen užasno nekvalitetno i da će konačna cena biti - 500 miliona evra. :) Dakle sezona je otvorena, NIN je ponudio 300 miliona evra, Politika je uzvratila kontraponudom od 500 miliona. Hajde da otvorimo kladionicu: Koji medij, i kada, će objaviti da će most da košta milijardu evra. :)
 
Ja hocu da kazem da poredjenja nisu na mestu.
Most preko Tahoa- ti si ga uzeo kao primer mosta. Da, to jeste gradski most, ali na specificnom mestu raspon 2KM, ispred okeana. Savladao je ogromnu prirodnu prepreku, ovladao je ogromnim prostorom, spojio je dve daleke obale. Kako izgleda pejzaz oko njega? Drugo, on je jedini most na tom mestu. A sta imamo u Beogradu – ma ni kilometer preko vode, sve ukupno preko cak tri vodene povrsine – ni blizu Tahoa koji si uzeo kao primer. Na Savi ima jos I drugih mostova, koji su veoma blizu – a popos izgleda – ne postoji ni jedan ”rendering” sa pogledom iz pravca Brankovog mosta, kako ce izgledati ovaj most pored ovih vec postojecih. Kod nas je ovo predstavljeno bas kao da se premoscuje prepreka velicine Amaznona.
Odakle Taho moze da nanese toliko peska? Loara – ravnicarska reka, da, ona nanosi tone peska. Kakvi mostovi se prave tamo? Ponavljam, poredjenja nisu na mestu.
Slazem se da je “isusivanje reke” malo preterano, ali stvarno – pogledaj parce zemlje na kojem ce se postavljati temelji pilona – kakvo je zemljiste, kako ce biti organizovano gradiliste? Konstruktori jos nisu ni izasli na teren, grad je posle svih ovig godina potpisao ugovor prema slici mosta, a tehnicko resenje jos ne postoji. Verujem d ace pilon izgledati sasvim drugacije kada ga podignu. Ti kazes da je sledece najbolje resenje po kriterijumu najmanjeg narusavanja prirode most sa jednim pilonom? Valjda mislis pogled na prirodu, ne znam na koju vrstu narusavanja prirode mislis? Most sa pilonom 200m narusava pogled iz bilo kog pravca u gradu, npr sada se sa keja u bloku 45 jasno vidi Hram SV. Save, Beogradanka , ma pola grada. Zamisli boravak na Adi ispod siluete tog ogromnog mosta. Do sada je Ada bila oaza u sred grada, pilon i kablovi ce unistiti dozivljaj. Sta ce se videti sa Kalemegdana – 5 niskih mostova i onda jedan mastodont – U ala se uklopio!
To sto su gradani birali – to stvarno nista ne znaci, nit su imali sve informacije, niko to glasanje ne moze da proveri, a I na kraju je zvanicno usvojen drugi predlog . Uopste, 95%, ako ne I vise gradana nema sposobnost da se donese sud o ovako necemu. Gradani mogu jedino da kazu koja im se slika mosta od ponidjenih najvise svidja, a znamo da vecina nije u stanju da obasni zasto.
Za onaj drugi most – on je poteban vec sada, jos pre nego sto je I pocelo da se gradi na tom terenu. Sad imamo situaciju da se u J. Gagarina u spicevima vozila krecu ili 90% samo ka gradu, ili 90% samo ka blokovima, zato sto su svi upuceni ka Brankovom I Gazeli, a u tom pravcu ce se ici I ka ovom novom mostu. Protocnost te ulice se nece povecavati, a broj automobila u saobracaju ce se povecavati (posto je to rezultat onoga cemu stremi gradska vlast sa projektom UMP-a ). I dalje ce svi ici u jednom pravcu, bez obzira na krajnje odrediste. A grad ce se brzo siriti ka pravcima koje bi most na tom mestu vrlo jednostavno povezao. A ako odustanu od UMP-a na stubovima da bi isfinansirali most, onda je I njihova zamisao besmislena.

Hvala na objasnjenju kako radi press-clipping, ali to nije ono sto si u starti rekao  pogledaj svoj topic#558 – nisi potkrepio tvrdnju :). Koliko su se partije bavile ovim mostom do izbora? Jako malo, skoro zanemarivo. Protiv su bili ljudi iz struke, osim onih koji sun a neki nacin vezani za gradski establishment, dakle velika vecina. Sad bez obzira na njihove argumente, tvrdnis da njihovi motive zapravo poticu zato sto su gubitnici, I zato sto su pripadnici drugih politickih opcija. E, ja to ne mogu da prihvatim, posto su argumenti na mestu (osim bukvalnog shvatanja onog “isusivanja korita”). Pored svega sto je navedeno, zar se u nikome ovde ne budi I malo sumnje to sto je firma Ivana Zidara pod istragom o davanju mita u Sloveniji? Nemojmo biti naivni.
Novine pisu jedno, ali tek cemo na kraju videti kolika ce biti ukupna cena projekta kuju ce grad platiti, ali po analizi svih izjava gradkih celnika, novine na kraju nece biti daleko od istine…A tek kasnije odrzavanje, a tek ko ce da dobije taj posao 
:)


Dragane, svaki tvoj post je veci i sjajniji biser lucidnosti i duhovitosti nego prethodni.
 
'relja', svaki tvoj post je sve veći peškir od slova sa kritikom svega i svačeg.

Ne možeš sa se smiriš? .. mogao bi da pišeš i za 'Kurir' - da se rasteretiš.
 
dragan":28x621rv je napisao(la):
'relja', svaki tvoj post je sve veći peškir od slova sa kritikom svega i svačeg.

Ne možeš sa se smiriš? .. mogao bi da pišeš i za 'Kurir' - da se rasteretiš.
"dragane", vrlo sam smiren, a kao sto vidis, "peskir" je odgovor drugom clanu ovog foruma, tebi sam posvetio pola reda...
 
Ugovor za projektovanje i izgradnju mosta na Adi Ciganliji

Konzorcijum u sastavu „PORR Technobau und Umwelt AG“ iz Austrije, „SCT dd“ iz Slovenije i „DSD Bruckenbau GmbH“ iz Nemačke potpisao je danas u Skupštini grada Ugovor za projektovanje i izgradnju novog mosta preko reke Save sa Direkcijom za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.


Posle više od trideset godina Beograd će izgraditi novi most i podići nivo saobraćajne infrastrukture, u skladu sa titulom grada budućnosti koji je nedavno zasluženo dobio. Vreme od konkursa za rešenje mosta iz 2005. godine do današnjeg potpisivanja ugovora sa izvođačem, proteklo je u izradi neophodne planske i tehničke dokumentacije.

Idejni projekat mosta i pristupnih saobraćajnica sa svim pratećim studijama urađen je 2006. godine, a za konsultatanta je tokom 2007. godine izabrana firma Luis Berger. Iste godine sproveden je u dve faze i obiman tender za projektanta i izvođača radova, na kome je učestvovalo osam firmi iz šest zemalja.

Paralelno je urađen i plan detaljne regulacije prve faze UMP-a i u septembru prošle godine ovaj plan usvojila je Skupština grada, a na osnovu njega u završnoj fazi je izrada Glavnih projekata pristupnih saobraćajnica. Svi ovi poslovi urađeni su u planiranoj dinamici, koja predstavlja tipičan vremenski rok za ovu vrstu projekata u svetu.

Ugovor sa Konzorcijumom zaključuje se prema FIDIK-ovim uslovima ugovora za projektovanje i izgradnju, a FIDIK je skup propisa na nivou Evropske unije koji regulišu usluge i radove u određenim oblastima. U narednim mesecima izvođač radova će vršiti detaljna geotehnička istraživanja i snimanje terena što će rezultirati izradom glavnog projekta mosta. Paralelno sa ovim, teći će i proces pripremnih radova na gradilištu, ograđivanje, donošenje građevinskog materijala, dovođenje građevinske struje, vode i druge neophodne infrastrukture. Izvođač će fazno nastupati na terenu u zavisnosti od dobijanja građevinske dozvole za različite pozicije iz projekta.

Prelazeći preko špica Ade Ciganlije, most će biti izgrađen sa kosim kablovima i jednim pilonom. Kao prvi i najznačajniji element beogradskog unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP-a), nova konstrukcija će povećati kapacitet mreže, kako lokalnog, tako i tranzitnog saobraćaja, i sa svojim pilonom visokim 200 m, i glavnim rasponom od 376 m, postati najvažnije obeležje Grada Beograda i gradske saobraćajne mreže u budućnosti. Most je ukupne dužine 929 m, i širine 45 m, sa šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze.

Detaljno praćenje projekta i izgradnje mosta biće svima dostupno od 15. aprila 2008. godine na inetrnet strani www.savabridge.com
www.beoland.com


I da... bilo bi dobro da se prebaci diskusija o mostu na projekte - ipak je to projekat i zasluzuje da bude medju projektima, bez obzira sto je infrastrukturni.
 
Odakle Taho moze da nanese toliko peska? Loara – ravnicarska reka, da, ona nanosi tone peska. Kakvi mostovi se prave tamo? Ponavljam, poredjenja nisu na mestu.
Vidi, verujem da bi smo se uživo složili za pet minuta. :)
Problem kod ovakvog vida komunikacije je često pogrešno shvatanje sagovornika. Ajde još jednom - Taho sam stavio da bih rekao da toliki most može da bude u gradu, Amazon sam naveo da bih rekao da reke nanose velike količine materijala u more ili okean ili gde se već ulivaju.

Što ne bih poredio Loaru i Taho? Taho je najveća reka na iberijskom poluostrvu i sigurno nanosi mnogo materijala u Atlantik. Gde grešim?
Image:Tejo_do_Castelo_Almourol.JPG


pogled
ovde je već bilo sličica kako će izgledati pogled na grad kroz mastodonta pa da ne ponavljam, ne vidim ništa strašno u tome.

Da, građani ne umeju da naprave most ali valjda se slažeš da građani na osnovu ponuđenih opcija
mogu da odaberu most koji im se sviđa. Nije tu bilo ništa specijalno od informacija: broj traka, broj šina, cena i izgled. Ako onda 95% građana odabere najskuplji most bez stubova, zašto insistirati na mostu sa stubovima? Jel' su njihove pare? Jesu. Jel' hoće to? Hoće. Daj im.

Za onaj drugi most – on je poteban vec sada, jos pre nego sto je I pocelo da se gradi na tom terenu.
Gde? Na kraju Dr. Ivana Ribara? Pogledaj kartu, u tom slučaju bi taj most išao direktno preko ade i završavao na obrenovačkom drumu, među njivama. Niko neće odobriti da se gradi most direktno preko ade. Hajdemo dalje, donji špic ade. Ni tu ne može, tamo je veštačko jezero namenjeno vodovodu, mora još niže.I na kraju dоđosmo do terena gde može lepo da se gradi a sa obe strane reke su njive. Neka izgrade i prilazne puteve (kojih takođe nema). Zašto bi neko sa nbgd-a išao na banovo brdo kao kiša oko Kragujevca umesto da koristi Gazelu?
Taj most će nam trebati, ali za 20 godina. Ovaj nam je trebao još pre 10. Ako neko i izgradi taj most preko noći, ne rešava postojeće probleme, samo predupređuje buduće.

Verujem da ćemo imati još jedan most u centru, koji bi povezao Nemanjinu i nbgd. Moraće da premeste levo ili desno zgradu železničke stanice. Ali ako su iseckali i premestili Abu Simbel pre više decenija, ne vidim što bi onda bio problem za jednu zgradu. Ja lično bih voleo da tu ide jako nizak most (mislim da ima mali klirens od mosta do vode) koji bi se uklopio u ulice sa obe strane a bio bi pokretni. Sada koji mehanizam, da li kao Tower bridge u Londonu ili neki drugi nije bitno.

Sad bez obzira na njihove argumente, tvrdnis da njihovi motive zapravo poticu zato sto su gubitnici, I zato sto su pripadnici drugih politickih opcija
Ne, lepo sam razdvojio one koji to rade iz političkih i one koji to rade iz ekonomskih interesa. Ne mislim da su te dve grupe na bilo koji način povezane. Ovi drugi se kriju iza mistične reči struka. Zato sam hteo da neko napravi tabelu (ako ima informacije), koliki se to deo struke buni u vezi mosta. Moje mišljenje je da se buni samo deo struke koji bi imao direktne ili indirektne koristi od toga da ovaj projekat propadne. Ako Nikola Hajdin kaže da je projekat mosta dobar, ja mu verujem.

Ovo o analizi sam naveo da bih objasnio kako je jedino moguće doći do objektivnog stava javnog mnjenja o mostu(pa i bilo kojoj drugoj temi). Jako interesantna stvar i stvarno možeš svašta da naučiš, ali jednostavno ovde ne možeš adekvatno da naplatiš sva maltretiranja u vezi toga (95% ljudi u Srbiji nikada nije čulo za cliping, i 80% vremena potrošiš da ljudima objasniš šta je to i kako može da im posluži). Zato to više ne radim. Napolju je druga stvar, tamo je to jako profitabilan posao.


pogledaj svoj topic#558 – nisi potkrepio tvrdnju
Ја nisam Dragan :) mora da misliš na neki drugi post.

Sada sam video da će biti i biciklističkih staza :) Ima da ga overim sutradan pošto ga otvore :D
 
Pošto je manje više "zvanično" počela gradnja mosta, ovaj thread se nalazi od sada u projektima.
 
Vrh