vidi, sa liste od pedesetak mostova sam dohvatio prvi koji je izgrađen u gradu, poenta je bila da može toliki most da stoji u gradu. I verujem da ćemo imati neki još viši, kada izgrade Beograd 3 i kada će nam za banatski deo trebati možda most sa osam traka (taj će po gabaritima biti bar ravan ovom portugalskom).
Sto si uopste spominjao Amazon? E ovo je za mene logika studenata filozofskog
heh, pa rekao sam da je to jedina reka čije sam satelitske snimke video
Naravno da je Taho mnogo manji i da nanosi manje materijala, ali je to sasvim normalan proces za jednu reku. Ok, hajde pogledaj jedan primer iz Evrope, npr. Loaru i njene estuare, koliko se peska nanese u Atlantik?
Verujem tvojim rečima o tačkama oslonca, kao i da temelj za pilon mora da bude dublji. Mene je nervirala tvrdnja iz onog članka da će morati da se isušuje ceo rukavac da bi se postavio pilon. Tu rečenicu smatram kao direktan pokušaj plašenja naroda kako bi se odustalo od projekta. Idealan most (onaj koji bi najmanje narušavao prirodu) je onaj bez stubova. Pošto trenutno nije tehnički moguće izgraditi takav, sledeće next best solution je most sa jednim stubom (pilonom). Verujem da je ovo bila ideja vodilja na konkursu. Uostalom, građani su izabrali most koji je najsličniji ovom (meni najviše liči na iskrivljenu Ajfelovu kulu), niko nije hteo most sa stubovima. Verujem da bi, kada bi se raspisao referendum o mostu, građani izabrali ovo rešenje a ne neko sa stubovima, iako je ovaj most najskuplji.
Dr. Ivana Ribara - blok 71, blok 72 i livade. Ako grade po 2500 stanova svake dve godine, i ako u njima živi po 10000 ljudi, trebaće im petnaestak godina da dostignu samo sadašnji kapacitet Jurija Gagarina (oko 89.000 ljudi). Osim toga, UMP se naslanja na ovaj most, ako bi se gradio prvo taj prema Obrenovcu, na NBGD-u bi i dalje bile gužve kao i do sada. Teniski centar i Atletski stadion ne mogu da generišu velik saobraćaj tokom cele godine.
mogu da vadim članak po članak, ali ako stvarno hoću da odradim posao kako treba, onda je to mnogo duži proces. Npr. kada se objavi neka informacija o mostu, onda je imaš u svim dnevnim novinama, prvo u večernjem izdanju a zatim u izdanjima za Srbiju i Beograd. U velikoj većini slučajeva je to identičan članak ali se dešava i da ima krupnih razlika. Takođe, isti članak se može pojaviti i na web strani dnevnih novina, i tu može doći do izmena. Računaj da će vest ići na svim televizijama, moraš da imaš transkript bar jednih vesti kao i termine emitovanja ostalih u kojima se pojavljuje, kao i transkripte iz vesti u drugim terminima ako informacija nije identična. Zatim emisije poput jutarnjih programa ili beogradske hronike gde takođe može da se raspravlja o mostu. U obzir moraš da uzmeš i lokalne televizije. Zatim idu vesti sa domaćih portala poput b92 (i pošto je reč o izgradnji, definitivno bi u analizu bile uključene i vesti sa prve strane beobuilda koje se tiču mosta). Zatim imaš i vesti na radiju, kao i radijski jutarnji program ili gostovanja ljudi koji su na neki način povezani sa mostom. Lako može da se desi da na mesečnom nivou imaš oko 1000 objava koje se bave mostom. Sada možeš da shvatiš koliko je to informacija u toku 4,5 godina.
Zatim svaki članak moraš da oceniš prema parametrima koji su ti dati. Npr. dali je članak pozitivan , negativan ili neutralan prema parametrima kao što su cena mosta, dužina izgradnje, lokacija, kvalitet gradnje, investitor, izvođač radova, itd... Često se dešava da imaš veoma šarene ocene o pojedinim parametrima u istom članku. Svaki analitičar čita sve a posle diskutuju o ocenama koje im nisu identične. Kada sve ocene usaglase, svi podaci se ubacuju u neki statistički paket, dok se finalna forma pegla u wordu i excelu. Ovo je jedini način da se dobije objektivno mišljenje o mostu.
Nemam ja ne znam kakvo predznanje, jednostavno ovde igra ulogu teorija velikih brojeva, i samo dugotrajnim čitanjem možeš da uočiš izvesne zakonitosti. Da Blic podržava DS, da Kurir mrzi G17+, da Politika navija za DSS, itd. Ako imaš 5000 članaka u Politici koji hvale DSS, 3000 koji kritikuju DS, 100 koji hvale DS i 1500 koji kritikuju most i gradsku vladu, mislim da je zaključak lako izvesti.
Elem, Politika - juče je izašao članak o gradnji mosta gde se unapred prejudicira da će biti građen užasno nekvalitetno i da će konačna cena biti - 500 miliona evra.
Dakle sezona je otvorena, NIN je ponudio 300 miliona evra, Politika je uzvratila kontraponudom od 500 miliona. Hajde da otvorimo kladionicu: Koji medij, i kada, će objaviti da će most da košta milijardu evra.