Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

malo mi ne ide sto kazu ovi da se ovakav most ne gradi u gradu vec da je panoramski... Pa ako se pogleda sa Ade, koja ce zauvek ostati takva, taj most se savrseno konturama uklapa u tu prirodu - po meni... ako se sagradi bilo sta obicno, izgledace robusno most na Adi kao sam pojam , bez neke glamuroznosti... Onda bolje da ni ne grade obican most , nego da prokopaju tunel :)
 
Jako sam zahvalan što na Filozofskom Fakultetu na Istoriji postoji predmet koji se zove uvod u istorijske studije. Tu vam na veoma plastičan način objasne kako da proučavanjem istorijskih izvora izvučete pravu informaciju (u prevodu - kako da prepoznate kada neko laže i iz kog razloga tj. interesa). Dve stvari koje najviše utiču na objektivnost neke osobe (u izrazito negativnom smislu) su pripadnost nekoj političkoj partiji i pripadnost nekoj religiji.

Da imam jako mnogo vremena, prvo bih počeo da seciram ovu Akademiju Arhitekture Srbije, biografije njenih članova (btw. sajt im ne radi), biografije ovih eksperata za strana ulaganja itd. Onda bih mogao da donesem neki objektivan sud.

Ovako, samo par nelogičnosti i očiglednih zlonamernih komentara i insinuacija:

- 1998 evri nisu postojali pa tako ni most nije mogao da košta 42 miliona evra. Da ne pominjem kolike su onda bile cene metala i ostalih građevinskih metala a kolike su sada. A da, postoji i nešto što se zove inflacija i to ne samo ovde.

- trebalo bi isušiti korito Save da bi moglo da se gradi. Da, taj metod su upotrebili kod gradnje ostalih mostova u Beogradu. To je standardna procedura. Ali u svetu Homera Simpsona.

- 228 miliona evra pa onda duplo više od 150 miliona evra, hej zašto ne bi zaokružili na milijardu? Ovo je takvo silovanje matematike da bi nekim ljudima trebalo sudski zabraniti da koriste brojeve i osnovne računske operacije na godinu dana.

- shvatili su da je koncept saobračajnica zastareo? Ko? Gde? Kada? Na osnovu kog istraživanja? Kog ispitivanja tržišta?

Da li mi treba da pravimo most kakav mogu da izgrade domaće kompanije ili treba da gradimo most kakav nam treba sada i kakav će nam tek trebati u budućnosti?

Za kraj - most 25. April u Lisabonu, preko reke Taho, dužina 2277,64 metara, visina 190,47metara (druga najviša građevina u Portugaliji), klirens 70 metara (do vode), 6 kolovoznih traka, 2 para šina.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tagus_Bridge
Image:Ponte25Abril1.jpg
 
1998 nisu postojali EURi – tacno, postojao je ECU, ali malo je bez veze porediti ondasnje DEM i danasnje EURe. Aproksimacija u danasnje eur.
Slicno je procenjen i most koji ti navodis za poredjenje. Pogledaj cenu 25 de Abril Bridge na vikipediji koju navodis kao izvor: dansnjih 201 mil dolara. Drug stvar - pogledaj onda gabarite tog mosta, uporedi ga sa ovim preko Ade, uporedi sta preskace taj most a sta peskace ovaj “nas”. Uporedi gabarite, cene, izvedi zakljucak.

Sto je visa gradjevina, to treba da ima dublje temelje. Stub treba da ide 200 metara u visinu, a temelji da mu budu u peskovitom recnom koritu. Spic ade je nanos peska i mulja, a za temelje ovolikog stuba treba uci duboko u cvrsto tlo. Ovde se prakticno gradi u recnom koritu, u pesku. Za jedan stub, 200 metara visine treba kopati i nabijati sipove mnogo dublje nego za npr stubove Ostruznickog mosta, Tramvajskog ili Starog zeleznickog. Ostali savski mostovi imaju oslonce koji su gradjeni na obalama. Na Adi treba “ukopati” pilon na vrlo nezgodnom mestu i treba ici mnogo dublje nego za bilo koji most do sada, svi su imali nomalne nosece stubove. Sa razlogom.

220 mil evra je vrlo realisticno za ceo projekat, sa prilaznim saobracajnicama – na stubovima kao sto je planirano tzv. “UMP-om” jer je to zamisljeno kao jedna celina, (to su onih pocetnih ukupnih 160, za sve i most i prilaze, bez PDV-a , cena koja vise ne vazi), sada je sama cena izgradnje mosta bez prilaza i sa PDV-om 150. Ako se dodaju prilazi sa PDV-om, kamate za kredit, kamate za kredit koji ce morati da se podigne da se nastala razlika pokrije, 5% nepredvidjenog….eto 220, sada, u ovom trenutku, sto znaci da cena moze samo da se uvecava. I verujem da hoce.

“Dve stvari koje najviše utiču na objektivnost neke osobe (u izrazito negativnom smislu) su pripadnost nekoj političkoj partiji i pripadnost nekoj religiji” – vrlo korisno za etiketiranje kod osoba koje su naucene da razmisljaju u sablonima.

A sto se tice filozofskog i ja bih mogao da ga etiketiram kao instituciju koja samo prozvodi beskorisne i neproduktivne drustvene parazite i nezaposlene domacice. Ali necu.


Sustinska stvar:
Da li mi treba da pravimo most kakav mogu da izgrade domaće kompanije ili treba da gradimo most kakav nam treba sada i kakav će nam tek trebati u budućnosti?

A sta ce nam stub od 200 metara? Zar nam u buducnosti nece trebati jos jedan most?
 
Sustinska stvar je da je ova tema zatrpana sa raspravom o ceni - a ne o mostu koji će se graditi.

Valda smo svi rekli šta mislimo o ceni mosta .... ili neko misli da se ovde odlučuje o njoj.
 
relja, ko gradi prilazne saobracajnice, PORR ili Grad? Ko placa za njih? Ovo pitanje sam postavio tri puta bez odgovora.

Inace u 2008. mislim da instituciju kojoj ne radi web sajt (ili cak kojoj je sajt lose dizajniran) ne treba ozbiljno shvatati. Koga zanima zasto, nek mi posalje PM.
 
jovanovm":2gfvcguj je napisao(la):
relja, ko gradi prilazne saobracajnice, PORR ili Grad? Ko placa za njih? Ovo pitanje sam postavio tri puta bez odgovora.

Inace u 2008. mislim da instituciju kojoj ne radi web sajt (ili cak kojoj je sajt lose dizajniran) ne treba ozbiljno shvatati. Koga zanima zasto, nek mi posalje PM.
Grad placa projektante, konstuktore, konsultante, izvodjace, materijal, dobavljace. Grad vraca kredite, placa kamate.

Mojoj firmi ne radi sajt i-ha, nismo stigli da se bavimo time, u zadnjih par meseci smo sklopili poslove od par desetina mil eura.
Ali džaba kad ozbilljni poslovi nam ne radi sajt :lol:
 
^^ Izvini, cime se tvoja firma bavi?

I to sto ti mislis da si mi odgovorio na pitanje je stvarno indikativno kvaliteta ove diskusije. Cetvrti put: da li su pristupne saobracajnice ukljucene u ovaj ugovor od 118miliona EUR ili nisu?
 
Finansijama. Ja sam masinac.

118 je samo cena izgradnje most, bez PDV-a, u ovom trenutku.
Bez pristupnih saobracajnica, bez PDV-a bez kamate za kredit, nepredvidjenih troskova, bez troskova dodatnog kredita za razliku.


Pocetna cena celog projekta, sa pristupnim saobracajnicama je bila 161, Bobic i mnogi na ovom forumu tvrdili da je to plafon, a kasnije se ispostavilo bez PDV-a....i da nije plafon.
Indikativno je da sve to pise na prethodnih 20+ strana.
 
Hvala na kratkom i jasnom odgovoru - mislim da ne pise bas tako jasno na prethodnih 20+ strana, a kod nas se u toj izmaglici muvaju i veci slonovi. Mnoge stvari su nejasne oko ovog mosta, i trebalo ih je razjasniti, slazem se, ali ranije... Mislim da je u redu da o ovome rasporavljamo zato sto je vazno, ali dosta zameram ljudima koji su zapoceli diskusiju o ovome tek sada - a najvise mi smeta nedostatak konkretnih alternativnih predloga.

Apropos sajta:

Desetine miliona evra mi je nekako malo za firmu koja se bavi finansijama. Moji drugovi koji su pocetnici u tome upravljaju fondovima koji su bar deset puta veci. U svakom slucaju, ova tema nije o tvojoj firmi, pa nemojmo je dalje uvlaciti u to.

Ono sto zelim da kazem jeste da u 2008. godini ima nesto sto ozbiljno ne valja u samom organizacionom procesu firme u kojoj ne vide neophodnost funkcionalnog web sajta.
 
jovanovm":3bffuko8 je napisao(la):
Hvala na kratkom i jasnom odgovoru - mislim da ne pise bas tako jasno na prethodnih 20+ strana, a kod nas se u toj izmaglici muvaju i veci slonovi. Mnoge stvari su nejasne oko ovog mosta, i trebalo ih je razjasniti, slazem se, ali ranije... Mislim da je u redu da o ovome rasporavljamo zato sto je vazno, ali dosta zameram ljudima koji su zapoceli diskusiju o ovome tek sada - a najvise mi smeta nedostatak konkretnih alternativnih predloga.

Apropos sajta:

Desetine miliona evra mi je nekako malo za firmu koja se bavi finansijama. Moji drugovi koji su pocetnici u tome upravljaju fondovima koji su bar deset puta veci. U svakom slucaju, ova tema nije o tvojoj firmi, pa nemojmo je dalje uvlaciti u to.

Ono sto zelim da kazem jeste da u 2008. godini ima nesto sto ozbiljno ne valja u samom organizacionom procesu firme u kojoj ne vide neophodnost funkcionalnog web sajta.
Bilo je dosta pokusaja, ali projekat ovakvog mosta je "nedodirljiv". Mene zapanjuje da ljudi imaju kao neko svoje misljenje o ovome, a u stvari nisu uopste informisani. Pa o svemu ovome se prica godinama. Samo zato sto nije objavljeno na internetu, ne znaci da se nije desilo u stvarnom svetu.
Isto vazi i za web-prezentacije. Ja sam na prethodnom poslu obisao Srbiju uzduz i popreko, bio u stotinama firmi, super posluju, ali ih pola nemaju prezentaciju. I nista im ne fali. Primetio sam, ljudi koji se pretereno koriste internetom , postaju lenji...:p

A dati je i 150 miliona nije mnogo, to znam, pa nisam ni mislio da te impresioniram :)
 
Jedna tvoja recenica objasnjava dosta toga:

Samo zato sto nije objavljeno na internetu, ne znaci da se nije desilo u stvarnom svetu.
Znaci. Ako ne u Srbiji onda ostatku razvijenog sveta. Firme mogu raditi dobro bez web-strane - ali u svetu odavno postoji maksima - ako moze bolje, onda nije dobro :).... Znam da ovo nije tema za to, ali je bar konceptualno vezana sa mostom :)

A sto se informisanja tice, indikativno je nerazumevanje o kome govoris (kako lepa rec sad je stalno koristimo) trudu ljudi kojima je stalo da promene javno misljenje oko tog mosta da prezentuju svoje argumente na jasan i koncizan nacin. Dugacki tekstovi i dijatribi zamaraju i stvaraju osecaj apaticnosti i letargije - samo kratke i precizne poruke imaju socijalno kineticku vrednost. Dok se to ne promeni, nece se promeniti i most - a kad krene da se gradi, nece se promeniti nista.

Voleo bih da znam vise, ali zasto bih ja slusao neciji stav ako toj osobi nije stalo ni toliko da mi prezentuje logicki i detaljno svoje argumente? Za to i sluze web prezentacije, PowerPoint-i, crtezi, dijagrami, tabele, itd itd... Efikasnost :)
 
Most u Portugaliji sam naveo kao primer da tako veliki mostovi (visine 190 metara) mogu da se grade u gradu. Pošto je ušće Tahoa u Atlantik blizu, zamisli kakav su oni imali zadatak prilikom ukpavanja temelja za most od 190 metara. Ipak, nikome nije palo na pamet da isušuje korito, takva ideja može da padne na pamet samo nekome odavde.

da, most je koštao 201milion dolara, ili oko 134 miliona evra u današnjem novcu (bez prilaznih saobraćajnica :) )
Ono što ti ne navodiš je da su taj most izgradili 1966, kada su cene radne snage, sirovina, materijala i ostalih troškova bile niže nego što su danas. U jednom postu ovde su upoređivane cene ovog našeg novog mosta sa mostovima koji su skoro izgrađeni i cena našeg je u većini slučajeva niža od ostalih. I da, sve je skuplje graditi mostove, jer za resurse moraš da se biješ sa ostatkom svetske privrede koja svake godine poraste za par procenata.

A sta ce nam stub od 200 metara? Zar nam u buducnosti nece trebati jos jedan most?
Gde? Na istom mestu?
A šta će nam TV toranj? Beograđanka? Onoliki hram Svetog Save? Da li država i građani stvarno treba da daju toliko novca za jednu crkvu?

“Dve stvari koje najviše utiču na objektivnost neke osobe (u izrazito negativnom smislu) su pripadnost nekoj političkoj partiji i pripadnost nekoj religiji” – vrlo korisno za etiketiranje kod osoba koje su naucene da razmisljaju u sablonima.
Ovo nisam shvatio. Misliš da ova rečenica nije tačna, ili da sam ja naučen da razmišljam u šablonima, ili da svako sa filozofskog razmišlja samo u šablonima? Ja imam materijalne dokaze u vidu knjiga (kao i dve godine iskustva u pressclipping agenciji gde sam morao da čitam bukvalno sve što se objavi u ovo zemljina papiru ili pusti u etar) da potkrepim tvrdnju koju sam izneo u gornjoj rečenici, da li ti imaš dokaze da to nije tačno? btw. NIN je na listi kvalitetne štampe nešto iznad press-a i kurira, što se lepo vidi po tekstovima kakve objavljuju.

Ja bih jako voleo da tu cifru od 220 miliona evra prorešeta neka revizorska kuća, ali to nije jedina cifra koja se pominje u članku, a autor se razbacuje milionima kao da su u pitanju žvake. Ukratko, dok ne vidim revizorski izveštaj (koji bi morao da bude objavljen jer se radi o projektu od opšteg značaja kao i autoput - mada ovde dosta toga zavisi da li ćemo i dalje imati "kapitalca") ne verujem ni jednoj cifri koja se tiče cene izgradnje mosta.

A sto se tice filozofskog i ja bih mogao da ga etiketiram kao instituciju koja samo prozvodi beskorisne i neproduktivne drustvene parazite i nezaposlene domacice. Ali necu.
kako posle ovoga da te shvatim ozbiljno? Da se rаzumemo, ja organski ne podnosim filozofiju, i jedva sam je svario u srednjoj ali to ne znači da bih spalio filozofski fakultet. Ili su po tebi i npr. Arheologija i Istorija takođe nepotrebne nauke? hint. - i one se nalaze u istoj zgradi.

Bilo bi lepo napraviti tabelu gde bi se videlo ko smatra da je most dobra ideja a ko misli da nije. Moje trenutno mišljenje je da galami dss, arhitekte čija rešenja nisu usvojena i domaće firme koje umeju da prave samo most na stubovima.
 
Среда, 09. април 2008.
Потписан уговор о изградњи моста преко Аде Циганлије

Представници Града Београда, Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда и

конзорцијума у саставу „PORR Technobau und Umwelt AG“ из Аустрије, „SCT dd“ из Словеније и

„DSD Bruckenbau GmbH“ из Немачке потписали су данас у Старом двору

уговор о изградњи моста преко Аде Циганлије.
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1312269

1312273_Potpisivanje_ugovora.jpg

pun format : http://www.beograd.org.yu/beoinfo/1312273_Potpisivanje_ugovora.jpg
 
bigvlada":bf7aab8e je napisao(la):
Most u Portugaliji sam naveo kao primer da tako veliki mostovi (visine 190 metara) mogu da se grade u gradu. Pošto je ušće Tahoa u Atlantik blizu, zamisli kakav su oni imali zadatak prilikom ukpavanja temelja za most od 190 metara. Ipak, nikome nije palo na pamet da isušuje korito, takva ideja može da padne na pamet samo nekome odavde.

da, most je koštao 201milion dolara, ili oko 134 miliona evra u današnjem novcu (bez prilaznih saobraćajnica )
Ono što ti ne navodiš je da su taj most izgradili 1966, kada su cene radne snage, sirovina, materijala i ostalih troškova bile niže nego što su danas. U jednom postu ovde su upoređivane cene ovog našeg novog mosta sa mostovima koji su skoro izgrađeni i cena našeg je u većini slučajeva niža od ostalih. I da, sve je skuplje graditi mostove, jer za resurse moraš da se biješ sa ostatkom svetske privrede koja svake godine poraste za par procenata.Most u Portugaliji sam naveo kao primer da tako veliki mostovi (visine 190 metara) mogu da se grade u gradu. Pošto je ušće Tahoa u Atlantik blizu, zamisli kakav su oni imali zadatak prilikom ukpavanja temelja za most od 190 metara. Ipak, nikome nije palo na pamet da isušuje korito, takva ideja može da padne na pamet samo nekome odavde.
Sta uporedjujemo?
Jos jednom, uporedi okolinu ovog mosta i Savu. Kada se kaze na otvorenom, misli se upravo na ovakve mostove. Ovo je prakticno usce u okean. Most preko Ade prelazi tri male vodene povrsine sve ukupno manje od 1km, a ne pravu reku na uscu u okean gde je siroka 2 km. E to je otvoren prostor!
Drugo, kakvo je tlo ispod Taho-a? Kladim se da njegovi betonski stubovi imaju temelje u stenama. Kako ce na Adi da postave temelje, koliko desetina metara peska ima do cvrstog tla?


bigvlada":bf7aab8e je napisao(la):
A sta ce nam stub od 200 metara? Zar nam u buducnosti nece trebati jos jedan most?
Gde? Na istom mestu?
Svasta. Iza Ivana Ribara je najavljena gradnja novih neprofitnih stanova, teniskih terena…grad se siri u tom pravcu. Jurija Gagarina ce se produziti, logicno je da ce se pojaviti potreba za jos jednim mostom, uzvodno o Ade, pre Ostruznickog. O tome smo vec pricali ovde.
Most izmedju Tramvajskog i Gazele, koji bi izlazio na Zorana Djindjica. I o njemu smo pricali.
Pitas kao da ne postoji potreba za jos mostova osim preko Ade…

bigvlada":bf7aab8e je napisao(la):
A šta će nam TV toranj? Beograđanka? Onoliki hram Svetog Save? Da li država i građani stvarno treba da daju toliko novca za jednu crkvu?
TV toranj? I ja se pitam. Gradi se da bi se video u daljini. Hram Sv. Save? Prvo, gradi se na pogresnom mestu (mosti Sv.Save su spaljene na danasnjem Tasmajdanu), drugo, gradnja je prekinuta 41, i crkva je pokusavala 40 godina da obnovi gradnju. Bilo megalomasko onda, sada je jos vise, ali je to cisto politicko pitanje.
Beogradjanka – kakve ona veze ima sa ovim, ona je vec izgradjena, podigla ju je jedna druga generacija, u drugo vreme. Soliter kao soliter, u svetu ima 1000 takvih…

bigvlada":bf7aab8e je napisao(la):
“Dve stvari koje najviše utiču na objektivnost neke osobe (u izrazito negativnom smislu) su pripadnost nekoj političkoj partiji i pripadnost nekoj religiji” – vrlo korisno za etiketiranje kod osoba koje su naucene da razmisljaju u sablonima.
Ovo nisam shvatio. Misliš da ova rečenica nije tačna, ili da sam ja naučen da razmišljam u šablonima, ili da svako sa filozofskog razmišlja samo u šablonima? Ja imam materijalne dokaze u vidu knjiga (kao i dve godine iskustva u pressclipping agenciji gde sam morao da čitam bukvalno sve što se objavi u ovo zemljina papiru ili pusti u etar) da potkrepim tvrdnju koju sam izneo u gornjoj rečenici, da li ti imaš dokaze da to nije tačno? btw. NIN je na listi kvalitetne štampe nešto iznad press-a i kurira, što se lepo vidi po tekstovima kakve objavljuju.
Takav nacin razmisljanja je sablon.
Molim te, potkrepi tvrdnju press clippingom o mostu od 2004 do danas. I neka neko objavi onda spisak prihvatljive stampe.


bigvlada":bf7aab8e je napisao(la):
Ja bih jako voleo da tu cifru od 220 miliona evra prorešeta neka revizorska kuća, ali to nije jedina cifra koja se pominje u članku, a autor se razbacuje milionima kao da su u pitanju žvake. Ukratko, dok ne vidim revizorski izveštaj (koji bi morao da bude objavljen jer se radi o projektu od opšteg značaja kao i autoput - mada ovde dosta toga zavisi da li ćemo i dalje imati "kapitalca") ne verujem ni jednoj cifri koja se tiče cene izgradnje mosta.
U jednom od prethodnih postova sam objasnio kako se dobija 220. Dobija se iz gradskih izvora kada se saberu sve cifre koje oni objavljuju na parce, kao da most nije celina.

bigvlada":bf7aab8e je napisao(la):
A sto se tice filozofskog i ja bih mogao da ga etiketiram kao instituciju koja samo prozvodi beskorisne i neproduktivne drustvene parazite i nezaposlene domacice. Ali necu.
kako posle ovoga da te shvatim ozbiljno? Da se rаzumemo, ja organski ne podnosim filozofiju, i jedva sam je svario u srednjoj ali to ne znači da bih spalio filozofski fakultet. Ili su po tebi i npr. Arheologija i Istorija takođe nepotrebne nauke? hint. - i one se nalaze u istoj zgradi.
Ja nisam rekao da bih spalio taj fakultet, niti pricam takve klinacke gluposti. Znam, i ima i grupa za istoriju umetnosti, pshihologiju, andragogiju…Tri bivse devojke su mi studirale na Filozovskom, upoznao sam dosta ljudi, nije mi jasno sta su mislili, sta ce posle da rade u zivotu sa tim faksom. Kada ga posle velike muke zavrse vecinom postanu socijalni slucajevi na budzetskim platama.


bigvlada":bf7aab8e je napisao(la):
Bilo bi lepo napraviti tabelu gde bi se videlo ko smatra da je most dobra ideja a ko misli da nije. Moje trenutno mišljenje je da galami dss, arhitekte čija rešenja nisu usvojena i domaće firme koje umeju da prave samo most na stubovima.
Znamo da otpor mostu postoji od pocetka i da tada nije imao veze sa strankama. Na argumente protiv mosta niko ne odgovara, uzvraca se etiketiranjem, a Bobic se blamira. Uostalom, most i izgleda kao das u ga zamislile arhitekte, a ne projektanti mostova.


Dok ovo kucam, vidim, potpisali ugovor. Lepo, taman pred izbore, samo nisu objasnili odakle ce(mo) da finansiraju(mo) razliku i odakle ce da vracaju(mo) kamate. Strasna zemlja...
 
Potpisan ugovor o izgradnji mosta na Adi
Ugovor su potpisali Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda sa konzorcijumom koji
predvodi austrijska kompanija Por tehnobau, koji je dao najpovoljniju ponudu na tenderu za izgradnju
mosta koji će povezivati Čukaricu i Novi Beograd.
Predviđeno je da most bude dužine 929 metara, sa šest kolovoznih traka, dvostrukim šinama za
laku železnicu i dve staze za pešake.

Izgradnja mosta biće najvećim delom finansirana iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Pretkvalifikacioni tender za izbor projektanta i izvođača radova na izgradnji mosta preko Save raspisan je 25.4.'07g., a
ponude je dostavilo osam kompanija iz Rusije, Francuske, Austrije, Nemačke, Hrvatske i Italije.
U konzorcijumu sa Porom su firme iz Nemačke i Slovenije.
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=37286
 
Борис Ранковић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда нагласио је да ће према уговору извођач бити дужан да плати ПДВ, као и да ће припремни радови за изградњу моста почети за неколико дана. У првих неколико месеци радиће се на пројекту будућег моста, а потом ће се приступити грађевинском делу посла. Ранковић је објаснио да данас потписани уговор неће морати да пролази ратификацију у Скупштини Србије, као и да су добијене све дозволе надлежних министарстава.
Izvor: BeoInfo

Koliko ja razumem ovu celu ujdurmu, danas je potpisan ugovor za 118 miliona EUR. Od toga, izvodjac sam rasporedjuje sta ce i koliko da placa, pa i sam rasporedjuje placanje PDV. Koliko ja (i neki strucni ljudi koje sam pitao) razumemo taj porez placa onaj ko pravi i prodaje most - cena je vec odredjena ugovorom (uz 5% za nepredvidjene okolnosti), i to je to... ne moze sad grad platiti izvodjacu ekstra za PDV - a koliko mi se cini to potvrdjuje i gornji citat. Ne ulazim u poverljivost izvora, samo iznosim neka zapazanja.
 
Meni nešto elementarno nije jasno. U ugovorima obično stoji cena radova što predstavlja cenu bez pdv-a.
Investitor kroz mesečne situacije izvođaču uplaćuje cenu sa pdv-om a a izvođač mesečno do 10 u mesecu plaća pdv-državi kao i svaka firma koja pdv plaća mesečno.

Hoću da kažem da ako je cena radova 118 mil eur, investitor će morati izvođaču da uplati na račun 118*1.18=139.24 mil eur.
Suština je da će direkcija (investitor ) morati da obezbedi 139,24 mil eur. (što je konačna cena mosta)

E sad neko pokušava da se vadi (verovatno da bi umanjio preveliku cenu) kako će deo toga da se vrati u budžet...) :/
 
jovanovm":r6oyvmql je napisao(la):
[cena je vec odredjena ugovorom (uz 5% za nepredvidjene okolnosti), i to je to... ne moze sad grad platiti izvodjacu ekstra za PDV - a koliko mi se cini to potvrdjuje i gornji citat. Ne ulazim u poverljivost izvora, samo iznosim neka zapazanja.
Ma nije sporno kada ce se platiti PDV, placa se po dospecu racuna ili rate, bitna je krajnja, ukupna cena...
Ma vade se oni, ali sve ce to morati da se plati...
 
SUperiska... drago mi je da je potpisano i da ce poceti gradnja... da su ljudi ovoliko raspravljali i trazili postenje kao sto ga mi uvek trazimo ne bi bili izgradjeni mnogi veliki projekti u svetu... Samo nek oni pocnu da grade ovaj most. A to ko ce da plati, nek plati, ja necu nista vise niti manje placati, jer ce mi porez ubirati i ovako i onako..
 
PIGLET":tg0ehpvz je napisao(la):
Hoću da kažem da ako je cena radova 118 mil eur, investitor će morati izvođaču da uplati na račun 118*1.18=139.24 mil eur.
Suština je da će direkcija (investitor ) morati da obezbedi 139,24 mil eur. (što je konačna cena mosta)

E sad neko pokušava da se vadi (verovatno da bi umanjio preveliku cenu) kako će deo toga da se vrati u budžet...) :/
Paraf na most
Skupština grada za izgradnju mosta uplatiće 118 miliona evra izvođačima radova, a
državi na ime poreza za dodatu vrednost 28 miliona evra. ...
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=119392&datum=2008-04-10

Drugim rečima : neće se naplatiti PDV.

Direkcija je investitor u ime Grada, a i korisnik buđzeta koji baš Ona najviše i puni.

Prošetaće se samo papiri : kao uzeto 28mil.€ iz buđzeta, da bi se platilo 28mil.€ buđzetu. :)
 
Ne. Placa se pdv.
Iz gradskog budzeta ce se porez uplatiti u republicki budzet. I tim parama dalje raspolaze Republika.
Da ,istina je da se porez nece ni vise ili manje placati, samo ce se posle vise rasporedjivati na most na stetu drugih stavki.
Ili grad moze opet da uspostavi neku gradsku taksu, kad im ponestane za vracanje kredita...
I i dalje niko ne kaze - odakle ce se finansirati razlika u odnosu na pocetnu finansijsku konstrukciju?
 
Predsednik SANU, akademik Nikola Hajdin rekao je da se most ne može izgraditi, a da kvadratni metar ne bude oko 2.500 evra, tako da su priče o skupom mostu bez ikakvog tehničkog osnova. Cena od 118 miliona, uprkos početnoj od oko 90 miliona evra, objašnjena je, između ostalog, činjenicom da je čelik na svetskom tržištu poskupeo za čak 52 odsto.
http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=24088
 
Drugo, kakvo je tlo ispod Taho-a? Kladim se da njegovi betonski stubovi imaju temelje u stenama. Kako ce na Adi da postave temelje, koliko desetina metara peska ima do cvrstog tla?
Hmm, ušće reke u okean pa stene? Teško, tu se skuplja sav mulj koji je reka donela i verujem da moraju redovno da čiste dno. Mislim da su oni morali mnogo dublje da kopaju da bi stigli do stena. Za Taho nisam video satelitske snimke ali za Amazon jesam, to je da padneš sa stolice koliko se kubnih kilometara materijala nađe u okeanu svake godine. Ovde ljudi imaju iskustva u gradnji na peskovitom tlu (ceo NBGD) a ako pilon ima 200 metara ne znači da temelji moraju da budu ukopani 100 metara da bi sve bilo stabilno. Uostalom, koliko je visok toranj na Avali a koliko su mu duboki temelji? I još jedno glupo pitanje, zar verzije mosta sa stubovima u vodi ne bi imale isti problem sa temeljima? Ako ima 50 metara peska i mulja, ima ih i 100 metara dalje

Svasta. Iza Ivana Ribara je najavljena gradnja novih neprofitnih stanova, teniskih terena…grad se siri u tom pravcu. Jurija Gagarina ce se produziti, logicno je da ce se pojaviti potreba za jos jednim mostom, uzvodno o Ade, pre Ostruznickog.
slažem se, i tamo će biti potreban bar još jedan most, ali kada? Ovde je potreban trenutno,a tamo za 20 godina, kada se taj deo izgradi.Ako im za Univerzitetsko naselje treba dve godine, možeš da izračunaš kada će biti dovoljno ljudi da bude opravdano ulaganje u još jedan most (btw. ne mislim da mogu da se grade dva projekta univerzitetskog naselja u isto vreme, bar ne sa postojećom građevinskom efektivom)

Molim te, potkrepi tvrdnju press clippingom o mostu od 2004 do danas. I neka neko objavi onda spisak prihvatljive stampe.
nema, problema, ako si ti spreman da finansiraš pretragu arhive, a za nešto više novca mogu da ti uradim i analizu medijskih objava po više kriterijuma koje sam odrediš. Dobra stvar kod medija je što može tačno da se utvrdi ko je, koliko i kako pisao o određenoj temi u određenom vremenskom periodu. Za samo par hiljada evra možeš da dobiješ odgovor. Nema prihvatljive i neprihvatljive štampe, uzima se sve što je objavljeno. To što ja privatno nikada ne bih kupio nin ili kurir i verovao onome što u njemu piše nema veze sa analizom.

Što se tiče filozofskog, šta da ti kažem, većina ljudi se ne bi složila sa tobom. Ono u čemu se slažemo je da npr. Arheoloogija i Istorija nisu profitabilne nauke kao na primer elektrotehnika ili ekonomija. Ljudi se time bave iz ljubavi a ne zbog novca (tu ne ubrajam sebe, ja mnogo volim pare :))

U jednom od prethodnih postova sam objasnio kako se dobija 220. Dobija se iz gradskih izvora kada se saberu sve cifre koje oni objavljuju na parce, kao da most nije celina.
Pa ne verujem ni njihovim ciframa, kao što sam već rekao. Oni se trude da što više umanje cenu. Ali ne verujem ni ovima što tvrde da će na kraju ukupna cena biti 300 miliona, njima je u interesu da je što više naduvavaju, ne bi li oborili projekat iz čisto ličnih političkih ili ekonomskih interesa.

TV toranj? I ja se pitam. Gradi se da bi se video u daljini. Hram Sv. Save? Prvo, gradi se na pogresnom mestu (mosti Sv.Save su spaljene na danasnjem Tasmajdanu), drugo, gradnja je prekinuta 41, i crkva je pokusavala 40 godina da obnovi gradnju. Bilo megalomasko onda, sada je jos vise, ali je to cisto politicko pitanje.
To ti je najočigledniji primer kako država maltretira građane (kroz porez, poštanske marke itd...) da bi izgradila nešto na čwmu može da dobije političke poene (ds,dss,sps, nebitno je ko) ili uticaj u narodu (crkva - btw. da je ova crkva normalna, prvo bi se trudila da npr. završi crkvu svetog marka pa onda da smišlja šta sledeće da gradi).

Protesti u vezi mosta su kombinacija političkih i usko ekonomskih pitanja. dss(i sps) napada most koji je skup (možemo da gradimo tri manja itd...) ali je interesantno da se niko ne buni oko cene obnove Gazele (valjda 70 miliona evra što je stravično visoka cifra). Politički poeni se ne mogu dobiti kritikovanjem obnove mosta (svi mogu samo da se bune oko vremenske dužine obnove) jer 99% političkih kritičara nema pojma šta sve obuhvata obnova mosta (što se ne zalažu da sruše Gazelu i izgrade jedan od tih za 40 miliona evra? :D). Ovako je lako drati se: Most je skup! Mnogo je velik! Na pogrešnom mestu! Ja bih izgradio 2,3,4 (dopisati po želji) za upola manje novca! Ružan je! itd...

Drugu grupu čine gubitnici na konkursu (ko gubi ima pravo da se ljuti) kao i firme koje bi htele da grade most ali nemaju tehničkog znanja niti iskustva da grade nešto što ne obuhvata stubove u vodi.
 
relja":3stcebza je napisao(la):
Ne. Placa se pdv. ....Iz gradskog budzeta ce se porez uplatiti u republicki budzet.
I tim parama dalje raspolaze Republika. ....Da ,istina je da se porez nece ni vise ili manje placati, ..
Dobro, ajde plaća se .. fiktivno iz jednog bužeta u drugi koji onda vraća ovom prvom. :)

A i zašto bi Država sama sebi naplaćivala PDV - kada je investitor tog projekta.
Nije isto plaćanje koje se naplaćuje od firmi ili kupaca po samoposlugama.
 
Vrh