Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

relja":2h8zpwo3 je napisao(la):
Na tih circa 2,5m sirine treba da se smeste ljudi koje izlaze, koji cekaju da udju,...
Tebi stvarno nije dobro. Sad opet nastavljaš 'pljuvačinu' po mostu, a kad se bude
izgradio, verujem da ćeš otići i na mast da lično pljuneš bukvalno na njega.

Sad je 'problem' stanica,a ustvari obično 'Stajalište' kao nap. u Bulevaru ili Ustaničkoj:

ustanickarh0.jpg


presekeu4.jpg


Ustanička nema više od 4met. za oba smera, a na mostu će biti više od 5met. - za oba smera.
Znači: biće više nego na stajalištima u Bulevaru ili u centru Zagreba :

zgin3.jpg
 
Pozelevsi da, u vremenu bede za vecinu stanovnistva (samo pogledati aktivnosti visokog bledunjavog kandidata sa vecitom bolnom grimasom, koji je prvo zaposlenje, kao ministar infomisanja, dobio pre nego sto su poceli da bacaju bombe, – da se ogradim na ovaj nacin), ostave trag u ovom gradu I da napune svoje dzepove, ljudi na vlasti i njima bliski, su odlucili da po svaku cenu, videvsi da drugi, ali veliki i bogati gradovi i zemlje imaju nesto ovako:

mostada5.jpg


nesto slicno, samo rekordno, podignu u Beogradu, bez obzira na to sto ti drugi gradovi to rade iz ovog razloga:

mostada4.jpg


Dok Beograd nema taj problem, vec ima ovo

PresekSave2.jpg


I do sada ga je vec nekoliko puta uspesno resio.
Sustina je u zelji da IZGLEDA ovako


mostada6.jpg

kao da je ispod mosta Bosforski moreuz.

Ne, mi smo dobili status grada buducnosti, pa nam treba statusni simbol (kako to nazva jedan od kandidata u Utisku nedelje, pametan momak, ali ga uhvatilo lose drustvo :) )

A ako je stanica na mostu iznad spica Ade (iako za to stajaliste ima jako malo mesta, ona se ne nalazi na ulici, vec na mostu, izmedju traka – kako ce ljudi da se evakuisu npr u slucaju pozara ili nekog udesa na mostu – jel neko razmisljao o tome? ne, to se ne dešava...), kako ce se silaziti na Adu I penjati se ka toj stanici? Gornja povrsina stope iz koje se podize pilon mosta onda mora da bude blizu visine staze na nasipu na NBG strani, u suprotnom ce lift da se spusta u - Savu kada poraste vodostaj.
Ili stanica na mostu nece raditi kada se podigne vodostaj?
Ili stanicu koja je predvidjena projektom "LRT-a" (prica za sebe) niko nije predvideo na projektu ovoga mosta?
Može da se napravi, nije sporno, ali ce da se naruši glavni adut - izgled, biće budževina.
 
Most prelazi i preko dva rukavca, a ne samo preko Save, zato je i dug skoro 1.km. (929met.).
Da li možda treba da napravimo nasipe preko tih rukavaca? ... ili da budu stubovi mosta.
Na tom mestu je takva situacija i takav most mora da se gradi.
Da je odabran pravac preko sredine ade, bio bi i most drugačiji,ali opravdano nije preko sredine ade.

sava21.jpg


Projekat mosta i neko Stajalište su sasvim dve različite stvari i nemaju nikakvih dodirnih tačaka.
Da li će LRT da stane na nekoj tački mosta, da bi ušli i izašli putnici, to se mosta ne tiče.

Samo treba izgraditi stepenice sa obe strane mosta koje nemaju nikakve veze sa konstrukcijom
i nap.pešačku pasarelu ( kao kod Sajma) za prelaz kolovoza. .. može i malo širu za vidikovac i slikanje. :)
 
Ne vidim u čemu je problem sa stanicom. Staviš četiri tube od pleksiglasa, stakla ili nečeg sličnog (dve za metro da neko ne bi pao pod voz - rešenje sa slike gore i dve za stanice), ispod mosta neka bude prolaz da putnici mogu da prelaze sa jedne na drugu stranu mosta i stepenice do Ade. Kasnije može da se postavi lift na nbgd i čukaričkoj strani kao i kod stanice metroa, isti ili slični kao onaj biciklistički lift na brankovom mostu (mada bih ja voleo da bude duplo većeg kapaciteta). Ako izbije neki požar mogu da se sklone na jednu ili drugu pešačku pasarelu ili da se stepenicama spuste na adu. Verujem da će imati i sigurnosne kamere tako da bi rizik od nekog katastrofalnog požara bio sveden na minimum.
 
Vlado, platforma ispod konstukcije do sada nije predvidjena, kao ni liftovi, ni stepenice, kao ni pasarela preko mosta, barijere "u milimetar" za kompoziciju. Nactraj pa vidi kako ce izgledati (to je bilo bitno -kako ce izgledati).
Razmisli - na koji deo Ade ce putnici silaziti? Sama stopa mosta, zbog "elegancije" viri iz Save.
Pesacko-biciklisticke staze, malo preuvelicano. To je u stvari po jedna staza, sirine 3 m, a svaka ce se u praksi koristiti u oba smera. To je ok sirina, ni jedan most u Beogradu nema toliki trotoar. Ali kako sici sa njega na Adu? Ili prosirenje mosta kod pilona (ne verujem - rusi "eleganciju"), ili suzenje staze zbog stepenista i lifta na tom mestu - bez veze.
Pazi, ovo su gluposti, a tek ce biti vecih i ozbiljnijih problema od ovih, koji ce nastati zbog toga sto je glavni kriterijum bio - izgled. Jer ovaj most je zamisljen kao lepa slika, a ne kao prakticno resenje.
 
relja":1a20pcq4 je napisao(la):
... na koji deo Ade ce putnici silaziti? ...Sama stopa mosta, zbog "elegancije" viri iz Save.
'Viri iz Save' ?! :D .. pogubio si se skroz.... Silaziće gde budu stepenice i lift - videćemo.

Sam špic, koji je sada van nasipa, moraće ( naravno) da se naspe i izgradi oko njega kejski zid.

Stepenice, pasarela, liftovi i ostalo, neće imati nikakve veze sa mostom i gradiće se naknadno.

To stajalište je toliko teh.jednostavno, da sada niko i nerazmišlja o njemu - osim ovde na forumu.
 
Vračar":235vy4uo je napisao(la):
^^
Uvek je moguće spojiti lepo i praktično, samo kad se hoće i zna. :vops:
Slazem se, ali u ovom resenju nije se bas islo na to.
 
Vidi, mogu i da izgrade providnu kabinu lifta u obliku prstena oko pilona, koja bi imala dvadesetak vrata i opsluživala obe strane mosta istovremeno. Takvo rešenje ne bi narušavalo estetiku mosta. :D
 
Ali bi malo uticalo na statiku i nosivost :)
 
^^^ Da, lift of max. jednu tonu bi fundamentalno promenio statiku i nosivost pilona i celog mosta... :lol: :lol:
 
bigvlada":uou1qw7n je napisao(la):
... Takvo rešenje ne bi narušavalo estetiku mosta. :D
Kakva sad 'estetika'?! .. stanica može da bude ukras mostu, a ne da narušava 'estetiku'.

Evo, baš crtam jednu varijantu. ... sa Tržnim centrom na spratu pasarele.... kao kod Zagreba.
 
jovanovm":2k42i6wa je napisao(la):
^^^ Da, lift of max. jednu tonu bi fundamentalno promenio statiku i nosivost pilona i celog mosta... :lol: :lol:
Jedna odrasla osoba u proseku je teska 75KG. Kabina lifta koja bi obuhvatala pilon bi imala kapacitet nekoliko desetina ljudi, inace nema opravdanja za toliku kabinu, je da? Nekoliko desetina ljudi je nekoliko desetina puta 75kg je jednako nekoliko tona samog TERETA lifta.

Odmah ispod kolovozne konstrukcije rastojanje samo izmedju spoljnih povrsina pilona 14.5m - a to je gledano samo u jednom preseku, pa ti vidi koiko je to dodatne tezine koja bi se sa takvim liftom nakrcala na pilon.

Konstrukcija lifta - kuciste kabine, pogonski sistem, sine-vodjice po kojima se lift krece itd, mogu da budu samo od starog dobrog celika, a ne od pleksija. Celik ima gustinu 7.8 kg/dm3.

Pa se ti smej.
 
dragan":xo91ones je napisao(la):
Stepenice, pasarela, liftovi i ostalo, neće imati nikakve veze sa mostom i gradiće se naknadno.
Kao što sam i napisao : može da se izgradi i sasvim drugi objekat na posebnim temeljima.

Nema potrebe da se sve to navedeno 'kači' na most ili pilon - e, stvarno ću morati da nacrtam. :)
 
Hajde u redu, da bude i sve tako kako ti kazes. Neka je lift tezak 10 tona. Molim te objasni mi kako ce to fundamentalno uticati na stabilnost mosta na kome u svakom trenutku bi trebalo da se nosi stotinu puta veca tezina?
 
Prvo si rekao tona, sad deset, kao da je svejedno (kao da su desetine miliona eura u pitanju :) ) kad sam ti opisao o cemu se radi. A ja nisam rekao stabilnost, vec statika I nosivost, ali tebi je to blisko isto kao sto su ti bile bliske glavnica I osnovica.
A svaki most je opterecen I dinamicki, na promenjive momente i na oscilacije, samo mu jos treba i ta tezina koja se krece.
Na stub na koji treba da bude okacena kolovozna konstrukcija, koja osciluje dok se preko nje krecu vozila, okaciti jos I platformu od 10-20t koja ce da se krece po njemu gore-dole?!?! Sve sa ljudima u njoj. Pa to je suludo.Tako opterecenu konstrukciju mosta kakvu niko na svetu jos nije zamislio, kamoli izveo, pa nece ni kod nas.
 
relja, relja
ja sam rekao "neka bude" posto si ti komentarisao da mora biti vise od 1 tone - te sam ja samo dodao jos vise na ono sto si rekao jer mi ranije nisi odgovorio na pitanje konkretno. naravno da nije svejedno, ja to cisto razgovora radi.
ovaj drugi post je malo bolji za nas laike. nazalost, iako sam isao na jedan od najboljih inzenjerskih univerziteta na svetu, samo imam prijatelje koji su mech, civ & chem e. - ja sam samo istoricar sa interesovanjem za te stvari... :) iskreno, voleo bih da znam zasto to utice - odgovor na malo ozbiljnijoj bazi osim par upitnika... jednostavno meni zvuci neverovatno da jedna platforma za prenos nekoliko ljudi bitno utice na most do tolikog nivoa da je nemoguce doticnu staviti na njega...

znaci, pitanje je:
a) koja je realna tezina mehanizma?
b) zbog cega nijedno resenje nije moguce?
c) koliko utice tezina putnika i da li je ona uopste vazna?
d) kako se menja opterecenje stuba dodavanjem platforme.

inace, glavnica i osnovica nisu mi bliske jer iskreno ne znam tacno sta jedna i druga znace konkretno - ja sam svoje obrazovanje stekao na engleskom - ali kapital, ekonomija, i novac su svuda isti.. ono o cemu smo raspraljali ranije je zavrseno, nadam se - a ja sam sad u Beogradu, ako ti se jos prica, ponuda za pivo jos vazi :vops:

EDIT: Eh, da i sad se setih - Ima lift za vozila na Queensboro mostu koji je sigurno tezi od par tona. Doduse, nije sa pilonom, kapiram da si na to mislio kad si rekao da je to nemoguce i nigde/nikad izvedeno?
 
Hajde da tražimo, da li negde već postoji takav prstenasti lift, ili neki drugi lift kapaciteta bar 20 ljudi koji opslužuje most?
 
Moj komentar se odnosio na:

bigvlada":oyjb13zs je napisao(la):
Vidi, mogu i da izgrade providnu kabinu lifta u obliku prstena oko pilona, koja bi imala dvadesetak vrata i opsluživala obe strane mosta istovremeno. Takvo rešenje ne bi narušavalo estetiku mosta. :D
Ako bi se takav lift nabudzio na ovakv pilon mosta, to bi uvecalo masu koju pilon nosi, promenilo momente u temeljima, i amplituda pilona bi dobila jednu promenjivu komponentu zbog kretanja lifta (sve sa teretom tj. putnicima). Ugrubo receno, da se ne izletim pa da me neki gradjevinac ne “poklopi”.
Lift za nekoliko ljudi nema smisla – ako bude te stanice kod pilona, u sred sezone, kada i preko 100.000 ljudi dolazi na Adu, kroz stanicu ce da prolazi reka ljudi, i onih koji silaze sa mosta i onih koji se penju na njega da bi napustili Adu.
Sam prostor na kome bi se napravila stanica je skucen. Ukoliko ne bude uslova da lift i stanicu koristi veliki broj ljudi, onda ce ta stanica jednostavno biti izbegavana, dzaba trud i pare. A tek biciklisti, roditelji sa decom…mora ba bude veliki lift, u stvari dva.
Drugo –prilaz stepenistu i liftu na samom spicu Ade, na stopi mosta. Na ovim crtezima kojima se svi odusevljavaju (na ozbiljno dizaniranom sajtu  ), teren se blago spusta kako se prilazi stopi, stopa je na mnogo nizem nivou nego sto se misli. A pogledaj onda kucicu VK partizan – to je sojenica, na stubovima. Sta mislis, zbog cega? Vodostaja. A stepenice, lift i prilaz nikako ne bi smeli da se nadju u vodi, ni u jedno doba godine.
Nisam ni rekao da ni jedno resenje nije nemoguce – ako se konstrukcija lifta i stepenista NE oslanja na pilon, nece ni biti ovih problema (pa ni tezine konstukcije liftova, plur.). Takva konstukcija bi imala temelje u samoj stopi mosta, ali zato bi to trebalo odmah sada ukljuciti u glavni projekat. Sam prilaz mostu bi onda bio drugaciji, teren bi bio na visem nivou zbog vodostaja….ali onda ce sve IZGLEDA drugacije.
Da se ja pitam  , napravio bih nasip-rampu blagog nagiba do platforme ispod same kolovozne konstrukcije. Ali to bi narusilo VIZUELNI UTISAK o mostu, a i da se ja pitam, kao sto svi znaju  ne bi se gradio ovakav most.
Nisam ti direktno odgovorio na pitanja, a ne znam ni zasto mislis da bih ti dao odgovore na taksativno postavljena pitanja. Sad moram da radim, da ne bih dolazio i za verske i sljakerske praznike :)
 
Hvala na detaljnijem odgovoru - mada ne razumem ovaj sarkazam na kraju - a i nije toliko vazno..
 
bigvlada":30dkxz74 je napisao(la):
Hajde da tražimo, da li negde već postoji takav prstenasti lift ...
Ma, kaki 'prstenasti lift' ?! ... pogledaj malo da pilon ima DVE noge.

Oko koje bi išao taj pr.lift? .. oko obe? ... pa, kroz konstrukciju mosta?! ..Svašta se piše.

e6dd2e85a3.jpg
.
79619f342f.jpg


Vidi se da temelj stoji ( naravno) na šipovima i da između kablova oko pilona ima oko 100met.

Sve što se bude gradilo sa strane neće imati veze sa mostom, već će biti nezavisni objekat.
 
nije vk partizan sojenica, nego bela zgrada na špicu ade. Zgrada vk partizan je ugnježdena između nasipa.

Dragane, hvala za podsećanje, zaboravio sam da pilon nije jedna celina. Ne može prstenasti lift. U svakom slučaju može da se uradi nešto slično kao sa brankovim mostom, gde je konstrukcija lifta posebna građevina koja se smao oslanja na most.
 
Konačno sam fotkao vrh ade, pa da proanaliziramo zatečeno stanje :)

kućica na vrhu ade


vk partizan i tabla Louis Berger


vidi se da je sa ove strane, naročito sada kada je visok vodostaj sava stigla gotovo do kuće, nisam uspeo da slikam sa druge strane jer je bukvalno svuda šuma, ali je tu skoro svo drveće u vodi


Ovo je mesto gde bi trebalo da bude petlja. Levo od ovoga što sam slikao, u daljini je hipodrom. Ide brdo, pa tramvajske šine, pa put gde stojim, nizbrdica, još jedan put, železnička pruga, kanal pa onda ove zgrade. Vidi se deo nadvožnjaka koji ide preko pruge kod ade.
 
Vrh