U slici: Pogled na Beograd sa 170 metara visine FOTO
Beograd - Ko god je imao priliku da uživa u panorami Beograda, prenosio je najlepše utiske o gradu. Oni koji su imali prilike da Beograd posmatraju iznad najvećeg mosta u gradu, mosta preko Ade Ciganlije, preneli su samo utiske o ovoj veličanstvenoj građevini, koja ih je okupirala pre svega svojom veličinom, grandioznim pilonom i evropskim stilom gradnje.
Pogled od kojeg zastaje dah: Grad na dlanu
- Pa bar je duplo viši od Gazele i širi od Brankovog mosta - bilo je prvo što je rekao jedan od majstora na gradilištu mosta preko Ade Ciganlije. U to se uverio i reporter “Blica” koji se upustio u avanturu razgledanja mosta iz korpe veličine svega pet kvadratnih metara. Veliki kran lagano je podizao korpu, a kada je ona “prestigla” visinu pilona, glavnog stuba mosta visine 170 metara, kran se zaustavio.
- Neverovatno, kao da letimo iznad grada. Nikada nisam videla veći most. Deluje veoma moćno - rekao je jedan od reportera iz korpe.
Vodič razgledanja mosta potvrdio je da će most preko Ade Ciganlije biti jedan od najvećih u Evropi, a svakako najveći u prestonici.
- Imaće dužinu od 929 metara, šest kolovoznih traka, dve staze za pešake i dva koloseka namenjena budućem lakom metrou. Predviđena je širina od 45 metara i jedan pilon visine oko 200 metara, sa kojeg će se pružati zatege koje drže deo gredne konstrukcije preko Save - objašnjava vodič.
Za vreme našeg razgledanja, na mostu je radilo više desetina radnika. Oni su se smenjivali u grupama od po desetak ljudi i u tom trenutku namotavali sajle s druge strane mosta.
- Most se gradi neverovatnom brzinom. Jedini problem je to što će most očigledno biti završen pre putnih prilaza, pa nećemo moći odmah da ga koristimo - kroz šalu je prokomentarisao jedan od posetilaca.
Prema rečima vodiča, kompletni radovi na mostu, uključujući i najkomplikovaniju petlju „Radnička”, biće završeni tokom 2013. godine. Prilazna petlja za most biće sa Čukaričke strane, čime će biti povezane Radnička ulica sa raskrsnicom kod Hipodroma, Bulevar vojvode Mišića, kao i budući UMP. U planu je da se na petlji stvore uslovi za drumski, šinski, pešački i biciklistički saobraćaj, kao i da sve bude ekološki prihvatljivo, u evropskom duhu, baš kao i sam mostdvažan čovek koji je u sebi nosio duh Beograda, duh metropole.
Most dugačak kilometar
Ovo će biti najuzvodniji beogradski most preko Save i povezivaće novobeogradski Blok 70 i Topčider, preko Bloka 69 i Careve ćuprije. Jedini nosač ovog mosta gradi se na severnom špicu Ade Ciganlije. Na levoj obali Save, most će prelaziti preko rukavca kod brodogradilišta i završavaće se kod Ulice Jurija Gagarina. Kada posao bude završen, ukupna dužina pristupnih saobraćajnica sa čukaričke strane mosta biće 2,1 kilometar, a dužina mosta biće 1.000 metara.
http://www.blic.rs/Vesti/Srbija/218094/U-slici-Pogled-na-Beograd-sa-170-metara-visine