Pretpostavljam da će put duž pruge od raskrsnice sa Požeškom do Jugopetrol pumpe da naprave nezavisno od novog bulevara, jer se to i vodi kao Bulevar Vojvode Mišića/Topčiderska ulica.
U delu od pumpe do ispod železničkog nadvožnjaka imaju čistu situaciju, par nekih stovarišta i parkinga do reke. Ispod nadvožnjaka ka Dedinju može da bude prilično tesno za prolaz, pošto dve trake puta taman stanu između dva stuba, što će reći da će biti potrebna širina od tri polja između stubova, jer po sredini ide tramvaj. To može da bude nezgodno, jer je moguće graditi put samo do Topčiderke, ne dalje.
Takođe, ostaje parče tramvajske pruge koje ispod mosta vodi do železničke pruge koje bi valjalo uraditi bolje ili skloniti, jer u ovakvom stanju prilično usporava saobraćaj.
Mislim da bi na toj deonici brzina komotno mogla da bude do 80 km/h, skoro da nema ljudi, i sada se ne razlikuje od puta van grada, a sa 2+2 trake odvojene tramvajima po sredini bila bi šteta ostaviti ograničenje od 50 km/h.
Na krivini svakako mora da dođe do usporenja saobraćaja. Bilo bi lepo da se odradi tunel ispod bulevara umesto raskrsnice, pošto je bezveze zbog par zgrada s druge strane Topčiderke ostavljati normalnu raskrsnicu sa semaforom. Tunel sa jednom trakom i jednim trotoarom za pešake bi mnogo ubrzao saobraćaj. Uz dobro urađene ograde i pristup iz tunela/u tunel bi čak bilo moguće zadržati ograničenje brzine na vangradskom nivou.
Međutim, imamo problem s krivinom druge prirode. Pošto nema mnogo mesta za 2x2 trake, ako tramvaj bude u sredini neka od stambenih zgrada (Rakovički Put 7 i 7z) bi po svoj prilici morale da budu srušene. A to solidno košta, i komplikuje pristup. Preko puta, na samoj krivini, na prilično nezgodnom mestu stoji par servisa, sa nesređenim parkingom. Možda je bolja ideja o postavljanju nove dve trake uz samu prugu. Em bi trebalo manje mesta za tramvajske stanice, em bi se tu praktično ispravila krivina. Problem je što bi za takvo rešenje bilo neophodno skloniti jedan ili dva suvišna koloseka na delu puta, i što je u daljem toku ulice, od krivine do sada već jako bitnog skretanja za Miljakovac, kod nekadašnje železničke stanice Košutnjak, nema šanse da se kolosek pomeri jer tu nemamo parkirne koloseke već skretanje za dedinjski tunel. Znači ima malo mesta za pomeranje kolovoza. A s druge strane Topčiderka se približava trasi tramvaja i već kod raskrsnice ni s te strane nema prostora za nove dve trake. Osim ako bi se cela raskrsnica tako uradila da deo trase puta ide na stubovima bar nekih 50-60 metara, i da se umesto sadašnjeg mostića napravi novi (što bi svakako zatrebalo na novoj raskrsnici). A sve to prilično košta, kako god okreneš..
Ne znam da li je takav bulevar planiran i za dalje, posle toga ima dosta mesta do industrijske zone (negde do male fabrike obuće), a blizu nje se dolazi do opterećenog mostića koji skraćuje put do Vidikovca i dobrog dela Rakovice za 600 metara. Kameni mostić je preuzak za obim saobraćaja koji ima, i ima oštru krivinu na ulazu. Nešto ne verujem da će tu praviti petlju, jer već nema ni mesta. Iako bi realno petlja bila vrlo logično rešenje, uz spuštanje s mosta ka Miljakovcu (ka RK Beograd i pijaci) i prema traci ka gradu. Mislim da bi zajednički most mogao ovo vrlo lepo da reši, i još da eliminiše dve raskrsnice koje u špicu prave dosta gužve.
Dalje bi bulevar već morao da ulazi u fabričke krugove i parkinge, i ne bi bilo drugih većih problema za širenje, osim par baraka ispod nadvožnjaka preko železničke stanice. Iza skretanja za opštinu je pitanje ima li svrhe sada širiti bulevar, obzirom da je iza toga saobraćaj mahom tranzitni, da nema mnogo prostora za širenje (približava se i brdo) i da se zasad ne planira ozbiljno park and ride kod ŽS Rakovica ni pretvaranje industrijske zone u stambenu (što bi uz bulevar i vrlo denivelisani tramvaj bilo odlično). U perspektivi je moguće, ali bi imalo više problema nego dotle..
Kako god naprave, ovo bi bilo super. Čekam da vidim i to čudo..