Šta je novo?

Uklanjanje snega i leda

A imamo i primer NIS-a koji je bio gubitaš, pa sada skoro da daje najviše u budžet.

Da se vratimo na sneg i led. Ovo je vežbalište u Studenjaku. Staze po Studenjaku su čiste, ali vežbalište niko nije takao. Da li je to posao službe održavanja, nije ni toliko bitno. Ja da živim tamo i da koristim to vežbalište uzeo bi lopatu i za 10 minuta očistio vežbalište, a ne da bude ovako u barama danima.
f85f5bdeac4ed01df274df2afc3cb1f6.jpg
 
Onda ga ili niko ne koristi, ili je mnogo hladno da vežbaju, ili još nisu sabrali 2 i 2 da im je lopatanje isto dobar trening... mada, kažu da su mnogi tamo i pobegli od motike (lopate) :) ...
 
Sve to svileno.

Danas je vežbao još jedan lik, a leti uvek ima nekoga, tako da sigurno još neko vežba osim nas van Studenjaka koji dođemo tu ponekad.

Lopata je odlična vežba za leđa ako se pravilno izvodi :)

No nema aplikacije za to
 
Уштеда времена: време лети
Одлика Олимпијских спортова дефинише се мотом: Брже, Више, Јаче.
Одлика зимског одржавања могла би се дефинисати мотом: Даље, Брже, Јефтиније. Ефикасно зимско одржавање обезбеђује да моторизовани учесници у саобраћају путују даље, брже и уштеде новац у читавом том процесу.

Ево како.
Овде ћемо показати једну студију која је открила да је на једној деоници од 60 km и са обимом саобраћаја од 4.000 возила/дан, са ограничењем брзине од 80 km/h, временска разлика при преласку деонице у случају када се пут посипа и у случају када се пут не посипа сољу, 25.000 возила-сати у 140 дана зимског периода. Ако је време новац, врло је лако видети уштеду која произилази из ефикасног
зимског одржавања.


| Уштеда горива: отпорност на клизање
Ваш посреднички и саветодавни посао као особе која се бави зимским одржавањем је да повећате трење. Када гума додирне пут, моторизовани учесници у саобраћају почињу да штеде гориво паметним коришћењем средстава за топљење леда (огољавају коловоз) и абразива (повећавају вучу на снегу и леду) који помажу да се повећа трење између точкова аутомобила и површине коловоза.
Студије обављене у Канади и САД показале су да возила која се крећу по утабаном снегу или леденом путу троше просечно 1/3 горива више, а у неким случајевима чак и за 50% више горива него у нормалним условима. Израчунато је да би потенцијална уштеда горива премашивала трошкове зимског одржавања.



ПОСИПАЊЕ СОЛИ НА РАНУ : :
• Четвородневна мећава 1996, која је парализовала североисточни део САД, коштала је $10 млрд. губитака у производњи и додатно $3-5 млрд. губитака у продаји.
• Јануара 1999, у Торонту, саобраћај је био потпуно паралисан услед незапамћене снежне олује. Градоначелник је прогласио општу опасност, јавни транзитни саобраћај био је обустављен, канцеларије у центру града евакуисане, а војска је дошла у град да помогне при чишћењу снега. Канадски најпрометнији аеродром Пирсон био је затворен стварајући кашњења широм целе Северне Америке.

Путне управе: трошкови пословања
Зиме 1995/1996. у САД, директни трошкови у борби против снега процењени су на $2,1 млрд. од стране Федералне путне администрације и $5 млрд. од стране Управе за истрживање саобраћаја.

У Канади су ти трошкови процењени на стотине милиона долара годишње.
Стављањем праве количине, правог материјала, на право место у право време, може се добити веома значајна уштеда у трошковима у току континуираног постизања безбедности на путевима.



Со за сољење путева има велики број потенцијалних утицаја на животну средину:
• Хлориди оштећују вегетацију поред пута, напр. сушење и опадање лишћа, пропадање дрвећа и биљака, смањење приноса воћа.

Солити Паметно: Посипање, Управљање, Количине и Време Примене

• Акумулација натријума у земљишту проузрокује смањење плодности земљишта у неким случајевима.
• Повећање салинитета површинских и подземних вода.
Преко 10% дрвећа на удаљености до 30 m од пута бива оштећено од утицаја путне соли, а у случају земљишта, оно бива оштећено до удаљености од 3 m од пута. Повећани салинитет преовлађује највише у потоцима и другим воденим реципијентима у близини путева који се соле.
Као што сте до сада запазили, не можете судити о кристалима путне соли на основу њиховог изгледа. То је комплексна супстанца која је или добра или лоша, или само представља трошак који треба редуковати, зависно од тога како гледате на ствари.

Путна со погоршава стање челика и бетона у случају мостова и гаража за паркирање аутомобила.
Министарство за саобраћај државе Онтарио проценило је да оштећења мостова и гаража за паркирање, проузрокована дејством путне соли, коштају око 216 милиона $ годишње. У САД се на превентивне и корективне мере у случају оштећења мостова и гаража дејством путне соли, сваке године потроши 1 млрд. $.

Мање соли = мање рђе = мањи трошкови. Једноставна математика.

Последње на шта ћете помислити када изађете на аутопут усред мећаве је то како се јони соли везују за молекуле воде. Хајде да изнесемо ово знање на лице места, односно на пут и ставимо га у одговарајући контекст.
Како се снег акумулира на путу и како постаје утабан због деловања саобраћаја, он почиње да се везује за коловоз правећи проблем због немогућности отклањања механичким средствима. Ако сте мислили да је веза између пушача и цигарете, односно између коцкара и слот машине веома јака, вероватно нисте пробали да раскинете везу између леда и коловоза усред јануара оштрицом вашег плуга.
Једини начин на који можете раскинуту везу лед-коловоз је уз помоћ хемијских средстава каква је путна со.
Током акције уклањања леда, со се примењује по врху утабаног снега: уколико је присутна довољна количина влаге и топлоте, која се најчешће јавља као резултат комбинације деловања сунца, саобраћаја и виших дневних температура, путна со ће се растопити и формирати раствор.
Зрнца соли која прелазе у раствор продираће кроз утабан снег све до површине коловоза, вршећи отапање целом својом дужином. Што се тиче услова за отапање, морамо имати и теже кристале соли, који ће имати довољно снаге да изврше топљење све до површине пута. Зависно од густине, сони раствор (слана вода) пролази наниже кроз утабан снег све, до површине коловоза.

Уколико је добро применити путну со на почетку снежне олује, тада можете очекивати да је ранија примена још и боља. Али сува со не треба да буде примењена на чист коловоз пре почетка снежне олује, зато што би је саобраћај одувао са пута; наношење суве соли пред снежну олују треба изврштити ван зоне кретања точкова аутомобила. Од посипања коловоза сољу треба се уздржати током снежне олује, ако је коловоз сув и уколико дување јаког ветра проузрокује да снег само прелази преко коловоза, а не таложи се и не глача на њему.
Деловање соли при оваквим условима ствара влажан коловоз проузрокујући да се снег лепи за њега. У том случају ви чешће постајете део проблема, него део решења.
Највећи број оперативних процедура углавном дефинише минимални период времена, од примене путне соли до чишћења плуговима, у циљу спречавања појаве одношења соли са пута, пре него што добије шансу да буде растворена.

Поред разумевања принципа фазне промене, треба такође да знате колико леда може да отопи путна со на различитим температурама. Табела 1 показује да на -1 °C, 1 кг соли отапа 45 кг леда. Међутим, како температура пада до -4 °C, 1 кг соли отопиће око 15 кг леда, а на -10 °C само 5 кг леда.

Путна со делује до -21 °C, али се њена примена не препоручује испод -10 °C.

Многе путне управе експериментисале су са алтернативама, али на крају су се обично враћале на поуздану, добру стару со. И то су увек радиле зато што со кошта значајно мање, зато што је руковање њом уходано и због предвидљивости у постизању безбедних услова вожње.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598847#p598847:1k6s6285 je napisao(la):
Dordevic » 30 Јан 2019 10:42 am[/url]":1k6s6285]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598813#p598813:1k6s6285 je napisao(la):
stf » Sre Jan 30, 2019 9:47 am[/url]":1k6s6285]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598705#p598705:1k6s6285 je napisao(la):
laki72 » 29 Јан 2019 06:39 pm[/url]":1k6s6285]
Žao mi je što nisam ranije imao priliku da ti odgovorim, ali obaveze...

Ја немам намеру да читам оволике постове. Шта год да си написао ето да кажем без читања да си управу па буди срећан. :sesir:
pa se ti posle zali sto te ljudi prozivaju za politikanstvo...
Ne pogađa to mene. To rade oni forumaši koji sem političarenja ništa drugo i ne umeju da napišu ili urade. Kao ti recimo. Ne sećam se da si ikada išta sem političarenja i napisao na forumu.
 
znas kako, svi doprinosimo na svoj nacin. malo postova imam ali mnogo vise citam sta drugi pisu jer me zanima ali eto nisam strucan.
ovaj forum se bavi raznim temama i kao sto sam vec nekome odgovorio ranije, u detaljniju (nekada i zustriju) rapravu ulazim kada ljudi pricaju o temama u koje se razumem na malo drugaciji nacin od drugih (taki smo ti mi drustvenjaci). sigurno necu tebi da solim pamet kako se projektuje zgrada i tvoji postovi su meni vrlo cesto bili i vise nego informativni. e sad sto ti odmah imas potrebu da me isprozivas posle zasluzene kritike tvog bezveze posta onda jbg...
takodje, to sto ti smatras da su goruce kulturne, socijalne i politicke teme politikanstvo pokazuje da si dobro ispekao zanat kod svog (bivseg?) sefa.
isto tako je pohvalno kad covek na ovaj nacin dodje do tog stadijuma da ga takve stvari ne pogadjaju.
korisno je to u zivotu/karijeri.
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/42174 ... a-u-potok#

Ова зима је допринела претварању главне пешачке стазе у овом насељу, која спаја дом здравља, осмогодишњу школу, дечје вртиће, центар блока са Улицом др Ивана Рибара, у прави поток. Наиме, пошто комунална служба није целе зиме нашла за сходно да очисти ову главну пешачку стазу, становници блока који су већином старији од 60 година имају великих проблема у покушају да дођу у центар блока и дом здравља, а деца приступе школи и обданишту. Све интервенције у комуналној полицији, чија је станица у центру блока, нису дале никакав резултат, а интервенције у месној заједници, која постоји само на папиру, такође су остале неделотворне.
 
Trebale su prijaviti i komunalnoj inspekciji ...
 
Šta će oni reći? Planom čišćenja snega ta površina nije u planu redovnog čišćenja.

Isto tako je i kod mene u blizini i dobio sam takav odgovor. Šta tu može da uradi Komunalna inspekcija?
 
Evo čitam kako je u Rusija vojska izgradila 80km puteva da bi došla do neke reke koja je blokirana nanosima i uklonila te nanose

http://www.politika.rs/scc/clanak/42179 ... VIDEO-FOTO

Pa se setih da i mi imamo vojsku koja ima kamione, a imamo i vozače i vojnike koji bleje po kasarnama širom Srbije.

Kapirate, vojska ne služi samo za rat, već i za ovakve stvari kada je potrebno ljudstvo i brza i organizovana akcija.
 
slazem se, u jednoj normalnoj drzavi, vecina vojnog roka je zapravo prinudni rad, vojska je najjeftinija radna snaga za projekte od drzavne vaznosti tipa putevi tuneli mostovi...
 
Da bi se vojska poslala na ulicu mora da bude proglaseno vanredna situacija a za to postoje preduslovi koji treba da budu ispunjeni inace i nasa vojna inzinjerija radi puteve recimo po selima oko korsumlije itd ...
 
Нажалост ни војска више нема возача колико има камиона.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599557#p599557:2ix02jy8 je napisao(la):
direktor » Sub Feb 02, 2019 10:03 am[/url]":2ix02jy8]Da bi se vojska poslala na ulicu mora da bude proglaseno vanredna situacija a za to postoje preduslovi koji treba da budu ispunjeni inace i nasa vojna inzinjerija radi puteve recimo po selima oko korsumlije itd ...
Pisao sam ranije o upotrebi vojske i ne vidim niti jedan razlog zašto vojska ne bi sa svojom mehanizacijom pritekla u pomoć.
Kakva crna vanredna stanja ?
Vojska se finansira iz našeg plaćanja poreza, sredstva tako kupljena propadaju dok čame u hangarima a ogromna šteta se načini društvu.
Vojska je od pamtiveka obučavala vozače između tako da ne vidim problem da se i sa tim nastavi. Ili barem za aktivna vojna lica.
Ako je dobijanje vozačke dozvole preskupo onda neka uvedu posebnu samo za vojna vozila.
 
Odes da sluzis dobrovoljno vojni rok pa polozis za c i d niko nebrani ljudima ni sad trazis raspored za autojedinicu i milina jos te mozda i zaposle ...
Ja sam naveo kakva je procedura za upotrebu vojske da sad izadje i lopata snjeg ...
 
Војска треба да помаже сиромашним руралним општинама које немају добру зимску службу пошто претежно има теренска возила 4х4 и 6х6. Град има довољно кипера и других камиона које би могли да истерају за зимску службу, али фали људи и организације. У БВК отприлике иста екипа мајстора ради на више локација у граду. Оставе багере на Топличином венцу па оду да раде на Вождовцу са другом механизацијом.
 
Upravo se pri ovakvim situacijama vidi za što nam treba obavezna vojska od bar 6 meseci.

Naravno, i dalje ne opravdavam gradske službe koje su ovaj sneg morale da očiste sa ukupnim brojem zaposlenih (znači manje u kancelarije, više na ulice)

Ali da je palo pola metra snega (a može se desiti), onda je zaista nemoguće biti spreman i tada vojska treba da izađe iz kasarna i pomaže svuda.

Isto tako i za poplave, jer više vredi jedna četa vojnika pod komandom kapetana, nego 1000 dobrovoljaca u patikama pod vođstvom nekog stranačkog uhlebljenika.
 
U "onoj državi" vojska je redovno izlazila da čisti sneg sa ulica. To je bilo potpuno normalno.
Sad vojska skoro i da ne postoji, a na red su došle - komunalne službe.
 
Baš tako, kad se već plaća, postoje vozila i nek se uvede vojni rok od novembra do aprila meseca. Nek ljudi dobiju vojnu dozvolu C kategorije ili za upravljanje specijalnim mašinama pa posle neka plate državi polaganje ako će profesionalno da se bave tim poslom.
 
Pa i sada ih imas po ugovoru. Mogli su da ih izvedu na ulice da lopataju umesto sto su glacali gvozdjuriju. Nego je recimo ovaj to trebao da naredi (samo cim neke stvari sredi sa sobom.. mozda sledeci put kad zaveje )
.
.
 
Број војника само у гарнизону Београд данас је смешан наспрам ситуацији из 2004. нпр. Али свакако треба искористити све могуће капацитете. Имам на компу негде спискове возног парка неких комуналних предузећа, сутра ћу то прочешљати и објавити овде.
 
Koji bre vojnici oni ce da angazuju privatne firme da im kose i ciste po kasarnama ....
Inace vojna dozvola je uvijek vazila i u civilstvu ...
 
Eво прочешљао сам мало неке спискове што имам, ЈКП града Београда располажу са следећим возним парком који би могао да се користи за зимску службу:
Зеленило - 18 кипера (17 ФАПова и 1 нови МАН четвороосовинац)
Чистоћа - 18 кипера (10 старих Мерцедеса, 8 ФАПова), око 25 камиона аутоподизача контејнера (20 Ивекa, пар ФАПова и Мерцедеса)
Београд пут - 126 кипера (35 МАНова + 10 нових, 10 Мерцедеса Актроса, 12 ФАП троосовинаца, 52 ФАП двоосовинца, 7 ФАПова 1213) и 42 Мултикара

За Водовод и Електране нисам нашао податке, али сигуран сам да Водовод има макар 20ак ФАПова и 10ак новијих ДАФова, а електране макар 2 кипера. + ту је и ГСП који има око 3-4 исправна кипера, мада хајде да кажемо да им требају за вучу.

То је око 220 возила у грубо која се могу користити за чишћење снега, а ту се могу још придодати и разни утоваривачи, комбинирке, грејдери, а могу се опремити и цистерне за воду са раоницима као и кипери.
 
Cistoca ima daleko vise kamiona za odvozenje smeca na koje se mogu staviti plugovi za snjeg tu subi cisterne nekih 20 tak kamiona zelenilo ima dosta traktora sto malih sto velikih ...
 
Vrh