Šta je novo?

Uklanjanje snega i leda

U razvijenim zemljama krece odmah ciscenje i posipanje soli. Najcesce preko noci.

Ovo kako Vesic radi nije ni za selendru, ali Boegrad ne zalsuzuje bolje jer uvek bira Vesica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=907635#p907635:e6ta00bh je napisao(la):
Дошљак » Today, 09:58[/url]":e6ta00bh]Теоретски, за ударне дане могу да ангажују и приватна предузећа да чисте путеве. У Београду има доста грађевинских предузећа са више кипера.
Naravno i tako treba raditi, ali to košta, a Grad veoma racionalno troši novac - noooot
 
Evo, ja ne pamtim da je posle čišćenja sneg ostajao po sredini ulice Narodnih heroja. Ovako je bilo sinoć, a slika je od malo pre.

Da li koriste manje raonike ili šta već, činjenica je da ne rade kako treba ove godine sigurno.
 
zaboravih sliku
sng nh.jpg
 
Изгледа да шаљу само по један камион уместо два у тандему са искошеним раоницима у десно.
 
Ne mogu da se setim kako je bilo prethodnih godina, ali juče sam viđao samo po jedno vozilo da čisti sneg.

Ono što mene prilično nervira je jedna druga stvar, a to su zone pešačkih prelaza gde se očisti samo metar dva, i to obično izgleda ovako

https://twitter.com/wladimirbg/status/1 ... 74/photo/1

pesacki kako se ne cisti sneg.jpg


Naravno, posle sat vremena se tu stvori bara i prelaz postane baš otežan.

Rešenje - privremeno zapošljavanje većeg broja ljudi i par kamiona za utovar snega)
 
Некада је градска управа плаћаја студентима чишћење снега.
 
Koliko sam shvatio, tu je već postojalo oštećenje jer je voda oticala i sprala podlogu pre izvesnog vremena.

Kažu i da su prijavljivali to, ali naravno, nadležni ne izlaze na teren dok se zemlja ne otvori.
 
Nekada su cim pocne da pada iz GSP-a cistili tramvajske sine i odledjivali skretnice.
jedino sto je moglo da zasmeta tramvajim je bilo jesenje lisce.

Vesic je shvatio da gradjanima nije potreban grad u normalnom smsilu te reci.
 
Vojvode Stepe juce u pola 3 popodne neociscena. Ulica PRVOG prioriteta. Stabla po celom Bg-u popadala. Nocas drvo u bulevaru oslobodjenja od marakane ka Banjici palo na sred ulice sreca nije naisao neki auto u tom trenutku inace tesko da bi se dobro proveo taj u kolima :(
 
Oве имамо лепе примере утицаја прекомерне градње на хидролошке и геолошке карактеристике тла.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=907751#p907751:qgqldmo1 je napisao(la):
Дошљак » Pon Dec 13, 2021 2:59 pm[/url]":qgqldmo1]Oве имамо лепе примере утицаја прекомерне градње на хидролошке и геолошке карактеристике тла.

Bravo. To je to.
 
Mislim da padove drveća i grana uglavnom nije bilo moguće sprečiti.

Možda je koren negde oštećen zbog previše gradnje u okolini (pa samim tim i manje hranljivih materija dobija), ali tako se ne mogu objasniti padovi drveća po NBG.

A da je Zelenilo kresalo više, onda bi se mnogi bunili što se drveće unakažava.

Mnoga stabla su jednostavno stara, a ovaj sneg je veoma vlažan i težak (svako ko je čistio sneg ispred ulaza ili sa kola je to mogao da primeti).
 
Meни делује као да је земљиште исувише наквашено, а бетон који је широм града заменио дворишта усмерава воду од отапања на преостало слободно земљиште, или испод путева. Наравно, велики утицај има и тежина снега на стабла.
 
Objasnio je neko baš tako nekako. Sve u svemu, mnogo toga se poklopilo, ali opet kažem, imamo baš mnogo stabala na NBG gde u blizini nije izgrađeno ništa novo 50 godina, pa su popadala stabla.
 
Има и до старости, али и до структуре тла, на НБГ је песковито тло.
 
Popadalo je pola Kosutnjaka gde nema betona u krugu od kilometra.

https://streamable.com/0ukpkx

Inace ovo je putic, nije u sred sume. Koliko je drveca popadalo ne moze ni da se vidi od snega. Palo je i ogromno drvo na auto na putu do Topciderskog groblja i sad ne moze da se prodje.
 
Evo par slika koje pokazuju besmisao gradske odluke koja definiše čišćenje snega i leda.

Naime, trotoari unutar blokova nisuu redovnom planu i programu. Naravno, oni uz zgradu ili neki objekat tipa škola i vrtić čiste stanari i zaposleni, ali imamo dugačke pravce koji su "ničiji" i koje svakodnevno svi koriste.

Trotoare uz glavne ulice (znači po obodu blokova) čiste gradske službe i to onim malim vozilima sa raonicima.

Konkretan primer je Blok 2 i putevi ka pijaci.

put ka pijaci sneg 1.jpg
put ka pijaci sneg 2.jpg
put ka pijaci sneg 3.jpg


I onda dođemo preko puta pijace i vidimo savršeno očišćen trotoar koji se veoma malo koristi.

pijaca preko puta bez snega.jpg


I pomislimo da je mukama kraj, ali onda pređemo ulicu i vidimo da prostor uz pijacu koji vrvi od pešaka i prodavaca nije ni taknut.

pijaca sneg 1.jpg



Ono što je očigledno, ali to je tak oteško objasniti nadležnima i mnogim ljudima je da naše službe imaju mehanizaciju, ali nemaju ljude. Naime, neke stvari se ne mogu raditi sa mašinama i tu dolaze do izražaja oni najvažniji ljudi za grad - radnici Zelenila i Čistoće koji idu peške i lopatama i metlama rade svoj posao.

Njih ima nedovoljno. Nije njih malo samo kad je sneg - svedoci smo da ih je premalo i leti, a to se vidi po higijeni i punim kantama, nepokošenim i zaraslim prostorima, po neodnešenim gomilama suvog lišća i palih grana...
 
Kad smo već kod ovoga, malopre kod Londona videh vojni TAM-150 sa kašikom za čišćjenje snega i narandžastim rotacijama. Išao je niz Kneza Miloša, verovatno ga šalju negde da čisti.
 
Вероватно за круг генералштаба, мада није искључено да војска помаже у чишћењу, била је то честа пракса пре 15 година.
 
Vrh