Šta je novo?

Užice - Bajina Bašta sa tunelom "Kadinjača"

Jeste i taj put katastrofalan. U poslednje vreme, ali stidljivo, rađeno je na onim mostićima oko Ražane.
I sad, kad bismo počeli da čačkamo, naišli bismo na stotine kilometara puteva visokog prioriteta kojima je na nekim deonicama potrebno mnogo popravki i prepravki. Koliko bi samo tunela trebalo da reši problematične prevoje. Nedavno sam prošao putem Zaječar - Paraćin i razmišljao o zimskim mukama na čuvenoj Čestobrodici. A jedno tunelče bi to sve rešilo. Isto kao i Kadinjaču, Bukove i Lastru, i još mnogo brda, da ih ne nabrajam
 
Problem je što na tim brdskim magistralama nije dovoljna obična rekonstrukcija. Obično takva rekonstrukcija ne traje dugo. Par zima i već propao put.
 
Ova deonica sa mostom i tunelom pripada "Projektu obilaznica i tunela" ( obilaznice Užice i Požega, tunel Kadinjača), a u budžetu je ovo planirano za sledeće tri godine.
IMG_20221206_062615.png

Putevi Srbije su zaduženi za ove projekte i u 2022. su imali plan za otkup parcela.
IMG_20221206_074420.png

IMG_20221206_065830.png
 
Baš tako. Piše, i pisalo je i ranije, kao i po tarabama i bukvama
 
Na ovoj temi od prvog posta sam je zadužen za "iskustvo i realizam". :)

Komercijalni ugovor za Obilaznicu sa mostom je potpisan i kinezi su zakupili na 5god lokaciju za kamp kod Volujca. Radi se dokumentacija za tunel Kadinjača, pa još nije potpisan takav ugovor jer nisu završeni imovinsko-pravni odnosi. A, tu ima dosta papirologije, nap. prvo su uradjeni Elaborati za katastar gde je odredjeno koje se parcele otkupljuju ili delovi parcela, pa se onda od njih formira jedna velika parcela. Taj posao je možda već završen i sada sledi potpisivanje Komercijalnog ugovora i za tunel. Sve to ide dosta sporo, ali ipak ide prema početku radova na terenu.
 
Драгане, тај тунел је спас за народ овде, као и за транзит према Србској и даље. Гради се већ 30 година. Сигурно је да ће једном бити направљен, а када је наградно поитање истих тих 30 година! Не критикујем ја тебе, делиш многе информације недоступне већини, проблем је бироктатија и лажне информације политичара који год да су тренутно на власти ( мада је свеједно, сви су постављени из истог центра).
 
Da, možda i više od 30god se obećava izgradnja ovog tunela, ali sada se ozbiljno radi na dokumentaciji i ugovorima za izgradnju. Kada sam pre 3god otvorio ovu temu, počela je i "izgradnja tunala" :), tj. usvojena je Studija opravdanosti i Idejni projekat, a potpisan je Okvirni sporazum za projektovanje i izgradnju sa kinezima.

Znam da nikom nije interesantno šta se radi u dokumentaciji, već kada će biti započeti i završeni radovi, ali to ne može da krene bez potrebne papirologije. Obično to duže traje od izgradnje nekog projekta, a sada je bitno da se potpiše Komercijalni ugovor i za tunel.
 
Gradi se kamp za kineze, tako sto su za mesec dana na jednom placu izbetonirali jedno 150 m2, a trenutno oko tog placa nema nikakve ograde, nijedne masine na placu niti radnika.
Verovatno čekaju da im stignu "montažne kućice" koje su već naručene u Kini. Ali tamo je opet neko zatvaranje zbog kovida, pa zato možda kasni isporuka.
Inače, nisam ni ja zadovoljan kako se odugovlači sa početkom radova i možemo samo da se nadamo da će 2023. početi ozbiljni radovi oko Obilaznice i tunela na terenu.

 
Poslednja izmena:
Verovatno čekaju da im stignu "montažne kućice" koje su već naručene u Kini. Ali tamo je opet neko zatvaranje zbog kovida, pa zato možda kasni isporuka.
Inače, nisam ni ja zadovoljan kako se odugovlači sa početkom radova i možemo samo da se nadamo da će 2023. početi ozbiljni radovi oko Obilaznice i tunela na terenu.

Dragane po mojoj proceni ti si covek 50+ godina. Trideset godina i vise se prica o tunelu. Ti si tada bio momak, ja dete i mogli smo da uzivamo blagodeti tunela celog zivota. Dok mi u ovoj zemlji pod svim sistemima koji su manje vise isti jer se menjaju samo ljudi u vrhu docekamo bilo sta, prodje zivot. Sta ce meni taj tunel u penziji? Otuda dolazi moja frustriranost, sto nas lazu, mazu i zavlace, a zbog svoje nesposobnosti kada nesto i pocnu ne mogu za deceniju da izguraju. Da smo kornjace i bilo bi ok, ovako govnjiva motka od sluzbenika u opstini do sefa Miljkovica i Belivuka.
 
Dragane po mojoj proceni ti si covek 50+ godina. . .
Pogrešio si za više od 20 godina. :) . . a, kada bih ja počeo da pričam o raznim obećanjima raznih političara to bi trajalo jako dugo. Zato imam dosta iskustva da ocenim kada će početi da se gradi neki projekat, tj. kada je doneta prava politička odluka i kada se krenulo u pribavljanje dokumentacije, potpisivanje ugovora i ostalog. Zbog toga sam i otvorio ovu temu jer sada se ipak krenulo u početak izgradnje.
 
Pogrešio si za više od 20 godina. :) . . a, kada bih ja počeo da pričam o raznim obećanjima raznih političara to bi trajalo jako dugo. Zato imam dosta iskustva da ocenim kada će početi da se gradi neki projekat, tj. kada je doneta prava politička odluka i kada se krenulo u pribavljanje dokumentacije, potpisivanje ugovora i ostalog. Zbog toga sam i otvorio ovu temu jer sada se ipak krenulo u početak izgradnje.
Nisam hteo da te ne uvredim da kazem da predpostavljam da uzivas u penziji na F. Gori. To je moja prvobitna procena :)
 
. . prodje zivot. Sta ce meni taj tunel u penziji? . .
Ja nisam sklon defetizmu i više volim nešto da preduzimam nego da kukam i naričem o problemima. Zato sam tražio nekog poslanika u skupštini iz Užica i našao jednog jedinog, tj. poslanicu iz Narodne stranke, pravnicu Ivanu Paralić. Doduše ona nije iz struke, ali podpredsednica te stranke je saobraćajni ing. Marina Lipovac, a član "Odbora za saobraćaj, infrastrukturu, . ."

Preko njih mogu da se postavljaju pitanja Vladi u vezi ovog projekta i da se tako podstiču vlasti na bržu realizaciju. Zato ću posle januarskih praznika, negde u februaru da im pišem i tražim veće angažovanje oko Obilaznice i tunala u skupštini. Uostalom, to im je još jedan argument da napadaju i prozivaju vlast. :)
 
Ja nisam sklon defetizmu i više volim nešto da preduzimam nego da kukam i naričem o problemima. Zato sam tražio nekog poslanika u skupštini iz Užica i našao jednog jedinog, tj. poslanicu iz Narodne stranke, pravnicu Ivanu Paralić. Doduše ona nije iz struke, ali podpredsednica te stranke je saobraćajni ing. Marina Lipovac, a član "Odbora za saobraćaj, infrastrukturu, . ."

Preko njih mogu da se postavljaju pitanja Vladi u vezi ovog projekta i da se tako podstiču vlasti na bržu realizaciju. Zato ću posle januarskih praznika, negde u februaru da im pišem i tražim veće angažovanje oko Obilaznice i tunala u skupštini. Uostalom, to im je još jedan argument da napadaju i prozivaju vlast. :)
Dragane ako je istina ovo sto kazes porastao si u mojim ocima. Poznajem obe navedene gospodje, Marinu mnogo bolje, mada u poslednje vreme nismo u kontaktu. To je u sustini to, gledajuci tvoje postove iz 2006, ti si u stvari nepopravljivi optimista i verujes svakoj vlasti i njihovoj dobronamernosti, dok sam ja dosao do vere da su svi isti, ili slicni i gledaju samo svoj interes.
 
. . ti si u stvari nepopravljivi optimista i verujes svakoj vlasti i njihovoj dobronamernosti, . .
Nemam šta ja da im verujem ili neverujem, samo beležim šta pričaju ili obećavaju i onda pratim da li i kako se to realizuje u dokumentima ili na terenu. Nema tu nikakve sklonosti prema nekoj vlasti, ali uvek je aktuelna vlast odgovorna za sprovodjenje projekata.

Inače, jesam optimista jer samo optomisti nešto grade, a dugo sam radio sa gradjevinarima ( iako nisam te struke) i tamo nema pesimista. Ne možeš da pokreneš od "0" nijedan projekat ako nisi siguran da može da se ostvari. Zato pozovi tvoje poznanice i urgiraj u moje ime. :)
 
Slabo ti ko u Užicu veruje u taj tunel. Pamtim tu priču otkako znam za sebe, a tome će skoro pola veka. Da se kašikom kopalo, do sada bi bilo iskopano.
 
Zato sto ne veruju, zato su i raspustili Radnu grupu. Trebali su jace da veruju.

Eh da su slagali samo Uzicane. To im je sablon, obecas puteve ljudima, uzmes pare za nekakve radne grupe, nekada cak i nasvrljas izmenu prostornog plana i to teglis godinama. Da ljudi imaju utisak da se kao nesto radi. A realno para nema niti ce ih biti skoro.
 
Ne moraju da prave tunel, ali barem da upristoje postojeci put. Ovako ne popravljaji put pod parolom sada ce tunel pa taj put ne treba, a onda nema ni tunela ni normalnog puta. Slicno je na debelom brdu. Imaju naizmenican semafor zbog jednog klizista duzine 15m od poplava 2014. Kada su pitali preCednika za to on im je bahato odgovorio imacete tunel kroz Kadinjacu, sta ce vam Debelo brdo. To je sve bilo u prenosu uzivo, nije legenda.
 
Држава је банкротирала, зато су и узели кредит од ММФа. Биће завршено оно што су финансирале стране банке, јер ми морамо враћати рате. ОСТАЛО ЈЕ ГОТОВО!
 
Ministar Vesić je raspustio staru i formirao novu Radnu grupu.

"Rešenjem ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture krajem prošlog meseca formirana je nova Radna grupa za realizaciju projekata koji se odnose na izgradnju obilaznica oko Gornjeg Milanovca, Požege, Loznice i Užica, kao i izgradnju deonice državnog puta Dub-Dubci u dužini od 6,3km sa tunelom ispod prevoja Kadinjača."

 
Poslednja izmena:
Vrh