Šta je novo?

Užice - Bajina Bašta sa tunelom "Kadinjača"

"Nakon potvrde urbanističkog projekta, na proleće se očekuje izdavanje građevinske dozvole, a radovi bi prema ranijim najavama trebalo da budu završeni sledeće godine."

Cool. Da li je rok kraj sledece godine za celu obilaznicu ili samo most?
 
Xexe ima rok završetka radova al nikako početka. Ipak teže lagati za mesec-dva nego za godinu-dve 😅 A i kakva je ovo vest, ministarstvo Srbije potvrdilo Putevima Srbije, leva ruka potvrdila desnoj ruci
 
Nema tu "laganja", već postoje procedure koje moraju da se ispoštuju i sada je na redu "gradjevinska dozvola" pa početak radova. A ovde je vest da je projekat završen i odobren od ministarstva.
 
Drama, dal će Država sama sebi odobriti građevinsku dozvolu, velika je borba, ljude bas interesuju te njihove unutrašnje procedure koje su sami smislili. Vest za Javnost treba glasiti: radovi počinju tad i tad, moći ćete se voziti tad i tad, cena ta i ta, garancija tolika, osnovne tehničke karakteristike te i te. Ova korespodencija SNS Vesićevog atara sa SNS Drobnjakovim atarom je nebitna.
 
Vest za Javnost treba glasiti: radovi počinju tad i tad, . .
Pa, biće i ta vest kada se bude znao tačan datum. Tebi nije bitno kakav je projekat i detalji u tom članku, pa bezveze praviš dramu. Meni je važna svaka vest iz koje se vidi napredak u dokumentaciji, jer to znači da se približava i početak radova.
 
Pa, biće i ta vest kada se bude znao tačan datum. Tebi nije bitno kakav je projekat i detalji u tom članku, pa bezveze praviš dramu. Meni je važna svaka vest iz koje se vidi napredak u dokumentaciji, jer to znači da se približava i početak radova.

Ne bi ljudi pravili dramu da nas nisu slagali 100 puta.

Znas li da li cemo se dodatno zaduziti za ovaj projekat ili ce drzava uspeti iz sopstvenih izvora tj budzeta da finansira radove?
 
Potpisan je Komercijalni ugovor za projektovanje i izgradnju sa kinezima, a rečeno je da su obezbedjena sredstva što bi trebalo da znači iz budžeta.
 
Pa, biće i ta vest kada se bude znao tačan datum. Tebi nije bitno kakav je projekat i detalji u tom članku, pa bezveze praviš dramu. Meni je važna svaka vest iz koje se vidi napredak u dokumentaciji, jer to znači da se približava i početak radova.
Tema je otvorena pre 4 godine, pa da ne žurim pred rudu, i ne dramim nestrpljenjem. A što se tiče 'projekata' u Srbiji eno ga projekat pruge Valjevo-Loznica čeka svega par decenija, možda čak ni pola veka. A da vidiš tek 'projekat' Slavije od pre 50 godina kako će da izgleda, pa autoput Pa-Vš, pa projekat autoputa Bg-Ča desnom obalom Save preko Bariča, pa projekat Europolis pre 25 godina u Savskom amfiteatru, pa projekat spomenik Kosovskim junacima od pre 100 godina... ajde prvo da ne preskočimo stotine tih decenijama starih projekata da bi reč 'projekat' imala ikakvog smisla.
 
Poslednja izmena:
Mogao bih da dodam tom spisku još "projekata na čekanju", ali ovde je potpisan "Komercijalni ugovor za projektovanje i izgradnju" sa kinezima. Kada sam otvorio ovu temu šira javnost nije ni znala da postoje projekti za ovu obilaznicu i tunel ispod Kadinjače, a sada se gradi kamp kineza izmedju ova dva projekta.

Ovde je bitno da je projekat obilaznice odobren od ministarstva, jer mogli su da traže neku ispravku ili dopunu, pa bi to odložilo početak radova. Ovako će ubrzo biti doneta gradjevinska dozvola i najzad će početi radovi na obilaznici.
 
Poslednja izmena:
Ne znam druže, ali toliko su projekata obećali, pričali samo o autoputevima 1200km, nema se tolko para, od mnogih će morati da odustanu. Nadam se da neće i od ovog, ali zato kažem nama je prvi važan pokazatelj da vidimo dosta mašina da dođi da rade, a zatim i da rade u kontinuitetu tj da projekat i gradilište ne zamre. Za pomenutu prugu Va-Lo eno ima delova gde je početo pa stalo (tu ni komercijalni ugovor nije pomogao), slično je bilo i sa cevima toplovoda Obrenovac-NBg i sl.
 
Mora samo da se umre.
I silom prilika, mi moramo da slušamo gomile laži.
A te gomile laži učinile su da oni što iole misle svojom glavom, postanu nepoverljivi i skeptični. Daleko od toga da sam zlurad i da ne želim da se to gradi, već previše sam se nagledao cirkusa na tu temu. Potvrđuje se projekat. Pa od 1990.znam koliki i kakav će biti most, petlja, potporni zidovi...
Kako je petlja Sinjevac do sada "delimično izgrađena" ako projekat nije postojao.
Biće da je to ona skorojevićka politika da sve, pa i istorija počinje od njih, da ništa staro ne valja, ili čak ne postoji. Nekad je to neka vlada odobrila, čim je počelo da se gradi. Tada je ministar u SPS vladi bio lokalac Zoran Vujović.
Sam put nije problem, mogao bi biti gotov za nekoliko meseci. Problem je most, nepristupačnost terena gde bi bili stubovi sa obe strane, veliki raspon, visina, dužina, zaštićeno područje kanjona ispod... To sve košta đavo i po. I naravno, radiće Kinezi. Ni jedna naša firma neće neće steći takvu referencu. Možda tek poneki inženjer na nižim pozicijama.
A i dalje stoji pitanje da li je morala da se izabere tako skupa varijanta? Mogla je obilaznica da bude sa severne strane Užica, da bude nešto duža, ali mnogo jeftinija i usput da reši nekoliko komunalnih i saobraćajnih problema Užica.
Ali, nije atraktivno za slikanje, jbg.
 
Daleko od toga da sam zlurad i da ne želim da se to gradi, već previše sam se nagledao cirkusa na tu temu. . .
Tri godine ovde pišeš iste priče, kao nisi zlurad (?) a omalovažavaš svaki korak prema izgradnji, ponavaljaš šta je nekad bilo pa ti je to neki kao argument. Ignorišeš činjenicu da je prvi put potpisan Komercijalni ugovor o IZGRADNjI obilaznice i da se sprema kamp gradilišta.
 
Pa šta rekoh: ništa staro ne valja, istorija počinje od sad!
Možete zvati kako hoćete, ali nekad je neko na toj trasi nešto radio. I to što je radio, moralo je biti po nekom projektu i to mu je po nekom ugovoru, kako god se zvao, moralo biti plaćeno.
Mnogo reči, velikih reči, a malo dela!
Poverovaću kad vidim. Zašto nema nikakvog roka, konačne cene?
Ako je komercijalni, to bi sve trebalo da sadrži.
Ali, jok! Čekaće se opet neko političko dešavanje, poput izbora, pa da se istera nekoliko mašina, da se proglasi početak početka radova, pa početak... itd.
I voleo bih da mi neko objasni svrsishodnost te obilaznice sa takvim mostom. Trasa tako jeste najkraća, ali i debelo najskuplja.
Na drugoj strani, ulivaće se u Zlatiborsku magistralu taman gde je saobraćaj najgušći i gde su kolone i kolapsi postali svakodnevnica, a za to vreme će desetine kamiona sa građom iz Jelove gore prolaziti kroz najuži centar Užica.
 
Nemam nameru da se ovde opet nadgornjavam i bavim istorijom predhodnih pokušaja gradnje, jer to nema baš nikakve veze sa aktuelnom gradnjom obilaznice. A svako može da vidi na netu da je potpisan Komercijalni ugovor, pa se zato i gradi kamp gradilišta . . koji niko iz Užica neće da slika.
 
Ja imam neki utisak da ce gradnja stvarno poceti ove godine, ali da ce se zestoko tegliti. To sto se gradi kamp i sto su kao neki ugovori potpisani ne znaci nazalost nista. Najbolji primer je Metro u BG i Pozega - Duga Poljana.

Finansiranje je ovde veliki potencijalni problem. Budzet nam je.. znate i sami kakav i pitanje je da li ce kinezi graditi ako nismo u stanju da im placamo. Mada, sa druge strane i kad uzmemo kredit i kad imaju redovno placanje opet tegle. Najbolji primer je Fruskogorski koridor i Pozega.
 
Što se mene tiče, počela je još devedeset i neke i do sada tri-četiri puta raskresivana trasa jer je u pauzama zarastala.
U muđuvremenu, na delu trase nikle su kuće čija dvorišta imaju ulaz direktno sa budućeg puta
 
Evo šta na ovu vest misle Užičani, da bude da sam samo ja neveran:
Komentari kažu da će trebati mnogo truda da se ovdašnja javnost razuveri od silnih laže koje sluša poslednjic decenija.
A ako stvarno bude, svaka čast!
 
Јефтиније и боље решење би било да се прави северна обилазница, додуше цео аутомобилски саобраћај би остао на тренутној траси у том случају.
Најбоље би било када би се направиле и једна и друга и када би се направио тунел испод Кадињаче и исправила магистрала до Баште. У том случају би Бајина Башта практично постала предграђе Ужица где би са 20 минута лагане вожње могао да стигнеш из Баште до Ужица, што би отворило простор да људи живе тамо а раде у Ужицу. То и данас ради доста људи али је мучење.
 
Tjah... Do Duge poljane su već i POČELI RADOVI :D
Nisu to "najbolji primeri" jer je cena tih projekata mnogo veća od 30mil koliko je ugovoreno za obilaznicu. Važno je da počne izgradnja, pa će biti jednom i završena.

Apsolutno netačna logika. Po svakom mogućem osnovu.

Primera je toliko da vrište. Ovde je važno da počne, tj virtuelno počne, a onda se tegli i zloupotrebljava za propagandu.

Iskreno, a bez uvrede i nista lično, meni i tvoj ton i diskursu liče da je ovo više zadatak, a manje hobi.
 
Na to što tebi "liči" već sam odgovorio drugom članu na predhodnoj stranici.
Taj "zadatak" sam postavio sam sebi i otvorio ovu temu pre više od tri godine, jer mi je interesantan i važan projekat na koji se čeka decenijama. Tada nije bilo ni političke odluke da se krene u projekat, a ni dogovora sa kinezima da ga izgrade. Sada postoji komercijalni ugovor za Obilaznicu i sleduje za Kadinjače kada se završi otkup parcela. Lokacija za kamp je zakupljena i uskoro će početi radovi.
A da si pročitao bar par stranica video bi o kojem sam početku radova pisao. Potreban je "prvi korak", tj. početak glavnih radova, a onda ćemo da pratimo kako gradnja ide dalje. Skoro uvek ima nekih opravdanih ili neopravdanih probijanja rokova, ali važno je da se sve završi u nekom razumnom roku.
 
Poslednja izmena:
Vrh