Šta je novo?

Užice - Bajina Bašta sa tunelom "Kadinjača"

16487448488581.jpg

16487448488701.jpg

Uocavaju se promene u proteklih par dana. Plavom sam oznacio zaraslu trasu koja je zapoceta pre 15ak godina u pravcu mosta, dok je poravnanje i nasip oznacen crvenom nastao pre par dana. Rekao bih da ce se ovo narednih nedelja spojiti i saciniti voznu celinu od petlje Sinjevac do lokacije buduceg mosta
 
Nabroja ti neke silne ugovore potpisane i za užičku obilaznicu, iako mi pričamo da od toga, čim izbori prođu, nema ništa. I, mesec dana posle tamo nema mašina. Šta ćemo sad!? . .
Pitanje mi je upućeno na temi "Energetika", pa evo i ovde da odgovorim.
Potpisan je ugovor sa kinezima, što znači da je i obezbedjeno finansiranje. Počeli su pripremni radovi, a kakva je dinamika po ugovoru što se tiče projektovanja i izgradnje, to ne znam tačno. Nešto o tome ima na početku klipa u gornjem postu.

IMG_20220504_135706.jpg
 
Sve to piše, ali na terenu je drugačijw, ne radi se, a davana su bogzna kakva obećanja. Jedino je nešto radnuto oko nadvožnjaka preko lokalnog puta i na čišćenju ranije prokrčene, ali ne i uređene trase. I ništa više. Sutra ću proći tim delom da vidim i lično. Bojim se, već više puta sam gledao, da je to već postala jedna od onih predizbornih magli. I to ovde javno iznosim. A voleo bih da nisam u pravu. Ovo je još i novija priča, a bajke o tunelu kroz Kadinjaču slušam od sedamdeset i neke
 
Nije to "predizborna magla", već ti živiš u magli jer ti nije jasno šta piše na ovoj stranici. Potpisan je ugovor sa kinezima, a dinamika radova zavisi i od projektovanja, ispitivanja zemljišta za temelje mosta, . . i svega ostalog što je rečeno u gornjem klipu.
Tvoje mračenje postaje već patološko, nećeš da vidiš obične činjenice.
 
Piše i na tarabi ponešto, pa se oni koji poveruju, ne provedu najbolje.
A ako je išta u mom pisanju patološko, to je što dozvoljavam sebi da se raspravljam s tobom, jer ne uvažavaš realnost i stanje na terenu.
 
Poslednja izmena:
Radova već poodavno nema. Kako je zamrla priča o izborima, zamrli su i radovi. Danas sam, kako sam i rekao da ću, namenski prošao trasom. Mašina i radnika nema, put koriste lokalci za prostup kućama i lokalnom groblju Sinjevac. Na više mesta na putu pronikla je trava, kao i na mestima van trenutnog puta gde su mašine u martu kao nešto radile. Vidi se da tu dugo nije bilo nikakvih aktivnosti. Jedino što se primećuje je nekoliko stotina metara obnovljenog nasipa jalovinom i nekoliko iskopa za ukupno desetak kamiona materijala. Poslednjih nekoliko stotina metara do početka budućeg mosta nije moguće prići jer je ograđeno kao privatni posed. Osim toga, sve je ostavljeno poprilično neravno, da sam uspeo i da zakačim spojlerom put.
Sve jako liči na već viđeno u nekoliko navrata: dođu političari, slikaju se koji put, daju niz, za njih očito neobavezujućih izjava, mašine malo začeprkaju i kad se izborna prašina slegne, do sledećeg ciklusa, mrtvo more opet preplavi.
U ovoj epizodi glumci su bila dva starija bagera i valjak i dva kamiona užičkih Puteva za koje se čak nisu ni potrudili da prelepe oznake.
Inače, kad bi zaista hteli da rade, s obzirom kakva je trasa, i koliko je ranije urađeno, za petnaestak dana, najviše za mesec dana, cela trasa od puta za Kadinjaču do početka mosta preko klisure Đetinje i Velike brane, bila bi spremna za asfaltiranje. Ovako zagrebano pa ostavljeno, samo me učvršćuje u mišljenju da je cela priča farsa, do novih izbora, naravno, koji s obzirom da ovi od pre više od mesec dana, još uvek nisu proglašeni, očito moraju biti uskoro.
Zato se više ovom temom neću baviti dok se ne bude videlo da se ostvaruje sve što je obećano i potpisano. Trasa puta nije sporna, već izgradnja mosta koji je, onakav kakav je zamišljen, preskup za obim saobraćaja koji bi njime išao.
Screenshot_20220507-040625.jpg
Screenshot_20220507-040645.jpg
Screenshot_20220507-040634.jpg
Screenshot_20220507-040658.jpg
Screenshot_20220507-040801.jpg
Screenshot_20220507-040740.jpg
Screenshot_20220507-040729.jpg
Screenshot_20220507-040712.jpg
Screenshot_20220507-040819.jpg
 
Синоћ сам по киши прошао преко Кадињаче, ноћу изгледа као из филмова. Страве и ужаса. Пут се потпуно распао има неколико стотина стубића. Беле линије нема већ годинама. Не знам да ли ће и када направити тунел, али ово сада није за саобраћај! Брука.
 
Jedino što se primećuje je nekoliko stotina metara obnovljenog nasipa jalovinom i nekoliko iskopa za ukupno desetak kamiona materijala. . .
IMG_20220507_063030.jpg

Pošto su ovo "pripremni radovi" (kako je i najavljeno), a ne radovi na trasi radi asfaltiranja (kako je neko neopravdano očekivao), onda je u ovoj fazi uradjen odličan posao. ;)

 
Poslednja izmena:
Ovo sad postaje smešno. Nisam napisao da očwkujem asfalriranje, već da bi se za 15 - 30 dana najveći deo trase mogao dovesti do asfaltiranja. Ipak je tu nekoliko puta u proteklim decenijama ozbiljno rađeno i najveći objekti na trasi su izgrađeni, što 1996, 2000.i 2007.
A ono što je sad, proletos urađeno je bukkvalno čišćenje granja i ravnjanjw nekoliko kosina uz jwdno 250-300m nasipanja jalovinom.
A slika koju si citirao na kojoj se vidi velika gomila rizle, pokazuje deo kamenoloma sa druge strane kanjona pored magistrale.
Nemoj se, čoveče, brukati time što kažeš da si zadovoljan urađenim. Ono je smešno za šta su dovodili tv, okupljali se. Pa sad u sezoni poljoprivrednih radova svako seosko domaćinstvo fergusonom prevrne više zemlje svakog dana.
Pa čovek je zagradio preko puta i odvojio deo trase, što očito pokazuje da oni ni imovinsko pravne poslove nisu završili, a hoće da grade most 100m iznad reke
 
Синоћ сам по киши прошао преко Кадињаче, ноћу изгледа као из филмова. Страве и ужаса. Пут се потпуно распао има неколико стотина стубића. Беле линије нема већ годинама. Не знам да ли ће и када направити тунел, али ово сада није за саобраћај! Брука.
Ceo put između Bajine Bašte i Uzica mora da doživi kompletnu rekonstrukciju. Doduše taj put je odličan prikaz macehinskog odnosa koji Srbija gaji prema Uzicu.
 
"Pripremni radovi" su radi toga da kasnije mogu da se nesmetano kreću kamioni i ostala gradj.mehanizacija, zato je i vršeno čišćenje, nasipanje i sve ostalo na trasi. Osim toga je vršeno i neko proširenje kod nadvožnjaka radi buduće petlje "Sinjevac" - što se vidi na ovim slikama gde je novi iskop.

uz 1.jpeg
uz 2.jpeg
 
Синоћ сам по киши прошао преко Кадињаче, ноћу изгледа као из филмова. Страве и ужаса. Пут се потпуно распао има неколико стотина стубића. Беле линије нема већ годинама. Не знам да ли ће и када направити тунел, али ово сада није за саобраћај! Брука.
I oni koji odlučuju o održavanju tog puta, po službenoj dužnosti moraju da veruju u bajke, pa ne ulažu ništa u održavanje.
Znam nekoliko ljudi koji svakodnevno prelaze put BB - Ue idući na posao. Nikad nisam prošao tim putem da ne razmišljam o njima koji su svakodnevno, i leti i zimi, po suncu, kiši ili snegu, danju ili noću, dva puta po više od sata na tom putu. Zbog tih odrona i stubića i autobusi na istoj relaciji kasne svakodnevno po 20-30 minuta, a poprilično dece putuje iz Bašte u Užice u školu.
Juče sam nešto iza podne, kad sam se vraćap sa ove trase, sa užičkih Terazija do grada putovao skoro pola sata. 1,5km! A tuda ide i taj put.
Svim tim ljudima treba ta obilaznica a ne obećanja i hvalospevi po forumima. Da nisu prestali da rade od početka aprila, sada bi već mogli da rade pristup temeljima stuba mosta. Ovako će, čim padne prva ozbiljnija kiša trava i rastinje buknuti, obale će se opet odroniti i ništa...
Srećom, opet će izbori pa neće stići načisto da zaraste. Jovo nanovo, sve ispočetka!
 
IMG_20220504_135706.jpg


Nisu to nikakvi "hvalospevi po forumima" i obećanja, već potpisan ugovor sa kinezima.
 
Poslednja izmena:
Ceo put između Bajine Bašte i Uzica mora da doživi kompletnu rekonstrukciju. Doduše taj put je odličan prikaz macehinskog odnosa koji Srbija gaji prema Uzicu.

@branik ja stvarno ne kapiram tvoju želju da ulazis sa Draganom u diskusiju. Čovek nije normalan, samo ga ignoriši kao da ne postoji.
Kako bi drugačije tema živela?
Nema radova, nema problema, nema ni pisanja. Čemu forum, onda?
Istu takvu borbu vodim lokalno u gradu, ubeđujući ljude da im protaju m... umesto bubrega. Iz pola grada se vidi trasa, za 20tak minuta iz centra se stiže peške do trase i te nazovi buduće petlje (za koju ne znam kuda će da provuku pristupni put, osim da sruše pola Turice) pa mogu i lično da se uvere.
I uspeva to. Centar Užica je 4.aprila rekao šta misli o tim šarenim lažama. A onda su i mašine nestale.
 
Kako bi drugačije tema živela?
Ovu temu sam ja otvorio, a ne neko od vas užičana, iako sam samo jednom prespavao u Užicu i par puta kolima prošao na putu za Hercegovinu. Nemam ni rodjaka, ni prijatelja, ni poznanika u tom kraju.

Ali, pošto mi je ovaj projekat interesantan zbog mosta i tunela, a decenijama čeka na izgradnju iako je značajan za ceo kraj, onda sam se angažovao oko njega i kod nadležnih i na forumu.
 
Kako bi drugačije tema živela?
Nema radova, nema problema, nema ni pisanja. Čemu forum, onda?
Istu takvu borbu vodim lokalno u gradu, ubeđujući ljude da im protaju m... umesto bubrega. Iz pola grada se vidi trasa, za 20tak minuta iz centra se stiže peške do trase i te nazovi buduće petlje (za koju ne znam kuda će da provuku pristupni put, osim da sruše pola Turice) pa mogu i lično da se uvere.
I uspeva to. Centar Užica je 4.aprila rekao šta misli o tim šarenim lažama. A onda su i mašine nestale.
Živela bi kako je živela i pre.
Ne znam sa kim vodiš takvu borbu, u mom okruženju nema bukvalno nijedna osoba koja veruje da će bilo šta biti uradjeno po tom pitanju.
Prosto država Srbija se odrekla Uzica.
 
Ovu temu ja održavam od kada sam je otvorio i pratim šta se sve radilo do donošenja političke odluke da se konačno potpiše ugovor o izgradnji.

Druga je stvar što neki i "neko okruženje" nije u stanju da shvati šta znači potpisivanje ugovora sa kinezima, pa evo da pročitaju još jednom.

 
Полако са политичарењем око изградње овог пута. Сетите се да је званично отварање радова на обилазници око Београда било месецима пре него што су машине стварно кренуле у посао, са све прешједником, Кинеским партнерима итд. Ја сам оптимиста, видећемо докле ће се стићи.
 
Nikakvo to političarenje nije, već oprez i iskustvo, jer tu priču mi u lokalu slušamo više od 40 godina. Za to vreme postojeći put je sve manje put, i to bukvalno, jer sa svakom kišom i daljim osipanjem, treba sve više onih stubića, a asfalta je sve manje
 
Vrh