Šta je novo?

Tunel i plato u nastavku Knez Mihajlove

@арахне

И од мене добродошлица и плушчина за изузетан текст. Драго ми је што као компетентан човек сматраш да је могуће на овом месту пробити тунел без девастирања налазишта. Наравно, изгледа да је једини начин бушење, а не отворени ископ поред логора Четврте Флавије, па ширење на већој дубини како сам се ја надао.

Надам се да су оне сличице са Фонтаном само докона забава, а да прави пројекат који би управо на потезу где ће се саставити Кнез Михаилова и Калемегдан тек предстоји и да ће у њега бити инкорпориране римске ископине. Пошто сматраш да прекривање стаклом није решење, занима ме како би по теби оно требало да изгледа.

Мислим да још има времена да на градску власт извршимо притисак како би се овај пројекат што ефикасније одрадио.


@бели град

Мислим да је потпуно несразмерно улагање у 200 метара тунела са већ постојећим превозним средствима и без подземних станица, са пар километара метро тунела.
 
Evo na brzaka predloženog prostora za prezentaciju. Plavo je sam lokalitet, gde se vide konzervirani i delimično rekonstruisani ostaci rimske arhitekture. Crveno je prostor same hodne površine koja povezuje Knez Mihajlovu i Kalemegdan, a koja prelazi preko rimske arhitekture. Kao finalni zastor se koriste materijali koji vizuelno naznačavaju pravce i gabarit rimskih zidova koji se nalaze neposredno ispod. Neke ploče odgavarujućih boja ili betonski elementi. Uzeo sam u obzir da kalemegdan godišnje poseti 2 miliona ljudi i da tu frekvenciju ne bi izdržala nikakva konstrukcija tipa mosta, pasarele ili tako nečeg. Zbog toga smatram da bi tih 12 metara širine moglo da bude kompromis, tj. da se tu zadrži moderan prelaz u koji je utisnut oblik rimske arhitekture koja se nalazi 1.00 m ispod. Ima tu mnogo problema oko rešenja, a i mnogo različitih mogućnosti.
https://picasaweb.google.com/102274625315703239853/April82012
 
Grad bi mogao i da konačno oduzme nesuđenim investitorima plac na kome je bila nekadašnja trolejbuska okretnica kod Gradske biblioteke (pošto plac nije priveden nameni), kao i da obešteti naslednike nekadašnjih vlasnika.
Rajicheva-stara-okretnica-trole-mesto-2.jpg

Na tom mestu bi mogao da se napravi arheološki park, sa konzerviranim ostacima antičkih građevina koje mora da prekrivaju svaki pedalj te površine.

Takav park bi činio celinu sa ostacima kapije vojnog logora u podrumu gradske biblioteke, kao i sa ostacima rimskih građevina u Pariskoj ulici.
 
Arahne":34rwsr76 je napisao(la):
tj. da se tu zadrži moderan prelaz u koji je utisnut oblik rimske arhitekture koja se nalazi 1.00 m ispod.
https://picasaweb.google.com/102274625315703239853/April82012

Voleo bih da mozemo da vidimo nesto preciznije konture rimskih ostataka na mapi kako bi uopste moglo dalje da se diskutuje.

Meni ova zamisao zvuci dobro. No, pretpostavljam da bi za ostacima moralo da se kopa dublje od 1 m, sto bi prakticno zancilo da bi cela ulica (ili deo nje) trebala da se spusti za toliko ispod sadasnjeg nivoa. U tom slucaju bi neki prelaz tipa mosta izmedju kneza i parka mogao imati smisla.
 
@Felix55
Pre nego što su uništeni-prekopani, tu je bio veliki trg ispred ulaza u vojni logor iz prve polovine II veka (lomljeni kamen uliven u krečni malter) i iznad njega dve ulice s kraja III veka (popločanje od velikih ploča kao i kod ulice u logoru koju smo iskopali 2009). Na osnovu odluke određenih struktura izvođač radova je prekopao sve u roku od dva dana. Ostali su samo još jedan deo odbrambenog rova i keramičke peći kod ulaza iz Uzun Mirkove. Kada tu budemo završili iskopavanja, ode sve u......
Mračna priča.
@Drakche
Trenutno nemam vremena da postavim situaciju sa antičkom arhitekturom na aerofotopodlogu. Kad budem mogao postovaću. Inače to je samo 6 metara širine iskopane arhitekture. Jedan dobar deo se nalazi ispod kolovoza i tek treba da bude iskopan. Bitne su najviše tačke zidova za prezentaciju, kao i podovi i ulica. Krune zidova su kao i podovi i ulica na oko 1.00 m ispod sadašnjeg nivoa tla.
U prezentaciji bi bili samo ti nivoi, tj. originalni antički. Temeljne zone ne bi imale smisla.
Moderan nivo tla bi bio na prelazu i oko prezentovanog dela lokaliteta, ono što je plavom bojom bi bilo spušteno na antički nivo, a između ta dva nivoa bi bila ograda npr. Kao u centru Soluna prezentacija Galerijeve palate.
https://picasaweb.google.com/102274625315703239853/April82012#5729499283972385778
 
Vesti :: Beograd

Povezivanje Knez Mihailove ulice sa Kalemegdanom »
15. Novembar. 2012 | (17:54 -> 18:26), Izvor : Studio B, Komentari: 0 :: video prilog
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Povezivanje Knez Mihailove ulice sa Kalemegdanskim parkom dugogodišnja je ideja koja bi u narednom periodu trebalo da počne da se ostvaruje.

beton31032012.jpg


Saobraćaj koji Pariskom ulicom i Ulicom Tadeuša Košćuška deli te dve pešačke zone ustupiće mesto upravo pešacima. Na koji će to način biti urađeno odlučiće se na gradskom konkursu za urbanističko uređenje tog dela grada. Kada rešenje bude odabrano, ne samo što će ceo potez od Terazija do Kalemegdana biti jedna pešačka zona, već će ona, projektom „Oblak" biti povezana i sa rekom.

Pogled odozgo na plato s fontanom, šetalište i vidikovac, između Knez Mihailove i Kalemegdana. Pa onda skroz dole, na stazu pored reke, koja se od Beton hale penje pravo do Beogradskog pobednika. Ovako izgleda budućnost najpopularnijeg šetačkog dela Beograda.

U ovom momentu, Pariska i Ulica Tadeuša Košćuška razdvajaju dve velike pešačke zone, Knez Mihailovu i Kalemegdanski park. Ubuduće će, međutim, baš ovo biti tačka spajanja. Dva velika projekta koja se najavljuju za Stari deo Beograda, doneće mu nešto potpuno novo.

Od Terazija pa sve do Kalemegdanskog parka, pešački prelaz kod Gradske biblioteke jedino je mesto na kome šetači ukrštaju svoj put sa automobilima i tramvajima. Do kraja godine, u Gradu očekuju da će dobiti odgovarajuće saobraćajno rešenje koje će i kolovoz i šine spustiti u tunel ispod velikog pešačkog platoa.

Na taj način, ne samo što će šetači dobiti direktnu vezu sa Kalemegdanom, već će i zahvaljući Oblaku koji je za Beograd smislio japanski arhitekta Sou Fudžimoto, put voditi pravo do reke.

Dejan Vasović, gradski arhitekta kaže: Potpuno ćemo promeniti taj deo grada, siguran sam da ćemo ga učiniti prijatnijim i udobnijim i ono što je važno je da će veliki broj Beograđana moći da uživa u tom prostoru pešačeći, vozeći bicikl, a ne kao do sada, samo vozeći se kolima, gledajući levo-desno. Pešačka zona Knez Mihailove počinje još od Terazija, trebalo bi na ovaj način da se produži do Beogradske tvrđave, odnosno do priobalja.

U ovom trenutku, u toku je izrada planske dokumentacije i razmatranje različitih saobraćajnih rešenja. Jedan od sledećih konkursa koje će grad raspisati biće upravo za Parisku ulicu i Ulicu Tadeuša Košćuška, za čije će uređenje učesnici dati svoje ideje.

VIDEO PRILOG: http://youtu.be/n3G8xgrv8OQ

Izvor: Studio B

Ukoliko zaista bude konkursa za ovaj projekat, izgleda da će kao u slučaju Slavije i ovde biti unapred dato saobraćajno rešenje, a učesnici konkursa će se baviti fontanom, platoom, klupama, osvetljenjem i sl.
 
To onda nece biti konkurs za arhitektonsko resenje nego nesto poput (naravno namestenog) tendera za javnu nabavku ulicnog mobilijara plus tezga nekom ortopedu da sa par vodoinstalatera napravi nesto sto ce da pozira kao fontana.

PS Kad su oni toliko pametni da u startu zadaju sve repere, zasto nam grad ovako izgleda?

PPS Mislim da se na slaviji zna ne samo kompletno saobracajno resenje nego i da mora da bude fontana :bash: Nisam po definiciji protiv fontana ali CEMU toliko suzavati prostor za kreativnost i da nas ne-daj-Boze neko resenje prijatno iznenadi necim sto je super a nismo ocekivali?
 
али......копање тунела ту је немогуће без рушења античких, средњовековних и др непроцењивих налазишта? потпуни бесмисао.
 
Kada su već raskopali najbolje je da tu pored biblioteke ,smeste narednu metro stanicu posle trga,i eksponate izlože u njoj kao u Atinskom metrou.A gore na površini naprave trg sa onom fontanom ..
 
Arahne":u9ifbspv je napisao(la):

Fascinantno kako je ova 4ugaona osnova Kalemegdana stara.

Jedno od mogucih resenja je kopanje tunela, ali obrnute namene. Da se napravi podzemni prolaz iz kneza u park za pesake, sto je verovatno nesto jednostavniji poduhvat i manje egzibicionisticki, ali tako da arh. iskopine mogu biti dostupne za posmatranje ispod zemlje. Svaki prolaz paseka bi bio vrsta muejskog iskustva i nagovestaj da tu pocenje tvrdjava.
Tako bi mogucnost za kopanje tunela za spomenuti metro jos postojala, mozda cak realnije izgledala.
 
Moram da primetim da kad god neko predlozi da se negde zakopa lopata ili da se nesto vece sredi (SLavija, Savski Trg, itd.), odma se pojavljuje ideja metro stanice. Alo bre ljudi u kojoj to kombinaciji i za koliko decenija mi mozemo i da sanjamo o metro stanici na kraju KM?

PS Tek ko je bio u podzemlju gradske biblioteke moze sebi da predstavi KOLIKO ce tu kopanje biti "tricky" i sporo. Prosetajte se jednom prilikom da vidite, necete zazaliti. Jedino ne znam kad je otvoreno.
 
Premrežićemo grad sa metro stanicama..svetla budućnost..slogan nekom budućem diktatoru sa takvom idejom.. :kafa:
bvg.jpeg

ubahn2.jpeg
 
oj Boze kako ruzno izgleda nadam se da nas metro nece kinezi da dizajniraju
 
Zuma na temi BEKO":37sexeyz je napisao(la):
Kao zanimljivu ilustraciju pogledajte slike koje sam snimio 2009. godine. Ovo je deo rimskog naselja iz vremena Trajana i Hadrijana. Tačno na pešačkom prelazu na kraju Knez Mihajlove. Onaj ko je stanovao u ovoj zgradi je na jednom prozoru video Savu, na suprotnom Dunav, pravo su bili varvari, a iza leđa put za Rim. Pa, ako i na Zahinom placu moramo da sledimo dugu urbanu tradiciju gradnje raznih skladišta, čisti vidici sa ovom mesta, bez solitera, su očigledno takođe jedna od njih, i to od onih starijih i boljih :D

13082009021_resize.jpg

13082009023_resize.jpg
 
sasa901":1svr0dd5 je napisao(la):
oj Boze kako ruzno izgleda nadam se da nas metro nece kinezi da dizajniraju
Slike su iz Severne Koreje..a Kineski Metro izgleda bolje nego bilo koji u Americi ili Evropi,da napomenem da u Kini izgađeno ili se gradi 15 metro sistema u isto toliko gradova sa nassavremenijom metodom i opremom čemu bi svet pozavideo,I da napomenem da u Kini radi prva linja metroa po maglev tehnologiji...Nemci je koriste samo eksperimentalno...nadam se da je ovo dovoljno da promeniš mišlenje.. :kafa:
68f5e3afjw1dih56jgmdcj.jpg

67e3e0e9jw1dyvkk7clbqj.jpg

131881308_51n.jpg
 
Gradski arhitekta Dejan Vasović o tunelu u Pariskoj:

Da li ćete sledeće godine pristupiti realizaciji izrade tunela u Pariskoj ulici i spajanju pešačke zone iz Knez Mihailove ulice sa Kalemegdanom u jednom neprekinutom toku?

U narednoj godini očekujemo da će biti završen i usvojen plan detaljne regulacije za ovo područje i raspisan javni arhitektonski konkurs za uređenje trga i pešačkih površina. Nakon toga, moći ćemo da započnemo izradu tehničke dokumentacije.

Izvor: Ego magazin
 
Homer Jay":36zeo4pt je napisao(la):
Gradski arhitekta Dejan Vasović o tunelu u Pariskoj:

Da li ćete sledeće godine pristupiti realizaciji izrade tunela u Pariskoj ulici i spajanju pešačke zone iz Knez Mihailove ulice sa Kalemegdanom u jednom neprekinutom toku?

U narednoj godini očekujemo da će biti završen i usvojen plan detaljne regulacije za ovo područje i raspisan javni arhitektonski konkurs za uređenje trga i pešačkih površina. Nakon toga, moći ćemo da započnemo izradu tehničke dokumentacije.

Izvor: Ego magazin

Ponekad pozelim da i ja uzmem tu ruzicastu pilulu koju ovi uzimaju. Da li je tom coveku jasno gde i u kom dobu zivi? Pod hitno sutnuti prvo one koji su ga postavili pa onda njega.

PS A ako ne-daj-Boze i dalje budu na vlasti, pitam se da li ce opet propisti da obavezno bude i fontana. :mrgreen:
 
Били избори пре само пола године. Већина очигледно не мисли као ти. Стрпи се три године, па онда понуди бољу алтернативу.
 
Pa upravo po tim izborima je gradska vlast na tankoj grani. Tim bi samo vise trebal i da paze sta rade, a da mi je neko pre samo godinu dana rekao da cu iz sveg srca navijati da SNS i Vucic (O, Isuse!) ruse demokrate ja bi ga poslao kod psihijatra.
 
Комотну већину у градској власти пре избора су чинили ДС и коалиција СПС/пензионери. Заједнички, они су добили две трећине посланичких места и на последњим изборима, што значи да је већина гласача генерално била задовољна градском влашћу. А саме демократе су на београдском нивоу добиле још више гласова него пре четири године, штавише фалило им је свега пет одборничких места до апсолутне већине. Не говорим о личним импресијама и симпатијама, већ о егзактним подацима.
 
Vrh