Šta je novo?

Tunel i plato u nastavku Knez Mihajlove

spatiotecte":1ttfeyf4 je napisao(la):
Homer Jay":1ttfeyf4 je napisao(la):
Nadam se da će svaki ozbiljni arhitekta koji bude učestvovao na konkursu uzeti u obzir bogatstvo koje se nalazi ispod ulice i da osmisli način kako to bogatstvo da postane vidljivo javnosti.

Jedini arhitekta koji ima sansu da pobedi je ARCVS, ostali su vec izgubili u startu...

Jesi li siguran?

Rezultati konkursa za teritoriju Beograda otprilike od 2006. do danas:

Bulevarski kiosk: Zoran Abadić

Stambeno naselje Ovča: prva nagrada nije dodeljena, drugoplasirani je bio Dragan Marinčić

Naselje Dr Ivan Ribar: RAUM (Aleksandra Raonić, Branislav Ristović, Alen Spahić i Jelena Petrov)

Beton hala (dve jednake prve nagrade): Branislav Rediž (ARCVS) i Sou Fudžimoto (Japanac naknadni "pobednik")

Narodni muzej: Vladimir Lojanica

Pet obdaništa u Beogradu:
- Bežanija, Grčka: Ana Nastić, Miloš Paunović, Marko Petrović, Uroš Kovačević i Petar Bojović
- Bežanija, Vojvođanska: Borislav Petrović, Ivan Rašković, Aleksandar Tomić, Nada Jelić, Nikola Stojković, Luka Ostojić, Anđelka Munić
- Belvil: Milka Gnjato, Marko Radenković, Milan Đurić, Aleksandru Vuja i Jelena Živančević
- Stubline: Aleksandra Raonić, Branislav Ristović, Miloš Raonić, Danilo Furundžić
- Banjica: Jelena Miletić i Dejan Miletić

Centar za promociju nauke: Volfgang Čapeler

Pijaca Senjak: Dunja Nedeljković

Fontana ispred Jugoimporta: Jelena Mandić i Mirjana Todorović

Pijace Beograd:
- Skadarlija (dve jednake prve nagrade): Zorаn Dmitrović i Zoricа Sаvičić (Portart) / Dejаn Milаnović, Grozdаnа Šišović (Re:ACT)
-Kalenić (dve jednake prve nagrade): Đorđe Gec, Nevenа Stojović, Anа Filipović / Vаnjа H.Pаnić, Aleksаndаr M.Knežević
- Paliluila (prva nagrada nije dodeljena već tri jednake druge): Vаsilije Milunović i Dunjа Dimitrijević / Sretenović Reljа, Anđelković Milicа i Rаtković Sаšа / Cаkić Milenа, Tošić Nevenа, Stoković Ivаnа, Jelisаvčić Tijаnа

Javna površina u Makenzijevoj ulici: Marko Todorović i Maja Simić

Blokovi 25 i 26: Dejan Miljković i Jovan Mitrović

Terazijska terasa (dve jednake prve nagrade): ARCVS (Marija Marjanović - Hurbault, Suzana Popović, Dragana Žarković - Kostić, Vesna Milojević, Bojan Spasov, Boris Muhović, Zoran Milovanović, Dragan Ivanović, Zoran Đorović, Branislav Redžić) / Re:ACT (Dejan Milanović i Grozdana Šišovic) - posao je naknadno dobio Re:ACT

Pijaca Kalenić (2006): Ana Đuricic, Dimitrije Đukić, Anja Ivana Milić, Aleksandar Nedeljković, Đorđe Nedeljković

Savski trg: prva nagrada nije dodeljena, drugu je dobio rad Jelene Pančevac i Žarka Uzelca

* tu su uglavnom svi konkursi od 2009. do do danas i neki pre 2009. koje sam uspeo da nađem. Rezultate konkursa od pre 2009. je jako teško naći objedinjene na jednom mestu. Takođe nedostaju pozivni konkursi poput Zgrade Tužilaštva na kojem je pobedio ARCVS.

Mnogo veći problem je što se ništa od ovih konkursa nije realizovalo (osim obdaništa na Bežaniji ćiju izgradnju Gaga verno prati i Savskog trga čija je realizacija trenutno u toku, gotovo šest godina nakon konkursa).
 
Pa da secate li se samo koliko dugo je trajala rekonstrukcija sina oko kalemegdana na kraju su samo zakopali iskopine te ako bi sada ponovo kopali nastao bi isti problem.

Tako da mislim da nema nista od ove zamisli.
 
MilisaV":27a08xwz je napisao(la):
A zašto tramvaj u tunel. pa bolje je da ide pored kalemegdana da ljudi imaju stanicu na samom vrhu kneza. treba da promovišemo javni prevoz.


zato što
Višedecenijska želja Beograđana da se šetalište duž Knez Mihailove ulice poveže s Kalemegdanskim parkom, odnosno s Beogradskom tvrđavom, bez čekanja da se na semaforu uključi „zeleno svetlo”
ne može da se izvede ako želiš da promovišeš tramvaj.


Usput, jel može neko da mi kaže (ili barem uputi na postojeći post na forumu) šta je bilo sa tramvajem br. 11 i zašto tuda prolazi samo dvojka? Džaba cela ta trasa za jednu tramvajsku liniju...
 
Bezveze... Pa što su onda renovirali taj deo pruge onoliko? Bačene pare - ima trasa sa većim opterećenjem koje su mogle tad da se urade... I ako je mali broj putnika, što onda nisu smanjili broj vozila? recimo na svakih 15 ili 20 minuta - pa ima i autobuskih linija koje voze tim intervalima, ali nisu ukinute... Ovo je bila idealna linija za doći na Kalemegdan sa NBG

Mada sam ja čuo neko objašnjenje da su se posle rekonstrukcije žalili stanari u Tadeuša Košćuška da tu nešto nije urađeno kako valja, pa da je zato smanjen broj tramvaja, a rađena je i neka vanredna intervencija posle toga...


PS hvala za link!
 
укопавање трамваја је скупо, беспотребно, и контрапродуктивно јер отежава његово коришћење. једино логочно је спустити аутомобилски саобраћај испод нивоа улице и то само на делу где пресеца кнез михаилову улицу, што би много мање коштало. фонтана изгледа претенциозно и уопште се не уклапа у изглед тог дела града.
 
@Djole
Vanredna intervencija je rađena uoči i nakon dolaska prvog CAF tramvaja... Hteli su da ga testiraju na tom usponu ka Kalemegdanu, ali se ispostavilo da neke krivine nisu pogodne za njega, tako da su morali iznova da troše pare na sređivanje tih deonica...
 
Ma nece se ni ovo graditi,ne brinite se.

A fontana po meni,bar ne tolike velicine uopste nije za to mesto gde je planiraju.

Dok mi se ideja o podzemnom tramvaju tu svidja jer bi se brze kretao i imao bi podzemnu stanicu,samo je problem zbog tog arheoloskog nalazista.Zato i mislim da je projekat neostvariv.
 
Stavljanje i tramvaja pod zemlju olakšava i ubrzava njegovo kretanje, čak ga i pojeftinjuje, jer se uspon smanjuje. Na stranu što je bezbednije, ako je moguće.

Inače, ne sećam se da je Jovinov predlog za spajanje Knez Mihajlove i Kalemegdana kritikovan upola koliko ovaj..
 
Ja baš ne razmem potrebu da se interveniše u već formiranim celinama.
Zar nema nekih drugih lokacija u gradu koje bi se zaista revitalozovale i postale novi "urbani centri" sa projektima kao što je ovaj?

Inače, uvek sam za fontane, slapove, vodoskoke, gde god ima mesta za to, ali isto tako mislim da ih ne treba gurati baš svugde, pogotovo ne na ovakva mesta.
 
^алал вера. нпр цветни трг, или још боље црвени крст или нешто тако даље од центра. да се град коначно полицентризује.
 
Slažem se da ovde saobraćaj treba tunelisati i osloboditi površinu za pešake.

Takođe mislim da je sada preuranjeno govoriti o realizaciji, što zbog predizborne magle, a mnogo više zbog cene ovakvog poduhvata.

Arheološka nalazišta se veoma lepo mogu sačuvati i pokazati u podzemlju, samo što je to veoma skupa akcija, za koju, u skoroj budućnosti ne verujem da će biti volje ili mogućnosti, da se odreši kesa.

Na ovom linku su primeri uspešnih realizacija na ovu temu, ali u kontekstu metroa: http://mic-ro.com/metro/archaeology.html
 
@Duleja
Hvala na tom linku.
Jasno je da postoje brojni načini da se arheološki ostaci sačuvaju i izlože u okviru projekta uređenja te lokacije, ali i ja ne verujem da će u ovom slučaju postojati volja i sredstva da se to uradi (i ne verujem da će Zavod za zaštitu spomenika, na žalost, uopšte želeti da utiče na eventualni projekat, ako se ikad bude realizovao).
 
zelja87":2eqlvzsu je napisao(la):
^алал вера. нпр цветни трг, или још боље црвени крст или нешто тако даље од центра. да се град коначно полицентризује.

Ili podnozje Velikih stepenica, tu ima lepih elemenata u Karadjordjevoj a i gore iznad na Kosancicevom vencu, samo izmestiti onu "Mazdu" i napraviti jedan lep trgic. Dodatni podstreh za Savamalu, Karadjordjevu, beton-halu, i to u trenutku kad se gradi kineski most i veliki deo tih kamiona vise nece tuda tutnjati. Verovatno dosta jeftinije sa nemerljivo vecim benefitima za grad.

Svakako, LEPO bi bilo da se iz Kneza ide direktno na Kalemegdan ali to sa jedne strane zahteva PUNO para a sa druge strane ni takav kakav je sada taj prostor nije tragican. Mi nikako da krenemo da razmisljamo po sistemu PRIORITETA. Gledaj odnos onoga sto dobijas prema ulozenim parama i tako biraj projekte.
 
Ово се сигурно неће градити, али узмимо хипотетички да хоће....

1. Чему? Однос уложено-добијено је поражавајући. Због једног пешачког прелаза улагати милионе, а проблем није толико велики.
2. Археолошко налазиште је светиња. Измештати тако нешто у музеј је глупо, а не знамо ни колико га има. Не заборавите да је испод улице темељ читаве зграде. У који то наш музеј може да стане?
3. Концентрација саобраћаја није велика, а трамвајска траса је вњећ реконструисана.

Моје лично мишљење за ту локацију је следеће:

Затварање за саобраћај деонице од Саборне цркве до Узун Миркове.
Фонтана каскадна као на рендеру, али без оне кружне на врху са водоскоцима.
Враћање калдрме у трамвајке баштице.
Где год има шта да се види испод улице, поставити стаклене плоче и дифузну расвету.

И то је то. Добија се континуална веза Кнеза са Калишом, и са Бетон Халом, као и Великим степеницама.

Теразијска тераса 2.

Притом уштедимо паре за копање тунела, и конзервацију археолошких налазишта.
 
ako nam je arheolosko nasledje svetinja, sto je razumno, i zbog koga bi bilo uzasno preorati tu deonicu puta, zasto ne bi uradili x-1. Drugim rechima, motorni saobracaj ostaje povrshinski, a pesacka strafta bi mogla da potone na kraju Kneza u tunel (ruzne li rechi) koji bi mogao da se razgrana ispod ulice i dela parka, u hodnike u kojima bi bili vidljivi delimichno iskopani i izlozeni artefakti koji su nadjeni na tom delu grada...
 
A ako je arheološko nalseđe svetinja, zašto odmah kopati ulicu, što ne kopati prvo u parku pored ulice? :p
 
vucko":gk0v45x6 je napisao(la):
Vasovic pominje iskop metodu u izjavi Studiu B dakle cut and cover.


Bolje bi im bilo da cut and cover tramvajsku prugu u Beogradskoj i pod Slavijom, jer očito ima para za cut and cover, a dužina je otprilike ista...

A možda su oni stvarno nešto maestralno zabrljali sa tom renoviranom prugom pored Kalemegdana, čim pokušavaju da nađu načina da je urade ponovo. Ili nekome ko tu stanuje, ili planira da gradi stanove smeta zvonjava tramvaja, pa hoće da ih zakopaju pod zemlju... Siguran sam da će se posle toga opet pojaviti dovoljan broj putnika na liniji 11 i da će je ponovo uspostaviti ;)
 
Problem na toj rekonstruisanoj deonici se pojavio mnogo pre nego što je CAF stigao u Beograd i to čim je prošao prvi probni tramvaj nakon završetka radova. Krpili su to dodatnih mesec dana. Zanimljivo je i to da jedino tu deonicu rekonstruisala firma Alpine kao glavni izvođač radova, bez ranijeg iskustva u toj vrsti građevinskih radova...
 
djole":3jilgzq0 je napisao(la):
Bolje bi im bilo da cut and cover tramvajsku prugu u Beogradskoj i pod Slavijom, jer očito ima para za cut and cover, a dužina je otprilike ista...
Ако већ треба тај принцип на Славији и у Београдској, онда треба да важи за аутомобиле, а трамваји + пешаци на површини.
 
^ +1

дакле овај ђилас...он стварно мисли да смо ми мајмуни. дакле ако нема 10 пројеката само у последњих месец дана. јадно. и студио б, који је као слобин ртс. све ово превише личи на слобу и његово отварање нових бушотина нафте, полиција помаже и нови пројекти се отварају пред изборе.
 
Ja se pitam dokle će se voditi praksom da u svaki projekat utrpaju neku kičerajsku fontanetinu.

Ja imam mnogo jeftinije rešenje za ovu lokaciju i okolinu:

1. Zatvotiti Parisku za saobraćaj na potezu od Gračaničke do Cincar Jankove
2. Tramvaji se kreću prilagođenom brzinom, semafora nema
3. Samim tim, zatvoriti i Uzun Mirkovu, Studentski trg i Vase Čarapića sve do Kneginje Ljubice
4. Trolejbuse okretati niz Kneginje Ljubice pa u depou dok se ne dosete rešenja i lokacije za okretnicu

I eto dupliranja pešačke zone!
 
Tu nista ambicioznije nece jos dugo da se radi. A i ne treba jer se nema puno para a prepuno je drugih prioriteta.
 
mradulovic":b6f7m7oh je napisao(la):
ako nam je arheolosko nasledje svetinja, sto je razumno, i zbog koga bi bilo uzasno preorati tu deonicu puta, zasto ne bi uradili x-1. Drugim rechima, motorni saobracaj ostaje povrshinski, a pesacka strafta bi mogla da potone na kraju Kneza u tunel (ruzne li rechi) koji bi mogao da se razgrana ispod ulice i dela parka, u hodnike u kojima bi bili vidljivi delimichno iskopani i izlozeni artefakti koji su nadjeni na tom delu grada...

A зашто на крају не би оставили све онако како и јесте. Зар је толики проблем пешацима да сачекају тих пола минута на семафору.
 
Vrh