Šta je novo?

Tunel do Dorćola

Pogledajte na Google-u šta znači induced demand u saobraćaju velikih gradova... Imate fundamentalno pogrešnu sliku o rešavanju problema saobraćaja u centralnim zonama
 
Овај тунел је одличан предлог, могли би да му се у наставцима додају и трамвајски мостови преко Саве и Дунава.
 
Poenta je da se izmesti saobraćaj koji sada ide oko Kalemegdana.
Već sam odgovorio da bi se tunelom postojeći saobraćaj preusmerio kraćom trasom i tako omogućila rekonstrukcija Donjeg grada.

Osim toga kružna raskrsnica kod Cara Dušana bi mogla da bude i okretnica za tramvaje, pa bi onda bila izmeštena sadašnja okretnica koja je u parku pored Tvrdjave.
 
Krenu da kopaju, pa nalete na naftu, zlato ili gotov metro tunel do Karaburme....
Ali, moglo bi da bude i neko veliko sranye.
Ne bih ja tu nista dir'o...
 
Javnost će biti obaveštena o svemu što će biti nadjeno u krečnjačkoj steni kroz koju će ići tunel. Možda bude nekih manjih fosila iz Panonskog mora koji već mogu da se vide na steni u jednom delu Kelemegdana.
 
Po mom misljenju vazniji je tunel od Despota Stefana (ili jos bolje od P, Mosta) do Save.,
 
Nije sad bitno šta je važnije, već da vlast prihvati ovu ideju, pa kada dodje vreme onda može i da se realizuje. Uskoro ću da je predložim na par adresa koje odlučuju o budućim projektima.
 
Po mom misljenju vazniji je tunel od Despota Stefana (ili jos bolje od P, Mosta) do Save.,
Овај тунел би са још два моста преко Саве и Дунава направио алтернативу потезу Бранков мост-Бранкова-Деспота Стефана-Панчевац, што би доста растеретило саобраћај у центру који гуши транзит НБГ-Палилула/Банат.
 
Ajd da vidimo i to čudo mada kada nije napravljen ni mali tunel u Pariskoj kod ulaza na Kalemegdan ispod kneza neće ni ovde.
 
. . nije napravljen ni mali tunel u Pariskoj . .
Taj "mali tunel" je imao drugu namenu, jer on nije za izmeštanje saobraćaja oko Kalemegdana kao ovaj "veliki tunel".

IMG_20230211_103450.png
 
Poslednja izmena:
Dragane, kad budeš pisao nadležnima, samo prvo ispravi crtež tako da ulaz u tunel sa Savske strane bude tamo gde sam ga ja nacrtao, dakle kod Benzinske pumpe (ako se dobro sećam, najbolje mesto je otprilike desetak metara nizvodno od nizvodne ivice zgrade pumpe). Ranije sam se dosta bavio time i išao da izmerim nagibe i lokaciju, da slikam ceo ambijent itd. Ovde gde si ga nacrtao ne može da bude jer je tu pećina (ispod šetališta) koju planiraju da urede. Ona em što smeta em slabi strukturu stene. Takođe onda postoji problem prevelikog nagiba Pariske ulice i potrebe za previše oštrim skretanjem nadole i udesno na tom mestu (za vozila iz Pariske ka tunelu). Bolje je ako je ulaz nešto malo nizvodno od pumpe (koja se naravno mora ukloniti). Tada se istovremeno dobija prednost zaštite vidika sa šetlišta pošto je tada između šetališta na brdu i vrha ulaza u tunel mala borova šuma, pa su ulaz i deo raskrsnice nevidljivi i ne kvari vidik. Istovremeno ulaz u tunel nije ispod polukružnog ispusta koji je originalno zamišljen kao vidikovac i centralna tačka šetališta. Dakle tako se izbegava ista primedba koja je stavljena na projekat žičare sa stanicom ispod baš tog polukružnog ispusta. Sve ovo naravno zahteva seobu tramvajske okretnice, ali to je nužno u oba slučaja, a prilično sam siguran da ionako niko ne planira da ona tu ostane, pa ne verujem da je problem.

tunel-ispod-kalemegdana-visinski-profil-jpg.154200
 
. . samo prvo ispravi crtež tako da ulaz u tunel sa Savske strane bude tamo gde sam ga ja nacrtao, dakle kod Benzinske pumpe . . .
Citirao sam taj predlog u 3. postu ove teme, a ova trasa na sat-mapi je samo kao render, nisam je baš toliko precizirao kao nap. na ovoj mapi sa predhodne strane.
Bitno je da se prihvati ovaj predlog o izmeštanju saobraćaja kroz tunel, a onda će geometri i ostali odrediti optimalan ulaz/izlaz iz tunela i kružnu raskrsnicu koja može da bude i tram-okretnica, kao i sve ostale detalje.

tunel.jpg
 
Poslednja izmena:
Naleteće na "Kalemendanski rt" od krečnjačke stene.
Javnost će biti obaveštena o svemu što će biti nadjeno u krečnjačkoj steni kroz koju će ići tunel. Možda bude nekih manjih fosila iz Panonskog mora koji već mogu da se vide na steni u jednom delu Kelemegdana.
 
Ovo je otprilike mesto na koje sam mislio, tj verovatno najbolja lokacija za ulaz u tunel ispod Kalemegdana. . .
Pogledajte prilog 154667
Da, to bi bilo optimalno mesto koje sam i ja razmatrao, tj. kod tog potpornog zida i parkinga preko puta pumpe. Možda bi moglo da se spuštanje u ulaz tunela počne već 100m pre i da ide ispod tram-pruge kao na slici.

IMG_20230217_162310.png
 
Poslednja izmena:
Ovakav polukružni prilaz tunelu bi bio min 150m, a to je dovoljno jer često koristim podvožnjak ispod pruge u SM, koji sa jedne strane ima toliki prilaz. Pumpa i okretnica bi morale da se sklone, ali bi ostala tramvajska pruga.

IMG_20230219_092512.png
 
Sedeo sam sa nekime ko je u gradu. Rečeno mi je da posle izgradnje K Districta nije moguće da bude slepa ulica kod Beka i da je možda i moglo pre izgradnje istog.
 
Po izvoru kojeg ne mogu imenovati mora postojati ulica oko Kalemegdana zbog pristupa vatrogasaca, hitne pomoći i drugih služćbi K districtu koji je mali grad.
 
Pa, ima prilaz Dunavskom i Cara Dušana!

Mnogi delovi grada imaju lošiji prilaz, a ovde će kroz tunel biti bliži prilaz nego oko Kalemegdana.

IMG_20221215_041136.jpg
 
Poslednja izmena:
Po izvoru kojeg ne mogu imenovati mora postojati ulica oko Kalemegdana zbog pristupa vatrogasaca, hitne pomoći i drugih služćbi K districtu koji je mali grad.

Postoji široki kružni put oko K-Distrikta. Taj kružni put je sa drugim ulicama povezan na više mesta: Dunavskom, Tadeuša Koćuška, Pijarona de Mondezira (novi naziv) i tri male ulice na Dorćolu. A ako bi se napravio tunel do raskršća sa Cara Dušana, onda i sa ulicom kroz tunel. Pošto svaki kružni put, pa i ovaj oko K-Distrikta, uvek ima dve paralelne ulice na suprotnim stranama, postoji bekap. Ako jedna ulica koja je deo kružnog puta postane neprolazna, vatrogasci mogu drugom, sa suprotne strane. To je dovoljan nivo bezbednosti što se tiče pristupa za gašenje požara. Tako da ova primedba nije validna.

A ako je iz nekog čudnog razloga ovaj argument neprihvatljiv, na mestu sadašnje ulice oko Kalemegdana može da ostane pešačko-šetačka staza koju za nuždu mogu da koriste i vozila posebe namene u hitnim slučajevima. Ili da tuda prođe tramvaj posle ukidanja okretnice, što je takođe čvrsta osnova za vatrogasna vozila. Pa opet "vartogasni" argument nije validan. Doduše tada ne bi smo mogli da popravimo ulicom prekinute bedeme, ali i to je bolje nego da tuda i dalje ide kompletni saobraćaj. Ili bi mogao da se napravi tunel kroz popravljne (spojene) bedeme pošto su onda u pitanju samo dve male cevi sa jednom saobraćajnom trakom za tramvaj ili vatrogasce.

Slika: Al pacacino

bastion-ii-jpg.125690
 
Poslednja izmena:
Screenshot_20230219-214024.png


Vatrogasci neće ni ići oko Kalemegdana, već Dunavskom ili Cara Dušana.
 
Treba međutim reći i nešto što logično i nužno sledi iz prethodnog. Ako iz nekog razloga zbog K-Distrikta baš više nikako ne može da se ukine ulica oko Kalemegdana, to onda znači da je TRAJNO ONEMOGUĆENA rekonstrukcija Beogradske tvrđave, a verovatno i upis u UNESKOvu listu svetske baštine. Što znači da se momentalno mora podići krivčna prijava protiv svih koji su saučesnici u zločinu ovakvih razmera. U pitanje Srpsko nasleđe, sama osnova iz koje se razvio grad Beograd. Upravo je mesto gde prolazi ta ulica (Vojvode Bojovića, donji grad, bivše pristanište) lokacija istorijske prestonice Srbije Despota Stefana. I to sasvim bukvalno TO mesto, sa preciznošću od +- 1 metar, ako već hoćemo metematički precizno i objektivno, za sud. Sada ili bilo kada, ali će onda jednog dana neko u zatvor. Pa će sada ili pronaći kako se bulevar Vojvode Bojovića može ukinuti a tvrđava rekonstruisati kakva je bila, ili je ovo krivično delo sa neotklonjivim posledicama za koje odgovornost ne zastareva.
 
Vrh