Šta je novo?

Trolejbusi

Тролејбус и трамвај у Београду, као и градска железница су антипример. Уствари целокупни систем јавног саобраћаја и саобраћајне инфраструктуре је одличан пример како не треба. Крпежа на тролама какав се примењује код нас у 2. деценији 21. века није виђен ни у Пјонгјангу нити Улан Батору.
Узмимо за примере боље тролејбусе у Атини, у Лиону, Будмимпешти, Цириху и Женеви.
 
Mi uopšte nismo toliko najgori kao što misliš, veruj mi. Nisam putovao po Rusiji istočnije od Moskve, a i nisam išao da bih fotodokumentovao vozila JGP jelte, ali znam dobro na šta liče vozila mnogih mesta između Krakova i Vladivostoka. Jer povremeno iz razonode gledam slike i videe iz bivseg SSSRa a i Severne Koreje (e oni stvarno jesu najgori). Zato sam te onomad i pitao na osnovu čega tvrdiš da se ovakve situacije s trolejbusima dešavaju samo kod nas. A ne mora da znači ni to da se na zapadu sa zapadnjackim vozilima ne dešavaju, ili da se ne dešava nešto slično. Dešava se i tamo, samo u manjoj meri. Ako ćemo da uzmemo da merimo i beležimo šta se kome koliko dešava, može i to. Al prvo da svi koji lobiraju za trolejbuse iznesu podatak zašto se #2035 ukopao u mestu na sred ravne ulice. Čisto da dokažemo da je to anomalija, a ne posledica tehnologija na kojima počivaju trolejbusi. Jer ako mogu stalno toliko da se preispituju autobusi, što se ne bi preispitivali i trolejbusi.

U međuvremenu... sve to i dalje ne daje odgovor čemu toliko fanatično lobiranje za prelazak na električna vozila 1) po svaku cenu i 2) u svakom kutku grada.

A ja nisam protiv širenja tramvaja. Samo... znam da sam dosadan više s ovim, ali moram ovako... Jer ova slika govori ne 1.000 nego 10.000 reči o Beogradu
stari-i-novi-nazivi-ulica-nbgd.jpg

A što se trolejbusa tiče, vako nešto:
brace-jerkovic.jpg

Da napomenem da ovo kačim prvenstveno radi ilustracije, naravno da tramvaji mogu i drugde osim NBG i naravno da podržavam i to da linija 50 postane trolejbuska i još svašta nešto. Ali kačim radi ilustracije, da se vidi sav besmisao vremena i stavova u kojima živimo. Da ravnice i baštice Novog Beograda stoje prazne, da se 2+2 ulice istočnog dela grada i dalje drže bez trolejbusa (ili se ne šire da postanu 2+2 posle 70 faking godina) a za to vreme se kuka što u Despota Stefana Solaris i MAN prave buku i izbacuju dim iz auspuha. :roll: Paaa, da, prave. Al zajedno prevoze 320 putnika. A stanite na vrh Despota Stefana i poređajte 320 automobila pa vidite onda dokle to seže, koliku buku pravi i koliko zagađenje stvara. I o tome niko ni reči. Ali MAN i Solaris na dizel nas pobiše i sabotiraše sve odreda... A spasiće nas ni manje ni više nego Ukopi i to u službi preduzeća i Grada koji nisu izasli iz 1950ih i kojima nestaju čitava vozila iz depoa... Mda...
 
Што се мене тиче, на горњој слици (НБГ) има места и за трамвај и за тролејбус, док на доњој може само тролејбус и аутобус. А у Деспота Стефана апсолутно треба пустити и трамвај (да иде до краја Вишњичке) и тролејбус (да иде до Карабурме, Котежа и Лешћа).
 
Zbog čega trolejbus u Despota Stefana? Ne razumem stvarno, zbog čega? Opet ekološki fazoni? Smeta auspuh Solarisa a ne smetaju automobili i tako to...?
 
Због буке, и због успона ка Карабурми и посебно ка Лешћу који су као створени за тролејбус :)
 
Višnjička je planirana za tramvaj, što se da videti i po širokom razdelnom ostrvu. Što se tiče trolejbusa, stvarno zbog čega uopšte oni u BG? Sve češće ne razumem šta hoćeš da kažeš, jer čas se slažemo, a čas se ne slažemo, i rapravljamo se. Takođe ne razumem i koja je poenta sa kolonama trolejbusa sa jedne strane i tim animozitetom prema ekolozima i "ekolozima", dok sa druge strane potenciraš isti taj ekološki vid gradskog prevoza preko tramvaja, koji takođe mogu da naprave haos istog reda kao i trolejbusi. Ustvari, još i gori, jer kad se jedan tramvaj pokvari, drugi ne mogu da ga zaobiđu, za razliku od situacije kada trolejbus stane iz ko zna kog razloga, a da to nije zbog nestanka struje.

P.S.
Slažem se sa ovim što spominje Došljak, to sam i ja predstavio u onom mom planu koji je obuhvatao veći deo starog BG - a i NBG, kao i deo Zemuna.
 
Има ту места за трамвај и тролејбус заједно, као и по НБГ булеварима, и у Краља Милана. Трамвај у Вишњичкој има смисла само ако креће од Деспота Стефана, пошто тако води право у центар.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869020#p869020:f94z1pf9 je napisao(la):
solecar » Pon Avg 02, 2021 9:25 pm[/url]":f94z1pf9]Takođe ne razumem i koja je poenta sa kolonama trolejbusa sa jedne strane i tim animozitetom prema ekolozima i "ekolozima", dok sa druge strane potenciraš isti taj ekološki vid gradskog prevoza preko tramvaja, koji takođe mogu da naprave haos istog reda kao i trolejbusi. Ustvari, još i gori, jer kad se jedan tramvaj pokvari, drugi ne mogu da ga zaobiđu, za razliku od situacije kada trolejbus stane iz ko zna kog razloga, a da to nije zbog nestanka struje.
Jedna od sustinskih razlika izmedju tramvaja i trolejbusa je kapacitet vozila, koji je daleko veci kod tramvaja.

Druga sustinska razlika je sto su tramvaji trajniji.

Stoga ja dajem prioritet sirenju tramvaja tamo gde je moguce u odnosu na trolejbuse koji imaju isti kapacitet po vozilu a donose pregrst problema, troskova i neizvesnosti.

Primera radi, tramvaj do Visnjice je korist i potreba. Trolejbus u Despota Stefana samo zbog buke i auspuha je vec ekolosko izmotavanje.


Za Lesce je potrebno da covek ima u vidu odakle dokle bi ta trolejbuska linija isla, i zasto. A ne "uh kako bih voleo trolejbus na Lescu". Ja lepo kazem da ljude ovde vozaju nostalgija i pasija. Do te mere da se predlazu linije bez ikakvog povecanja kapaciteta ili takta, nego eto, samo kao zato sto "lepo izgleda"... I uklapa se u modernu hipstersku ekologiju gde jedan autobuski auspuh znaci smrt, a 160 automobilskih se ignorisu.
 
Ali i tramvaji donose pregršt problema, troškova i neizvesnosti, ako ćemo realno. Pored toga što tramvaj ima veći kapacitet u odnosu na trolejbus, isto tako napravi i veći kolaps prilikom bilo kakvog kvara. Dakle, koliko god bili dobri, i tramvaj i trolejbus imaju i svojih mana, koje smo spremni da prihvatimo. Sad što imamo ekstreme u vidu ekologije i ekloških vozila, i protiv istih, to je sad druga stvar.

Ja recimo nikada nisam bio ni za trolejbus ni za tramvaj preko Pančevakog mosta. Trolejbus mi ne deluje kao najbolje rešenje, dok za tramvaj nisam video ni jedno rešenje koje je 100% dobro. Čak ni sa onim što je ovde kačeno od strane forumaša, nisam 100% video i razumeo kako bi toi bilo izvedeno da bude funkcionalno, a da nije komplikovano.

Predlagao sam da mreža ide od Lešća trasom autobuske linije 35, pa ili do Trga republike ili do bloka 20. To bi uključivalo i da linija 16 postane trolejbuska, kao i 27 uz malu modifikaciju trase. Mada bi to suštinski više bila 27E.
 
Da, tako je, i baš zato sam ja i napisao ovo na prošloj strani, ali izgleda da se moje reči na ovom podforumu sporo upijaju. No dobro, ne mrzi me da ponovim koliko god treba:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868985#p868985:2m7votzy je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Avg 02, 2021 6:59 pm[/url]":2m7votzy]U mojim stavovima, politici i viziji, svaki od postojećih vidova prevoza ima svoje mesto. Neću reći da su baš 33:33:33%, ali bi bili što je moguće ravnopravniji. Širio bih trolejbuse i tramvaje gde god je moguće, a sve što oni ne mogu da pokriju, pokrivali bi autobusi. Dok se u pisanjima koje čitam ovde od drugih ljudi polako ali sigurno gradi priča da taj odnos treba da bude 45% trolejbusi, 45% tramvaji, 10% elektro ili TNG autobusi, i 0% dizel autobusi. To je, u jednom Beogradu, prosto nemoguće i nerealno. I štetno forsirati.
 
Kонкретно за Лешће би ишао тролејбус 35 од блока 20 па преко Бранковог моста, Бранкове и Деспота Стефана до Вишњичке и Сланачкким путем узбрдо до гробља, баш као што је и Соле предложио.
 
Podržao bih da 35 postane trolejbuska ali tek nakon izgradnje tunela EKOF - Despota Stefana. S tim što bi, naravno, 35 ostala na ovoj sadašnjoj trasi, i išla pored Doma Omladine. Mada tačno znam da bi Grad brže bolje dočekao da je u tom slučaju gurne u tunel.
 
Дунавски тролејбуси: линије за В. бању, Карабурму, Вишњицу и Миријево.

Повишен ниво услуге: тролејбуске траке по средини Деспотовог булевара (смета планирани тунел). И мало СФ-а: подземни терминус Трг републике и непосредна веза са метро станицом:)
 
Višnjica i Višnjička banja nisu za trolejbus, zato što od Rospi Ćuprije pa nadalje vodi samo 1+1. Tu mora autobus. Idem tamo svake nedelje pa znam kako je.

Mirijevski bulevar da se proširi gde treba tako da svuda bude 2+2, i da se maknu oni glupavi divlji parkinzi po kolovozu. Onda može trolejbus i tuda.
Karaburma neka je ovako, zato što na njoj okreću 16 i 23 koji sigurno neće u skorije vreme moći da budu trolejbusi. 25 je priča za sebe, još uvek neizvesna...

Tramvaj da okreće negde oko Rospi Ćuprije, kao što je, verujem, i u planu.
 
Планиран је и СМТ поред Вишњичке бање, па ће се то стање променити, мада, трола може и кроз 1+1 (без помоћне батерије више не бих куповао, то је извесно). А узбрдица је до Лешћа поприлична, трола се ту баш исплати.

Не бих ја сигурно избацивао аутобусе, само бих увео и троле и трамваје где може. У Београду од таквог "вишка" глава не може да боли: голема је варош.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869126#p869126:14pmpk7d je napisao(la):
Пантограф » 03 Avg 2021 14:14[/url]":14pmpk7d]А узбрдица је до Лешћа поприлична, трола се ту баш исплати.

Не бих ја сигурно избацивао аутобусе, само бих увео и троле и трамваје где може. У Београду од таквог "вишка" глава не може да боли: голема је варош.
:kk:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869123#p869123:14pmpk7d je napisao(la):
Bender Rodriguez » 03 Avg 2021 14:06[/url]":14pmpk7d]Karaburma neka je ovako, zato što na njoj okreću 16 i 23 koji sigurno neće u skorije vreme moći da budu trolejbusi.
Što 16 ne može da bude trolejbus u skorije vreme i zašto bi 23 trebalo da bude?
 
Predugačka je 16ica. Taj predlog bih podržao jedino ako bi se realizovalo nešto poput one moje zamisli, da budu dve trolejbuske celine mreže, jedna istok (istočni deo BG) i jedna zapad (Zemun), pa da pravac 16 služi kao spojnica između dve celine mreže.

A 23 ne treba da bude trolejbuska, treba da ostane autobuska, to sam i rekao gore.


Treba imati u vidu i to koje linije imaju kakva vozila. Ako neka linija ima isključivo zglobna vozila, malo je suludo menjati ih trolejbusima kod kojih je obično i tradicionalno u Beogradu odnos 4-5 solo naspram 1 zglobnog.

Zato velika širenja trolejbuskih linija po gradu imaju smisla i osnova samo ako se donese dugoročna politika i plan i počnu da se kupuju i zglobni trolejbusi koliko i solo. A ovo ovako, da sve počiva na solašima, a jedini zglobni su rđave krntije iz 2007. koje služe samo i isključivo na 40... to je neodrživo za dalja širenja po drugim delovima grada.
 
Nisi napisao za 23 da treba da ostane autobuska. Barem ja nisam tako razumeo.

Što se tiče 16, tu se manje više slažem. Par trenutnih autobuskih linija koje pokrivaju stari Beograd i NBG pretvoriti u trolejbuske i to ne više od 5. Osim 16, i linija 35 može da bude jedan od kandidata. Bitno je da postoji takva veza, kako ne bi čitav sistem (pritom ne mislim na preterivanje sa pretvaranjem autobuskih linija u trolejbuske) na NBG i Zemunu bio besmislen.

Takođe, slažem se i sa ovim što se tiče zglobnih trola. Sa druge strane, bez namere da se ulazi u bilo koju raspravu, koja je suštinska razlika između solo trolejbusa i solo autobusa na linijama koje su po pravilu zglobne? Dakle, imamo situaciju da se na nekim zglobnim linijama i te kako ubacuju solo vozila, iako istima baš i nije tu mesto.
 
Мислим да би поред 16 i 35 добри кандидати за тролејбусе преко Саве били и 15, 65, 75, 77, 78 и 83, a да 67 и 68 постану електробуске линије.
 
Moram da pitam, koja je poenta imati istovremeno i trolejbuse i elektroautobuse? Pogotovu u preduzecu nalik GSP i jos dok su u opticaju i dizel autobusi i trolejbusi i tramvaji, svaki sa svojim depoima, delovima, kadrovima, mrezama...

Toliko su vam razni Maskovi isprali mozgove i ogadili auspuh da biste radije remetili i nesto sto nominalno dobro funkcionise?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869140#p869140:3isfzdoi je napisao(la):
solecar » Uto Avg 03, 2021 2:41 pm[/url]":3isfzdoi]Dakle, imamo situaciju da se na nekim zglobnim linijama i te kako ubacuju solo vozila, iako istima baš i nije tu mesto.
To su šihte, sihtasi, vozila koja se salju za vreme jutarnjeg i popodnevnog vrsnog casa da pojacaju liniju.
 
Па већ их имамо :D 67 и 68 су линије које имају мало кривудаву трасу, те је за њих мање погодно правити нову контактну мрежу. 15 иде право булеваром Николе Тесле и дели трасу са 78 у Земуну. 65, 77 и 75, као и 16 имају заједничку трасу од моста до Општине НБГ, а на неким деловима имају и дуже заједничке трасе (још 77 и 65 од Палилулске пијаце, 75 и 77 даље од Општине НБГ до СРЦ 11. април), а 78 и 83 имају идентичну трасу од Славије до Општине НБГ. Притом имамо и делове где неке од ових линија иду већ под мрежом (83 до Славије, 78 до Драгише Мишовића, 77 до Здравка Челара па после опет од Таковске до Дечанске, 65 једно на том истом парчету). Ево још пар аргумената. 16 има узбрдицу на Карабурми, 15 има узбрдицу у Земуну, 65 има узбрдцице по Звездари и на Бежанији, 75 исто има узбрдицу на Бежанији, 77 има узбрдице на Звездари и Палилули, 78 има узбрдице и на Бањици, и у Немањиној, и у Земуну, 83 слично у Земуну и у Немањиној.
 
Ne mogu sad da komentarisem svaku liniju ponaosob, pisem posle. ALI, nije los predlog za 83.

To sto imamo su par eksperimentalnih linija kao pokusaj postepenog, vrrrlo postepenog upoznavanja GSPa sa novim tehnologijama. Ali kako one rade, odnosno ne rade, imali smo priliku da vidimo kada puste dizel MAZove da ih odmenjuju. Ne mogu da odrze ni tih par linija.


Svidelo se to nekome ili ne, autobus na dizel je, izuzev 90ih zbog sankcija na gorivo, bio i ostao najpouzdaniji vid prevoza u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869147#p869147:pri74l4w je napisao(la):
Дошљак » 03 Avg 2021 14:59[/url]":pri74l4w]Мислим да би поред 16 i 35 добри кандидати за тролејбусе преко Саве били и 15, 65, 75, 77, 78 и 83, a да 67 и 68 постану електробуске линије.
NBG / Zemun
slažem se: 15, 75, 77
konvertovao: 16, 82, 84,
nove linije: 69

69 Blok 70A - Kej oslobođenja (Omladinskih brigada, Bulevar Mihajla Pupina, Aleksandra Dubčeka)

Stari Beograd (ono što sam ranije spomenuo)
konvertovao: 31, 44, 48, 50, 59

Stari Beograd (ono što nisam ranije spomenuo)
konvertovao: 16, 27(E), 35, 77

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869152#p869152:pri74l4w je napisao(la):
Bender Rodriguez » 03 Avg 2021 15:03[/url]":pri74l4w]Moram da pitam, koja je poenta imati istovremeno i trolejbuse i elektroautobuse? Pogotovu u preduzecu nalik GSP i jos dok su u opticaju i dizel autobusi i trolejbusi i tramvaji, svaki sa svojim depoima, delovima, kadrovima, mrezama...
Možda je bolje popstaviti pitanje koja je poenta postojanja GSP - a? Bar se nadam, da svi vrlo dobro znamo koja je poenta postojanja svih ovih sistema (izuzimam eko fanatike i one anti eko fanatike).
 
Pa onda mozemo i onu gondolu od Kalemegdana do Usca da realizujemo. I Cuckovicev camac od Usca do Obrenovca.

I da pitamo onog Kineza za onaj autobus-metro sto vozi iznad automobila (samo, ako postoji firma i dalje, posto se ispostavilo da je ceo projekat prevara). I onaj Translohr da uzmemo.

Sve, sve, samo da ne bude autobus na dizel, da se neki ljudi ne traumiraju od buke i auspuha.

Sto vise linija, i sto vise vidova prevoza, to bolje...
 
Vrh