Šta je novo?

Trolejbusi

Prosto nije logično jer je trolejbus vozilo koje pripada drumskom saobraćaju i ne prevozi previše putnika. Prosto nema logike da se na Brankov most ubacuje još jedan vid prevoza. Novi Beograd je stvoren za metro i tramvaje to jest šinski sistem. Kamo sreće da su oni i izgrađeni na NBG te da nijedan autobus ni ne prelazi Brankov most.
 
делимично се слажем, да НБГ погодује шинским системима, али то не значи да са минимално улагања не може да се убаци по нека трола на пример око успона ка бежанији, улагања потребна трамвај су огромна у односу на троле, па иако има места за трамваје буквално у свакој новобеоградској улици, можда није најисплативије баш кроз сваку провући трамвај

трамвај би лепо легао земуну, можда, а можда би био превише у конфликту са колима на главној улици, не знам да проценим, али у ужим земунским улицама нема помисли о трамвајима, ту би трола исто могла да доминира
 
Мислим да системи међусобно не треба да се потиру већ да могу заједно да функционишу како треба. На НБГ има пуно аутобуских линија које трамвај ни метро никад неће заменити просто због трасе. Мислим да би тролејбус био одличан за аутобуске линије ка Земуну, посебно у булевару Николе Тесле где би могли да развију велике брзине.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865798#p865798:2d7rmy57 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 19 Jul 2021 16:40[/url]":2d7rmy57]Drago mi je da si uvideo pun potencijal sirenja trolejbusa po desnoj obali Save. Sad sam na telefonu ali kad dodjem kuci pogledacu detaljno i ostaviti komentar. :) Ali u svakom slucaju svaka cast za trud a i pedantnost bogami.
Nikada ja nisam ni imao problem sa "punim" potencijalom širenja trolejbusa po desnoj obali Save. To sam oduvek podržavao. A ovo što sam prezentovao je skraćena verzija, zato što bih, jer smatram da je trolejbus za to idealan, proširio sve do Lešća, Karaburma i Mirijevo, pa čak i preko Kneževca (trasom linije 42).

P.S.
U iščekivanju sam detaljnog komentara (analize) na mrežu.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865798#p865798:2d7rmy57 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 19 Jul 2021 16:40[/url]":2d7rmy57]Ali u svakom slucaju svaka cast za trud a i pedantnost bogami.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865908#p865908:2d7rmy57 je napisao(la):
vucko » 19 Jul 2021 22:53[/url]":2d7rmy57]Sole, izuzetna mapa.
Hvala. Mapa je modifikovana stara mapa koja je usklađena sa zamerkama na boju, a i da bude slikovitije prikazano sve ono što su pričali nadležni, u kombinaciji sa nekim našim predlozima. Koliko vidim, sada kada sam promenio boju mreže, nigde nema onih koji su kritikovali što sam stavio trolejbusku mrežu da bude žute boje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865908#p865908:2d7rmy57 je napisao(la):
vucko » 19 Jul 2021 22:53[/url]":2d7rmy57]Moram da iskritikujem predlog kod mene na okretnici Zvezdara. Javni prevoz nema šta da traži u Batutovoj ulici koja ima samo jednu traku po smeru i nikada nije ni planirana da ima više, jedini razlog zašto tuda ide 79 jer Čingrijina nije produžena i proširena od Gradske Bolnice do Cvetka to jest Gospodara Vučića sa sve 4 trake kako je planirano zadnjih 40 godina.

Desno skretanje i uspon uz Batutovu su užasni i na ta dva semafora prvi sa Milana Rakića a drugi sa Bulevarom se samo zaglavi 79. Stanica kod Batutove je veoma slaba i znatno više bi se dobilo preusmeravanjem na Cvetko preko Čingrijine kao i presedanje na drugu liniju metroa.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865915#p865915:2d7rmy57 je napisao(la):
Дошљак » 19 Jul 2021 23:10[/url]":2d7rmy57]Одличан предлог Соле, само ми није најјасније за 21, 22 и 28 у Батутовој и делу БКА, да ли је то технички правац или ?
Vučko, te semafore bi trebalo uskladiti da ne prave problem.
Što se tiče Batutove i Bulevara kralja Aleksandra, tuda je stavljeno da saobraćaju 21 i 28 privremeno, dok se ne izgradi saobraćajnica od okretnice u Čingrijinoj do Cvetkove pijace. Kako prema predlogu, linije 22 i 28 imaju gotovo identičnu trasu na delu od Cvijićeve do Kruševačke, predlogom da linija 22 saobraća trajno preko Batutove i Bulevara kralja Aleksandra, daje se jedan mali vid alternative. Kroz Bautovu i Bulevar kralja Aleksandra, linije bi saobraćale bez kontaktne mreže.

Prošli put sam ostao dužan objašnjenje za trasu linije 22. Linija bi od okretnice u Učiteljskom naselju saobraćala trenutnom trasom linije 21 do Slavije, pa odatle Nemanjinom, Kneza Miloša i Takovskom do Cvijićeve, odakle bi dalje linija saobraćala trasom linije 28 do Cvetka, pa Gospodara Vučića do okretnice u Kruševačkoj. Ovo je modifikacija predloga koji se ranije pominjao iz DJP ili od strane Saobraćajnog fakulteta. Vučko to bolje zna.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865908#p865908:2d7rmy57 je napisao(la):
vucko » 19 Jul 2021 22:53[/url]":2d7rmy57]Takođe, potrebno je ukinuti okretnicu Zvezdara koja je neuslovna i nebezbedna. Svaki put se setim nesreće prolazeći pored spomenika kada je pre 10 godina dvoje studenata poginulo kada je Liaz imao autoturažu.
Po izgradnji okretnice kod Cvetkove pijace, okretnica u Čingrijinoj bi se koristila samo kao pomoćna okretnica, u slučaju nekih vanrednih situacija.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865927#p865927:2d7rmy57 je napisao(la):
unedfined » 19 Jul 2021 23:43[/url]":2d7rmy57]Jel to zakonom zabranjeno vratiti trolejbuse na NBG?
Nije, ali kao što sam naveo, ovo je odgovor na reorganizaciju trolejbuske mreže od strane Grada Beograda, koju je grad izradio u cilju usklađivanja trolejbuskog podsistema sa metro linijama. Dakle moja mapa je odgovor na ovu mapu:

file.php


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866013#p866013:2d7rmy57 je napisao(la):
Дошљак » 20 Jul 2021 12:05[/url]":2d7rmy57]Мислим да системи међусобно не треба да се потиру већ да могу заједно да функционишу како треба. На НБГ има пуно аутобуских линија које трамвај ни метро никад неће заменити просто због трасе. Мислим да би тролејбус био одличан за аутобуске линије ка Земуну, посебно у булевару Николе Тесле где би могли да развију велике брзине.
:kk:

-----------

P.S.
Voleo bih da čujem predloge za Filmski grad, Cerak Vinograde, Cerak, Bele vode, Žarkovo, Banovo brdo i Čukaričku padinu. Šta raditi sa tim naseljima i kako ih pokriti sa trolejbuskim linijama i kojim.

Što se tiče trolje*******usa na NBG i Zemun, da se ne bi smo gložili ponovo, i to bespotrebno, za neistomišljenike, da se složimo da se ne slažemo oko toga.
 
Obzirom da je koliko vidim predvidjen i depo kod Orlovače,mislim da je dovoljan zahvat iz pravca Miljakovca i Rakovice ka Vidikovcu i Cerak Vinogradima....ne bih širio mrežu ili autonomiju ka B.Brdu i Čukaričkoj Padini.....krak od Žarkova preko Belih Voda ka Vidikovcu preko Ibarske bi u buducnosti trebalo da pokriju tramvaji koji bi se tu negde blizu Metroa na Vidikovcu okretali...tehnički delovi mreže su ok i to može da se podrži,samo kažem eto,okretanje trole iz pravca Rakovice na okretnicama Cerak Vinogradi i Vidikovac mi je ok...kad realno se sagleda mreža koju si predložio,centralni delovi trolejbuskog podsistema najvećim delom kače opštine Savski Venac,Voždovac,Palilula i Zvezdara...samim tim tu treba koncentrisati sve ono što je bitno...autonomija na pravcima bez mreže je nešto što može uvek da bude tema kako i šta...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
I koja bi onda bila svrha linije 50, koja bi bila konvertovana u trolejbusku, kada metro kači Bele vode, Žarkovo i Banovo brdo?
Ne mora sav autobuski prevoz da se oslanja na tramvajsku liniju 12.
 
Da li ce ti metro biti na svakoj stanici u naseljima koje si naveo....gore imam tramvaj,ispod mene je metro...nalazim se na Vidikovcu....šta odabrati...a pritom mi nudis i trolejbus....a recimo hocu na B.Brdo...pa sta ce mi onda trola...imam tramvaj koji ce da mi spici preko Ibarske pravo i kraj...ili metro isto tako...a ti mi predlazes trolu 59 da uhvatim tu...sidjem kod Meka,uvatim trolu 50 i idem na B.Brdo...ja tako ne bih...eto ti razlog za moj odgovor...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Prvo treba da ti doteraju metro do naselja (Vidikovac) da bi mogao sa njime da dođeš na Banovo brdo, a to nije uopšte u planovima.
I nisam uopšte rekao da treba da ideš trolom do Banovog brda, nego da je potrebno da postoji trolejbuska linija koja bi pokrivala i krajeve koje kači metro linija 1, ali ne toliko zbog samog Vidikovca, koliko zbog naselja koja pokriva linija 50. Na taj način se dobija i veza sa metroom, i ne gubi se svrha linije 50. Vidikovac, Petlovo brdo , Labudovo brdo, Cerak Vinogradi, Skojevsko naselje, Bele vode će imati direktnu vezu sa metroom, ali nijedna od tih linija neće ići dalje odatle. To se odnosi i na tvoju liniju 52.
 
Koliko se sećam,u fazi 3 beše nove mreže linija je bilo predvidjeno da linija 28 okreće na Cerak Vinogradima,i po tom planu to je bila jedina trolejbuska linija koja bi uopšte došla na ovaj potez...tu se tvoj predlog donekle i poklapa sa njihovim tadasnjim resenjima,ali ono sto hocu da kazem da ako je to vec tako bilo predlozeno,zasto onda oni nisu uzeli u obzir ono o cemu ti sad govoris(tokove putnika,metro,)...po njihovim predlozima tada,nema trole ka B.Brdu,niti autonomije bez mreze u tim pravcima,a stavili su u planove tramvaj produzen do Vidikovca....dakle,ne sporim ono o čemu govoriš,slazem se da treba te linije pretvoriti u trolejbuske,ali ni oni tada,ni evo ja sada,ne vidimo trolejbuski podsistem dalje ka B.Brdu...sve ovo ce se pre realizovati nego metro,dakle sta god da se desi,pre je sansa da dobijem novu trolejbusku liniju nego metro....znači podrzavam tvoj predlog,ali ne dalje od Vidikovca i Ceraka...nema ljutnje...ono sto moze da se desi je da i tramvaj dobijemo pre metroa,i to bar 3 linije do Vidikovca,samim tim će taj pravac nadomestiti nedostatak trolejbuske mreze...po tvom predlogu,ako i to uzmemo u obzir,trebalo bi da postoji i mreza trolejbuska preko Ibarske od Belih Voda do Vidikovca kao tehnicka mreza obzirom da si predvideo depo kod Orlovace,ali je to po meni izvodljivo sve dok nema tramvaja na tom pravcu....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Sole, gledam sad detaljno tvoju mapu i primećujem neke krakove odnosno rute gde nema oznake broja a ne odgovara postojećim linijama.
Jel su to predlozi za nove linije? Primer: narandžasti krak od Vodovodske do Čukaričke padine.
 
Da se samocitiram:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866210#p866210:1ml9zn0u je napisao(la):
solecar » 20 Jul 2021 23:44[/url]":1ml9zn0u]P.S.
Voleo bih da čujem predloge za Filmski grad, Cerak Vinograde, Cerak, Bele vode, Žarkovo, Banovo brdo i Čukaričku padinu. Šta raditi sa tim naseljima i kako ih pokriti sa trolejbuskim linijama i kojim.
Narandžasto isprekidano sa kontaktnom mrežom, zeleno sa autonomijom. Daj predloge šta misliš kako bi tu trolejbusi mogli najbolje da se iskoriste, a da se pokrije i metro. Zato i nisam stavljao brojeve linija, jer nisam siguran šta i kako bi bilo najbolje.

Naprimer, mišljenja sam da 50 od Žarkova produži do Čukaričke padine ili da ostane na svojoj sadašnjoj trasi, a da se uvede nova trolejbuska linija koja bi išla od Petlovog brda preko Vidikovca i Žarkova do Čukaričke padine. Takođe bih neku liniju stavio i preko Ceraka do Belih voda, ali da ta linija saobraća ka MIljakovačkom kraku...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866233#p866233:2hjubj39 je napisao(la):
solaris52 » 21 Jul 2021 01:13[/url]":2hjubj39]Koliko se sećam,u fazi 3 beše nove mreže linija je bilo predvidjeno da linija 28 okreće na Cerak Vinogradima,i po tom planu to je bila jedina trolejbuska linija koja bi uopšte došla na ovaj potez...tu se tvoj predlog donekle i poklapa sa njihovim tadasnjim resenjima,ali ono sto hocu da kazem da ako je to vec tako bilo predlozeno,zasto onda oni nisu uzeli u obzir ono o cemu ti sad govoris(tokove putnika,metro,)...po njihovim predlozima tada,nema trole ka B.Brdu,niti autonomije bez mreze u tim pravcima,a stavili su u planove tramvaj produzen do Vidikovca....dakle,ne sporim ono o čemu govoriš,slazem se da treba te linije pretvoriti u trolejbuske,ali ni oni tada,ni evo ja sada,ne vidimo trolejbuski podsistem dalje ka B.Brdu...sve ovo ce se pre realizovati nego metro,dakle sta god da se desi,pre je sansa da dobijem novu trolejbusku liniju nego metro....znači podrzavam tvoj predlog,ali ne dalje od Vidikovca i Ceraka...nema ljutnje...ono sto moze da se desi je da i tramvaj dobijemo pre metroa,i to bar 3 linije do Vidikovca,samim tim će taj pravac nadomestiti nedostatak trolejbuske mreze...po tvom predlogu,ako i to uzmemo u obzir,trebalo bi da postoji i mreza trolejbuska preko Ibarske od Belih Voda do Vidikovca kao tehnicka mreza obzirom da si predvideo depo kod Orlovace,ali je to po meni izvodljivo sve dok nema tramvaja na tom pravcu....
Po tom istom planu je i 41 kakvu danas znamo nepostojeća. Tokovi putnika im nisu ni bili bitni, jer se čitav taj koncept bazirao na redukcijama postojećih linija (sa spajanjima dve linije u jednu, ukidanjima pojedinih linija, skraćenjem drugih /i opravdano i neopravdano/)... Tada kada je rađen plan Nove mreže linija, metro kakav nam danas predstavljaju, nije ni bio u planu, pa otud ni usklađivanje sa istim. A ako malo bolje pogledaš, taj isti plan, kao i ovaj današnji, predviđaju tramvaj trasom duž Ibarske magistrale, a to u dobroj meri maši naselja pored kojih prolazi. Nešto poput linije 42 koja saobraća obodom Kanarevog brda i Miljakovca. Obzirom da ne mogu da zamislim da prosečan korisnik gradskog prevoza koji živi u Kneza Višeslava i čak još dalje na Vidikovcu ili Skojevskom naselju, koji su bliže Kneževcu, da svakodnevno pešači do Ibarske magistrale da bi došao do tramvaja. To danas nije uopšte tako idealno rešenje, imajući u vidu da je samo jedna tramvajska linija planirana, za razliku od ranije, kada je bilo planirano više linija. Zato sam i dao predlog produženja trolejbusa, koji bi bili kao dopuna tramvajskom i skraćenom autobuskom sistemu u zoni ranije pomenutih naselja.
 
Koliko vidim, ovo je sve vrlo korektno i racionalno.

Imam par primedbi:
1) Ljutice Bogdana je 1+1 a vrlo je blizu centru i Autokomandi punoj gužvi, tako da mislim da nije za trolejbuse. Ovim ne kažem da linija 59 nije za trolejbuse, nego da ta deonica pravi problem. Mada, verovatno je da bi izgradnja UMPa to ispeglala. Samo što niko ne zna kad će više taj UMP, na forumu se svi pozivaju i oslanjanju na njega (duuuude, yo, kako ne znaš, pa UMP će to da reši...) a kad pitam ljude kad će to više, svi ćute ko zaliveni
2) Ne znam šta da mislim za Jajince, čak i sa deonicom bez mreže
3) Razmišljam se da li bi Gospodara Vučića od Vojislava ilića do Cvetka mogla da izdrži još nove tri linije JGP na postojeće. Ne zato što ti tražiš nešto previše - ne. Nego zato što je ta deonica toliko imbecilno napravljena i sprovedena, a izuzetno je prometna. Osim ako nije u planu i njeno proširenje? Iskreno se nadam da jeste. Jer je više nego očigledno i urgentno
4) Linija 21 bi u ovakvoj izvedbi bila jako dugačka. Možda i predugačka. Mislim da bi bilo bolje da se podeli na dve linije, iz više razloga

Sve ovo zapadno od Bulevara Patrijarha Pavla ću sutra detaljno da pogledam.
 
1) Prosto ne postoji deo grada gde se neće stvoriti gužve. Ako bi smo tako gledali, ne bi smo nigde mogli da imamo gradski prevoz. Čisto da ponovim, da to ne znači da može i da treba trolejbus, tramvaj ili autobus da se provuče kroz svaki sokak. Plan sam pravio uzimajući u obzir i mogućnost autonomije samih vozila.

2) Uzimajući u obzir vozila sa autonomijom, i stavio sam da ne koristi mrežu kroz jajince. Jedino bi moglo da bude pitanje da li može da pređe od okretnice na Banjici II do Spomen parka Jajinci i nazad, plus čekanje vremena, sa sve baterijama.

3) Kada pomislim na njihov plan da provuku trolu Batutovom i Stanislava Sremčevića (produžetak Babutove) :roll: , sve drugo mi deluje kao idealno. Ako ni se Gospodara Vučića širila, to bi moglo samo u smeru ka Cvetku, zato što je smer ka Južnom bulevaru popunjen sa zgradama, osim na samom uglu sa Vojislava Ilića. Imajući u vidu da je trasom 46 planiran metro, verujem da bi se na tom delu smanjile gužve njegovom izgradnjom (iako sam većinski protiv ovakvog metro plana generalno), te sa te starne mislim da ne bi bilo toliko problematično za dodatne tri trolejbuske linije. Plus što je vrlo moguće i da će 46 da se ukine, zato što se maltene u potpunosti poklapa sa linijom 2 metroa.

4) Predložena linija 21 bi bila dugačka maltene kao linija 40, +/- 100m - 200m
 
Bendere, izvor iz vrha gradske vlasti mi je potvrdio trole za Jajince i to širenje mreže od nešto preko 7km. Dalje, planirano je proširenje Južnog Bulevara pa i Gospodara Vučića od Tempa pa sve preko Cvetka i Čingrijine do Gradske Bolncie to jest kraja Dimitrija Tucovića kod Batutove.

Takođe je pominjana i polukružna linija mada nije rečeno koja će biti, jasno je da je to 22 u ovom planu. To je ono što imam od info, kao i da 19 neće biti vraćana već da je greškom ostala u ovom planu koji je rađen očigledno više godina pa je ostala linija pre ukidanja 19 2019. godine.
 
Ako sam dobro razumeo ovaj predlog za liniju 22, svodi se na sledece:
Zelim da idem iz Uciteljskog u Krusevacku,
1. Sednem u 22, obidjem jedan turisticki krug po gradu, zaglavim se na jedno 123 kriticne tacke i posle sat i po, u najboljem slucaju, izadjem u Krusevackoj.
2. Sednem 22, izadjem kod arhitektonske skole u g.vucica, narucim pljesku, picu, giros... Pojedem sve to, popijem nesto, zapalim cigaru i sacekam da se pojavi 22 iz koje sam izasao, pa nastavim do Krusevacke.
3. Za.ebem i trolu i klopu, krenem peske, mozda skinem koji gram.

Imamo li mi toliko trolejbusa i toliko malo guzvi po gradu da ih vozamo okolo bez ikakve logike? Ili je logicnije napraviti lokalnu liniju sa najvise 2 trolejbusa a sve druge prebaciti na 29.

Drugo, bas bih voleo da vidim to prosirenje g.vucica. U manje od 500 metara postoji 14 raskrsnica. Sa ovolikom saobracajnom guzvom u tih 500 metara, to nema sanse da se uradi.

Trece, "druga linija metroa" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Kako bi objasnio nekome ko ne zna nista o bg prevozu? Udji u 22 za Krusevacku, izadji posle par stanica pa opet cekaj 22 za Krusevacku ali na drugoj stanici i u drugoj ulici. Pa to zvuci blesavo...

Ili, udji u 22, prodji skretanje za Krusevacku, pa se vozi jos par sati, pa opet dodji do raskrsnice gde si vec bio, pa onda jos par stanica. To zvuci jos blesavije.

Da nisi taksista?
 
Razdaljinu od 2.5 kilometara bi povezao linijom od 12 kilometara u jednom pravcu? Uciteljsko-Slavija-Krusevacka ukupna razdaljina je 8.5 km.

To mora da je ekstra plan.
 
Pa njima i dalje stoji mreza bivse 19ice duz Ustanicke???
Mislim to je dobro, jer mozda imaju u planu nesto drugo. Inace bi verovatno do sad pohitali da je skinu
_IMG_000000_000000.jpg
 
Можда је држе као техничку, за резерву ако неки терминус испадне због радова нпр.
 
Па по новим плановима ту ће мрежу користити 50, зар није било тако приказано на оној фотографији?

Послато са SM-G998B помоћу Тапатока
 
да, по том новом плану ће 50 да окреће где је некад 19
 
Da podvučem da pošto je planirano ukidanje celog trolejbuskog podsistema a počelo je sa 28 i 19 da smo sada u super poziciji. Inače, koliko čujem Vratimo trolu 28 uskoro kreće sa akcijom na jednoj drugoj lokaciji u nameri da poboljša javni prevoz sa fokusom na trolejbuse u tom delu grada. Više, otom potom ;)
 
Vrh