Šta je novo?

Trolejbusi

Официално представяне на новите тролейбуси БКМ 32100D «Ольгерд» — 01.07.2021
Враца
https://transphoto.org/articles/7750/
1494256.jpg
1494258.jpg
 
Evo zasto sam skeptican po pitanju nekih stvari i predloga.

BKM #2048 danas riknuo nasred Trga. Naravno, bilo kakvo pomeranje negde u stranu je nemoguca misija jer autonomija i baterije ne postoje u recniku GSPa.
IMG-20210801-200112-2.jpg

Ostala vozila su ga obilazila sa strane. Naravno, trougao ili bilo kakva oznaka da je kvar su takodje nepoznanica za GSP.
IMG-20210801-200232.jpg

Ovaj nesrecnik stao iza kad sam odlazio i mislim da je cekao jedno dobrih 6 minuta dok nije shvatio da se vozilo nece pomeriti. I ne mogu da ga krivim, jer vrv toliko blizu zadnjem kraju nije primetio spustene motke (ljudi koji za razliku od nas ne prate JGP takve stvari ne konstatuju)
IMG-20210801-200316-2.jpg

Da stvar bude crnja, i da se potpuno pokaze disorganizacija i nesposobnost GSPa, u momentu dok sam se ja udaljavao od BKMa nasred Trga, pored mene je prosao servisni kombi GSPa. Koji uopste nije prolazio tuda radi intervencije na #2048, nego je dosao iz Kolarceve, prosao Vasinom, a onda skrenuo u Dobracinu. Sklonio sam bio telefon ali sam uspeo da ga uslikam taman pre nego sto je skrenuo
IMG-20210801-200513-2.jpg


Dakle:
Autonomija - X
Odrzavanje - X
Oznacavanje neispravnog vozila - X
Servisiranje - X
Sklanjanje vozila sto pre sa ulice - X
 
Servis jeste posetio trolejbus sa slike čim ima podignutu masku napred tj čeka kamion.
Btw trougao nije obavezan u gradu osim u određenim situacija, mada ga verovatno i nemaju...
 
Da je trolejbus spreman za vuču, nazad se prepoznaje po vezanim motkama. (Ne ostavljaju se samo zakačene za kuke, jer bi u vožnji mogle da se otkače. Napred, naravno, raspakovana maska.)
Trg i još neka prometna mesta su prioritet kod uklanjanja ili servisne pomoći.
Da je održavanje loše, to se zna, ali nekad su kvarovi nepredvidivi, ali uz bolje održavanje, neki bi bili izbegnuti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868759#p868759:27sbljo1 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Avg 2021 01:05[/url]":27sbljo1]Evo zasto sam skeptican po pitanju nekih stvari i predloga.

BKM #2048 danas riknuo nasred Trga. Naravno, bilo kakvo pomeranje negde u stranu je nemoguca misija jer autonomija i baterije ne postoje u recniku GSPa.
IMG-20210801-200112-2.jpg
A sad zamislimo identičnu situaciju u kojoj bi se našao elektrobus, autobus ili tramvaj.
 
Šta tačno treba da se desi, i šta tačno treba da se kaže, da bi par vas tvrdih glava priznalo da po pitanju praktičnosti i autonomije, običan autobus uvek šije trolejbus i tramvaj? Ne sporim ostale aspekte u kojima su trolejbusi ili tramvaji bolji, ovde govorimo samo o kvarovima i začepljenjima nasred ulice.

Jel ste se vozili ikad u autobusu koji odjednom zablokira nasred ulice i kolovoza, i još zarobi putnike u salonu?
Mislim da nije niko do sad.

A jel ste se vozili ikad u trolejbusu kome se to desilo?
Ja jesam. I dokumentovao sam i okačio ovde.


Jel po vama trolejbusi uopšte imaju ikakva ograničenja i mane, ili su superiorni u svemu? Pitam to najozbiljnije. Pošto 30 godina živim uz njih a i učio sam o njima, a ovde u zadnje vreme slušam kako su najbolja stvar koja se desila čovečanstvu od otkrića vatre.


Tramvaji i trolejbusi, večite svete krave Beobuild zajednice... Eno gledam na drugoj temi kako bi pojedinci i metro žrtvovali i odbacili samo da ne moraju da se oproste od tramvaja u 22. veku. Koja je to pasija prema jednom vozilu jbt... Ja živeo 14 godina na 100 metara od najveće okretnice im, a do skora na 200 metara od druge najveće, pa nisam razvio toliku pasiju i pristrasnost prema njima kao neki ovde na forumu.
 
И аутобус може остати овако покварен на сред улице. ГСП одржавање је једнако лоше и за трамваје, и за тролејбусе и за аутобусе.
Ја сам се једном возио у аутобусу који је стао код аутокоманде и почео да риче и возач је рекао да је у квару и да изађемо. Виђао сам људе који пешаче преко Газеле зато што се аутобус покварио на сред моста.
У трамвају и тролејбусу лично никад нисам доживео квар, али се нажалост и не возим пуно њима пошто ми нису на траси. Уствари, једном је тролејбус остао без струје, пре око 4 године.
Све има своја ограничења и мане, па и тролејбуси.
 
Ne ne, napišite mi konkretno, kada vam se zadnji put desilo da:

1) se vozite u atobusu najnormalnije, i to na ravnom, bez ikakvih prepreka i ometanja, i onda se odjednom zablokira ceo, ukoči u mestu, i zarobi putnike u salonu, a ostane nasred kolovoza tako da ometa dve trake?
2) se vozite u autobusu koji se pokvari, i onda on stane nasred ulice i zablokira sve druge autobuse iza sebe? Znam da se desilo par puta u najužem delu Despota Stefana za ovih 50godina, i u tako tim degenerisanim 1+1 ulicama. Ali van toga, gde ste još prisustvovali takvim situacijama? Koliko ste do sad puta videli da 31 rikne ispred Beograđanke i zablokira sve druge 31 duž svog pravca u toj ulici?

Moramo ovako, pošto ste otišli u sanjarenja i deluzije, pa drugačije više ne pomaže.

Gledam trolejbuse 30 godina kako se vucaraju po ulicama, od toga prvih 15ak kako se ređaju duž Kolarčeve kad god se ijedan atom vozila ili mreže povkari, a nakon toga drugih 15ak godina kako vozila koja na papiru imaju autonomiju i baterije, i dalje stoje naređana u kolonama ili ostavljena na ulicama jer ih (ne)održava i koristi preduzeće koje još živi u Brozovom dobu. I onda dođem ovde i čitam kako će takve tehnologije i prakse da reše sve probleme i kako su superiorni. A dok oni stoje tako naređani po ulicama, svi autobusi, od Ikarusa 160 nekad do Solarisa danas, ih samo zaobilaze i piče dalje.
 
Bendere, koja je razlika između pokvarenog trolejbusa, elektrobusa, tramvaja ili autobusa, koji stoji ovako na sred Trga republike i čeka vuču?

Drugo, razmisli o tome šta pišeš, jer čak ni ja ne mogu više da pohvatam kada si za trolejbuse i tramvaje, a kada si protiv. I nije svaka situacija razlog za nerviranje. Pogotovu što kod nas svaki vid prevoza, koliko je dobar, toliko je i loš. A to je zbog milion raznoraznih stvari.
 
Razlika između pokvarenog autobusa i trolejbusa u Beogradu je što ove prve u 90% slučajeva viđam kako su se bar sklonili uz ivičnjak, kako su imali bar toliko mogućnosti i zaleta. Dok trolejbuse posred kolovoza gledam već 30 godina.

I razlika je u tome što kad rikne autobus u npr Kralja Milana, on samo tera druge autobuse iza da ga zaobiđu, i to je to. Dok kad rikne nešto na mreži ili trafo stanici trolejbusa, pravi se velika crvena glista duž gradskog jezgra.

A to da svaki vid prevoza je i dobar i loš ja znam. Samo što se ovde na forumu u zadnje vreme sve prednosti dizel autobusa ignorišu, a svi nedostaci ističu. Dok se kod trolejbusa i tramvaja radi sve suprotno i predstavljaju se kao najbolji i najpouzdaniji vid prevoza u Beogradu. A naslušao sam se za 30 godina šta ljudi misle i o jednom i o drugom (trolejbusi i tramvaji). Pogotovo o trolejbusima.
 
Kada pročitam jedan ovakav komentar, prosto mi ne ide sa komentarom vezanim za kvar na Trgu republike.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865798#p865798:2pgt5h36 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 19 Jul 2021 16:40[/url]":2pgt5h36]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865731#p865731:2pgt5h36 je napisao(la):
solecar » 19 Jul 2021 14:00[/url]":2pgt5h36]Radna verzija mreže širenja trolejbusa vezano za plan širenja trolejbusa u svrhu prilagođavanja metro linijama koje je Grad Beograd predložio

mapa u PDF formatu: https://mega.nz/file/dUhRHAaB#QnmEWXPMR ... o1THkwOPuQ

______ - postojeća mreža
---------- - mreža koja treba da se izgradi
______ - trenutno tehnička mreža
---------- - trasa koju bi trolejbusi delili sa tramvajima a bez kontaktne mreže (koristi se autonomija trolejbusa)
---------- - trasa bez kontaktne mreže (koristi se autonomija trolejbusa)

PT - pomoćni terminus

Eeee ovo vec potpuno podrzavam :kk:

Drago mi je da si uvideo pun potencijal sirenja trolejbusa po desnoj obali Save. Sad sam na telefonu ali kad dodjem kuci pogledacu detaljno i ostaviti komentar. :) Ali u svakom slucaju svaka cast za trud a i pedantnost bogami.
 
Šta je sporno?

To što ja generalno podržavam širenje trolejbusa duž više trasa na desnoj obali Save, ne znači da ću da zaboravim i zapostavim ono što trubim već mesecima, a što vi zaboravljate i ignorišete - da to širenje ne može da se uradi bilo gde i bilo kako, nego da mora da ispoštuje neke uslove i kriterijume.

Dakle jesam za širenje trolejbusa, ali da se radi na adekvatan način. Isto važi i za tramvaje.


Bukvalno ste autobuse demonizovali i povezali sa svim lošim što se desi u gradu, a trolejbuse i tramvaje ustoličili kao najbolje i jedino rešenje za svaki problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868895#p868895:1lubl0es je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Avg 2021 14:12[/url]":1lubl0es]Razlika između pokvarenog autobusa i trolejbusa u Beogradu je što ove prve u 90% slučajeva viđam kako su se bar sklonili uz ivičnjak, kako su imali bar toliko mogućnosti i zaleta. Dok trolejbuse posred kolovoza gledam već 30 godina.

I razlika je u tome što kad rikne autobus u npr Kralja Milana, on samo tera druge autobuse iza da ga zaobiđu, i to je to. Dok kad rikne nešto na mreži ili trafo stanici trolejbusa, pravi se velika crvena glista duž gradskog jezgra.

A to da svaki vid prevoza je i dobar i loš ja znam. Samo što se ovde na forumu u zadnje vreme sve prednosti dizel autobusa ignorišu, a svi nedostaci ističu. Dok se kod trolejbusa i tramvaja radi sve suprotno i predstavljaju se kao najbolji i najpouzdaniji vid prevoza u Beogradu. A naslušao sam se za 30 godina šta ljudi misle i o jednom i o drugom (trolejbusi i tramvaji). Pogotovo o trolejbusima.
Nema potrebe da se igramo Zume sa teme o koroni. Na fotografijama koje si okačio, jasno se vidi da je u pitanju situacija u kojoj nije trolejbuska mreža u kvaru, već je problem u samom trolejbusu, kojeg pritom drugi trolejbusi mogu da zaobiđu, te sam zato pitao koja je razlika u ovom konkretnom slučaju u odnosu na druge vidove prevoza da se desilo nekoj drugoj vrsti vozila na identičnom mestu?
Sve drugo što si naveo smo već prežvakali, i složili se da se ne slažemo oko nekih stvari. Što naravno ne znači da nisi u pravu za neke stvari.
 
Prežvakali smo svi sve, ali će deo ljudi i dalje da nastavi da potpuno ignoriše sve prednosti autobusa a ističe im svaku manu, a trolejbuse i tramvaje da predstavlja kao savršene i kao rešenje za sve i svaku ulicu u gradu.

Mislio sam do skora da nema većeg kancera na ovom delu foruma od opsesije prema tramvajima. Ali se onda pojavila i opsesija prema trolejbusima. I sad u tandemu čine da se sve sa gumama i auspuhom predstavlja kao uzrok svih problema, a šine, pantografi i trole su odgovor na svaki izazov.

30 godina živim uz ta vozila, pa nemam toliku pasiju i opsesiju prema njima kao neki ljudi. Doduše, možda u tome i leži odgovor. Ja sam ih viđao i koristio u svakakvim prilikama i na dve lokacije gde ih je uvek bilo najviše, pa sam prisustvovao i raznim kvarovima, zastojima, pretumbacijama i sličnom. Pa znam koliko umeju da budu korisni, a koliko umeju da budu i kancerogeni. A ovako sa strane kad se gledaju samo duž pravaca dok tutnje, verovatno izgledaju elegantnije i superiornije nego drugi.

Određeni stepen nostalgije prema njima, tj. prema Zijačama imam. Pogotovu prema prizoru Zijača na okretnici u Rajićevoj. Ali dobro, bože moj. Odradili svoje, došla nova vremena, i bili zamenjeni. To su vozila javnog prevoza, ne porodično nasleđe ili kulturna baština. A i lako je da se čovek bavi nostalgijom i romantikom kad je dete, pa mu sve lepo. A kad treba da živi, radi i koristi ta vozila, onda mu je funkcionalnost mnogo preča od estetike, ''ekologije'' i ''tradicije''. Još što većina nas ovde su 90ih bili deca, i živeli smo u zemlji koja nije znala za bolje, pa kad bismo videli Zijače, i to još neke remontovane i osvežene, mislili smo da je to poslednja reč tehnike a da su drvena sedišta sa teget mermernim teksturama (iz Goše) vrhunac udobnosti i ergonomije. A onda posle padnu zavese i shvati se koliko smo zapravo zaostajali. No dobro, kažem, uprkos tome, Zijače su mi i dalje drage. Pa i BKMovi isto. Ali ne po cenu da ih ustoličim kao idealno rešenje za sve, a sam sam za života jedno 100 puta bio primoran da iz njih prelazim u autobus kad se naređaju duž Kralja Milana, Kolarčeve i Vasine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868898#p868898:29i4omqx je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Avg 2021 14:15[/url]":29i4omqx]Šta je sporno?

To što ja generalno podržavam širenje trolejbusa duž više trasa na desnoj obali Save, ne znači da ću da zaboravim i zapostavim ono što trubim već mesecima, a što vi zaboravljate i ignorišete - da to širenje ne može da se uradi bilo gde i bilo kako, nego da mora da ispoštuje neke uslove i kriterijume.

Dakle jesam za širenje trolejbusa, ali da se radi na adekvatan način. Isto važi i za tramvaje.


Bukvalno ste autobuse demonizovali i povezali sa svim lošim što se desi u gradu, a trolejbuse i tramvaje ustoličili kao najbolje i jedino rešenje za svaki problem.
Barem što se mene tiče, problem je poslednja rečenica, jer nije tačna. A mislim da ima još ljudi na forumu koji ne demonizuju autobuse.
Mi uporno sve vreme i govorimo o uslovima i kriterijumima koji treba da se ispoštuju, ali nekako uvek se sve svede na to da bukvalno ne postoji deo grada koji nije podložan gužvama, zastojima i uskim grlima. I da ako bi smo tako gledali na celu stvar, ne bi smo nigde ni imali gradski prevoz. A sve je to zato što su problemi širenja grada i rešavanja uskih grla tako lepo rešavani, da bukvalno treba da smo srećni što uopšte imamo i solo vozilo kroz Lekino brdo i Marinkovu baru.
 
Osim loma na kardanu ili diferencijalu, ili upravljačkom mehanizmu, ne postoji kvar koji bi trojejbus u potpunosti zaustavio u mestu. A posebno da posle može da se vuče za garažu. Meni ovo liči da vozač nije video da je ostao bez vazduha sve dok na sred Trga nije zablokirao.
Nije bila retkost ni taktiziranje vozača kada će izjaviti kvar, ali isto tako i da subpojesini vozačibčinili sve da oaposobe, ili bar pomere vozilo da ne smeta. Nije samo do trolejbusa. Ima malo i do kulture.
A ako slučajno postoji, kvar koji je učeatalo počeo da im se dešava tako šro potpuno zablokira vozilo, hitno bi to morali da reše na svima. I opet je to stvar kulture i odnosa prema putniku, kao i refleksija odgovora ko zbog koga postoji?
 
Što se tiče blokade nasred Vasine, ne znam koji je bio kvar. Ni sam vozač ne bi mogao da kaže, jer ne samo što mu to nije u opisu radnog mesta, nego mu se na licu videlo da je i sam zabezeknut.

Moje iskustvo sa priloženom fotografijom trolejbusa koji stoji posred kolovoza i ne mrda odatle stoji dokumentovano i dalje.
https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php ... 56#p827656
Na slici se tačno vidi i kako je vozač, kad je video da se mašina blokira, pokušao da je skloni uz ivičnjak, ali nije uspeo. Jer su se i točkovi zablokirali tom prilikom. Škripe guma nije bilo, i vozilo nije stalo u mestu. Ali jeste se zaustavilo na razdaljini od otprilike 10 metara sa brzine od oko 30-40 km/h.

Dakle, kao što se vidi iz posta i fotografije, kvar se desio na AKSM garažnog broja 2035 na liniji 29, 1. marta 2021. godine u 17:40 u Vasinoj ulici u Beogradu.

U svakom normalnom preduzeću na planeti, o tome bi postojao zapis i uz sve ove podatke, mogao bi da se nađe zapisnik o kvaru i intervenciji, i time otkrije koji je kvar bio i kako je otklonjen. Naravno, pretpostavljam da je u GSPu, gde se delovi kradu uzduž i popreko a i čitavi autobusi nestaju tako nešto misaona imenica. Ali sve u svemu, ja sam svoje isksutvo i događaj uredno dokumentovao. I služe kao dokaz da, sa ovakvim preduzećem, ovakvim mašinama i ovakvim odnosom prema njima, zaposlenima i putnicima, sve je moguće. Pa čak i da trolejbus star 10 godina zablokira i zakuca se u mestu nasred ulice i ostavi slobodna vozačeva vrata a zarobi putnike u salonu.

Pride, beše da pored tahografa (na papiru), svako vozilo sada ima i par kamera (na papiru) ? Paaa, baš bih voleo da vidim koliko puta su neke od tih ''tehnologija'' korišćene da se utvrdi uzrok nekog kvara ili udesa. U ovom slučaju, pored tahografa, i kamera bi bila od koristi, jer bi prikazala tačnu poziciju vozila (negde ispred Pošte) u momentu blokiranja, kao i potpunu blokadu vrata. Ali naravno, tahografa verovatno nije ni bilo, a pitanje je i da li su kamere radile ili su tu samo za ukras. Povrh svega, treba se setiti da kamera može da snima i da se na snimku vidi pozicija i odokativna brzina vozila, kao i momenti u salonu posle blokiranja. Al, sve i da kamera radi, ko će to da gleda...

I onda me posle pitaju ljudi a što sam protiv širenja takvog preduzeća, i ponajviše - takvih vozila i sistema po mestima gde blokada jedne trake znači blokada celog dela grada... Al bitno da smo apsolvirali da su autobusi loši.
 
Овде није проблем у самим тролејбусима већ у ГСП као предузећу са недомаћинским односом према својој имовини и лошем нивоу техничке културе у истом.
 
Problem je i u GSPu ali i u trolejbusima kao tehnologiji, dajte prestanite vise da se zavaravate i zakopavate glave u pesak pred nedostacima trolejbusa a na sva zvona vicete o nedostacima autobusa.

S tim sto se GSP ne moze promeniti i na njega se ne moze uticati. Dok se na buduce korake u sirenju trolejbuske mreze itekako moze, i treba uticati.
 
У свету нема таквих проблема као код нас.
 
To znaš na osnovu čega?

Mda... tako sam i pretpostavljao.

Kad se priča o nedostacima autobusa, tu se sve zna i uzima zdravo za gotovo.
Kad se piča o nedostacima trolejbusa, onda se sve vodi kao anomalija i puka slučajnost.
A za tramvaje je već odavno utvrđeno da nemaju nedostatke. Osim što ne mogu da voze po ravnici. XD
 
Просто остатак света развија и одржава своје мреже како треба. Прођи Крушевачком поред трафоа који напаја мрежу, и погледај крпеж са фаровима. То нема нигде.
 
To niko ne spori, ali nije osnova ni opravdanje da se svi nedostaci autobusa uvek ističu i naglašavaju, a svi nedostaci trolejbusa uvek umanjuju i predstavljaju kao anomalije ili sitne nelagodnosti. Dosadilo mi je to više, i dosadilo mi je da ljudi slušaju moderne eko fanatike u javnosti i medijima (naftaše 21. veka kako ih ja nekad zovem) , i onda pokušavaju da vozila na struju, bilo privatna bilo javna, predstave kao odgovor na sve i rešenje za sve.

U mojim stavovima, politici i viziji, svaki od postojećih vidova prevoza ima svoje mesto. Neću reći da su baš 33:33:33%, ali bi bili što je moguće ravnopravniji. Širio bih trolejbuse i tramvaje gde god je moguće, a sve što oni ne mogu da pokriju, pokrivali bi autobusi. Dok se u pisanjima koje čitam ovde od drugih ljudi polako ali sigurno gradi priča da taj odnos treba da bude 45% trolejbusi, 45% tramvaji, 10% elektro ili TNG autobusi, i 0% dizel autobusi. To je, u jednom Beogradu, prosto nemoguće i nerealno. I štetno forsirati.


Ako već neki ljudi imaju toliko grandiozne, a plemenite ideje, dovoljno volje i određenu stopu tvrdoglavosti da to forsiraju, onda bi svima mnogo više značilo da se smanjuju i suzbijaju ovakvi fenomeni. A ne da pretumbavaju ceo grad, sve ulice, svi pogoni, svi kadrovi, svi lanci snabdevanja, i još mnogo toga, da bi se na prosečnoj Beogradskoj ulici sa 50 vozila na jednoj deonici, eliminisao auspuh Solarisa Urbino koji prevozi 160 putnika, i zamenio toksičnim baterijama elektroautobusa i termoelektrana koje su ga napunile, dok oko tog busa i dalje ostaje 50 auspuha koji zagađuju i zauzimaju mesta i prave buku, i nikom ništa.

Moderna ekologija se svodi, među višim krugovima, na karijerizam, a među nižim krugovima i ''rajom'' na lajanje na pogrešno drvo. Smeta auspuh Soalrisa od 18m sa 160 ljudi a ne smeta 160 automobila koji zauzmu ulicu duž 2-4 gradska bloka. Smetaju autobusi što su bučni a ne smeta kad se trolejbus stane... pardon - UKOPA nasred ulice ili naređa sebe i svoje blizance duž centra. Smeta da se kupi još dizel autobusa i odmah, momentalno, puštaju u opticaj i služe gradu, a ne smeta da se konvertuju depoi, delovi, ljudstvo i deo para da se na silu uvode elektroautobusi. Itd itd...
 
Vrh