Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880268#p880268:okun8gxs je napisao(la):
Johnest_Hon » Sre Sep 15, 2021 11:04 am[/url]":okun8gxs]Vozači trolejbusa su nikad gori. Treba da se pomoliš pre nego što uđeš u trolu da te ne izlomi par puta. Nisu uvek krivi, ima ludaka u saobraćaju ali vidiš da ne umeju da obuzdaju moćnu trolu...

колико сам приметио, троле имају неки механизам да када стоји, чак иако возач набоде пун гас електромотор полако убрзава, да не би дошло до цимања, међутим, тај механизам је могуће зезнути тако што кад трола успори скоро до стајања, он се не активира, него возач кад стисне гас нема блокаде него одма у милисекунди пун обртни моменат, па је цимање толико да путници који седе у обрнутим седиштима само што не испадну

пошто знамо да возачи не маре за удобност вожње него дају нагле гасове у тролама трамвајима и бусевима, треба некако побољшати тај систем блокаде максималне снаге у тролама тако да увек ради, такође сам предлагао да се у аутобусима изхаклерише електроника тако да аутоматик не мења брзину док потпуно не пустиш гас, јер се дешава на узбрдицама да возач успорава али држи хгас, и кад аутоматик мора да га баци у мању, пошто је гас стиснут, у тих неколико десетинки колико је мењач између више и ниже брзине мотор се заврти до великог броја обртаја, и кад квачило ниже брзине ухвати нижу дочази до врло јаког цимања, које је не само непријатно него и уништава то квачило које иначе не треба да трпи скоро никакво оптерећење
 
Ne znam za taj mehanizam, ali nisam ga primetio, jer sam takođe leteo po BKMovima prethodnih godina kad ovi navale na gas (i posle kad navale na kočnicu).

Ali nisam to doživeo jedno dobre dve godine, jer - baš kao što sam juče hteo da napišem ovde - većina BKMova je u toliko očajnom stanju da ne mogu više da prebace ni 30 km/h. Stanje počinje malo da podseća na Pjongjang i one njihove tramvaje i trole što se vucaraju po ulicama.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qB6PJqq-XZE[/youtube]
 
Najveća anaga i protok struje potreban je za pokretanje iz meata i tu je verovatno struja na ograničena. Kada se koliko bilo kreće, ta limitirana struja većvje dovoljna za nagli start. A elektromotor, bez obzira na brojbobrtaja, uvek ima pun obrtni moment. Ograničenje struje pri startu nije tu samo zbog udobnoati putnika, već i radi čuvanja kardana i diferencijala, poluosovina. Njihov vek na autobusima mnogo je duži nego na trolejbusima.
 
управо, и баш зато треба наштеловати да и при малим брзинама постоји такво ограничење, јер јако цимање ломи зупчанике

само једна исправка, електромотор нема пун обртни моменат увек, већ при старту, а онда што се брже врти то је слабији, зато такво ограничење струје није потребно на пример при 30 на сат
 
Tačnije elektro motor ima konstantan (pun) obrtni momenat dok ne dostigne maksimalnu snagu, a nakon toga obrtni moment pada, a snaga je konstantna.
 
Sad videh ovo u Politici pa reko da okačim. Nisam neki ljubitelj CLS i sličnih organizacija ali čini mi se da su ovde u pravu. Još jedna stvar koju treba dodati na listu skandala jeste sporost u obavljanju ovih nekoliko remonta.

ЦЛС: Још један катастрофалан уговор за ГСП

Центар за локалну самоуправу (ЦЛС) оценио је данас да је предузеће ГСП Београд склопило „још један катастрофалан уговор”, и то за ремонт возила по појединачној цени од 8,75 милиона динара (са ПДВ-ом), иако је тај посао могао бити урађен без ангажовања друге фирме.

Према наводима ЦЛС-а, уговор је склопљен са предузећем „Кордун метали” за ремонт шасије и оплате тролејбуса, а цена од око 75.000 евра по тролејбусу барем је три пута већа од реалне, пренела је Бета.

У саопштењу се додаје да је предузеће „Кордун метали” у овој јавној набавци било једини понуђач и тек од прошле године ремонтује тролејбусе, иако „нема претходно искуство у овом послу”.

https://www.politika.rs/scc/clanak/4886 ... vor-za-GSP
 
Na Kordunu bus do busa,
Traži vesić - trolejbusa.
Našo ga je, radost prava,
Pepsi-kola osvežava!
 
Eto zašto ljudi ne treba da plaćaju karte sve dok GSP ne počne da pošteno posluje jer je ovako bacanje para u đubre.
Maltretiraju ljude za kartu od 90 dinara dok sa druge strane milione i milione isisavaju iz tog GSP-a na raznorazne načine.
 
Jedini seoski trolejbus na svetu u selu Solonceni u Moldaviji.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dkFrjq-uurU[/youtube]
 
Било би занимљиво видети тролејбуске на локалним линијама у Обреновцу потеза 900 :D
 
I #2031 remontovan
_IMG_000000_000000.jpg
 
Za to će morati da se sačeka se vidi koliki prostor bi zadovoljio potrebe investitora.
 
Slika i prilika nesposobnosti GSPa. Ali i ranjivosti trolejbuskog sistema u našim uslovima i pod našim rukovodstvima.
Trole Kneza Milosa.jpg

Sinoć se zbog protesta kod Skupštine trolejbusi naređali u Kneza Miloša, na potezu od Nemanjine do Mostara. Hajde da zanemarimo što su svi AKSM došli sa ugrađenim baterijama koje su trebale da im daju autonomiju od 500 metara da se sami pomere i sklone... Postavlja se pitanje zašto dispečerski centar nije naložio vozačima, makar vozačima 41, da umesto što stoje tu naređani i besposleni, skrenu desno u Nemanjinu gde imaju mrežu, odu do Slavije, i onda od Slavije do Studentskog preko Kralja Milana.

Skretnice iz Kneza Miloša DESNO u Nemanjinu nema. Ali to nije nepremostiva prepreka jer sve što treba da se uradi je da vozač krene iz Kneza Miloša, ''zaleti'' vozilo u desno, kolega iza trči i spušta motke dok vozilo skreće i onda ih vraća gore kad se vozilo poravna sa Nemanjinom. A možda, moooožda čak može i samo vozilo da se izmanevriše i pozicionira na samom raskršću, svojim pogonom, i kad se izravna, samo da prebaci motke na pravac Nemanjina.

Umesto toga, oni stoje tako i čekaju prosvećenje s neba... :roll: Jedna raskrsnica neprohodna i bum! Odmah nekoliko linija staje u mestu.
 
Расписују ускоро тендер за 80 тролних аутобуса са повећом аутономијом, каже Велики Ескалатор. Идеја је да се линије продужавају и без ширења контактне мреже.
 
Po planu je trebao da bude tender za 25 trolejbusa do kraja godine. U svakom slučaju super vesti, ako nije patka pred izbore...
 
Zbog ovih protesta koji uvek zauzmu raskrnsnicu Bulevar i Kneza Miloša lamo sreće da trole imaju funkcionalnu autonomiju pa da mogu da urade polukružno na drugi smer pa levo u Nemanjinu ka Slaviji pa onda ukoliko ima skretnica iz Kolarčeve desno na Makedonsku i dalje ka Zvezdari.
 
Ali kakva smejurija pre neki dan na liniji 29 nailazi kod Šumica 6 troli za redom, prosto neverovatno, ja sam mislio da možda neki idu prazni, ali ne, svi su bili na liniji.
 
Jadna li nam majka kad je tako bilo i prethodnih godina. Sad nas već hvata panika. Šta će biti tek 2033. kad fider kasni 20min iako pouzdan metro redovno generiše presedače? Ukoliko ne pokriva svako ćoše, nema dobrog metroa bez dobre fider usluge. Pa sad nek se Vesić igra u pesku, nek sklanja zglobove itd. Samo nek nastavi, da vidim dokle će.
 
Sta mislite koje nove trole ce kupiti BG? Vidim Skoda ih pravi, mozda uzmemo od njih.
 
Šta god da uzmemo, samo da to može zaista da funkcioniše u praksi, i da ima ko da to vozi, a ne da bude da se nešto novo uvodi i produžava, a onda da čekamo na taj "poboljšani" prevoz u proseku po 30 minuta.
 
Vrh