Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809116#p809116:2ergt4iy je napisao(la):
solecar » Pet Jan 01, 2021 3:50 pm[/url]":2ergt4iy]Pa i oni iz prethodne nabavke su imali autonomiju, pa nam to je značilo maltene ništa, jer je bila svega 500m.
Upravo. Za 10 godina, video sam ih ukupno 3 puta na delu. I nikad na duze od 50 metara.

A sto se nabavki tice, verovacu im kad vidim konkretne najave i porudzbine. Za sad mrka kapa. Vidim ja da su se oni nameracili da rascerece "Dorcol" a za trolejbuse ko veli kako bude.

P.S.
Brate kako vozaci vole da cimaju i zalecu se izmedju raskrsnica s ovim BKMovima... :bash:
 
Za proslu godinu je bila najavljena nabavka 40 novih trolejbusa pa opet nista. 21L i 22A su dobar pokazatelji kakvo je stanje voznog parka i koliko je hitna nabavka.

Ako je kriza glavni razlog dobro bi dosla i neka polovna vozila. Npr Kišnjev je kupio 25 trolejbusa iz Rige za oko 400 hiljada evra (od toga 5 zglobnih Ganz Solarisa i 20 Škoda 24Tr Irisbus)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809116#p809116:2n04eu12 je napisao(la):
solecar » Pet Jan 01, 2021 4:50 pm[/url]":2n04eu12]Pa i oni iz prethodne nabavke su imali autonomiju, pa nam to je značilo maltene ništa, jer je bila svega 500m.
Kad funkcioniše, ni tih 500m nije zanemarljivo. Zamisli da je isključenTrg Republike. Formiraju se kokone na obe strane, a samo iz Vaainese treba prekotrljati do Kolarčeve, ili obrnuto. Ili, ne radi Takovska. Časkom niz Trg Nikole Pašića i Dečansku si u Makedonskoj. Veliko je tada 500m. Nema zastoja. S obzirom na gustinu sekcionera u centru, sprečilo bi pravljenje zastoja i krkljanca.
 
Dart":2vgag7ld je napisao(la):
Za proslu godinu je bila najavljena nabavka 40 novih trolejbusa pa opet nista.
Ја сам само пренео информацију из њиховог програма пословања за 2021 како бих одговорио на следећу поруку која није тачна
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809073#p809073:2vgag7ld je napisao(la):
Vinča307 » 01 Јан 2021 09:30 am[/url]":2vgag7ld]Nažalost i ove godine ništa od kupovine trolejbusa
Колике су шансе да се то реализује и који би се модел тада узео је сувишно дискутовати у овом тренутку.
 
Ukraine , Odesa trolleybus 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BMuqp9QuccQ[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809129#p809129:3n3hpj47 je napisao(la):
Dart » Pet Jan 01, 2021 5:33 pm[/url]":3n3hpj47]21L i 22A su dobar pokazatelji kakvo je stanje voznog parka i koliko je hitna nabavka.
Možda, ali mi ne bi trebalo da se primarno bavimo time. Do početka rekonstrukcije Trga Republike imali smo trolejbuski sistem u punom kapacitetu. Sve linije su radile i niko se nije posebno žalio na njihovo funkcionisanje, nismo trole viđali u kvaru kod svake bandere itd. Tokom polugodišnje rekonstrukcije trga bilo je angažovano značajno manje trolejbusa, radile su dve do tri linije, plus smo imali i letnji red vožnje par meseci i autobuske zamene. Međutim, kraj rekonstrukcije naprasno smo dočekali sa dve ukinute i dve osakaćene linije. Osnovno je da vidimo šta se to misteriozno i drastično desilo sa voznim parkom za tih pola godine (tokom kojih je, podvlačim, sistem bio značajno redukovan) i ko je, imenom i prezimenom, za to odgovoran. Naravno, i kako će biti kažnjen. Možemo i da preskočimo tu temu, ali ne vidim šta će nam to dugoročno doneti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809129#p809129:3n3hpj47 je napisao(la):
Dart » Pet Jan 01, 2021 5:33 pm[/url]":3n3hpj47]Škoda 24Tr Irisbus
Nisam imao pojma šta je ovo, pa hajde da izguglam. Kakva odvratna kornjača otpozadi. Razumem da niskopodni autobus mora da bude neprijatan i smanjeno pristupačan pozadi, ali jasno je da trolejbus ne mora. Posebno ne ovako.
 
Nije ni Ganz Solaris mnogo lepši, ali je bitno da su ispravni.
bef0e71e0474e489a718ddcba412c8ac.jpg

Sto se tice rekonstrukcije trga ona je pocela pre 2,5 godine, a u međuvremenu nije nista nabavljeno a bilo je otpisa. Vozni park se mora redovno obnavljati...
 
Za vreme (slepački izvedene i preduge) rekonstrukcije Trga, mnogi BKMovi su bili odsečeni od pristupa depou i bilo je na snazi ono što sam ja zvao ''štap i kanap održavanje na okretnicama''. Tada su neki od njih počeli ubrzano da propadaju. Ne samo zbog vandalizma, nego i zato što takvo smadrlj održavanje i opravke ne mogu da se mere sa onim u depou.

Imajući u vidu da je i tada ipak postojala mogućnost da se (noću) omogući pristup depou praznim vozilima, i to: 1) ostavljanjem uskog improvizovanog koridora kroz gr/ladilište na Trgu (montažni portabilni pragovi-nosači i jedan krak mreže, nije to nikakva nedostižna tehnologija u 2020. godini), ili 2) izgradnjom kraka mreže ka ''Dorćolu'' kakav danas imamo u Cvijićevoj i Žoržovoj... a da nijedno od toga nije učinjeno, ja već neko vreme sumnjam da određene struje u Gradu, DJPu, GSPu pa i na Saobraćajnom fakultetu (gde se Tica ugnezdio sa svojom ekipom) planiraju ili dalje sakaćenje, ili proterivanje trolejbusa iz centra, ili njihovo potpuno ukidanje i zamenu elektroautobusima.

Vozila su u sve gorem stanju (što je i očekivano, 10 godina imaju), nekoliko linija je ukinuto ili osakaćeno, od skora su još dve de facto zamenjene autobusima. Okretnica Studentski trg, nekada jedna od najprometnijih, je počela da bude poluprazna još pre redukcije polazaka zbog Korona mera pre dva meseca. Uz to se povremeno pusti buva među medije i narod da će ''Dorćol'' da se seli, kao i one levačke fantazije o tramvaju kroz Trg i Vasinu. I na kraju imamo onaj degenerizam od ''projekta'' Street Art, kojim su najviše pogođeni BKMovi, posle kog još više izgledaju kao vozila iz Bronksa 70ih usvinjena grafitima i štrokom.

Ne treba zaboraviti ni činjenicu da za svo vreme radova na Trgu republike, čak ni u vreme kad su bili u funkciji samo pravci i linije Slavija - istok, i Banjica - Zvezdara, GSP kurblom nije mrdnuo da temeljno remontuje nijedan od novijih BKMova koji su stajali u depou. A od starih su do sad remontovali tek tri solo komada i to je to. Zglobne, koliko sam ja video, nisu ni pipnuli. Niti nameravaju.

Pustiće oni sve to niz vodu. Samo čekaju da polako skuvaju žabu, da korak po korak pripreme javnost za ukidanje trolejbusa i rasprodaju ''Dorćola''.


Što se tiče Irisbusa, oni su mi uvek bili odvratni po dizajnu. I autobusi i trolejbusi. Ali kvalitet i performanse ne znam.
 
@Dart:
Pa šta znam, Solaris trola je pozadi otprilike kao Solaris autobus. Ne oduševaljava me baš što su boks pozadi zadržali i kod trole, ali je opet daleko prijatnije nego ova škodetina. Solaris bar ima zadnji prozor u visini čoveka i normalan dotok svetlosti.

I granica između ispravnog i neispravnog je vrlo tanka i lako se prelazi, pogotovo kada ovi odozgo neskriveno gravitiraju ka ishodu koji Bender pominje. Zbog toga je i bitno da vidimo šta se to dešavalo sa održavanjem vozila tokom rekonstrukcije trga (ovo dalje je samo uvećavanje grudve koja je zakotrljana tada). Ne može vozilo, lupam datume, 17. marta 2019. da bude ispravno i u voznom stanju, potom da ne mrda iz depoa pola godine, i da onda 17. oktobra 2019. bude odjednom neispravno i nebezbedno. Može malo korozija da ga nahvata od stajanja i to je to.

Ja sad ne znam da li me sećanje dobro služi, ali mislim da smo u periodu između lažnog završetka rekonstrukcije trga i početka prevrtanja kocki imali pušten celokupni trolejbuski sistem. Da su čak i ove Trolze koje Došljak pominje bile izašle. Ako sam u pravu, tek tu je čudno šta se desilo za tih mesec-dva dana do konačnog završetka rekonstrukcije trga. Mislim, jasno je da smo u ovom slučaju imali savršenu oluju raznih ludila, čija će žrtva na kraju svakako biti trolejbuski sistem i, što je daleko bitnije, njegovi putnici. No, i unutar te oluje postoje neki koji su stavili neke potpise na neke papire, pa bi valjalo da se to pročešlja jednom. Ako ništa, bar da se ne zaboravi kako smo došli do ove tačke.

edit: Pronašao sam vest sa beograd.rs:

ponedeljak, 2. septembar 2019.

Režim rada linija javnog prevoza nakon završetka radova na Trgu republike i u Karađorđevoj ulici
Zbog završetka radova na rekonstrukciji i uređenju Trga republike biće primenjen sledeći režim rada linija javnog gradskog prevoza, saopštavaju iz Sekretarijata za javni prevoz:

U subotu, 31. avgusta, ponovo su uspostavljene trolejbuske linije 19, 21, 22 i 29 i autobuska linija 31:

– linija 19 /Studentski trg – Konjarnik/;
– linija 21 /Studentski trg – Učiteljsko naselje/;
– linija 22 /Studentski trg – Kruševačka/;
– linija 29 /Studentski trg – Medaković 3/;
– linija 27 /Trg republike – Mirijevo 3/;
– linija 31 /Studentski trg – Konjarnik/.

Zbog radova na raskrsnici ulica Takovske i Džordža Vašingtona, autobuska linija 40A nastavlja sa radom kao zamena za trolejbuske linije 28, 40 i 41.

Od nedelje, 1. septembra, uspostavljena je trolejbuska linija 41 /Studentski trg – Banjica 2/, koja će saobraćati sa povećanim brojem vozila zbog privremeno ukinute linije 40 /Zvezdara – Banjica 2/.

Zbog radova na raskrsnici ulica Takovske i Džordža Vašingtona ukida se privremeno uspostavljena autobuska linija 40A, a uspostavlja linija 28A /Studentski trg – Zvezdara/.
Nije baš kao što sam rekao, ali opet ostaje dosta znakova pitanja oko toga šta se zapravo tu desilo.

1) ostavljanjem uskog improvizovanog koridora kroz gr/ladilište na Trgu (montažni portabilni pragovi-nosači i jedan krak mreže, nije to nikakva nedostižna tehnologija u 2020. godini)
Ovo je bilo i napravljeno, a onda demontirano par dana kasnije, s nekim nemuštim objašnjenjem. I to zezanje bi trebalo da ima svoju cenu i neke odgovorne.
 
Nije Škoda kriva za dizajn, to je prepravljen Irisbus Citelis koji je podjednako ružan i kao autobus . Inače Škoda pravi trole i na bazi Solarisa i Sora
 
Aha, sad je jasnije, hvala. :) Nije baš da poznajem modele trolejbusa, pa sam se poveo nazivom. Nikada nisam ušao u onu probnu MAZ trolu, a nigde ne mogu da nađem ni slike enterijera. Jednom sam je video u prolazu, ali mi je delovala praktičnije od BKM-a po pitanju rešenja unutrašnjosti.

Sto se tice rekonstrukcije trga ona je pocela pre 2,5 godine, a u međuvremenu nije nista nabavljeno a bilo je otpisa. Vozni park se mora redovno obnavljati...

Ovaj deo mi je u brzini nekako promakao kod prve poruke, pa da odgovorim sad. Nije sporno da treba da se obnavlja vozni park. Nisam nešto lud ni za BKM-ovima, bili su drndavi od početka. Međutim, ostaje činjenica da smo mi do te rekonstrukcije imali sve linije na redovnim trasama, a da posle nje nismo. Nešto vrlo konkretno se desilo u međuvremenu, jer je nemoguće da odjednom i u navedenim okolnostima nastane toliki manjak vozila. To održavanje po okretnicama je odnelo svoj danak, ali tu mogu da nastanu samo određena oštećenja limarije, da budu razbijena stakla i slično... dakle, neki običan vandalizam. Čije saniranje košta, ali nije razlog za rashod vozila. Pritom, čak ni toga očigledno nije bilo u velikim količinama, inače bismo čitali po medijima. Niko tu nije krao vitalne delove za pokretanje trolejbusa. Rekonstrukcija je počela u martu 2019, dakle u devetoj godini rada trola. Nije baš mladost, ali nije ni poodmakla starost, pa da krenu da padaju kao pokošene. Odjednom. Dakle, ostaje nam kao najverovatniji scenario da se namerno nisu blagovremeno i u dovoljnim količinama nabavljali delovi, pa da su se tokom rekonstrukcije trga, dok je radilo značajno manje trola, skidali s jedne za kompletiranje druge. Da se namerno nisu radili remonti u periodu kada je bilo prilike za to. Namerno, sa svešću da se ionako planira ukidanje trolejbuskog sistema za koju godinu.
 
Moramo videti šta će studija saobraćajnog fakulteta o javnom prevozu u Beogradu reći o održavanju trolejbuskog podsistema. Valjda bi trebala da bude gotova ove godine ili sledeće.
 
A šta to toliko zahtevno ima da se radi da je potrebno čak godinu dana? A i ko može da garantuje da će to biti objektivno, a ne prilagođeno potrebama (zamislima) naručioca? Svi se sećamo, bar se nadam da je tako, kakva je bila zamisao Nove mreže linija.
 
(u ovom slučaju)
''Saobraćajni fakultet'' = Tica i njegova ekipa
''Studija'' = ono što vlast naloži

A ovaj je uvek bio čovek za sve režime, tako da...


Reći će da su trolejbusi zastareli i nepraktični i da je vreme da se zamene elektroautobusima. Koji su inače i dalje nedovoljno razvijeni i ispeglani kao tehnologija ali koga briga... Sad su oni ''u trendu''. Sad su oni zvezde svih ekofanatika, pogotovu ovdašnjih koji ne znaju za bolje. :kafa:

Ili možda i neće potpuno ukidati trolejbuse ali će da ih šutnu na Kosmaj da opslužuju istočni deo grada i zavlače se tamo po sokacima Učiteljskog naselja i Malog mokrog luga. A Dorćol, naravno, što pre na prodaju, da ni slučajno ne stoji depo JGP u gradu. Jer se ceo Beograd izgradio i prepunio, nema više m2 slobodan, pa mora da se žrtvuje Dorćol da bi se oslobodio prostor za milione novorođenih Srba svake godine...

Eto tako nešto će reći. Živi bili pa videli.
 
Jedino što donekle ima smisla, je da se 22A i 22 spoje u jednu liniju, i konvertuje u elektrobus liniju, samo u slučaju da se linija produži dalje od Kruševačke.
 
Izmedju3i20karaktera":1uflx1lk je napisao(la):
Rekonstrukcija je počela u martu 2019, dakle u devetoj godini rada trola. Nije baš mladost, ali nije ni poodmakla starost, pa da krenu da padaju kao pokošene. Odjednom. Dakle, ostaje nam kao najverovatniji scenario da se namerno nisu blagovremeno i u dovoljnim količinama nabavljali delovi, pa da su se tokom rekonstrukcije trga, dok je radilo značajno manje trola, skidali s jedne za kompletiranje druge. Da se namerno nisu radili remonti u periodu kada je bilo prilike za to. Namerno, sa svešću da se ionako planira ukidanje trolejbuskog sistema za koju godinu.
Nije toliki problem sa trolejbusima nabavljenim 2010 godine vec sa onim starijim. Dobar deo BKM 201 i Trolzi je otpisan, a jedino 201 izlazi na grejanje mreže. Zglobni BKM rade, ali su mahom neispravni i generalno nisu u dobrom stanju . Prva serija BKM 321 se bolje drzi, ali rade samo na određenim linijama (nisu dovoljno fensi za trg)...
Takođe bilo koji ređi kvar trolejbusa automatski ga isključuje iz saobraćaja na par meseci zbog specifičnosti delova i komplikovane procedure na tenderima. Kako vozila stare takvi su kvarovi sve češći pa se pribegava kanibalizmu kao bržem rešenju. Pritom i saobraćajne nesreće dodatno desetkuju vozni park.
Naravno i loše odražavanje je tu kumovalo, ali najveću odgovornost snosi vlast. Nije realno očekivati da se ne nabavi niti jedan trolejbus preko 10 godina, a da sve normalno funkcioniše.
 
To da su stara vozila najistrošenija je svakako zdravorazumsko tumačenje, ali problem je upravo u tome što ispada da ona nisu bila početni problem. Uzgred, ako je BKM 201 ono što mislim da jeste, to nisam video da prevozi putnike bar 5-6 godina, tako da njihovo (ne)postojanje možemo potpuno da izuzmemo iz računa.

Hronologija je sledeća:
- Do radova koji obuhvataju kolovoz na Trgu Republike imamo sistem u punom obimu. Trole ni na jednoj liniji ne menjaju autobusi.
- U martu-aprilu 2019. počinju navedeni radovi. Prvobitno se ostavlja prolaz trolama za garažu kroz zonu radova, a potom se nekoliko dana kasnije ta odluka poništava i skida se u tu svrhu montirana mreža. Trole se vuku kamionima iz garaže do dela trase na kom mogu da se uključe, a noće na okretnicama (gde imaju održavanje shodno toj genijalnoj zamisli).
- Tokom radova ukinute su 19, 28 i 41, a 21, 22 i 29 voze samo od Slavije. 40 jedina radi normalno (pojačana). Ono što je bitno za ovu diskusiju je da na tim linijama, shodno smanjenom obimu trol. saobraćaja i zdravom razumu, ostaju samo novija vozila.
- Dolazi jun, pa se i taj smanjeni broj trola u saobraćaju redukuje zbog letnjeg reda vožnje.
- Prvi septembar, pušta se sklepani trg, zimski red vožnje. Vraćaju se linije 19, 21, 22, 29 i 41 da voze normalno. Vraćaju se i Trolze. 28 (i 40?) menjaju autobusi zbog radova na drugom punktu. Ne dobijamo priliku da saznamo da li bi se po završetku tih radova mreža vratila u normalu, jer posle par dana...
- ...kreće prevrtanje kocki, te se vraćamo na režim koji je bio na snazi tokom rekonstrukcije.
- Početkom novembra se konačno završava trg, a mreža ostaje bez dve linije, dok su dve skraćene (kasnije se vraća jedna, ali tako što na drugoj liniji počinju da voze autobusi). Zglobni BKM rade samo na liniji 40, bez neke preke potrebe u odnosu na 29 ili 41. Trolze najednom isparile sve do jedne.

Dakle, stara vozila ovde uopšte nisu sabirak. Ako su bila neispravna u novembru, bila su i u martu. U međuvremenu su stajala u garaži. Današnje stanje je svakako drugačije, prošlo je godinu i kusur dana, ali koren problema i dalje potiče iz ovog nerazjašnjenog perioda.

Pritom, mogao se malo smanjiti doživljaj sa kupovinom onih kineskih buseva (koji sada, između ostalog, menjaju i trole). Umesto 170 moglo se kupiti 150, a ta sredstva preusmeriti na nabavku nekog manjeg broja trola (ne znam sad kakav je odnos u ceni tačno).
 
U, hvala ti za ovo, nisam ni znao da postoje ovakve novine. Upravo uživam čitajući slovo izvesnog Zorana Antića, predsednika Samostalnog sindikata GSP-a. Kakav old skul. Preporučujem.
 
Godinama izlazi njihov časopis i imam određeni broj njih u pdf - u. Na sajtu GSP - a imaju po tri poslednja broja okačena.
 
Nije precizirano o kojem se tačno modelu radi ali teško da koštaju 15 miliona evra. Tačnije ERDB je odobrio kredit od 15 miliona evra, ali mislim da su već povukli jedan deo za izgradnju nove mreže/linije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810115#p810115:24pwun9f je napisao(la):
Dart » Пон Јан 04, 2021 5:57 pm[/url]":24pwun9f]Nije ni Ganz Solaris mnogo lepši, ali je bitno da su ispravni.
bef0e71e0474e489a718ddcba412c8ac.jpg

Те троле су савршене и у поређењу са нашим најновијим БКМ су врхунске у сваком смислу.
 
Dizajn II serije Solarisa je daleko od vrhunskog , kao i Mađarska elektrika.
 
Vrh