Šta je novo?

Trolejbusi

Sad je problem izraženiji jer su novi trolejbusi osetljiviji na los kontakt zbog elektronike. Zbog toga i angažuju vozila sa starim sistemom upravljana za te stvari.

Nego da li ste sigurni da tramvaji ne greju mrežu? Čini mi se da oni mnogo češće varniče, sto je znak lošeg kontakta.
 
Sledeće stajalište: Šabačka!
142160553_264932361643849_6861699212835991416_n.jpg
 
Nije jasno zašto su linije 21 i 22 skraćene,sada saobraćaju samo do Slavije,a sećam se da su ranije saobraćale sve do Studentskog Trga? Rekonstrukcija Trga Slavija je završena još pre par godina,čemu onda i dalje zakidanje? Takođe,linije 19(Konjarnik-Studentski Trg) i 20(Slavija-Kalemegdan) su potpuno ukinute. Slobodno se može reći da je linija 20 bila najstarija linija gradskog prevoza u Beogradu sa tradicijom dugom skoro vek i po,jer je još 1892. krenuo prvi tramvaj na trasi Slavija-Kalemegdan,a 1947. je tramvaj na toj liniji zamenjen prvim trolejbusom. Sada je potpuno napuštena stara trolejbuska okretnica kod Kalemegdana,a trolejbus 29 je jedina preostala veza istočnog Voždovca sa centrom. Bezveze je i što je još odavno ukinuta trolejbuska linija Zeleni Venac-Zemun,trolejbusi daleko manje zagađuju vazduh od autobusa,zapravo ga oni uopšte i ne zagađuju,jedino termoelektrane gde se proizvodi struja za napajanje.
 
Хмм, линија 20 и даље саобраћа на траси Миријево 3 - ВМЛ, а та линија о којој причаш је сад еволуирала у аутобуску линију 22А са тенденцијом да постане е-бус линија па да се врати назад у трамвај ако се икада положе шине у краља Милана. На месту старе окретнице тролејбуса код Калемегдана (Рајићева) је изграђен ТЦ, изгледа да дуго ниси био у Бг :D
 
Smetnuo sam s uma da je TC Rajićeva sagrađena na mestu stare okretnice,mislio sam da je okretnica bila negde na raskrsnici ulice Kralja Petra i Uzun Mirkove.Toliko puta sam pre deset-petnaest godina prolazio Knez Mihailovom do Kalemegdana,i ne sećam se da sam ikada video trole da se obrću na kraju ulice,samo tramvaje u Pariskoj. Pogrešio sam broj linije,trolejbus 22 je nekada saobraćao Kalemegdan-Slavija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816473#p816473:164ajwgy je napisao(la):
Užice » Ned Jan 24, 2021 8:10 pm[/url]":164ajwgy]Nije jasno zašto su linije 21 i 22 skraćene,sada saobraćaju samo do Slavije,a sećam se da su ranije saobraćale sve do Studentskog Trga?
Ima više razloga. Malo da bi se ispromovisali novi Higer autobusi na liniji 22A. Malo takozvano SM(A)RT planiranje. Malo je je do toga što ovde javni prevoz projektuju ljudi koji u njega uđu jednom u 10 godina. A malo je i do toga što je to uvertira i pripremanje javnosti za ukidanje trolejbusa u centru, iseljenje pogona Dorćol i rasprodaju njegovog zemljišta.

Srozavanje trolejbuskog podsistema je počelo još dok je trajala rekonstrukcija Trga Republike, kada su vozila noću ostavljana po okretnicima i na njima nakaradno ''održavana'', umesto da im se omogući i obezbedi koridor do depoa. Posle završetka Trga, srozavanje se samo nastavilo, korak po korak. Prvo sakaćenjem linija do Slavije, ukidanjem 19ice, zatim zamenom 21 autobusom...


Lično mislim da iza svega stoji priprema za čerupanje i rasprodaju zemljišta pogona Dorćol.
 
"радови у Мис Ирбијевој" (нема радова тек су јуче прекјуче нешто раскопали на углу с Војислава Илића)

Нек више направе ту окретницу на Дорћолу и нов депо на Медаку и да се заврши ова спрдња
 
Pa tako bilo i pre 15 - ak dana, raskopali, bili radovi, pa zakopali.
 
Ово је вероватно из времена изградње подземног пролаза
 
Kako tadašnja struka i obnašaoci vlasti nisu imali pojma... Improvizuju tu nešto, umesto da lepo ukinu trolejbus dok se ne završi podzemni. Dakle, na jedno godinu dana.
 
Доста захтевнији радови са неупоредиво примитивнијом технологијом су премошћени простим решењем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817029#p817029:2743l7dr je napisao(la):
Вожд » Uto Jan 26, 2021 12:19 am[/url]":2743l7dr]
file.php
Da li su ovi stari trolejbusi imali automatska vrata? Iz današnje perspektive, deluje neverovatno da se nekada na desetine putnika u špicu tiskalo da izađe na stanici,kroz vrata koja se ručno otvaraju i zatvaraju.
 
U oktobarskom broju časopisa GSP-a "Beograd" je objavljena anketa sa građanima o njihovim utiscima posle vraćanja trole 28. Građani su, kao što smo i pretpostavljali, oduševljeni vraćanjem trole 28 jer im je olakšano putovanje od mesta stanovanja na Zvezdari i Paliluli do centra grada.
Uz pohvalu na objavljivanju ankete napominjemo da smatramo da nije korektno da je anketirano 5 muškaraca, a nijedna žena s obzirom da se žene voze gradskim prevozom podjednako kao i muškarci, ako ne i više.
144567330_268992434571175_7881378525570821432_o.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816517#p816517:3kbzh8xk je napisao(la):
SRBO » Sun Jan 24, 2021 10:11 pm[/url]":3kbzh8xk]"радови у Мис Ирбијевој" (нема радова тек су јуче прекјуче нешто раскопали на углу с Војислава Илића)

Kopali su ti pred Novu godinu, u desnoj traci ispod Vera. Bila baš velika gužva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819176#p819176:2wzx30w5 je napisao(la):
Užice » Ned Jan 31, 2021 8:36 pm[/url]":2wzx30w5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817029#p817029:2wzx30w5 je napisao(la):
Вожд » Uto Jan 26, 2021 12:19 am[/url]":2wzx30w5]
file.php
Da li su ovi stari trolejbusi imali automatska vrata? Iz današnje perspektive, deluje neverovatno da se nekada na desetine putnika u špicu tiskalo da izađe na stanici,kroz vrata koja se ručno otvaraju i zatvaraju.
Trevalo bi da su bila pneumatska sa komandom na slavinu. Vozač ili kondukter povlačili bi ručku i otvarali
 
Zbog radova do 1. marta nemoguće kroz ove ulice na Dorćolu

Od juče do 1. marta za saobraćaj će biti zatvorene ulice Žorža Klemensoa i Venizelosova.

Tokom izvođenja radova na ugradnji trolejbuske kontaktne mreže, koje izvodi Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, Ulica Žorža Klemansoa se zatvara na deonici od Gundulićevog venca do Dunavske ulice, pišu Novosti.

Venizelosova ulica biće zatvorena od Cvijićeve do ulice Komnen Barjaktara.

https://www.blic.rs/1612831260542/4/www ... ovije_info
 
NOVI POKUŠAJ GRADSKIH VLASTI DA SPROVEDU NELEGALNE RADOVE NA DONJEM DORĆOLU

Pre više od godinu dana, na donjem Dorćolu je počelo izvođenje radova na izgradnji nove trase trolejbuskog saobraćaja. Planirani radovi na izgradnji trolejbuske trase nisu usaglašeni sa Generalnim urbanističkim planom, a imovinsko-pravni odnosi na prostoru planiranom za izgradnju terminusa „Dunavska“ još uvek nisu rešeni, te ni sama izgradnja ove okretnice nije izvesna. Uprkos tome, upozorenjima i protestima građana, gradske vlasti ne odustaju od postavljanja trolejbuske kontaktne mreže.
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju grada Beograda i firma ATM BG upravo pokušavaju da privedu kraju postavljanje trolejbuske mreže na Dorćolu, bez prijave radova
O besmislu projekta stanari Dorćola dali su svoj sud još u novembru 2019. godine kada su radovi započeti, u zoru, i tada bez dozvole, sa idejom da su ljudi već toliko hipnotisani očajem da neće sići ispred svojih kapija i reći: ne može! Neobeleženi radovi su tada zaustavljeni, kao i pokušaju da se oni privedu kraju takom zabrane kretanja u aprilu prošle godine.
Ovoga jutra, petnaest meseci od kada je mučenje Dorćola započeto, građani su izvršili inspekciju novih nedozvoljenih radova na uglu ulica Venizelosova i Gundulićev venac i tim povodom još jednom obaveštavaju javnost o nemaru i koristoljublju gradske vlasti, primeru urbicida kojem svedočimo svakog dana i u svim delovima Beograda. Okupljeni građani su najavili da će ponovo izaći na svoje ulice u četvrtak, u 19 časova, na uglu ulica Gundulućev venac i Žorža Klemansoa.
2
Udruženje „Komšije sa Dorćola“ danas podnosi zahtev Upravnom sudu da donese privremenu meru zabrane radova i poziva stanare Skadarlije, Dušanove, Francuske, Studentskog trga, svih napastvovanih bulevara i ulica, da se pridruže, da priključe svoj bes našem. Dalje akcije će slediti. Ne ubrzo. Odmah.
Udruženje građana „Komšije sa Dorćola“
Beograd, 10. februar 2021.
 
Koji su razlozi nezadovoljstva građana? Nisam siguran da li sam dobro shvatio
 
Ukidanje parking mesta i seča stabala, pre svega. Prvobitno je bilo zamišljeno da mreža bude razvučena tako što bi iz Venizelosove skretala u Gundulićev venac kod onog velikog trouglastog ostrva. Na taj način bi se morala poseći stabla i proširiti ulica za jednu traku, kako bi mogli trolejbusi da prolaze dvosmerno. Tada je bilo zamišljeno da iz Gundulićevog venca skrene trolejbus u Žorža Klemensoa pa odatle u Dunavsku, pa u Dobračinu i iz Dobračine ponovo u Gundulićev venac. Na delu Gundulićevog venca od Dobračine do Žorža Klemensoa je zamišljeno da se na čitavoj jednoj strani ulice ukinu parking mesta, kako bi trole mogle tu da se parkiraju i čekaju vreme polaska. Takođe je bilo zamišljeno i da se jedan deo parking mesta u Žorža Klemensoa ukine.
Nakon protesta građanja, dolazi do izmene plana, tako da je odlučeno da kontaktna mreža bude razvučena duž cele Venizelosove ulice i da direktno iz nje skreće u Žorža Klemensoa. Takođe je tim novim planom napravljeno da se jedno ili dva parking mesta ukinu u Žorža Klemensoa. Kako se nije odustralo od ideje za čekanje vremena u Gundulićevom vencu, građani su nastavili sa protestima.
Glavni problem je što ceo taj Donji Dorćol kuburi sa parking mestima i nekada je potrebno i tri kruga da se obrnu oko bloka ulica ne bi li se našlo neko parking mesto. A sa ukidanje postojećih parking mesta, a neizgradnjom garaži, samo bi se povećao haos, jer i ovako svakodnevno niču nove zgrade, a broj parking mesta ostaje isti.
 
Vrh