Šta je novo?

Trolejbusi

Данас сам прошао поред депоа на Дорћолу, близу ограде у Кнегиње Љубице су паркирани Бонитоси 2126, 2120 и 2128 и иза њих црвена Тролза 2156. Даље, ближе излазу у Дунавску, али не и видљиво са те капије, паркиране су још три Тролзе, једна скроз црвена, једна наранџаста и црвено-бела 2153. Из даљине ми се учинило да су са те друге црвене Тролзе скинули опрему, мада не могу то да кажем са сигурношћу. До капије у Дунавској и даље стоји паркиран последњи Зиу.
 
Zna li neko kada je bila isporuka poslednjih novih trola za Beograd....?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
2010. godine kad je stiglo 83 BKMa. https://www.blic.rs/vesti/beograd/novi- ... ke/0nzp3c8

Trolejbus_Beograd_Studentski_trg.jpg
 
Nismo ni svesni koliko su BKM-ovi napredak u odnosu na Ziju koje i dalje volim ali se sećam varničenja. Slučajno sam naleteo danas na post na jednom forumu gde čovek priča kako je ljude peckala struja u Zijačama početkom 2000tih. :D

I da, moramo da poguramo grad da nabavi zglobove pa onda nove "singl" trole.
 
Znači Đilas:)

ja se sećam i kad ti zubi cvokoću u zijačama ..neprocenjiv osećaj...:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
двозглобне на 29 и 41. и на будуће 16, 23 и 95 :). остале могу обични зглобови и соло. уз обавезне батерије и аутономију од 20 км
 
Па да се двозглоба 16 и 95 заглаве на скретању у Деспота Стефана? :D
 
Nisu loše ispale ove BKM trole čak i posle 10 godina i tolike eksploatacije. Čini mi se da se ne kvare nešto nenormalno.

Za novu nabavku bi bilo lepo da kupimo Solarise za opterećene linije, a za neke slabije mogu i novi BKM-ovi zbog uštede.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804095#p804095:lj9quvuw je napisao(la):
Дошљак » 17 Дец 2020, 09:46[/url]":lj9quvuw]Па да се двозглоба 16 и 95 заглаве на скретању у Деспота Стефана? :D

уз бољу регулацију раскрнице, неће се заглавити
 
Dvozglobna vozila nemaju šta da traže u Beogradu. Osim ako bi vozila po Novom Beogradu. Mada, kao što sam reko već hiljadu puta i kao što ću reći još hiljadu - rešenje za Novi Beograd su tramvaji. Pošto je tako i projektovan još od starta.

Eno pun depo na NBG tramvaja koji stoje neiskorišćeni već godinama unazad. Gomilaju se vozila i rado se grabi sve što se dobije iz donacija, a na kraju stoji u depou i truli. Ne nedeljama, ne mesecima, već godinama. Dakle, vozila ima. Ono čega nema su: vozači, infrastruktura (novi koloseci) i ljudi koji će im naći namenu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804111#p804111:10cx9p8q je napisao(la):
Biciklistkinja » Čet Dec 17, 2020 10:16 am[/url]":10cx9p8q]Nisu loše ispale ove BKM trole čak i posle 10 godina i tolike eksploatacije. Čini mi se da se ne kvare nešto nenormalno.

Za novu nabavku bi bilo lepo da kupimo Solarise za opterećene linije, a za neke slabije mogu i novi BKM-ovi zbog uštede.
Pa da, s obzirom da 10 godina služe i to pod vrlo teškim uslovima, dobro se drže. Pogotovu za vozila jeftinije marke (naspram zapadnjaka).
Doduše stoje kritike na njihovo vešanje, koje je užasno, i ne samo neudobno nego štetno i po njih same jer ih razdrndava. I kreću uveliko da se vide tragovi vremena, najviše u vidu rđe po karoseriji. Vreme za remont ili za zamenu im se bliži. Ali da, kako smo se nadali, dobro smo se udali.

I slažem se za Solaris naravno. Da je pameti i dalekovidosti, Solaris bi bio norma i standard GSPovog voznog parka. Ne mora da bude jedini. Naprotiv, ni ne treba. Ali bi trebalo da bude norma. A ne neki kineski i turski, pa čak i ruski poluproizvodi. Što se beloruskih proizvoda tiče, tu bih i dalje ostavio mesta samo za BKM trolejbuse (ali bi moralo da se proveri kakvi su, jer su stagnirali prošle decenije). MAZ... tjaaaa, radije bih zaobišao njih na polju autobusa.
 
Samo što Atinska povelja na kojoj je Novi Beograd baziran ne obuhvata tramvaj po medijanu, već zelenilo. Sa druge strane autoputevi i široki bulevari sa prostranim raskrsnicama pogoduju fider troosovincima do metroa, baš onako jako je pokojni Brana Jovin, isprva najveći zagovornik ukidanja tramvaja i zamišljao. Ako može trosovinac može zglob i dvozglob (ovaj drugi s pratećom). Mislim po sokacima Linca se dvozglobne trole provlače, dok Beograd treba da krši osnovnu zamisao novog dela grada. Mislim šta reći.

Nije da se još tada nije grešilo. Atinka povelja, iako vođena osnovnim principima Korbizjeovog modela "Radiant City" prekršila zamisao separacije saobraćajnih od zelenih površina. Takoreći je ozelenila i puteve, što Korbizje nije predviđao. Njegov princip prate američki gradovi koji izbacuju zelena ostrva u gradovima kako bi iskoristili što više prostora za sam saobraćaj. Ubaciju betonske razdelne ograde po medijanu.

Kako bi taj model danas izgledao? Možda ovako: https://www.clemensgritl.com/vi01

Na ovoj slici nešto ne vidim mesto za tramvaj, iako ima mnogo prostora za troosovinca. Autor je umesto autoputa prikazao magistralu/expressway bez razdelne ograde. Nema zaustavne, samo spora desna traka na ulazima/izlazima.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... M6SXIJxXCQ

Poneko delimično ostrvo, kružni tokovi. Dakle što se tiče JGP vodilo se logikom kombinovanja metroa sa fider autobusom od čega Jovin nije odstupao.

Najveća boljka Novog Beograda jeste nedostatak autoputnog koridora A2-Gagarinova-Omladinskih Brigada-VRO-Kožara-Zrenjaninski Put s delimično metroom po medijanu (Gagarinova i Kožara-Zrenjaninac dok bi ostatak bio uži s betonskom ogradom).

Osim toga, kako to da svima smeta usečen autoput, a nikom ne bode oči pruga na nasipu koja je presekla grad na pola? Kad stojite na ulici pored nje ne vidite ostatak grada. Blokra vam pogled. Ulice prelaze preko autoputa koji nije vidljiv sa zemlje. On uopšte nije presekao Novi Beograd, zapravo u starom delu grada je sve kanalisano na par uskih grla poput Mostara i Autokomande. Posle mi tu kukuleleču iako pola veka nije brljala moja pokojna baba.

Manite se tih tramvaja nego pravac Budimpešta, Beč da vidite kuda idu. Po koncentričnim krugovima uz presecanje radijalnog metroa. Lamentuju tramvaj, lamentuju zglobni, dvozglobni autobus, trolu. Pa da su vaši roditelji malo bučniji bili sprečili bi donošenje mnogih pogrešnih odluka zbog kojih danas mi ispaštamo.

Izvinjavam se Igoru na OT. Ukoliko smatra da ne je neprikladan, nek premesti post na odgovarajuće mesto iako se odnosilo na benderovu kritiku dvozglobnih autobusa praktično najpogodnijih za privremena rešenja, obzirom na situaciju u kojoj se nalazimo.

Dovraga, pa da se na vreme izdejstvovalo širenje trolejbuske mreže ka južnim brdskim delovima grada trolejbuski sistem bi toliki bio da se ne bi ni pomišljalo o ukidanju baš tamo gde su elektrobusi najproblematičniji.
 
To što neki gradovi teraju tramvaje kroz gudure i sokake ne znači da mi ne treba da iskoristimo situaciju sa Novim Beogradom i da na njemu ne uspostavimo tramvajsku mrežu kao kičmu prevoza. Drugi gradovi većinom nemaju svoje Nove Beograde sa svojim jos uvek iskoristljivim saobraćajnicama.

Onoliki prostrani bulevari na Novom Beogradu stoje neiskorišćeni i ćelavi (imaju travu ali ne i drvece na ostrvima - dakle slaba vajda od takvog zelenila) dok se 1/3 tramvaja gura u gore i sokake a preostalih 2/3 čami i propada u depou. Za sve ove godine prosipanja ŠBB KBB mudrolija o tramvajima do Ceraka, do Višnjice, do Borče... gospoda iz Grada, GSP, DJP i Ticina ekipa su već uveliko mogli da razvuku mrežu koloseka po Novom Beogradu, puste u promet sve one desetine vozila što stoje u depou i rasterete njegove najkritičnije tačke od gužvi i zastoja.

Nemam ništa protiv daljeg širenja tramvaja i na desnoj obali Save (uostalom, na temi o Prokopu baš juče ostavih jedan takav predlog). Ali je apsrudno da dok mi čekamo da se izgradi ovo, izgradi ono, reguliše ovo naselje, niveliše ona ulica, poravnaju Merkur i Venera... desetine tramvaja stoji u depou NBG i propada a oko njih bulevari sa bašticama/ostrvima koji ama baš ničemu ne služe a mogli bi sve iz korena da promene.
 
Ух, мени се искрено не свиђају трамвајолики тролејбуси, али то је ствар укуса :)
 
Istina :mrgreen:

Ali mislim i beskorisno je a drndanje je. Da napravim jednu analogiju - postoji razlog zašto komercijalna, radna i službena vozila velikih organizacija (dakle sva vozila koja dnevno prelaze po stotine kilometara) retko kad nose ratkapne na točkovima. To se aka, to se troši, to se servisira i to otpada. I samim tim diže troškove i vremena servisiranja.

A estetski se ne postiže mnogo (mislim na ove panele kod autobusa što potpuno skrivaju), jer skrivati točkove drumskog vozila je ko kad bi skrivao ulazna vrata u zgradu. Ono... čemu? To je nešto što čovek gleda već hiljadama godina i ne samo da se navikao na takve oblike/odlike nego to i jeste jedan od sastavnih estetskih elemenata.


P.S.
Ti svake nedelje novi avatar a? :mrgreen: Al neka, sviđa mi se ovaj. :mrgreen:
 
Ratkapne služe zbog aero dinamike, da svaka uštedi 1ml na kilometar, godišnje se tu nakupi par cisterni.
 
Aerodinamiku poboljšava jedino kada je točak potpuno uvučen pod karoseriju, a klasicne ratkapne su cisto zbog estetike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805693#p805693:x1f6jfjr je napisao(la):
Biciklistkinja » 21 Dec 2020 06:20 pm[/url]":x1f6jfjr]Ratkapne služe zbog aero dinamike, da svaka uštedi 1ml na kilometar, godišnje se tu nakupi par cisterni.

Da da, kako da ne, par cisterni godišnje... mozda neke playmobil cisterne.
 
Ukraine , Zhytomyr trolleybus 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2cIzE9bhwL8[/youtube]
 
Još se drže Zijače. :D Sledeće godine će biti tačno pola veka od prve probne vožnje po ulicama Moskve. :D
 
Mreza na Studentskom trgu ostala bez struje. Rezultat: trole stoje naredjane sve do Slavije.

Jer baterije, autonomija, sta je to... A da, to je ono sto se uvalja na Bubanj Potoku i u Zelezniku. :kafa:
 
Замислите сутра метро остане без струје....
 
Vrh