Šta je novo?

Trolejbusi

Pa upravo to, BKM je lepši i ima bolju elektro opremu.
 
Не знам, ришки Trollino II Ganz раде после толиких година свакодневно, утегнути су фантастично и с обзиром на то да сам се поприлично много возио и њима и београдским БКМ имам основу да их упоредим. Небо и земља, наравно, и до одржавања је, оно је у Риги веома добро а за ГСП не морамо ни да коментаришемо.

А лепота је ствар укуса, притом ако поредимо Тролино 2. генерације са тиме што је тада БКМ правио...
 
Ja ću da skačem od sreće ako budemo nabavljali bilo koje trole.
 
Ako nekoga interesuje, g.b. 2081 danas radio na elektrizaciji mreze na potezu od Slavije do St trga.
 
Učinak, vek i korist od akumulatorakih vozila.
Čitam malopre da Solaris istražuje mogućnoat da se stare bateije koje više nisu upotrebljive u autobusu (pale iapod 80% nazivnog kapaciteta) upotrebe kao stacionarni izvor na mestima gde to treba. A shvatili su da one mogu da budu nešto poput obnovljivog izvora (skladištiti u vreme manje potražnje, trošiti u vršnom opterećenju). S obzirom da je kapacitet jedne baterije oko 160 kwh, da su prvi solarisi na baterije izašli 2011, vreme je da se smisli nešto pametno. Ovako bi ekološki bio dvostruki dobitak. Produžava se vek baterijama, odlaže trenutak njihovog definitivnog raahoda i umerenija emisija raznoraznih štetnih čestica i gasova
 
#2185

mfzEi0M.jpg
 
Био би ред да ти тролејбуси буду зглобни.
 
Slažem se.


Inače, ranijih godina sam se čudio što se ljudi ovde žale na udobnost kod BKMova. I mada sam i sam uviđao da imaju to grubo i bučno vešanje, nije mi smetalo u tolikoj meri. Međutim u poslednjih godinu-dve (teško mi je da dam tačnu procenu, pošto jelte zadnjih godinu dana ništa nije isto a i manje se svi krećemo) su počeli toliko da treskaju, ljuljaju, cimaju i zveče da postaje nepodnošljivo. Čak i kad se sedi, sve se toliko drmusa i trese da počne da te izbacuje iz sedišta. :roll:
 
Време им је за ремонт. 11 година учинило је своје. Ваљало би се позсбавити осовинама - балансима, амортизерима, вентилима... Није то ништа драматично, спада у ред редовног одржавања које је, наравно изостало.
Драма настаје када је на свим возилима у исто време урадити доста посла и променити много делова. "Дорћол" је стално неговао филозофију да је све што није неопходно за кретање и заустављање, на тролејбусу непотребно и нипошто га не треба поправљати. .
 

Kome su nedostajale, evo slike. Čini mi se da je ovo G.B. 2156. Bio sinoć oko 3 na grejanju na Vračaru, zaista se ni najmanje nisam nadala, šetala sam psa. U top stanju je, juri 100 na sat. Jedva sam ga uhvatila. Ovo je inače bio snimak, međutim ne mogu ovde video zapisi da se kače, tako da nažalost samo jedan mutan skrinšot. I to bar nešto znači. :)


 

Prilozi

  • Screenshot 2021-01-16 at 16.47.34.png
    Screenshot 2021-01-16 at 16.47.34.png
    772,4 KB · Pregleda: 1.375
Noćas sam kod Londona tačno u 1:20 video jedan narandžasti solo BKM (dakle neremontovan) kako piči niz Kneza Miloša u pravcu ka Banjici.

Šta će tamo u to vreme? Da nije možda zagrevanje mreže?
 
Мислим да њих и ето и тролзе сад само за то и користе. :)
 

Sinoć je 10 sekundi posle ove Trolze prošišao i jedan narandžasti Bonitos. Dakle i njih ima. Možda su povećali broj vozila da bi se grejali i novi delovi mreže. (ako su funkcionalni, trebalo bi, bar veći deo)

Ima solo narandžastih BKM-ova i na 40-ici i 41-ici, povremeno i dalje na 22-ojci. Mada, gledajući planove i brojeve mislim da će njih ove godine da skrajnu.
 
Kad smo već kod grejanja mreže, jel postoji neki specifičan razlog zbog koga je potrebno zagrevanje mreže zimi? Nešto nisam čuo da se mreža za tramvaje zagreva, ako se zaista ne zagreva, zanima me gde je razlika između trolejbuske i tramvajske mreže, zašto trolejbuska ima problema zimi?

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Мислм да је то због тога што тролејбуси немају пантограф.
 
Mreža se greje u noćima, nakon preatanka saobraćaja, kada pada sneg i kada se hvata inje.
Zaleđena mreža povećava otpor i klizanja, alibi otpor struje (oko žice se hvata let, a kada pada vlažan sneg, može o da je pokida zbog opterećenja.
Najmanje jedno vozilo izlazi, ali retko, uglavnom idu bar dva - jedno preko Slavije, drugo za Banjicu i Zvezdaru.
Trolejbus ima dva provodnika i ako oba zalede, nema vožnje. U trolnoj glavi nalaze se mesingani klizači kji se u slučaju leda, jako brzo troše. Prvi znak leđenja mreže je niz varnica koje se javljaju u kontaktu, svaki put kada vozač doda gas.
Kao i u dnevnom sapbraćaju, svako vozilo ima svoju turažu i raspored.
Turaže predviđaju u jednom prolazu posetu svim linijama: podrazumeva se malo veštine i izlazaka vozača - odeš na 19, pa u povratku, bez trola skreneš levo na Šumicama, pa na 29, pa u povratku isto tako skokneš na 21, pa posle opet na leru skreneš u G. Vučića na 22, pa na St trg. Onima što rade Banjicu je lakše - nemaju prebacivanja, samo se voze.
Uglavnom je zanimljivo. Voleo sam to da radim i retko je bilo problema. Ako trolejbus ne valja, skokneš do garaže da zameniš, ako proceniš da ne ledi, negde pauziraš... Jesnom sam na samom kraju ostao u kvaru ispod Londona kod kapijetadašnjeg Generalštaba na povelikom minusu. Da se ne bih smrzavao (izgoreo trolni kabl jer se istopio klizač), malo sam vratio nazad, delimično zatvorio kapiju, delimičnozauzeo i drugu traku, pa je vojna policija intervenisala i kamion je došao odmah.
U to vreme je bila Slavija okružena roštiljima, pa smo zajedno išli prvo na klopu, pa tek onda svako na svoju liniju. Ko je još mogao da se organizuje da tih nekoliko sati be bude sam, divota. Za mladog čoveka, igrarija. Voleo sam to i kad god sam mogao, izlazio sam. A nije strašno - od 1 do 4, pola 5.
 
branik":1a8lw5xd je napisao(la):
Mreža se greje u noćima, nakon preatanka saobraćaja, kada pada sneg i kada se hvata inje.
Zaleđena mreža povećava otpor i klizanja, alibi otpor struje (oko žice se hvata let, a kada pada vlažan sneg, može o da je pokida zbog opterećenja.
Najmanje jedno vozilo izlazi, ali retko, uglavnom idu bar dva - jedno preko Slavije, drugo za Banjicu i Zvezdaru.
Trolejbus ima dva provodnika i ako oba zalede, nema vožnje. U trolnoj glavi nalaze se mesingani klizači kji se u slučaju leda, jako brzo troše. Prvi znak leđenja mreže je niz varnica koje se javljaju u kontaktu, svaki put kada vozač doda gas.
Kao i u dnevnom sapbraćaju, svako vozilo ima svoju turažu i raspored.
Turaže predviđaju u jednom prolazu posetu svim linijama: podrazumeva se malo veštine i izlazaka vozača - odeš na 19, pa u povratku, bez trola skreneš levo na Šumicama, pa na 29, pa u povratku isto tako skokneš na 21, pa posle opet na leru skreneš u G. Vučića na 22, pa na St trg. Onima što rade Banjicu je lakše - nemaju prebacivanja, samo se voze.
Uglavnom je zanimljivo. Voleo sam to da radim i retko je bilo problema. Ako trolejbus ne valja, skokneš do garaže da zameniš, ako proceniš da ne ledi, negde pauziraš... Jesnom sam na samom kraju ostao u kvaru ispod Londona kod kapijetadašnjeg Generalštaba na povelikom minusu. Da se ne bih smrzavao (izgoreo trolni kabl jer se istopio klizač), malo sam vratio nazad, delimično zatvorio kapiju, delimičnozauzeo i drugu traku, pa je vojna policija intervenisala i kamion je došao odmah.
U to vreme je bila Slavija okružena roštiljima, pa smo zajedno išli prvo na klopu, pa tek onda svako na svoju liniju. Ko je još mogao da se organizuje da tih nekoliko sati be bude sam, divota. Za mladog čoveka, igrarija. Voleo sam to i kad god sam mogao, izlazio sam. A nije strašno - od 1 do 4, pola 5.
Hvala na objašnjenju, detaljno i lepo napisano

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Vrh