Šta je novo?

Trolejbusi

Dobra špijunska akcija.
Bila si i na donjoj kapiji iz Dunavske. Tu se nekada moglo i bure da izvalja, niko ne bi reagovao. Čudi me da im onde stoji mesecima i ne smeta.
I mala tehnička ispravka: trolejbus ima trole, a tramvaj i lokomotiva pantografe, a ta hvataljka je trolna glava. Ne ljuti se za ispravku.
 
Свака част за репортажу. :) Штета за 2149 што је раскупусавају, надам се да ће њене делове искористити за кеца, ако је истинита прича о његовој рестаурацији. Ја сам на јесен када је био отворени дан поводом недеље Европске баштине у Дорћолу (музејски део) питао да ли постоји могућност да се обиђу депои да фотографишем старија возила на шта су ми одговорили да има могућност али да морам да пишем мејл да то иде званично. Имао сам намеру да сликам возила која би се расходовала доласком кинеза и турака, али нажалост нису ми никад одговорили на мејл :(
 
Oprašta joj se greška. Pravo je osveženje videti devojku koja se zanima za trole i koristi ovaj "naš" sleng. :D

Super reportaža. :)
 
Odlično only_long_hair_lady! Pogon Dorćol - slika i prilika našeg društva. Bacaj, ruši, briši istoriju. Diša reče 3, al eto ipak jedna više. No u svakom slučaju nije za utehu. Ovaj crveni pojma nemam koji je (ako se ne varam 2163 je bio crven, 2160 i 2164 narandžasti), al preostala tri su 2153, 2161 i 2162. Niskopodni Belkommunmaši, solo i zglobni će se do 2025 poraspadati, posebno zglobni bez pomići Trolzi.

Zijača 2149 je ako se ne varam služila za zagrevanje mreže. I šta sad čiste pogon kad neće nabavljati trole kojih iovako ima mali milion? Treba to poseći. Imamo dosta vremena za nabavku novih, kako stvari stoje ako ih ikada i budu nabavili. Da se ja pitam ostavio bi halu pored Milorada Gavrilovića za muzejske primerke tramvaja, odnosno redovan saobraćaj na liniji 2 (komplet sa 456 i 1004 vikendom) a trole i elektrobuse bi sve preselio u Kosmaj 1. Šteta što nema heritage voznog parka sa Zijačama i ostalim tipovima.

Meni žao trola, posebno mi simpatičan depo Neo Faliro u Atini sa 20 trola.

Tako urbana atmosfera:

https://www.google.com/maps/@37.9449021 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@37.944889, ... 312!8i6656

Toliko je tipova trola vozilo ulicama ovog grada ali primitivna banda nije ništa sačuvala. Istoriju javnog prevoza takoreći bacila pod tepih. Ovamo se busa u grudi kako radi na privlačenju stranih turista. More sve to treba proglasiti za državne neprijatelje. Zamislite mali depo sa 15-ak trolejbusa za tri cirkulatora u centru grada. Bilo bi sjajno kada bi takve linije omogućavale presedanje na metro i gradsku železnicu, te da jedna predstavlja tzv. živi muzej. Normalan trolejbuski vozni park u Kosmaju 2. Možda bi na kraju Kosmaj 2 i konvertovali u elektrobuse ali ovaj muzejski depo ne bi smeli. Postojeći depo Dorćol je preglomazan za tako nešto, a ukoliko se to ne uradi neće biti pitanje da li ćemo već kada ćemo ostati bez trola.

Treba razmišljati unapred da posle ne bi bilo prekasno. Nervira me taj kratkovidi mentalitet. Kada bilo ko nešto predloži uvek ga/je podsećaju kako treba da se spusti na zemlju pritom ne razmišljajući o tome kako bi razbili tu šuplju tintaru o ivičnjak usled klizanja o konjsku balegu da eto nije bilo nečijeg "fantaziranja" prvo o kaldrmi, o asfaltu, pa i o ukidanju zaprežnih vozila.
 
И после глуме неку историју са оним склепаним трамвајем на коњску вучу чија је аутентичност веома упитна.
 
Аутентичност је никаква. Има на интернету фотографија коњског трамваја у Београду 14.10.1892. на дан оснивања трамвајског саобраћаја и тај прави трамвај изгледа потпуно другачије од ове јефтине реплике. Битно је да се Весић њом провозао и да такви попут њега овде одлучују о свему.
 
И тај историјски фалсификат је заскатљен и наткривен, док права историја попут кеца труне.
 
U utorak 18.2. u 18h na Studentskom Trgu otvorićemo spomenik trolejbusu 28, koji je preko noći ukinut 1. novembra prošle godine.Podsetićemo i javnost na svoj zahtev da se linija 28 vrati na svoju trasu i da se građanima Zvezdare i Palilule omogući efikasna veza sa centrom grada.

Vratimo trolu 28!!! :gobb:

https://www.facebook.com/events/190522818831361/
 

Prilozi

  • 80998481_129093568561063_8600538870548791296_o.jpg
    80998481_129093568561063_8600538870548791296_o.jpg
    109,4 KB · Pregleda: 1.923

Dragi svi,

Hvala vam od srca! Drago mi je zbog svih divnih komentara. Nisam očekivala da će vam se reportaža u ovolikoj meri svideti!

@branik

Istina. Prvi put sam upala u pogon 2011. godine. Tad je bilo još jako puno Zijača, jer dolaskom novih BKM-ova nisu potrčali baš sve da ih poseku. Već su ostavili razuman deo, od koga mali deo jeste bio u redovnoj vožnji, a ostatak je služio pri vanrednim okolnostima kao što je utakmica ili kada postane pojačana potreba za trolejbusima. Osim njih tada su u dvorištu Dorćola bila čak i dva prelepa ružičasta istorijska tramvaja (načisto oronula i skroz zarđala naravno) od pre, čini mi se, sredine 20. veka. Oni sa belim uokvirenim prozorima kvadratnog oblika poređanih jedan do drugog u krug. Upala je podvučenim namerno, jer sam zaista ušla u dvorište pogona bez ikakvih problema. Čak sam mislila i da uđem u jedan od tih tramvaja, ali nisam smela ni da im mnogo priđem jer su skroz bili u šiblju.

Daleko od toga da se ljutim za ispravku. Stoji da ne poznajem dobro terminologiju. Nadam se samo da sam bar dobro objasnila da su na Zijači 2149 poskidali sve delove pozadi koji su služili za kontakt sa mrežom. Otprilike je iz toga jasno šta mu uskoro sledi, nažalost.


@Дошљак

Cela ta priča o dotičnom entuzijasti mi je vrlo mutna. Nigde ne postoji nijedan konkretan dokaz o njemu. Štaviše, jedan dobar poznavalac tramvaja i koji se u životu doticao i Zijača tvrdi da je Kec 100% odnet u Železnik na seču. Evo, ako zaista taj lik postoji, i ako čita ovaj forum, ja ga pozivam da se javi ovde na forumu i postavi malu fotografiju Keca na restauraciji ili bilo koji dokaz da Kec nije zavšrio na otpadu. Naravno da ne tražim da otkriva sve detalje o restauraciji (i to treba da ostane iznenađenje). Samo neka nam dokaže da je Kec na sigurnom. Ili, ako ga bilo ko sa ovog foruma ili ko čita ovaj forum poznaje, pozivam ga ovom prilikom da ga pozove i dokaže nam da je Kec na restauraciji.

Šteta to za mejl. Skoro sam čula da se u toku Noći muzeja, na proleće, Dorćol otvara za posetioce i da se tad mogu videti stari tramvaji itd. Tako da ti je tad prilika. Samo ako ne unište i to što je preostalo do tad.

Taj njihov na brzinu sklepani 'tramvaj' sa konjima je teška dečija igrarija i jeftina pozorišna predstava za građane. :lool: :lool: :lool:

@Express

Seci, seci, reži! U pravu si, svaka je zlata vredna, ali jedna više preostala je daleko od utehe. Najžalosnije je što su mogli još puno kilometara da odvezu, ali eto, zbog nekoga ko nije više želeo da ih gleda (a kome je nažalost dopušteno da odlučuje) su prerano završile svoj radni vek. Zbog toga što ih je tako malo ostalo neisečeno one više nikada neće moći da se vrate u redovan saobraćaj. Iako bi nama na potezu 29 i ta 4 puno značila. Ako je zaista istina o tom entuzijasti, gde je bio da pokupi pola od odbačenih Trolzi i spasi ih od seče.

Zaista nisam nijednom primetila neki veći problem sa BKM-ovima. Iritira me što su u onaj jedan stariji narandžasti BKM-321 stavili žuta plastična sedišta iz pokojne Trolze isečene još pre 6-7 godina. Jedini problem , priznajem, koji sam zaista primetila u jednom BKM-333 jeste otpadanje bočnih sedišta kod zadnjih vrata. Doduše drvenih iz pokojnih Zijača, kojima nije ni u njima bilo mesto, ali naši vole da čerupaju i to ti je. Drugih problema nisam primetila, i realno ih i nema, jer ipak idu normalno, u šta sam se i uverila. Samo što su ih sve stavili isključivo na liniju 40, za sve ostale koga briga.
I ako su malo propali, propali su zbog izuzetno lošeg održavanja i zanemarivanja. (kao ona dva sa slika sa reportaže)
Inače me interesuje šta je sa onim BKM-333 zelenim što je imao Otp-banku na sebi. Njega takođe nisam videla nijednom od rekonstrukcije, ni dole u depou. Da l' su ga prefarbali, ne pogodim da ga vidim ili su i njega odneli? Pošto je taj često išao na liniji 29.

Oni su posle seče svih Zijača ostavili 4 koje kao neće da diraju. Međutim, oni da ne seku ne mogu da izdrže. Nikad nijednu od preostale 3 Zijače nisam videla dole u depou. Znači, najverovatnije je ostala ta jedna jedina. I ne mogu da izdrže i nju moraju da dokrajče! Ako neko ima konkretan dokaz da ih još ima, neka me ispravi. Bravo, GSP sam bez muzeja nijednu Zijaču neće da sačuva! Sramota!



Pitanje za sve:

Da li oni imaju toliki profit od sečenja svakog vozila? Ako nemaju, onda koja im je motivacija za brže-bolje sečenje vozila?





 
Smanjivanje troškova, potrrbe za prostorom, smanjivanje manipulativnih komplikacija.
 

Potreba za prostorom za šta? Kada neće da kupuju trole. Bila sam tako inspirisana da pišem i o toj temi večeras, van prethodnog posta (nije sasvim ista tema). O njihovom odnosu prema trolejbusima. Međutim, mrtva sam umorna, jedino malo kasnije ako prikupim snage.

Još da iskoristim i ovaj post kada imam mesta

@vucko
Da svesrdno podržim "Vratimo trolu 28"! Vidimo se u utorak!

 
И мени је исто била сумњива прича да кеца терају на сређивање, све је више личило да иде у Железник. Мада опет, сетимо се Лејланда који је био у лошем стању, али је само захваљујући ентузијазну једног човека спашен и сређен (нажалост не знам име тог човека, мислим да је ондашњи радник ГСПа, читао сам негде чланак о сређивању, била је и слика). Исто тако, један човек из Београда је учинио нешто што на први поглед звучи невероватно - нашао је олупину старог камиона из 1. светског рата са ураслим стаблом и детаљно је рестаурирао да то возило данас изгледа као фабричко. Значи потенцијал постоји, само је потребна воља. Нажалост, главешине ГСПа знају само да пребаце бригу на другога (у овом случају је био музеј науке и технике иако је ГСП сам имао боље капацитете за рестаурацију и чување два аутобуса и тролејбуса које је дао музеју него сам музеј), а традицију и историју да фалсификују неаутентичном репликом трамваја на коњску вучу.

Био сам у Дорћолу за ноћ музеја и за дан отворених врата, али тада је отворен само део до ковачнице, и ту изложе само музејске трамваје, Лејланда и ватрогасну Заставицу, а ја бих да одем у други део, да видим баш Тролзе и да их фотографишем. Штета што се 2149 черупа, могли су макар њега да среде и сачувају ако су Кеца отписали.
 
Mislim da bi sada i napetim vremenima bilo jako zanimljivo da se bace pare za restauraciju otpisanih vozila. Vozila koja nemaju nikakvu vrednost osim ljubiteljima starih vozila.
Iz tog razloga nema neke volje da se u okviru GSP-a pravi bilo kakav muzej.
Drugo to su velika vozila koja traže veliki prostor. Koliko bi mali broj vozila mogao da privuče posetioce koje ne interesuje javni gradski prevoz. Realno koliko god to surovo zvučalo ovde teško da će moći bilo šta.
 
Да сви размишљамо на тај начин, данас уопште не би било музеја. Код нас ријалити програми и кафанске говоранције сатиру културу до дна.
 

Nažalost.


Sada bih malo o nečemu drugom. Verovatno većinu vas odavde, a evo i za sve ostale, znate da je gradska uprava odlučila da ODUSTANE od kupovine novih trolejbusa. (Možete videti članak na Kuriru, ako niste našli, postaviću link) Kako su rekli, zbog nedavnog događaja (pretpostavljam da aludiraju na onaj sudar u Takovskoj). Nema veze što je to moglo da se desi sa bilo čim na točkovima (ubrzo posle toga se dogodio sudar autobusa sa tragičnim ishodom u Zemunu, šta sad će i buseve da sklone).

Uglavnom, oni su našli taj događaj kao dokaz da su trolejbusi loša vozila i da se ne bi trebala kupovati (iako se busevi stalno lupaju). Sećate se i koliko su neki detalji tog događaja bili neobični. Samo našli krajnje retardiran razlog da ih ne kupuju. Rekli su da će za te pare da kupe autobuse na gas koji kao manje zagađuju. Dakle gledajte. Bitno da su oni početkom godine obavili oslobađanje prostora i posekli trole.
Kakve god oni trole hteli da kupe (ako su uopšte zapravo hteli da kupe), bolje u krajnjoj liniji da su kupili ma kakve. Jer ova nekupovina trola (+ sečenje starijih prevremeno koje su ipak obavili) će značiti ukidanje trolejbuskog saobraćaja u Beogradu. Za koju godinu, ali će oni to gledati maksimalno da ubrzaju. Iako bi sa solidnim održavanjem verovatno mogli da izvezu bar još 10 godina, oni to neće sigurno dozvoliti.

Definitivno su odlučili da ostvare svoju inicijalnu užasnu zamisao na najperfidniji mogući način. Ako iko ima volje, trebalo bi da bar pokušamo da se borimo i da im ne dozvolimo da to ispune. Dok je vreme.

(Uglavnom dobro poznajem njihovu perfidnost, verovatno će i 'rekonstrukcija Savskog trga' da se dopuni i rušenjem Starog savskog mosta za njom, ali su me ovaj put i iznenadili, nisam baš ovakav tok stvari očekivala, možda me i još koji put iznenade)
 
По ономе што су раније причали разлог за куповину аутобуса на гас је загађење вахздуха, не знам одакле вам да је неко рекао да то има везе са тим сударом.
Мислим, наравно да тролејбус, за разлику од аутобуса на гас не загађује уопште, то не бих ни да коментаришем, али не треба увек веровати куриру
 
Koliko sam ja razumeo only_long_hair_lady, Kurir je sam "izanalizirao" da su ti događaji vezano za trolejbus, samo još jedan dokaz zašto ih ne treba kupovati, ne i da je tako odlučila (gradska) vlast. Naravno, svi znamo da to ima veze sa borbom se za kvalitetniji vazduh, i apsurdnošću da se to radi kupovinom novih CNG autobuisa, umesto trolejbusa.
 

@Fića

U pravu si, moja je greška, sad vidim, nije zapravo sudar kao razlog.
Izvinjavam se.
Zagađenje je razlog. Još gore. Totalni apsurd.


Zbog prekomernog zagađenja vazduha ti ćeš da kupiš bus koji manje zagađuje (ali ipak zagađuje) umesto trole?

:shock: :shock: :shock: :bash: :bash: :bash: :violina: :violina: :violina:
 
Jel moze link ka tekstu? Probao sam da guglam, ali nisam našao ništa slično.
 
Мени је то болесно, али чињеница је да већи проблем Београду (и не само ваздуху, него генерално) представља недостатак зглобних аутобуса, и то што многи од њих имају евро -1 стадард мотора.
Ваздух ће се заменом старих аутобуса поправити, реално је то хитније него замена БКМ, а они су рекли да ће у наредних пет година купити 40 тролејбуса сигурно.
Свакако, ни о чему не треба ни разговарати док не видимо тендере и остало, овако то што неко каже нешто пред изборе ништа не значи.
 
A da li je neko pomislio koliko se moze zaraditi prodajom kontaktne mreze? Neko bi bas lepo mogao da omasti brk. Sve sto se u poslednje vreme radi, radi se da bi se nekom uterale debele pare u dzep. Da li gradjani imaju ikakve koristi od toga uopste nije vazno.
 
Polako. Promeniće oni te odluke još nekoliko puta.
Tumaraju kao guske u magli. Koncepciju i viziju nemaju, a bogami ni pameti.
Sad celu organizaciju diktiraju kocke.
U zagađenom gradu u centru izbacivati elektroprevoz a uvoditi dizel?Suludo. Autobus na 22a. Neverovatno.
 

@Fića

Neka oni ne kupe sad te trole, realno nije ni hitno. (Samo me iritira što je bilo urgentno da se pobacaju Trolze) Nego se bojim da ovo ne sazri u totalnu nekupovinu novih trola.

O kvalitetu buseva kakve će da izaberu neću ni da govorim. Ako su već hteli takve na gas, što ih u ovoj sad prethodnoj nabavci nisu uzeli?

@Dart

Evo linka. Moja je greška što sam mislila da sudar ima veze sa ovim. Ja sam ga bukvalno našla random guglanjem pre neko veče (posle posete Dorćolu).

Nikakva Kurirova analiza, već izjava samog čelnika.

https://www.google.com/amp/s/www.ku...cistiji-beograd-izdvojicemo-65-milijardi-evra

Bojim se. Sećam se dobro šta su pričali pre godinu dana za trolejbuse, čitala sam i forum iz tog vremena. Ovo je još gore od nulte koristi zamene trole ekobusom. Još više me plaši što oni na kraju ostvare svaku ideju koja im padne na pamet.
 
Fića":meap0oac je napisao(la):
Ваздух ће се заменом старих аутобуса поправити, реално је то хитније него замена БКМ

Uticaj autobusa na kvalitet vazduha je zanemarljiv.
Procene su da saobraćaj učestvuje sa oko 20% u ukupnom zagađenju. Hiljadu GSP autobusa je kap u okeanu od oko 700 hiljada vozila u Beogradu.

@only_long_hair_lady
Verovatno je mislio samo na planiranu nabavku zglobnih autobusa.
https://www.danas.rs/ekonomija/vesiceva ... ez-ucinka/
 
Vrh