Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706355#p706355:14hskix6 je napisao(la):
1111 » 08 Feb 2020 03:34 pm[/url]":14hskix6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706323#p706323:14hskix6 je napisao(la):
Express » 08 Feb 2020 02:10 pm[/url]":14hskix6]
Sve to baš lepo zvuči, sad koliko će se postići u praksi ostaje da se uverimo narednih godina...

...Sistem će biti znatno efikasniji tako da troškovi ne bi trebalo da predstavljaju problem. Grad će skinuti sa svoje grbače privatnike (verovatno osim minibusa)
Sa ovim se slažem i od početka govorim da je grad pogrešio što je na 10 godina dao neke od najunosnijih linija privatnicima. Šteta što ovaj plan o obnovi GSP-a nisu smislili ranije, pa da su potpisali na 5 godina.

Uz to 5 godina je i više nego dovoljan rok kako za gradnju Kosmaja 2 tako i za realizaciju nabavki novih vozila što uključuje i zamenu najlošijih trola. Jednostavno nisu pipali ništa godinama, osim što su praznili gradsku kasu mnogo većim udelom budžeta namenjenog privatnicima. Sve je to štetilo kako GSP-u tako i gradu.
 
Fića":1kloqp4f je napisao(la):
Месечна карта у Варшави за 1. зону (стварну прву зону која обухвата цео град), кошта 25 евра. У Прагу месечна карта кошта 22 евра. У
Будимпешти 28 евра.

Упоредите њихова возила, њихову организацију, њихове мреже линија, њихово поштовање реда вожње, па онда реците да је проблем у Београду што карта кошта ''премало'' или што људи не плаћају превоз.


Karte pokrivaju samo trećinu troškova u Beogradu, šta god bio razlog. U takvoj situaciji GSP ne može mnogo da bira.
Takođe države iz EU mnogo manje košta nabavka, jer dobijaju novac iz EU fondova (posebno istočni blok). https://budapest.hu/Lapok/2018/ujabb-ko ... estre.aspx
 
Новац за куповину трола обезбеђује град као такав, а не ГСП.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706754#p706754:1n6ms6s7 je napisao(la):
Dart » Ned Feb 09, 2020 4:32 pm[/url]":1n6ms6s7]Bolje rečeno da ima para kao u Norveškoj. Bergen ih je platio preko 800 hiljada po komadu, što je realno mnogo.
Pošteno, ali ne vrti se sve oko nabavne cene.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706785#p706785:1n6ms6s7 je napisao(la):
Dart » Ned Feb 09, 2020 6:43 pm[/url]":1n6ms6s7] Odnos grada prema GSP-u je kao da prosjaku daju milostinju.
A odnos GSPa prema sopstvenoj imovini je još gori. Preduzeće kome nestaju autobusi i beskućnici im neprimetno umiru po depoima a njihov odgovor na sve to je ''nemamo saznanja''. Ne jede GSP toliko niska naplata karata niti niska cena istih, nego rupe koje je sam sebi napravio.


Inače prošao sam juče pored pogona Dorćol. Krcat je zglobnim BKMovima koji stoje i polako trunu. Videh i jednu staru Trolzu.
 
Зглобни БКМ раде скоро сви, али само радним данима. Наравно, то да су дотрајали је чињеница.

А што се тиче ГСП-а не може нико да ме убеди да се "нема довољно пара" да се заврне шраф на огледалу у соларису које се клати већ годину дана, или да морају да се залепе новине као "заштита од сунца" на потпуно нов аутобус.

Људе једноставно не занима, ни ГСП, ни секретаријат, ни возаче, ни мајсторе, ни путнике
 
Ma neće da drže i održavaju bilo šta što ne može da se popravlja na isti primitivan način ko FAP 13 od pre 60 godina. To je taj mentalitet.
Otkad znam za sebe, GSP je bio i ostao sinonim za aljkavost i lenjost.
 
Fića":3q7wr303 je napisao(la):
Новац за куповину трола обезбеђује град као такав, а не ГСП.
Upravo to i jeste poenta.
 
Ovde se nešto vrlo čudno dogodilo. Ti ljudi su pobegli, a policija nije dugo došla. Na tviteru kažu i celih 40'.
Nadam se da je trolejbus bio od onih okruglookih. Sad bi bila prilika da se vrati u fabrički izgled.
 
Хм, баш дуго време чекања полиције која је ту одмах у Мајке Јевросиме.
 
Ne, ovo NIJE 29, ovo je 22 #radosti

PicsArt_02-10-08.44.37.jpg


Zatim miting užurbano kreće ka stanici na Slaviji

20200210_084945-1.jpg


Evo i ovog mog dragog primerka od pre neki dan, zaista je postalo prava senzacija ih videti <3 Rasklimatana drndava šklopocija (iz milošte) kreće na posao <3 <3 <3

Kao da ih namerno ostavljaju u garaži samo da propadnu.

20200206_093226.jpg

 
U petak ih je pre podne na 40 bilo nekoliko. Spolja izgledaju jadno. Pored uznapredovale korozije, na jednom sam video na desnom točku treće osovine skoro zgužvanu felnu koja je potpuno van balansa i vremenom će, neminovno, razbiti ležajeve. To je tipičan primer kako se (ne)održavanjem izazivaju novi, veći i skuplji kvarovi. Zanimljivo, svi trolejbusi koje sam video tog dana, imali su dobre gume.
Da li neko zna, koji su najčešči, tipični razlozi, zbog kojih BKM vozači isključuju? Zanima me da li su na mehaničkim - autobuskim sklopovima, ili elektro.
 
Imam rupe u vremenu ovih dana, pa ću svakako otići dole još jednom da vidim stanje, sad posle "čišćenja" (Nameravala sam ovo već duže vreme, ali nisam nikako imala vremena ni da mrdnem). I uradim po neki report. Možda i već danas ako niko od društva ne dođe.
 
U utorak, 18.2.2020. je sledeća akcija inicijative Vratimo trolu 28. Sutra ću navesti detalje.
 
@only_long_hair_lady

Ljudi zaboravljaju da su tim trolama bili popucali zglobovi relativno rano, da su malo vozile, da su im i pored svega toga pootpadala sedišta, da ih i dan danas zbog svega navedenog maksimalno štede, zbog čega inače ni ne voze koliko bi trebalo. Da li Solarise tako štede i da li planiraju da ih drže 18 godina koliko žele da ograniče? Zapravo deo će otpisati (ne obavezno slati na otpad, tj. prodaće ih) već 2025 s 13 godina starosti.

Za podsetnik satelitski snimak Dorćola, čisto da se vidi koliko se pomenuta vozila koriste: https://www.google.com/maps/@44.8242255 ... a=!3m1!1e3

Svi stari BKM, solo i zglobni na broju u okviru pogona, Trolzi 7 (bilo otpisanih još davno) a od najnovijih BKM 24 van hale, ostatak na linijama. Inventar najnovijih BKM broji 83 vozila. Ajd da kažem da ih je još 4 bilo u hali a 55 na radu, onda bi izlaznost izašla 66% ili 2/3. Ovo je pretpostavljam stariji snimak kada 21 i 22 nisu bile skraćene, a Trolzi bilo više.

Nasuprot tome stariji snimak (pre dolaska BMC) pogona Novi Beograd: https://www.google.com/maps/@44.8081771 ... a=!3m1!1e3

Od 100 Solarisa koliko ih pomenuti pogon ima na stanju u garaži 8 od kojih su neki bili u rashodu.

GSP statistika na dan 31.12.18: http://www.gsp.rs/statistika.aspx

Ako su odneli 6 Trolzi ostalo je samo 15 zglobnih od kojih 12 više leže u pogonu nego što voze, a iz gore navedenih razloga. A solo na pretek, uz to pola ni ne vozi. Ni staro ni novo. 5 Higer elektrobusa isto katastrofa.

Nema statistike za 2019. Ni ne smeju da pokažu koliko se udeo solo povećao, a zglobnih smanjio, kako kod trola tako i kod autobusa. I ovo zglobno što je bilo u inventaru 31.12.18 pola nije vozilo. U narednih 5 godina treba da izokrenu situaciju tako da inventar bude istovremeno veliki uz visoku izlaznost vozila na linije.
 
Neverovatno da i pored svih negodovanja nezadovoljnih gradjana,i dalje nisu vratili 28. :/
Jesu li oni svesni da pojacavanjem 40. & 77. nije poboljsan prevoz,ionako se samo zaglave pa ih nema dugo.

Sto je najgore i 19cu su sredili,pa je sad guzva na 31 jos veca (a kao da do sad nije bila ogromna).
Slavija je sada mesto za izbegavanje,a prilikom rekonstrukcije je bilo to da se sve izmesta sa kruznog toka da bi saobracaj bio bolji.
A danas se tu okrecu trole & 22A,prolazi 31. (u spicu ne prolazi),i sve ostale linije i to je jedan veliki nered.

Zasto ? Zbog onih kocki na trgu....svaka cast na pameti,i zivotinje bi bolje organizovale.

Iskreno se nadam da ce vratiti na staro,bilo je 100x bolje.
 

@Express
Jako je čudno i da ako ima problema sa tim trolama da su se BAŠ NAPRASNO SADA pojavili oko rekonstrukcije Trga, a pre toga je sve išlo normalno i stare Trolze.

Sve im je bilo kol'ko - tol'ko okej, i sad odjedanput oni brinu o kvalitetu i sve je previše loše.

Što se tiče Trolzi dve su već bile rasečene još 2012. i 2013. (ima i slika jedne od njih neposredno pred nošenje na otpad). A bilo ih je 12 ukupno koliko znam.

Često idem i po Novom Beogradu, tako da i tamo znam situaciju. Solarisa (buseva koje inače volim koliko i trole) je takođe rapidno sve manje na ulici. Malo malo pa neku novu liniju prekrste u solo (sa obavezno Higerom ili BMC ako ide ka Tošinom bunaru). Osim toga, u onom planu sam videla da ih imaju tek oko 20-30 (iako mislim da su ih kupili 120), negde ovde sam to već napisala. I 77 je duže vreme bila solo BMC, pa kad su ukinuli 28 oni je vratili na duplo.

@KizaNoSleep

Strašno, da ih toliko ne zanima kako je narodu?
Užas Božiji, imaš i gore dokumentovano koliko ljudima prijaju njihove 'reforme'.
 
Moskva je uvela te elektro buseve na 3 bivše trolejbuske i rezultati su jako loši (angažovano je skoro duplo više vozila, a turaža ostala ista)
 
У Москви је од скоро 80 тролејбуских линија колико је било 2016. остало типа 30, и све ће ускоро бити укинуте. На 15 линија ако се не варам раде електробуси (са гомилом више возила и већим интервалима као што је рекао @Dart), на осталима су дизели.

Мрежа је намерно и системски уништена због блискости градске управе са људима који производе електробусе и дизел аутобусе. Због тога је и тролза, са временом, пропала.

Неколико чињеница: стоје у гомилама и пуне се заједно на окретници (на свакој има по 5-6 пуњача) док на линији ради минималан број возила, имају грејање на дизел, и зими троше скоро четвртину горива које потроши дизел аутобус.
 
Izgleda su baš uvećali broj elektro buseva, Sada rade na 20 linija (7 trolejbuskih, 12 autobuskih i jednoj novoj). Pre par meseci kada sam čitao o tome nije ih bilo ni upola manje.
 
Од тих 12 аутобуских линија аутобуских линија, 5 су до 2017-2018 биле тролејбуске такође. Глупа и неоснована замена на аутобусе и електробусе уз објашњавање грађанима да евро 5 мотор чини мање штете човека од контактне мреже у граду.
 
Naredni protest zbog ukidanja trole 28 održaće se u utorak 18.2. u 18h, na Studentskom Trgu. Tom prilikom otvorićemo spomenik troli 28. Uskoro detaljnije informacije. Vidimo se!
 

Poseta Dorćolu

Evo i tog report-a nakon moje posete Dorćolu.

Dok sam obilazila ovaj zabačeni deo gde su uglavnom otpisani trolejbusi i tramvaji, bilo je sve okej. Oslobodili su vidno mesta, sećam se kada sam tu bila prošli put da je bilo par Trolzi i tramvaja. Prljavo je, vidi se sve đubre od tih vozila koja su nekada tu stajala. Izgleda da su osim trolejbusa poneli na seču i podosta tramvaja. Evo i slika tog dela.

20200210_144326-2.jpg


Pogledajte prilog 8

U delu koji je bliži Dušanovoj ima par tramvaja - svi Švajcarci, sem jednog Čeha i jedan zglobni BKM. Lepo možete videti njihov odnos prema njima. Ne moram ništa dalje da objašnjavam. Slika govori više od 1000 reči.

20200210_144110.jpg


A ovaj sa zelenom bradom je stajao na bukvalno istom mestu i prošli put.

20200210_143837.jpg


Evo sad s druge strane. Zijača 2149 - čudo i dalje je tu. E nju mi je bilo nezgodno dok sam slikala. Htela sam baš lepo da je uhvatim, ali opet nije dobro da me vide ljudi tamo. I u početku sam bila vrlo obazriva i gledala dobro da stanem da me niko ne primeti. Međutim nikako mi nije polazilo za rukom da je celu uhvatim. Čim sam napravila ovu 'smeliju fotografiju' koju vam šaljem u nastavku, jedan od njih me je primetio. Iskreno, nije mi bilo svejedno. Ništa mi nisu posebno prišli ni dobacili, međutim, videla sam da je jedan otišao s druge strane Dunavske i išao malo za mnom, pravila sam se luda.
Uporedila sam posle sliku iste trole sa foruma, iz negde oktobra. Srednja vrata su u istom položaju, što znači da joj niko mesecima nije prilazio. (A ja se nadala da ću je videti na grejanju mreže, hehe) Skinuli su i jednu hvataljku za pantograf. Kada sam se još detaljnije udubila u sliku, primetila sam da su oni zapravo skroz skinuli sajle sa pantografa i vrhove sa njih. Ako bolje pogledate sliku, i vi ćete primetiti. Takođe, znatno je propala tokom ovih par meseci negledanja. Otprilike se i nju spremaju da pošalju. Ostale 3 za koje se reklo da su preostale nikada nisam zatekla dole, tako da su i one izgleda davno ispraćene.


20200210_144555.jpg


E sad, možda i najvažnija svrha mog obilaska. Trolze i opšte stanje duplih BKM-ova tokom radnog vremena. Što se tiče Trolzi, konstatovala sam da su ih verovatno većinu isekli. Zapazila sam ih 4. Među njima je i prvi dupli beogradski trolejbus (ako je to bio 2153), ofarban u kolor-šemu s početka radnog veka (možda i jedino valjano što su uradili), jedan skroz crveni (a bilo ih je baš dosta prethodni put kad sam ih videla) i dva skroz narandžasta. Dakle, bar ih je nešto ostalo. Što se tiče duplih BKM-ova, sem onih 2-3, zaista ostalih nije bilo, tako da ipak šljakaju. (Očigledno se i dalje ne krećem dovoljno tom rutom :) ) Evo i slika u nastavku. Nisu tako dobre. Videla sam kućicu kod ograde, a bojala sam se da sam im već svima na oku, pa nisam smela još puno da se zadržavam.

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2

Usput možete videti i uredno naslagane BKM-ove 201, baš fino ovako izgledaju u depo-u.

Pogledajte prilog 1

Nadam se da moj report nije prenatrpan i iskreno se nadam da će vam se svideti. :) :) :)

 
Vrh