[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706274#p706274:387gcq4f je napisao(la):
Fića » 08 Feb 2020 11:09 am[/url]":387gcq4f]А у чему је смисао избацивања трећих врата? Мислим да је то погубно за Београд
Kako u čemu, pa šta će ti treća kad ga registruješ za max 79+1 umesto 106+1 i to za fider liniju dužine 4-5km? Kolika je razmena putnika na takvoj liniji? Ukoliko većinu solo trovrataša na gradskim linijama zamene zglobni onda ti za solo ostaje vrlo malo mesta, i to sigurno ne u "cattle truck" izvedbi.
Ne zaboravi da bi po planu za 6-7 godina prva faza metroa bila u funkciji. Treća vrata gutaju 4 sedišta, smanjuju pouzdanost a povećavaju troškove održavanja. U takvim suštinski drugačijim uslovima (hub&spoke sistem) ista su sasvim besmislena, osim na linijama kao što su 32, 26, 309 (i drugim prigradskim, u gradu retko) gde ne može zglob. Takođe broj solo vozila na gradskim linijama neće biti toliko veliki s obzirom na najavljene velike nabavke zglobnih. Autobusi s troja vrata registrovani na preko 100 putnika predstavljaju nestandardnu verziju koja se eto "primila" (postala uobičajena) kod nas usled nedostatka metroa (u istočnom bloku i sa metroom zbog velikog opterećenja usled nižeg stepena motorizacije posebno u Mađarskoj pre 40 godina), odnosno u Italiji gde što kraće zadržavanje na stajalištima zbog zakrčenih uskih ulica predstavlja veliku prednost.
Recimo na liniji 521 do Vidikovca uz svraćanje na terminal Železnik M1 treća vrata su potpuno besmislena. Trovrataši se koriste na još većoj nebulozi za takvo vozilo - 87 samo zbog toga što GSP prilagođava konfiguraciju prema najopterećenijim linijama jer ne deli vozni park po tipu linija, odnosno opterećenju. Metro može okrenuti ideologiju praktikovanu već pola veka naglavačke. Vozio sam se na Eko 1 Higerom s dvoja vrata i zadržava se tačno onoliko koliko je predviđeno (ništa duže od trovrataša) jer je red vožnje prilagođen registrovanom kapacitetu vozila, a koji je manji od uobičajenog za vozila s troja vrata.
Osim navedenog i dan danas postoji veliki broj linija tipa Eko 1, 30, 32E, 35L, 36, 38, 38A, 38L, 44, 54, 56L, 57, 68, 72, 76, 81, 81L, 87, 92, 102, 105L, 106, 107, 109, 110, 202, 404, 405L, 501, 502, 503, 504, 512, 532, 533, 534, 602, 603, 606, 700, 705, 706E za takva vozila, pojedine uz pojačan takt.
Evo još slika Belkommunmaša E321:
Stari sa domaćim beloruskim delovima:
https://autoreview.ru/images/gallery/%D ... 151212.jpg
Novi sa zapadnoevropskim delovima:
https://autoreview.ru/images/gallery/%D ... E32100.jpg
https://autoreview.ru/images/gallery/%D ... C_0070.jpg
https://autoreview.ru/images/gallery/%D ... C_0067.jpg
https://autoreview.ru/images/gallery/%D ... C_0089.jpg
Sunce ti, koliku razliku na prvi pogled napravi samo završna obrada. Pitam se da li su klimavi kao nesrećne trole, moguće da su čvršći s obzirom na potpuno drugačiju konstrukciju. Vidi se da se prilagođavaju tržištu, da su na prekretnici.