Šta je novo?

Trolejbusi

Бмц аутобуси су плаћени више него што би били плаћени Соларис аутобуси. Соларис је понудио нижу цену на тендеру а за поприлично квалитетнији производ. Поента приче је да квалитет не занима превише оне који су на челу града већ само како да покраду што више пара. Проблем је што овај народ одржава идиоте на власти и све гори и гори долазе из године у годину.
Slažem se sa tobom, ali bih skrenuo pažnju na jednu stvar. Svi mi (na prvo mesto stavljam sebe :D ) zaboravljamo jednu bitnu stvar koja se tiče cena na tom tenderu. Tender je raspisan dva puta, a da bi se osigurali da će pobediti BMC, drugi put su dodali uslov da uvoznik ili proizvođač autobusa moraju učestvovati u zajedničkoj ponudi sa bankom/bankama ili lizing kućom/kućama (uopšteno, drugi put su autobusi nabavljani putem finansijskog lizinga). Te dve cene koje su plasirane u javnost su ukupne cene, koje uključuju cenu vozila, održavanja, popravki, obuke i lizinga. Cena koju je tada ponudio BMC i cena koju je ponudio Solaris se tako gledano realno ne mogu porediti. Zbog čega? Zbog toga što je u cenu BMC uračunata naknada za lizing i sve što ide uz lizing, dok u cenu Solarisa te stavke nisu uračunate, jer Solaris nije imao vremena da napravi ponudu sa nekom lizing kućom i da u cenu ubaci naknade i troškove lizinga. Ako uzmemo u obzir da je naknada za lizing i stavke koje idu uz lizing kod BMC bila malo više od 38.000 eura po autobusu, dolazimo do ukupne cene lizinga od 3.824.000 eura za 100 autobusa. Kada se ta cifra oduzme od ukupne cene od 34.234.000 eura koju je ponudio BMC, dolazi se do cene od 30.410.000 eura, koja je uporediva sa Solarisovom ponudom koja je iznosila 33.040.000 eura. Obzirom da za Solaris nemamo pojedinačne cene za vozilo, održavanje, nabavku rezernih delova i obuku, onda možemo porediti ove dve cene po autobusu, pa bi onda za BMC cena po autobusu bila 304.100 eura (samo za autobus odlazi 279.500 eura, a ostalo ide za nabavku delova, održavanje i obuku), a za Solaris 330.400 eura. Dakle Solaris je tako gledano bio skuplji 26.300 eura po komadu. Siguran sam da bi Solaris bio skuplji i u situaciji da je nastupio u zajedničkoj ponudi sa lizing kućom. Upravo se u održavanje, nabavku rezernih delova, lizing itd. najviše može ugraditi. Zato i većina nabavki ide preko uvoznika vozila, koji su povezani sa vrhom, a svaki uvoznik ima svoj deo kolača u celoj priči. Nažalost kod nas je glavni kriterijum za nabavku autobusa što niža cena, pa i nije čudno što nabavljamo niskobudžetne brendove.
 
Zasto sam upravo video “29л Студентски трг” trolu 2003 sa cudnim fontom? Zar nije to ustvari 19 onda 😍😍.
 
Ja sam juče video na Terazijama električnog Higera na liniji 22AA, šta god im to AA značilo. Isto je bio neki čudan font i natpis "Trg Slavija"
 
Desetak trolejbusa se nanizalo kod Glavne pošte, smer ka centru / Zvezdari. Mislim da je bilo negde oko 17:45
 
Скоро сваки дан цркавају троле на све стране, мислим да никад није било овако. Хоћемо ли добити нове троле или планирају да их сахране болесници?
Čim se formira gradska vlast, Savo Manojlović i ostali opozicionari bi morali opet na Gazelu, i održavati proteste svakodnevno sve dok se ne raspiše tender za nove trole. Nažalost, ne postoji drugi način da se lopovsko-škartokratska naprdnjačka gamad spreči da ukine ceo trolejbuski podsistem. Skupo zemljište na kome se sada nalazi trolejbuski depo im je odavno zapalo za oko, i neće se tih miliona odreći osim ako ih narod žestoko ne pritisne na ulici, baš kao oko Rio Tinta 2021. Zar se nisu ljudi iz Sremčice blokadama baš sad skoro izborili da se sklone kršine sa 511 koje su im lipsavale svaki dan?

Izgleda da se jedino ulicom mogu naterati i da konačno završe Bulevar Patrijarha Pavla, ili bar počnu da ga završavaju posle 6 i po godina kleptostrukcije zbog koje i dalje nemamo trojku i niko živ na zna kada ćemo je dobiti. Isto to ako im stvarno padne na bolesni um da proteruju tramvaj iz Pariske. Trebalo se na taj način boriti i protiv njihove nacionalne veleizdaje i to još odavno, da je bilo više sveta na skupovima mogle su biti sprečene mnoge stvari još pre 10-12 godina čije posledice trpimo danas, al ajd nije tema ovde.
 
Poslednja izmena:
Definitivno su se nameračili na Dorćol, a dok trolejbusi voze depo im je smetnja da tamo grade novu svoju pranicu para kao što je BNV. To im je puno veći kriminalni interes od nameštenog tendera za 30-50 trola, čak i ako opet diluju sa Bozankajom.
Ako 40 opozicionih odbornika u gradskoj skupštini o ovoj temi bude ćutalo kao što je do sada i ako ne bude protesta na ulici, "Beograd Sutra" će biti Beograd bez linija 19, 21, 22, 28 i 40, a na 29 i 41 će umesto trola ostati samo BMC kanturine sa upola proređenim taktom.
 
Čitam na netu da su dve trole 29 zaredom crkle od Slavije ka Krstu...
 
Govorio sam za N1 o trolejbusima. Povod su bile klima uređaji, ali sam ukazao i na to da hitno moraju da se kupe novi trolejbusi jer nema dovoljno trolejbusa ni da pokriju linije 21 i 40 pa ih zamenjuju stari Ikarbus autobusi stari skoro 20 godina.

 
Koji su to Ikarbus autobusi stari skoro 20 godina? Na 21 rade skoro pa samo Higeri koji su stari svega par godina, na 40 sam viđao uglavnom novije autobuse takođe. Nemojte sad i vi kao Grad dok uvaljuje linije Streli "prosečna starost vozila na potezu 700 je 17.92 godine" dok je realnost da nema nijednog toliko starog autobusa, a kamoli da je prosek. Drugo je što ne radi klima koja može da se popravi, ali da je istina da su i približno stari ovoliko, nije.
 
uh, i ja sam za to da se kupe nove trole, i mrzim Higere jer mislim da su kante, ali… kad idem na posao uvek ganjam 21A jer mi uvek naidje higer gde piči klima, ako moram sa 29, prepunom, bez klime, na posao dodjem kao da sam došao iz saune
 
meni je neverovatno da je uopšte ta izmišljena prosečna starost zglobnih buseva od skoro 18 godina potpuno prošla ispod radara kritike. to bi trebalo da bude prvo pitanje doktoru šapiću kada se neko bavi ovom temom. jer druge stvari mogu da budu stvar ukusa ili gledišta, ali navedena prosečna starost zglobnih autobusa od 18 godina je čista i lako dokaziva laž i nešto za šta može (i trebalo bi) direktno da se odgovara, budući da nije izneto u neobaveznom razgovoru u kafani, već u dokumentu kojim se određuje strategija javnog prevoza i budućnost tj. opstanak jednog od najvažnijih gradskih preduzeća. ja uopšte nisam iznenađen, jer sam već ovde pisao da je šapićeva ekipa ljudi koja se bavi prevozom ekipa termita koja nije ni prići bilo kojoj prethodnoj - neuporedivo je štetnija. ali gle čuda, srpska opozicija ponovo slučajno maši fudbal.

ako je uopšte potrebno objašnjavati nešto toliko očigledno - nikada, pa ni u najkriznijim vremenima, prosečna starost autobusa u gsp-u nije bila ni blizu 18 godina.
 
meni je neverovatno da je uopšte ta izmišljena prosečna starost zglobnih buseva od skoro 18 godina potpuno prošla ispod radara kritike. to bi trebalo da bude prvo pitanje doktoru šapiću kada se neko bavi ovom temom. jer druge stvari mogu da budu stvar ukusa ili gledišta, ali navedena prosečna starost zglobnih autobusa od 18 godina je čista i lako dokaziva laž i nešto za šta može (i trebalo bi) direktno da se odgovara, budući da nije izneto u neobaveznom razgovoru u kafani, već u dokumentu kojim se određuje strategija javnog prevoza i budućnost tj. opstanak jednog od najvažnijih gradskih preduzeća. ja uopšte nisam iznenađen, jer sam već ovde pisao da je šapićeva ekipa ljudi koja se bavi prevozom ekipa termita koja nije ni prići bilo kojoj prethodnoj - neuporedivo je štetnija. ali gle čuda, srpska opozicija ponovo slučajno maši fudbal.

ako je uopšte potrebno objašnjavati nešto toliko očigledno - nikada, pa ni u najkriznijim vremenima, prosečna starost autobusa u gsp-u nije bila ni blizu 18 godina.
Opozicija nema niti jednu jedinu osobu koja prati temu javnog prevoza, a posebno nabavke autobusa, ugovore, tendere, organizaciju saobraćaja, podsisteme u istom. Ako ima dvoje, troje i da prate, jedina kvalifikacija im je da se istim voze.

Novinarima je svaki autobus GSP uz sliku autobusa iz Amerike. Evo, ovi sa N1 su čuli da postoji trolejbus jer se neka novinarka vozi trolom na posao.

Prosečna starost vozila je, samim tim, informacija koju niko nije ni primetio. Opoziciji su autobusi stari 20 godina, novinari ovu informaciju ne umeju da provere i prenose je slepo, Šapić i ekipa činjenicu da su svi nesposobni lepo iskorišćavaju i notorne laži ove vrste opušteno provlače kroz tenderske dokumentacije i strategije razvoja javnog prevoza. Svima super.
 
Vrh