Slažem se sa tobom, ali bih skrenuo pažnju na jednu stvar. Svi mi (na prvo mesto stavljam sebe ) zaboravljamo jednu bitnu stvar koja se tiče cena na tom tenderu. Tender je raspisan dva puta, a da bi se osigurali da će pobediti BMC, drugi put su dodali uslov da uvoznik ili proizvođač autobusa moraju učestvovati u zajedničkoj ponudi sa bankom/bankama ili lizing kućom/kućama (uopšteno, drugi put su autobusi nabavljani putem finansijskog lizinga). Te dve cene koje su plasirane u javnost su ukupne cene, koje uključuju cenu vozila, održavanja, popravki, obuke i lizinga. Cena koju je tada ponudio BMC i cena koju je ponudio Solaris se tako gledano realno ne mogu porediti. Zbog čega? Zbog toga što je u cenu BMC uračunata naknada za lizing i sve što ide uz lizing, dok u cenu Solarisa te stavke nisu uračunate, jer Solaris nije imao vremena da napravi ponudu sa nekom lizing kućom i da u cenu ubaci naknade i troškove lizinga. Ako uzmemo u obzir da je naknada za lizing i stavke koje idu uz lizing kod BMC bila malo više od 38.000 eura po autobusu, dolazimo do ukupne cene lizinga od 3.824.000 eura za 100 autobusa. Kada se ta cifra oduzme od ukupne cene od 34.234.000 eura koju je ponudio BMC, dolazi se do cene od 30.410.000 eura, koja je uporediva sa Solarisovom ponudom koja je iznosila 33.040.000 eura. Obzirom da za Solaris nemamo pojedinačne cene za vozilo, održavanje, nabavku rezernih delova i obuku, onda možemo porediti ove dve cene po autobusu, pa bi onda za BMC cena po autobusu bila 304.100 eura (samo za autobus odlazi 279.500 eura, a ostalo ide za nabavku delova, održavanje i obuku), a za Solaris 330.400 eura. Dakle Solaris je tako gledano bio skuplji 26.300 eura po komadu. Siguran sam da bi Solaris bio skuplji i u situaciji da je nastupio u zajedničkoj ponudi sa lizing kućom. Upravo se u održavanje, nabavku rezernih delova, lizing itd. najviše može ugraditi. Zato i većina nabavki ide preko uvoznika vozila, koji su povezani sa vrhom, a svaki uvoznik ima svoj deo kolača u celoj priči. Nažalost kod nas je glavni kriterijum za nabavku autobusa što niža cena, pa i nije čudno što nabavljamo niskobudžetne brendove.Бмц аутобуси су плаћени више него што би били плаћени Соларис аутобуси. Соларис је понудио нижу цену на тендеру а за поприлично квалитетнији производ. Поента приче је да квалитет не занима превише оне који су на челу града већ само како да покраду што више пара. Проблем је што овај народ одржава идиоте на власти и све гори и гори долазе из године у годину.
Mislim da je to duža verzija 22L (Studentski trg - Crveni krst).Zasto sam upravo video “29л Студентски трг” trolu 2003 sa cudnim fontom? Zar nije to ustvari 19 onda .
Trola je bila kod Beo shopping centra, zaboravih da kazem.Mislim da je to duža verzija 22L (Studentski trg - Crveni krst).
Onda jeste do Konjarnika. Ne vidim problem da lepo stave 19, kad je obična zapravo 19L.Trola je bila kod Beo shopping centra, zaboravih da kazem.
Mislim da nema šanse.Valjda ce napokon biti 19 do Studenjaka kao u stara vremena… Sudeci po ovome,mozda.
Čim se formira gradska vlast, Savo Manojlović i ostali opozicionari bi morali opet na Gazelu, i održavati proteste svakodnevno sve dok se ne raspiše tender za nove trole. Nažalost, ne postoji drugi način da se lopovsko-škartokratska naprdnjačka gamad spreči da ukine ceo trolejbuski podsistem. Skupo zemljište na kome se sada nalazi trolejbuski depo im je odavno zapalo za oko, i neće se tih miliona odreći osim ako ih narod žestoko ne pritisne na ulici, baš kao oko Rio Tinta 2021. Zar se nisu ljudi iz Sremčice blokadama baš sad skoro izborili da se sklone kršine sa 511 koje su im lipsavale svaki dan?Скоро сваки дан цркавају троле на све стране, мислим да никад није било овако. Хоћемо ли добити нове троле или планирају да их сахране болесници?
Odose nam 21. svi preostali Ikari i Mercedesi .Икарбусе врати се, све ти је опроштено.
Opozicija nema niti jednu jedinu osobu koja prati temu javnog prevoza, a posebno nabavke autobusa, ugovore, tendere, organizaciju saobraćaja, podsisteme u istom. Ako ima dvoje, troje i da prate, jedina kvalifikacija im je da se istim voze.meni je neverovatno da je uopšte ta izmišljena prosečna starost zglobnih buseva od skoro 18 godina potpuno prošla ispod radara kritike. to bi trebalo da bude prvo pitanje doktoru šapiću kada se neko bavi ovom temom. jer druge stvari mogu da budu stvar ukusa ili gledišta, ali navedena prosečna starost zglobnih autobusa od 18 godina je čista i lako dokaziva laž i nešto za šta može (i trebalo bi) direktno da se odgovara, budući da nije izneto u neobaveznom razgovoru u kafani, već u dokumentu kojim se određuje strategija javnog prevoza i budućnost tj. opstanak jednog od najvažnijih gradskih preduzeća. ja uopšte nisam iznenađen, jer sam već ovde pisao da je šapićeva ekipa ljudi koja se bavi prevozom ekipa termita koja nije ni prići bilo kojoj prethodnoj - neuporedivo je štetnija. ali gle čuda, srpska opozicija ponovo slučajno maši fudbal.
ako je uopšte potrebno objašnjavati nešto toliko očigledno - nikada, pa ni u najkriznijim vremenima, prosečna starost autobusa u gsp-u nije bila ni blizu 18 godina.
Druga deonica se radi, ka Trgu. Svakako će verovatno opet biti dosta ranije gotovo.Sinoc sam bio u 2005 i 2059 trolama koje su imale neku slabu klimu koja je duvala, bilo je prijatno iskreno, ali samo u toku noci kada nema sunca .
Lose vesti, ponavlja se leto prosle godine: https://www.busevi.com/izmena-na-liniji-29-zbog-radova-u-ulici-kralja-milana-od-22-06-2024/
Ponovo
Najgore od svega je datum