Šta je novo?

Trolejbusi

Nafte ima za još bar 50 godina ali EU je sad u fazi ekofanatizma i svi se nadmeću ko će da bude veći ''ekolog'' čak i ako matematički ništa ekološki nije postignuto ili je čak učinjena i veća šteta planeti nego da je u rezerovaru fosilno gorivo.
 
Danas baš nije bio dan za trole. GB 2080, ne uglu Vojislava Ilića i Strumičke stoji. Tek kad su ga trole, tri u nizu, 2 na 29 i 1 na 19, krenuli da zaobilaze, u kojima sam bio i ja, video sam da iza pomenute trole stoji protivpožarni aparat. Nešto kasnije, nakon što sam završio kupovinu u blizini, uhvatio sam 50 na Šumicama. Maltene na samom kraju Plavog mosta smo zastali. Vozač je otvorio vrata i odjednom je masa ljudi krenula da ulazi u već dobrano popunjeni autobus. Tek po primanju putnika i skretanju u traku pored, video sam kamio sa kulom koji popravlja kontaktnu mrežu. Inače, trolu sam uhvatio u Makenzijevoj, kada su 4 bile u nizu, tri pomenute i jedna koja je radila na 29L do Crvenog krsta.​
 
Dok mi razmatramo da li ćemo da zadržimo trolejbuski podsistem nemci pretvaraju autobuse u trolejbuse.

Мала исправка, ово су камиони са пантографом као на трамвајима или локомотивама, а не са тролама.
Имају у бившем СССР одавно тролејкамиони, али се обично користе као помоћна возила за интервенције или вучу тролејбуса.

Свакако ово што се ради у Немачкој може да буде прилика и за нашу аутоиндустрију.
 
Rusi imaju tererne trolejbuse zato što su im se 40ak godina principi razvoja i funkcionisanja gradova temeljli na masovnoj upotrebi trolejbusa a uz to su im mnoge fabrike bile u gradu ili tik uz grad. Međutim mnogo toga se promenilo od sovjetskog doba a dosta govori i činjenica da svi teretni trolejbusi koje i danas imaju, su napravljeni u doba SSSRa. Koliko mi je poznato, oni se više ne prave, sem možda poneki primerak za specijalne potrebe.

Što se EU ekofanatizma tiče, iskustvo je pokazalo da u svim tim današnjim "eko" "inovacijama" se često prećutkuje neka nepoželjna činjenica ili nepoželjan podatak koji ne ide u prilog izloženom rešenju. Siguran sam da je isto i sa ovim blesavim kamionima sa pantografima.

Youtube, kao platforma sa puno treš sadržaja ali i sa puno obrazovnog sadržaja i naučnih analiza od strane upućenih ili stručnih lica, je pun, kako videa o raznim "neverovatnim eki inovacijama" tako i videa koji ih raskrinkavaju i pokazuju koliko su neperspektivni i neodrživi, ili bar nerazrađeni i nedovršeni. AdamSomething, sa kojim se nekad slažem a nekad i ne, ima kanal prepun videa koji razbucavaju upravo razne eko inovatore i njihova polovična, nerealna ili prosto prevarantska "rešenja" i izume. A pritom se i u drugim krugovima sve više govori o tome koliko para i resursa EU baca u svoj eko fanatizam, a koliko to mizerne rezultate daje i koliko novih problema (pa i zagađenja) to stvara.

Generalno je u zadnjih 10ak godina poplava "izuma", "tehnologija" i proizvoda koji imaju nikakvu upotrebnu vrednost ili su u najboljem slučaju jednaki postojećim, ali se forsira ta neka ideja da se stalno kao nešto inovira, da se unapređuje i da sd otkrivaju čuda, samo da bi tekle parice, publicitet i cene akcija na berzama. A u realnosti je ogroman deo toga presipanje iz šupljeg u prazno uz šminkanje već postojećih tehnologija ili vađenje iz mrtvih tehnologija koje nikada nisu zaživele (sa razlogom, jer su falične ili neisplative).
 
Poslednja izmena:
Kamioni sa pantografom nisu nikakva novost u Evropi, niti oni za to znaju od juče. Skandivaske zemlje koriste to pa možda i desetak godina već. Na samom snimku je Scania između ostalog. Nije to baš predviđeno da radi na široko rasprostranjenim rutama, već eventualno da se određeni koridori pokrivaju i na takav način. Elektro pogon preko baterija, nije još uvek baš praktičan za teške kamione, iako puleni iz MAN-a i Mercedesa već sad dobacuju i do 500 kilometara radijusa. Da, uveliko su predstavljeni i teškaši na baterije, al oni će zasigurno poslednji izbaciti dizel motore iz široke upotrebe, što isto važi i za autobuse u dugolinijskom prevozu putnika. Pratim to, pa su mi skoro svi noviteti iz sveta komercijalnih vozila uglavnom poznati. Urbani transport se baš ubrzano prebacuje na struju, al o tome sam već pisao, pa da se ne ponavljam. A to čime Rusi raspolažu, a tiče se svih mogućih tehnologija u toj branši, prilično je skromno u odnosu na Zapad, a bogami i Kinu. Na kraju krajeva, od rata, mnogo toga krucijalnog za pokretanje svih mogućih komercijalnih vozila uvoze upravo iz Kine. Čuveni brend koji je stvorio još čuveniji kultni model ovih prostora, a reč je naravno o Golfu, uskoro će plaćati Kinezima korišćenje njihovih patenata, odnosno tehnologija u proizvodnji platformi za električne automobile. Kako struja uzima primat, tako se i vekovna prednost proizvođača razvijenog Zapada topi. Mislim to je neminovnost, pa ma ko sve stajao iza toga. Smenjivale su se tehnologije i pre, i bilo je to mnogo više revolucionarno nego sada, pa će tako i ovo. Ne sviđa mi se sve to, al pravac je uveliko uspostavljan, a o mogućim alternativama uz korišćenje struje kao pogona, već sam pisao, tako da možda automobilska industrija na kraju i ne postane jednolična. U svakom slučaju, sve više se čini realnim da će u ne tako dalekoj budućnosti benzinu i dizelu odzvoniti, sem upravo u gore pomenutim komercijalnim vozilima. Al i kod njih će se to vrlo moguće desiti, al neku godinu kasnije.
 
Jedno je prirodno smenjivanje tehnologija a drugo je usiljeno.

U svetu se trenutno, između ostalog, dešavaju dva trenda:

1) Električarski lobi kroz razne aktivnosti i dejstvovanja želi da zameni naftaški, koji je vladao 21. vekom. Jedan od načina na koji to rade je da finansiraju raznorazne lobiste i korisne idiiote da forsiraju i mrače i pojedince i čitave zemlje, da što pre pređu na električne pogone. Iako već sada imamo nafte za još 50 godina, a verovatno će se otkrivati još. A sve to se dešava i radi dok je cena struje otišla u nebesa i postala nikad skuplja u zadnjih 100 godina. Stoga, jedini kome odgovara da se ceo svet u jeku energetske krize sili na struju, jeste upravo električarski lobi i svi vezani za elektriku i energetiku.

2) Recikliraju se već odavno pronađene i sa razlogom ostavljene tehnologije, te se to prepakuje i preoblikuje u 1000 varijanti, sa namerom da ispadne da se nešto veliko radi i pronalazi, i da se namame investitori i/ili države da ulažu u nešto što već odavno postoji, samo je sada rebrendirano i malo bolje našminkano.

Ove zamisli sa kamionima-trolejbusima se uklapaju u obe kategorije. I iskreno, jedva čekam da neko na YT napravi novi video u kome će ih isprozivati i spustiti na zemlju, kao i sve druge velike ''eko'' inovatore.


Nekada se osećam kao da sam jedini na svetu koji uviđa paradoks da u vreme kada su cene struje nikada skuplje, da se cela planeta i čovečanstvo nikad jače i fanatičnije siluju da pređu na što je moguće više tehnologija koje zavise od struje. Možda ovo zvuči nadmeno ali mislim da sam samo na ovom forumu jedno 10 puta pisao o tome, o suludosti toga i o tom paradoksu i toj kontradiktornosti. I svi su u fazonu ''meh'' ili ih ni ne zanima. Ne znam, ja da sam u zemlji koja je pogođena hroničnom sušom i u kojoj flaša vode košta rekordno skupo, poslednje o čemu bih razmišljao su tehnologije i preduzetništva koje žderu brda vode (uklanjanje grafita, sečenje vodom, itd...) Tako i sa strujom. Ako je cena struje bolesno visoka, a svet u energetskoj odnosno strujnoj krizi, pa valjda je logičnije da se onda taj prelazak na struju odloži do daljnjeg ili da se bar ne forsira tako fanatično. Ali kažem, sve to prolazi jer ljude prosto zabole da razmišljaju, ili se vode mišlju ''ima neko gore pametniji i sposobniji ko o tome odlučuje''. Ima. Električarski lobi. Zamena za naftaški u 21. veku.
 
Recikliraju se već odavno pronađene i sa razlogom ostavljene tehnologije, te se to prepakuje i preoblikuje u 1000 varijanti, sa namerom da ispadne da se nešto veliko radi i pronalazi, i da se namame investitori i/ili države da ulažu u nešto što već odavno postoji, samo je sada rebrendirano i malo bolje našminkano.

I iskreno, jedva čekam da neko na YT napravi novi video u kome će ih isprozivati i spustiti na zemlju, kao i sve druge velike ''eko'' inovatore.
Mali offotpic, samo da ne ostanem nedorečen i pogrešno shvaćen, evo jednog primera:

Dakle, kao što Holivud radi rimejkove, ributove, ridimove (zezam se) ili prosto recikliranje starih priča i sadržaja jer su većinski ostali bez novih ideja... tako isto i razni ''naučnici'' i ''preduzetnici'' širom sveta (od šarlatana iz garaže pa sve do velikih multinaci korporacija) češljaju arhive svetskih zavoda za patente i iz njih vade šta god im se učini ''fensi'' i ''catchy'', i onda to recikliraju i prepakuju i predstavljaju kao neki novi revolucionarni izum i proizvod koji će promeniti svet, samo im treba neko da investira u njih. A u realnosti se u 99% slučajeva radi o recikliranju već postojećih izuma i tehnologija, i to često onih koji su sa razlogom ostavljani u zaboravu. Ili već postoje i rade, kao npr voz, koji su ovi šarlatani opisani u videu pokušali da ''ponovo izmisle'' i da ga masno prodaju.

I to viđam u svim sferama života. Od izmišljanja idiotskih kućnih aparata za sve i svašta po cenama od par stotina evra, pa sve do gigantskih ''trans-nacionalnih'' projekata i izuma koji očekuju milijarde evra ulaganja da bi radili. A i za jedne i za druge uvek postoji bar 100 postojećih boljih i funkcionalnijih alternativa.


Podseća me na onaj vic (skratio sam):
- Haso, bil ti pojeo ovo g..no za 1000 eura?
- Bih!
Da mu Mujo 1000 evra.
- Mujo, a bil ti pojeo ovo g..no za 1000 euro?
- Bih!
I tako Mujo pojede g..no i Haso mu dadne 1000 eura. Nastave hodati, kad će Haso:
- E moj Mujo što smo blesavi: obojca smo pojeli pog..no, a niko ništa nije zaradio.
- Nema veze Haso, važno je da se pare okreću!


I tako i sa svetom trenutno. Svi se najedosmo braon materije i žrtvovasmo svega i svačega, a na kraju se po pitanju dobitaka i benefita opet vratismo na nulu. Nego mora da se održava taj privid napretka i boljitka za narodne mase, inače ako bi previše ljudi shvatilo koliko se para, vremena i resursa baca a ništa se ne postiže, bilo bi belaja širom kugle. Pa se zato svake decenije izmišljaju novi trendovi i fiksacije. Ove decenije to su: 1) kako što više stvari prebaciti na struju u vreme nikad skuplje struje i 2) kako za 15 godina pola planete isterati sa točilice za dizel i prebaciti je na alternative čak i ako su te alternative i dalje neodržive, ili i same pogubne po planetu.
 
Cene roba su prilicno nenormalalne, kada se uporede.
Cena kg pasulja priblizava se ceni mesa.
Cena pastete od soje skuplja je od pastete od mesa.
Roba se pakuje u sve sitnija pakovanja.

Vrlo mali broj ljudi razume sta se desava, soposban je da to percipira.
Na ovom forumu samo @Bender i ja. I jos mozda par ljudi.
 
@Bender Rodriguez
Da, deluje to sve usiljeno, al činjenica je da ta tehnologija nije baš od juče, i da taj razvoj traje preko 20 godina, a govorim o počecima u vidu serijske proizvodnje prvog hibrida još krajem 90-tih godina. Do 2030 godine ima taman toliko vremena da se već sad nešto potpuno funkcionalno dodatno usavrši i preleži sve dečije bolesti. Nekada je bilo nezamislivo da se na iole duži put ide električnim kolima, a to je već nekoliko zadnjih godina i te kakva realnost, pa i ne tako retka pojava i u manje razvijenim sredinama. Da se razumemo, nisam ja neki veliki pobornik toga, al sam svestan kuda to sve ide. Meni je vožnja i zadovoljstvo, a ne samo nužna radnja, pa s toga još uvek bežim i od kola sa automatskim menjačem, al sam i svestan da ću morati da se prilagođavam dolazećim trendovima. Mada, nadam se da će i alternative u razvoju spasiti motore sa unutrašnjim sagorevanjem, al opet, pisao sam već o tome. Mislim, ne gledam na sve to kao na skupinu ludaka koji divljaju. Jednostavno, kroz vekove smo imali velike smene tehnologija, i one su uvek morale biti turbulentne. Činjenica je da je ekološki aspekt pokretač mnogo toga. E sad, i pored svih analiza koje se mogu naći, ima se materijala za sumnju u sve ovo. No, ima i potvrda o pozitivnim efektima već sada, ako im je za verovati, a činjenica je da struju možemo dobijati iz mnogo više izvora, nego li naftu. Nekada su se gradovi davili u smogu zbog uglja, bukvalno da se nije moglo živeti, pa je došla nafta, pa će nju zameniti struja, vodonik itd., a sve se to dešava uz veliki porast stanovništva, što opet znači višestruko veća zagađenja, tako da verujem u potrebu da se smanji izbacivanje štetnih gasova u atmosferu, a to traži decenijsku smenu tehnologija. Trajaće to sve i preko 30 godina, a kako već rekoh, dvadesetak je već prošlo. Lobi može mnogo toga, al ne verujem da je ovde samo to u pitanju. Pare vrte apsolutno sve, al ovo je ipak jako velika stvar da se okrene tek tako. Mislim, ne dešava se to sve baš preko noći. To želim da kažem. I samim tim što sve to dugo traje, trenutne cene energenata neće puno na to uticati, a ako se ne varam struja valjda više i ne divlja sa cenama kao prošle godine. Sušu sad zasigurno nemamo. Mnogo je ovo široka tema, tako da ćemo i te kako imati mnogo materijala za priču u vremenima koja dolaze🙂
 
Da se razumemo, nisam ja neki veliki pobornik toga
Znam, nisam ni mislio niti želeo to da kažem.
Mislim, ne gledam na sve to kao na skupinu ludaka koji divljaju.
Ja bogami gledam. Što više posmatram svet, i što više čitam, gledam, slušam i informišem se to više uviđam da ovim svetom zaista vladaju uglavnom ili potpuni debili ili psihopate. I to nije samo moje zapažanje pa da se kaže da sam u svojoj eho-komori. Nego kako se prave osvrti na neke događaje i ljude koji vode društva, tako se više uviđa koliko njih su bolesni. Bilo od psihopatije, bilo od intelektualnih hendikepa. Štaviše, naučni radovi i knjige su pisani na tu temu...

Elem, ajde da zanemarim što je o svemu ovome što ja pišem, već da gledam šta je pisano i upozoravano od strane drugih ljudi koji su još stručniji i upućeniji od mene. Ono, imaš tekst iz 2000. godine od lika koji je napravio OS za Oracle, u kome je objasnio zašto će automatizacija da dovede čovečanstvo do propasti... No dobro, kažem, zanemarimo sad te ''duboke teme'' i ostanimo na ovome. Dakle, električni pogon i energetika generalno.

Ako je struja skuplja nego ikad, da li je normalno da se sad u ovim godinama dok traje to, to veštački izazvano podmuklo njesra i bogaćenje (jer sve moderne velike svetske krize su veštačke), da li je normalno da dok to traje, da se cela planeta sili da što je moguće više stvari prikači na utičnicu? Meni nije normalno. I jedino objašnjenje koje imam za to je ili da su oni koji to propagiraju i forsiraju glupi kao noć, ili da neko od toga zarađuje i da se zato gura. Što nas opet vraća na ono što sam napisao malo iznad: da svetom zaista uglavnom vladaju ili potpuni debili ili potpune psihopate. Ako su prvi u pitanju, onda je to sve glupost na delu. Ako su drugi u pitanju, onda se radi o novoj šemi za bogaćenje. Treće objašnjenje ja ne vidim. Zaista ne vidim. Nisam sposoban da razumem kako u vreme kada se pola planete pripremalo ili pak i prolazilo kroz restrikcije struje, neko može da kaže ''Ljudi, sad je momenat da nakačimo/krenemo da kačimo 1.5 milijardi vozila na utičnice!''

Ja to prosto ne mogu da shvatim.
Mislim, ne dešava se to sve baš preko noći. To želim da kažem.
Kapiram šta ti kažeš ali mislim da se opet sve radi prebrzo, usiljeno i nepromišljeno. Ovo što se radi i kako se radi bi imalo smisla da je otkriveno da imamo nafte za još samo 20 godina i nijednu drugu alternativu sem vozila na struju. U realnosti pak, nafte imamo potvrđeno za još 50 godina a verovatno će biti i duže, a alternativnih pogona ima nekoliko. Samim tim, ne vidim razloga za siljenje i brzanje. A definitivno se to radi. Jer postoji razlika između postepenih promena i ovoga što se radi ovih godina u svetu, da jedan po jedan proizvođač vozila, u roku od tri godine, kažu "mi više nećemo praviti vozila na fosilna goriva" a zemlje, jedna po jedna, najavljuju kako će dis end det dizelašima do te i te godine i kako ima svi da pređemo na struju.

A što se cena struje tiče - pazi, ne divlja sada kada je Evropa bila pod jakim padavinama i napunila akumulacije. Čim dođe zima i/ili kada se to isprazni i potroši, otići će cene opet na gore. A ako i ne ode na taj način, "prirodno", svetski konglomerati koji mlate bogatstva na energetici će se postarati da ona ponovo postane deficitarna i da bude skupa ko đavo. :D Dodaj tu i povampirenje kriptovaluta i kriptorovarenja (koji globalno troše struje koliko jedna Poljska, imam link ako treba) i očas posla će struja opet ds poskupi. Živi bili pa videli. Sve svetske krize u 21. veku su veštački izazvane. To potvrđuje i činjenica da nakon svake krize - čak i Kovida - liste milijardera i bogatstva korporacija su rasle. Nisu ni stajale niti se smanjivale, nego su porasle svaki put.

Izvori, vezano za to ko je na čemu profitirao: Kriza 2008. , Kovid, Ukrajina. Na svakoj krizi, nemali broj ljudi je profitirao. Ne govorim o jednom ili dvojici srećnika koje je ubolo na ovaj ili onaj način... Govorim o tome da posle svake krize čitave industrije su se namastile, a poreklo nekih ''kriza'' ni do danas nije razjašnjeno, niti preduzete pravne mere zbog toga.
 
Poslednja izmena:
1000003270.jpg

Dok gangula razmišlja o ukidanju ili nabavci kineskih trolejbusa u Kanadi premijerno Solaris Trollino 12 4 generacije na probi.
 
@Bender Rodriguez @Kesha @MC_

Ima mnogo starih i novih tehnologija, ali hajde da razmotrimo šta je nama isplativo? Napominjem da je elektrosaobraćaj jako dobar potrošač (stabilna potrošnja bez naglih padova i rasta potrošnje u toku dana), i da je to jedan od razloga zašto struju dobija jeftnije. Struju ću računati po plavoj tarifi za domaćinstva, a vozača, po 36 evra dnevno bruto plate, za 8 sati brzinom 15km/h, za elektrobus 12,5km/h. Računica će svakako biti gruba, ali daće dobar okvir za ocenu šta je isplativo. Litar dizela je 5kwh u uslovima vangradske vožnje, ali hajde neka bude toliko. Dizel računam 1,5 evro, potrošnja za solo autobus 35L/100km u gradu, ili 175kwh/100km. Za elektrobus koeficijent 1,2 na amortizaciju za gubljenje vremena na punjenje (više vozača i vozila za isti transport).
voziloamortizacija vozila po kmtrošak energije po kmplata vozačaukupno bez troškova održavanja i amortizacije infrastrukture
autobus0,25 eur0,52 eur0,30 eur1,07 eur
trolejbus sa par km autonomije0,35 eur0,17 eur0,30 eur0,82 eur
elektrobus0,80 eur0,17 eur0,36 eur1,33 eur
Greška ovakve procene postoji, ali ne i u proporciji cena. Za tramvaj trostrukog kapaciteta solo autobusa je amortitacija vozila slična kao kod solo autobusa, troškovi vozača tri puta manji, energije približno dva puta manji nego kod trolejbusa, i jedino velika amortizacija infrastrukture kvari idiličnost i visoku primenljivost tog transportnog sredstva.

Sve u svemu, elektroautobus, kao i trolejbusi sa velikom autonomijom ispadaju iz racionalnih razmatranja masovne primene u Srbiji.
 
Elektrobusevi zahtevaju dodatne instalacije za punjenje.
Elrktrobusevi moraju da cekaju punjenje dok trolje*******nusi mogu da krenu odmah.
Baterija elektrobusa ima konacno trajanje i predstavlja ekoloski problem kada joj istekne rok.
Baterija elektrobusa predstavlja dodatnu tezinu u vozilu.
 
@Karlo del Ponte

Malo si me bacio u rebus sad. Jer iako ja jesam više puta kritikovao trolejbuski podsistem ovakav kakav je ovde i sada, nisam za njegovo ukidanje. Svakako ne bar do 2030. Pisao sam par puta ovde, po mom mišljenju, GSP i ostali prevoznici i uopšte celokupan sistem javnog prevoza u Beogradu najpre treba da se reformiše i konsoliduje do 2030. i to držeći se dosadašnjih tehnologija i vidova transporta na koje je GSP navikao i koje je (iole) sposoban da održava i eksploatiše - 1) autobusi na dizel (mada bih dopustio i isprobavanje na gas, samo ne ovako smandrljačko buvljački kao kod BMCa) 2) trolejbusi (bilo "klasični" bilo sa velikim autonomijama) i 3) tramvaji. I do 2030. bih radio na tome da se sistem dovede u red reformiše, doneo bih i razradio studije slučaja za nekoliko scenarija u zavisnosti od toga koji trendovi i tehnologije preovladaju, a paralelno sa time bih se postarao da se kadrovi obuče za nove tehnologije i osposobe i modernizuju sredstva za dalji rad. Da GSP, odnosno deo njega, po mentalitetu više ne bude zatočen u 1950im. A tamo negde 2028-2029 bih gledao u kom smeru su otišli trendovi i tehnologije, i odabrao bih jednu od nekoliko studija slučaja koje sam unapred pripremio, i onda počeo sa njenom realizacijom malo pre 2030. , da bi vozila naručena 2029. mogla da budu na ulicama do početka 2031. i kadrovi i pogoni za njih spremni.

Ovo što si izneo je dobro i detaljno, samo kažem da ja ne bih žurio sa ukidanjem trolejbusa do kraja decenije, pogotovu sada kada dolazi do nekih preokreta i kada se čeka da se vidi koji će vidovi vozila, i vidovi pogona, biti glavnica i norma u narednoj ili naredne dve decenije.

E sad, pored svega što sam naveo, u međuvremenu bih nabavio nešto klasičnih trolejbusa da odmene i potpomognu postojeće BKMove jer su mnogi u lošem stanju i predviđam da će se u narednim otpisivati u proseku 5 godišnje, ako ne i više. A podsistem mora da nastavi da radi do kraja 2020ih, dok se ne donese nova odluka i pravac.. Zato bih za naručio jedno 30ak polovnih istih ili srodnih BKMova da odmene i pomognu ovoj nekolicini koja će ostati u opticaju.
 
Treba imati u vidu da su kradja javnih sredstava i ugradjivanje kroz kupovinu i eksplataciju jedini motivi kod svih odluka gradskih vlasti.
Mi mozemo da analiziramo opcije i nudimo argumente, ali konacna odluka bice donesena prema kriterijumu iz prve recenice.
Racionalna analiza, troskovi, potrebe gradjana, sve je to irelevantno za gradsku vlast.
 
Jos da dodam da izuzetno cenim analizu i tekstove koje su dali ovde @Kesa, @Karlo del Ponte , @Bender Rodriguez i ostali.
Svi vi ste dobri, strucni i normalni ljudi i zelite dobro i trazite resenja u tom smislu.
Samo vam kazem tu rezervu, jer oni koji odlucuju nisu ni dobri ,ni strucni, ni normalni.
 
Poslednja izmena:
Treba imati u vidu da su kradja javnih sredstava i ugradjivanje kroz kupovinu i eksplataciju jedini motivi kod svih odluka gradskih vlasti.
Mi mozemo da analiziramo opcije i nudimo argumente, ali konacna odluka bice donesena prema kriterijumu iz prve recenice.
Racionalna analiza, troskovi, potrebe gradjana, sve je to irelevantno za gradsku vlast.
Objasnio, setimo se da je na tenderu za zglobne autobuse na metan odbijen Solaris za manje pare i uzet Bmc za više para
 
Vrh