Šta je novo?

Trolejbusi

А у смеру ка Земуну би ишла тунелом?
Da, tunelom, no samo u smeru Zemuna. U smeru Naselja Veljko Vlahović Prizrenskom, u koju treba dodati žutu traku. Prizrenskom bi mogli i svi autobusi koji sada ulaze u Terazijski tunel iz smera Novog Beograda. Cilj nam je da javni prevoz bude što bliže dešavanju, a ne što dalje, pa i ako se to uradi na račun kola.

Još jedna trolejbuska linija na baterije bi bila 29p za solo vozila: preko Crvenog krsta
Takva linija 29p na svakih 15 minuta, dok se 20 preusmerava na Trošarinu preko Darvinove. Jeste malo vijagavo, ali popunjava rupe u mreži javnog prevoza.
 
vraćao se 29-kom iz centra, od Studentskog trga oko pola 12 - prvo nisu radila srednja vrata pa su svi morali da ulaze na prva i zadnja vrata, a znate i sami kolika je navala na 29, pogotovo uveče. Onda je neko na Slaviji pokušao da razmrda da vrata i vrata su proradila, ali je neki deo odozgore sa trole krenuo da pada (iznad tih vrata kao plastični deo, nemam pojma iskreno) i da taj deo ne bi pao na zemlju neki dečko je morao da drži da bi tako stajalo… i tako na svakoj stanici je trola stajala duže vreme da bi svi mogli da udju/izadju, tako da se putovanje bas odužilo… i naravno neko je morao sve vreme da bude dezuran da drži taj gornji deo kako ne bi pao. Bizarno iskustvo 😅
 
Obratite pažnju na gornji desni deo iznad točka u kojem je stiropor.
 
Pa to tako treba da bude to je izolacija izmedju spoljne limearije i unutrasnje oplate samo ovdje se vidi
 
Pre mi se čini da je blatobran udaren dobrano sa jedne, a da fali sa druge strane, pa deluje da točak ne stoji pravilno u odnosu na karoseriju. Stiropor jeste normalna pojava kod Ikarbusa, BKM-a i tako sličnih proizvođača, a inače se kao izolacija koriste i svrsishodniji materijali. U svakom slučaju, prostor između spoljne oplate i unutrašnjih panela nlkada nije šupalj.

Pričalo se mnogo puta do sada. Za toliko korodiranje posle svega sedam osam godina nema opravdanja ni kod jednog proizvođača, pogotovu u zadnjih petnaestak godina. Zaštita od korozije kod takvih tipova vozila mora apsolutno biti bolja, pa sve i da je reč o jeftinjem proizvodu. Pokazivali su i Japanci posle desetak godina površinsku koroziju na oplati, al kod BKM-a ona je strukturalna i nakon perioda kraćeg od deset godina. Noviji Ikarbusi, pa nemaju baš takav problem. Solaris nigde ne pokazuje znake ozbiljnije korozije, pa evo ni posle deset godina. Čak i "Turci", ako ćemo realno, barem u većini, budu sastavljeni posle desetak godina. Jednostavno, i dalje sam stava da je BKM težak promašaj. Trolejbusi bar mogu da potraju, kad kvalitetniji autobusi sastave u našim uslovima petnaestak godina bez realno velikih problema, a ruske trole se tradicionalno osipaju već posle šest sedam godina, i opet su se uporno kupovale. Težak mazohizam. Da smo ih mi pravili, pa da nekako i razumem. Kako je trolejbuski podsistem tretiran kod nas zadnjih 30 godina, realno dobro da je uopšte i opstao do danas.
 
06705251-D3C7-4181-9CD5-2EFBA6A1A6D1.jpeg
 
Pre neki dan se vozio klepetušom koja se zamalo raspade u paramparčad na Plavom mostu pred raskrsnicom sa mokroluškom u smeru ka Medaku 3. Ajd par dilatacionih spojnica i da podneseš, ali ono je previše pukotina za te razdrndane šklopocije. Vrata, oko vrata, sedišta, šipke, ma ljudi moji ne znaš više za šta da se uhvatiš a da nekako ne prebiješ prste. Horor. Retko se vozim trolom, ali svaka vožnja mi je apokaliptična. Ni zamenski autobusi nisu sjajni, ali ona preostala trolejbuska šaka jada nije ni za šta drugo osim za otpad. Na remonte bačene pare, malo našnminkano i ništa više.
 
^^^Setili se da imaju zglobne u voznom parku tek kada solo uništiše. Postavili kontaktnu mrežu iako nemaju dovoljno vozila ni za postojeće linije pa ne znam možda ćemo do Dorćola stizati trolom malo sutra. :violina:
 
Ko se setio da imamo zglobne? Pa najmlađi zglobni trolejbus ima 19 godina. Sa čim to treba taj GSP da radi? 13 godina ne može jedan pišljivi trolejbus da se kupi. I ti što su uzeti 2010 žali bože, kao što pisah skoro. Održavanje nikako nije za primer, al mnogo se i očekuje uz apsolutno minimalna davanja, i skoro pa nepostojeću politiku obnove voznog parka. Kakav god da je GSP, ipak je često radio, a i dalje radi sa vozilima slabijeg kvaliteta, plus prosečna starost vozila, neračunajući tramvaje, daleko veća nego kod privatnika. Od ovih sastavljenih, mislim na MAN, Mercedes i Solaris, plus neke serije Ikarbusa, pa realno i pored godina starosti, u većini su ozbiljnije održavani nego kod privatnika uz, možda, par izuzetaka. Pogon Zemun nam je baš slaba karika.

Kompleksnost samog funkcionisanja tako velikog komulnog preduzeća, plus tenderska nabavka i najsitnijih delova i svih mogućih materijala, nikako ne idu na ruku GSP-u, a u odnosu na privatnike. Plus, upliv politike je ogroman sa sve trenutnom politikom štednje od dolaska Šapića, mislim Gangule. Ljudi iz Grada iz GSP-a ne izbijaju, a štedi se na pogrešnim mestima. Oni koji bi i te kako mogli dosta toga da učine, nisu podobni za trenutnu gradsku vlast, a realno ni jedna nije nešto posebno bila naklonjena javnom gradskom prevozu zadnjih xy godina. Nije da ja sad tu nešto branim firmu u kojoj radim. Svestan sam javašluka na više nivoa, al sa realno smešnim ulaganjima u krucijalne sistemske stvari, očekuje se apsolutno previše. Plate su najlošije u poređenju sa ostalim javno komunalnim preduzećima. Jedino se vozači malo izdvajaju sa prosekom bližim stotinak hiljada, jer imaju ugrađenu stimulaciju. Majstori rade za petstotinak evra, dok po privatnim servisima mogu lagano duplo da uzmu. Misli se u javnosti da se daju ne znam kakve pare u GSP. Pa daju se, al ako se želi kvalitet, ni izbliza dovoljno. Lopovluka će uvek biti, al sam taj sistem košta jako puno. Samo pogoni da se kvalitetno opreme, gorivo na dnevnom nivou sa sve raznim drugim fluidima, gumama itd. Potrošnih delova takođe. Ogromne količine struje i vode, grejanje zimi preko sopstvenih kotlarnica na gas. Tako velik kompleksan sistem ima i velike troškove. Kad god treba nabavka novih vozila, ne može bez politike, uvlačenja ko zna kome sve na spoljno političkom planu. Kupuje se loša oprema, pa posle kriv operater. Za đubre, kamion DAF, Mercedes..., nadgradnja FAUN, a za putnike Higer, BMC, BKM... Nije problem da se kupi ponešto i od tog BMC-a. Vozi i u jednom Pragu, al ne sve, i da bude kičma prevoza. Ne mora uvek i svako vozilo od vodećih brendova, al 80% prevoz treba da počiva na dokazno kvalitetnim vozilima. Higer (dizel), i BMC nisu skoro pa nikakav pomak u odnosu na Ikarbus, kog bar kako tako sklapasmo ovde. Mada je i Ikarbus u više navrata otežavao rad GSP-a. Još uvek GSP preko prodavaca uvlače u prodaju karata, iako je osnovana firma za to. Bolje da su poradili na internim kapacitetima za remont šinksih vozila, kad već decenijama ne mogu da obezbede adekvatne spoljne, a naravno kupovina novog je problem na nivou slanja čoveka u kolonizaciju Marsa.

Ništa se tu krucijalno promeniti neće, dok god politika vedri i oblači, dok god je suština štednja pre provere o stvarnim potrebama, dok god sistem u tolikoj meri počiva na autobusima itd. Na kraju je GSP uvek prozvana strana šta god da se desi, a u čemu često učestvuju privatnici. Služba za medijski nastup je od skoro ugašena, al nije bila ni ranije od neke koristi. Suština je da je bitna i slika koja se o bilo kojoj firmi stvara i u javnosti.
 
Šapić je malopre izjavio da grad razmatra da li uopšte da razvija trolejbuse ubuduće: " Такође је најавио набавку 500 нових аутобуса и 100 трамваја, док се, како је рекао, за набавку тролејбуса изводи стручна анализа, односно да ли је исплативије купити тролејбусе или нове аутобусе."

 
Ako on i njegov stručni tim razmatraju šta je bolje, krajnji ishod sigurno neće biti ono bolje i smislenije rešenje. Trolejbuse da menja klasičnim autobusima. Teški bezmozgovići.
 
Čemu onda ulaganje od desetak miliona evra u mrežu pre neku godinu na Dorćolu i u Nemanjinoj? Neverovatno je koliko ova vlast vlada bez ikakvog plana već na osnovu ličnih preferencija da li se nekome sviđaju trole ili ne. I naravno tu su Elektrobusevi koji su veoma lukrativna priča
 
Можда би првво снимили места загушења па уложили новац да инфраструктурно убрзају саобраћај смање време путовања. Куповати нова возила не треба (много) памети, и не треба о томе ни причати јер се то подразумева. То није успех и не заслужује похвалу. Што би рекли, па то вам је посао. А круцијално решење проблема је оно чиме треба да се баве.
 
To kupiti za 29 u špicu
Za 17 i 31 idealan u jutarnjem špicu
Ne bi mogao da okrene oko ostrva na Studentskom trgu, teško bi skretao na trenutnom novom Trgu republike, a uz to bi imao probleme i u skretanju u Makenzijevu iz Slavije, zatim kod Pejtona, kao i u idiotskoj nikad proširenoj Žičkoj. Takođe bi bilo zeznuto kad stane i ukopa se nasred kolovoza, a zauzme i prepreči 24 metra kolovoza.

Takva vozila mogu da budu dobra za levu obalu Save. Za sokake i gudure desne obale je preveliko i preglomazno.

Takođe, za desnu obalu Save je bolje imati više vozila sa češćim intervalima odnosno taktom, nego manji broj gigantskih vozila.
 
Ne bi mogao da okrene oko ostrva na Studentskom trgu, teško bi skretao na trenutnom novom Trgu republike, a uz to bi imao probleme i u skretanju u Makenzijevu iz Slavije, zatim kod Pejtona, kao i u idiotskoj nikad proširenoj Žičkoj. Takođe bi bilo zeznuto kad stane i ukopa se nasred kolovoza, a zauzme i prepreči 24 metra kolovoza.

Takva vozila mogu da budu dobra za levu obalu Save. Za sokake i gudure desne obale je preveliko i preglomazno.

Takođe, za desnu obalu Save je bolje imati više vozila sa češćim intervalima odnosno taktom, nego manji broj gigantskih vozila.
Buldožer i malo proširiti trasu 😀
 
Vrh