Šta je novo?

Trolejbusi

A ne da slučajno nesto se napravi u ovoj državi sve u vezi st***
 
A šta mislite da se umesto trolejbusa ubace električni autobusi? Meni to deluje kao dobar dil, tj. win win kombinacija.

Nekada davno kao student sam koristio gradski prevoz i sećam se koliki je bio problem kada se trola pokvari jer druga trola ne može da je obiđe. A sa elektro busevima stvar je dosta bolja jer su nezavisni
Za to ti ne treba e-bus, dovoljna je IMC trola koja imajući u vidu opterećenje linija i morfologiju terena može biti dobra zamena i za autobuse i tramvaje na pojedinim trasama, poglavito u južnom delu grada. Lozana je 2019 nabavila 12 komada IMC trola za samo 14,5mil što sada sa inflacijom dođe 16,5mil ili 1,375mil/kom. To je sa popustom za volumensku nabavku nekih 200-250 komada ili 2-2,5x više od tramvaja zavisno od visine planiranog budžeta. Hess nudi praktično sve sisteme punjenja, od punjenja u pokretu, preko učestalog, povremenog do dnevnog. Šta god odabrali dobili bi ogroman popust pri velikoj nabavci.

Trolejbus ne treba tek tako odbaciti, jer u savremenom obliku nudi prednosti u odnosu na praktično sve alternative površinskog prevoza. Napomenuo bih da je zapravo većina tramvajskih i trolejbuskih linija u rangu jačih linija u Tarantu, inače pokrivenim svakako trovratnim Citarom K, dok je u Beogradu na autobuskim linijama situacija obrnuta u smislu da se autobusi sile na preopterećene, a tramvaji na neiskorišćene linije.

Koliko je trola dobra govori podatak da Nansi planira da zameni tzv. "Guided Light Transit" upravo IMC trolom umesto skupljim tramvajem. Taj mali ali bogati grad nema računicu za prazan tramvaj, ali zato Beograd izgleda nema za punu trolu a ima za prazan tramvaj koji da bi bio svrsishodan zahteva okretanje mreže linija naglavačke, bio izgrađen metro ili ne u narednih par decenija.
 
Poslednja izmena:
Да би оваквси системи заиста испуњавали своју улогу брзог транспорта, неопходно је порадити на трасама. и то максимално изолованим од обичног саобраћаја. Шта Боград и све власти до сада раде по том питању? Ништа. Сви или закупљују возила или планирају то да ураде.
1. А инфраструктура постаје све мање одступна јер је аутомобила све више у саобраћају
2. Возача како нема тако и даље нема.
 
Zavisi od opreme, i zahteva kupca na kraju krajeva. Cena je svakako astronomska. Prednost u kapacitetu, mada ne naročito većem od e-busa iste veličine. Glavna prednost ti je dopuna baterija na mreži (način dopune opet zavisi od opreme), i što se faktički sve odvija automatski bez posebne dodatne infrastrukture, a to znači daleko veću fleksibilnost. Ne mora se mreža postavljati svuda. Glavna mana ostaje cena naravno. Verovatno i najskuplja drumska vozila za javni prevoz. Teško da će Beograd otvoriti budžet za to. Ta i takva vozila ne treba uzimati od bilo koga.
 
^^^Znači RIP trola. I običnim trolama je problem cena, a čak i elektrobusima renomiranih proizvođača, samo što je ista visoka iz različitih razloga. Kod klasične trole je uzrok obim proizvodnje (slaba potražnja), kod IMC trole je i malobrojnost i tehnologija, a kod autobusa tehnologija i marketing (ako izuzmemo kineske kapabuse koji se tamo prodaju "na kilo", to se staro prodaje kao novo jer trola je postojala odavno, kao i baterijska industrijska vozila, takoreći uvođenje tople vode u kuću već opsluženu toplom vodom).

Mislim da trolejbusu nema spasa ukoliko ne bude u dvozglobnom IMC obliku bar na 29 i 41, a moglo bi se napeti i za neke autobuske linije. Zamislite kakva bi promena bila na Miljakovcu kad bi 48, 49 i 50 bile dvozglobne trole. Nije to neki veliki broj linija, posebno ako se uzme u obzir da su visoka ulaganja upravo smislena na najopterećenijim trasama. Nije Lightram za 21, al jeste za 29, i čak je isplativiji na 50 od zglobnog autobusa ili solo ili zglobne trole (od solo autobusa pogotovo), a daleko jeftiniji i brži za implementaciju od štrićkanja 17/18 na dve-tri tramvajske i gomilu reorganizovanih solo autobusa.

S obzirom na karakter trolejbuskih koridora šteta bi bilo da grad ostane bez njih. Retko koji grad ima različite grupe linija koje podsećaju da različite gradove sa trolejbusima (inače retkost samo po sebi). Vračarski pravac nudi doživljaj Atine, Banjički nekog ex SSSR grada, dok je Dimitrijala svojstvena Beogradu.
 
Poslednja izmena:
Od sutra su privremeno na 30 dana ukinute trolejbuske linije 28 i 40 zbog radova u Dimitrija Tucovića kod Gradske bolnice. Umesto trolejbusa dobijamo zamenske 20 godina stare autobuse bez klime na liniji 28A, dok neće biti zamene za liniju 40.
Hitno nam trebaju trolejbusi sa autonomijom!!!
 
Poslednja izmena:
Hoće li onda vraćati trole na 21 recimo? I sto nema nikakve zamene za 40, ne razumem?
 
Jutros u 5 se jedan takav sporet iskekecio (pala visina,ukosen..) kod Gradske bolnice,a drustvo mu pravi servisno vozilo GSP.
 
Sledeca dva meeeca nema trolejbusa od Slavije..navodno im treba dva meseca za potez od Slavije do Kralja Milana.Ovo je otvoreni rat svima nama,nista manje od toga.
 
Постоји могућност да 29 иде Немањином, Кнеза Милоша, Таковском и Светогорском до Студентског трга? Мрежа је постављена сигурно пре 2 године, а ниједном нисам видео да Немањином пролази тролејбус.
 
Danas se prijatno iznenadih kada sam u troli video da su SVA sedišta presvučena. Ne znam da li je to od skoro ali nisam viđao do sada. U pitanju je gb 2016 a vozio je na liniji 29, vrv od onih remontovanih.
20230630_160000.jpg

20230630_160335.jpg
 
Постоји могућност да 29 иде Немањином, Кнеза Милоша, Таковском и Светогорском до Студентског трга? Мрежа је постављена сигурно пре 2 године, а ниједном нисам видео да Немањином пролази тролејбус.
Postoji,al postoji i vakuum u njihovoj glavi. Doduse,onaj pravac Kneza Milosa ka Slaviji je traljavo izveden,skretnica na mrezi je u zoni raskrsnice umesto da bude negde kod stajalista.
U saobracajnim guzvama je to prilicno 'zabavno' za vozaca.
 
@DankoS
Ta je rađena na Dorćolu u Remontu. Vidi se spolja da nije remontovana u Kordun metalima. Mislim, kvalitet radova na samoj karoseriji, tek je eto da bude zdrava, al farbanje, završni radovi, i detalji vidljivo rađeni u neadekvatnim uslovima, bez prave opreme i alata. No dobro, upristojena je sa sve enterijerom što je svakako plus.
 
Mislim da ovi svesno ovim majmunisanjem sa radovima koji traju celu večnost privikavaju ljude na buseve umesto troli pa čekaju priliku da najave veću nabavku elektrobuseva pa da "zastarele trole" mogu u istoriju, pa ako prođe prođe. Ljudi ovde ni ne razumeju razlike u tim različitim prevozima i prednostima trolejbusa, niti da postoje i moderni trolejbusi a ne samo ove šklopocije, a tek autonomija im nije poznata, većina Beograđana misli da se u celom svetu trolejbusi onako naslažu kad rikne mreža i blokiraju celu ulicu.
 
Pre koji dan eksplodirala trola, 2042 msm. To je vec treci put msm da se to desava u zadnjih par meseci. Zanima me sta se u troli dogodi da ona "eksplodira"?
 
Vrh