A šta mislite da se umesto trolejbusa ubace električni autobusi? Meni to deluje kao dobar dil, tj. win win kombinacija.
Nekada davno kao student sam koristio gradski prevoz i sećam se koliki je bio problem kada se trola pokvari jer druga trola ne može da je obiđe. A sa elektro busevima stvar je dosta bolja jer su nezavisni
Za to ti ne treba e-bus, dovoljna je IMC trola koja imajući u vidu opterećenje linija i morfologiju terena može biti dobra zamena i za autobuse i tramvaje na pojedinim trasama, poglavito u južnom delu grada. Lozana je 2019 nabavila 12 komada IMC trola
za samo 14,5mil što sada sa inflacijom dođe 16,5mil ili 1,375mil/kom. To je sa popustom za volumensku nabavku nekih 200-250 komada ili 2-2,5x više od tramvaja zavisno od visine planiranog budžeta. Hess nudi praktično
sve sisteme punjenja, od punjenja u pokretu, preko učestalog, povremenog do dnevnog. Šta god odabrali dobili bi ogroman popust pri velikoj nabavci.
Trolejbus ne treba tek tako odbaciti, jer u savremenom obliku nudi prednosti u odnosu na praktično sve alternative površinskog prevoza. Napomenuo bih da je zapravo većina tramvajskih i trolejbuskih linija u rangu jačih linija u Tarantu, inače pokrivenim svakako
trovratnim Citarom K, dok je u Beogradu na autobuskim linijama situacija obrnuta u smislu da se autobusi sile na preopterećene, a tramvaji na neiskorišćene linije.
Koliko je trola dobra govori podatak da Nansi planira da zameni
tzv. "Guided Light Transit" upravo
IMC trolom umesto skupljim tramvajem. Taj mali ali bogati grad nema računicu za prazan tramvaj, ali zato Beograd izgleda nema za punu trolu a ima za prazan tramvaj koji da bi bio svrsishodan zahteva okretanje mreže linija naglavačke, bio izgrađen metro ili ne u narednih par decenija.