Ko se setio da imamo zglobne? Pa najmlađi zglobni trolejbus ima 19 godina. Sa čim to treba taj GSP da radi? 13 godina ne može jedan pišljivi trolejbus da se kupi. I ti što su uzeti 2010 žali bože, kao što pisah skoro. Održavanje nikako nije za primer, al mnogo se i očekuje uz apsolutno minimalna davanja, i skoro pa nepostojeću politiku obnove voznog parka. Kakav god da je GSP, ipak je često radio, a i dalje radi sa vozilima slabijeg kvaliteta, plus prosečna starost vozila, neračunajući tramvaje, daleko veća nego kod privatnika. Od ovih sastavljenih, mislim na MAN, Mercedes i Solaris, plus neke serije Ikarbusa, pa realno i pored godina starosti, u većini su ozbiljnije održavani nego kod privatnika uz, možda, par izuzetaka. Pogon Zemun nam je baš slaba karika.
Kompleksnost samog funkcionisanja tako velikog komulnog preduzeća, plus tenderska nabavka i najsitnijih delova i svih mogućih materijala, nikako ne idu na ruku GSP-u, a u odnosu na privatnike. Plus, upliv politike je ogroman sa sve trenutnom politikom štednje od dolaska Šapića, mislim Gangule. Ljudi iz Grada iz GSP-a ne izbijaju, a štedi se na pogrešnim mestima. Oni koji bi i te kako mogli dosta toga da učine, nisu podobni za trenutnu gradsku vlast, a realno ni jedna nije nešto posebno bila naklonjena javnom gradskom prevozu zadnjih xy godina. Nije da ja sad tu nešto branim firmu u kojoj radim. Svestan sam javašluka na više nivoa, al sa realno smešnim ulaganjima u krucijalne sistemske stvari, očekuje se apsolutno previše. Plate su najlošije u poređenju sa ostalim javno komunalnim preduzećima. Jedino se vozači malo izdvajaju sa prosekom bližim stotinak hiljada, jer imaju ugrađenu stimulaciju. Majstori rade za petstotinak evra, dok po privatnim servisima mogu lagano duplo da uzmu. Misli se u javnosti da se daju ne znam kakve pare u GSP. Pa daju se, al ako se želi kvalitet, ni izbliza dovoljno. Lopovluka će uvek biti, al sam taj sistem košta jako puno. Samo pogoni da se kvalitetno opreme, gorivo na dnevnom nivou sa sve raznim drugim fluidima, gumama itd. Potrošnih delova takođe. Ogromne količine struje i vode, grejanje zimi preko sopstvenih kotlarnica na gas. Tako velik kompleksan sistem ima i velike troškove. Kad god treba nabavka novih vozila, ne može bez politike, uvlačenja ko zna kome sve na spoljno političkom planu. Kupuje se loša oprema, pa posle kriv operater. Za đubre, kamion DAF, Mercedes..., nadgradnja FAUN, a za putnike Higer, BMC, BKM... Nije problem da se kupi ponešto i od tog BMC-a. Vozi i u jednom Pragu, al ne sve, i da bude kičma prevoza. Ne mora uvek i svako vozilo od vodećih brendova, al 80% prevoz treba da počiva na dokazno kvalitetnim vozilima. Higer (dizel), i BMC nisu skoro pa nikakav pomak u odnosu na Ikarbus, kog bar kako tako sklapasmo ovde. Mada je i Ikarbus u više navrata otežavao rad GSP-a. Još uvek GSP preko prodavaca uvlače u prodaju karata, iako je osnovana firma za to. Bolje da su poradili na internim kapacitetima za remont šinksih vozila, kad već decenijama ne mogu da obezbede adekvatne spoljne, a naravno kupovina novog je problem na nivou slanja čoveka u kolonizaciju Marsa.
Ništa se tu krucijalno promeniti neće, dok god politika vedri i oblači, dok god je suština štednja pre provere o stvarnim potrebama, dok god sistem u tolikoj meri počiva na autobusima itd. Na kraju je GSP uvek prozvana strana šta god da se desi, a u čemu često učestvuju privatnici. Služba za medijski nastup je od skoro ugašena, al nije bila ni ranije od neke koristi. Suština je da je bitna i slika koja se o bilo kojoj firmi stvara i u javnosti.